Nasvet iz prve roke: kako se uspešno mrežiti

»Ko denar krvavo potrebujete, je prepozno iskati investitorje. To naredite prej, da vas spoznajo, da vedo, kaj delate. Na vsaki naslednji konferenci pristopite do njih in jih obvestite o novostih. Tako bodo vedeli, kako daleč ste,« svetuje Tomaž Levak (Vir slike: Prospeh).

Nasvet iz prve roke: kako se uspešno mrežiti

Podjetniške konference in dogodki so odlična priložnost za mreženje, nabiranje novih kontaktov in sklepanje novih poslov. Kam se na tem področju uvrščamo Slovenci? Se dobro pripravimo nanje, znamo iztržiti iz njih čim več?
Nasvet iz prve roke: kako se uspešno mrežiti

»Ko denar krvavo potrebujete, je prepozno iskati investitorje. To naredite prej, da vas spoznajo, da vedo, kaj delate. Na vsaki naslednji konferenci pristopite do njih in jih obvestite o novostih. Tako bodo vedeli, kako daleč ste,« svetuje Tomaž Levak (Vir slike: Prospeh).

K pogovoru smo povabili Tomaža Levaka iz podjetja Prospeh in Marjetko Rozman, avtorico bloga Mr-marketing. Podjetnik, soustanovitelj startupa, ki se ukvarja z razvojem rešitev na področju distribucije in sledenja izvora prehrambnih izdelkov, je prepričan, da je predpriprava na tovrstne dogodke ključna. »Pripraviš seznam ljudi, ki jih želiš spoznati in seznam tem, o katerih se želiš z njim pogovoriti. Da se ne boste na koncu pogovarjali o vremenu,« pripoveduje Levak.

Koga pričakovati?

Podatke, kdo vse bo prišel na konferenco, boste našli na spletu, tam bodo objavljena tudi imena investitorjev, ki si želijo spoznati »področne« startupe. »Organizatorji se radi pohvalijo, kateri investitorji bodo prišli, saj to pritegne startupe, da se udeležijo določenih dogodkov,« pravi mladi podjetnik, ki dodaja, da je dobro relevantnim sogovornikom tudi slediti na družabnih omrežjih. »Ko ugotovimo, kdo bo na dogodku, ga analizirajmo,« saj bomo na tak način prišli hitreje do stične točke s sogovornikom.

Mreženje ni namenjeno zgolj podjetnikom, temveč tudi ostalim. Tako se na primer Marjetka Rozman mreži, da gre »iz svoje cone udobja«. »Ker delam večinoma prek spleta od doma, je nujno, da spoznam druge podjetnike. Tudi za pozitivno energijo in da ustvarim nove potencialne stike za sodelovanje

Kako sploh osvojiti znanja, potrebna za mreženje?

Levak je prepričan, da so v startup svetu predvsem ekstrovertni ljudje, ki se jim ni težko pogovarjati z ljudmi. »Slovenci v evropskem pogledu ne odstopamo veliko od povprečja, medtem ko so Američani precej bolj odprti, kot sem sprva mislil. Karkoli vprašaš, dobiš iskren odgovor, takšen je moj prvi vtis. Predvsem pa ne skrivajo idej, kot se to pogosto dogaja pri nas,« je prepričan. Rozmanova (na sliki spodaj. Vir slike: osebni arhiv) dodaja, da »znanja« pridobimo sčasoma, ko med drugim tudi ugotovimo, česa si želimo z mreženjem pridobiti. Tudi sama je začela malce nerodno, na eni od svojih prvih priložnosti sploh ni imela vizitk (kar je po njenem mnenju največja napaka, ki jo lahko naredite) in bila popolnoma nepripravljena. »Počasi začenjaš razumeti, da je bolje sodelovati z drugimi podjetniki oziroma jih spoznavati, kot pa biti za vse sam,« dodaja. »Bistvo vsega je, da vzpostaviš kontakt, osebni stik z nekom, s katerim v danem trenutku nimaš skupnih ciljev.«

Ste na pravi konferenci?

Vsebina in udeleženci pogojujejo naše priprave. »Če je konferenca bolj prodajno usmerjena, se pripraviš v prodajnem smislu. Pripraviš material, sestaviš tudi prodajno obarvan pitch. Če je tvoj cilj, da dobiš čim več odzivov s strani sogovornikov, pripraviš tudi vprašanja. Če gre za investicijsko konferenco, pripraviš relevantne in aktualne številke, ki se navezujejo na podjetje. In ja, tudi elevator pitch, da investitorjem na hitro poveš, kaj sploh počneš. Da jim vzameš čim manj časa. Nenapisano pravilo je, da posameznemu kontaktu vzameš največ 5 ali 10 minut. Razen, če je izkazan resničen interes,« svetuje Levak.

Kdaj jim pisati oziroma klicati? »Jaz ne bi čakal predolgo. V naslednjem tednu morate to narediti. Če vam sogovornik reče, da jim pišite naslednji dan, v sporočilo pa dodate neke pomembne podatke, to storite še isti večer. Če boste čakali en mesec, se vas verjetno ne bo več spomnil, ne glede na to, da kako dober pogovor ste imeli na dogodku,« svetuje Levak.

In rezultati?

Rozmanova pravi, da so rezultati vedno vidni, če se mreženja pravilno lotimo. Dodaja, da ima kot avtorica bloga o marketingu in družabnih omrežjih rezultate iz vsakega mreženja, čeprav vedno ne kaže tako: »Pred kratkim sem bila na enem od mreženj, za katerega sem še isti dan menila, da je bila popolna izguba mojega časa. V nekaj dneh sem od sogovornikov, ki sem jih tam spoznala, prejela povpraševanje za sodelovanje.« Ocenjuje, da je največja nagrada pri mreženju pridobitev nove stranke, s katero se dogovoriš za sodelovanje. »Ta stranka, podjetnik te posledično priporoči na mreženjih, ki se jih sam udeležuje in nezavedno širi glas o tvojem dobrem delu. Ne glede na oglaševanje in samopromocijo prek družabnih omrežij, pa je mreženje najboljši način promocije svojega dela.«

Pri vseh mreženjih pa ne moremo pričakovati takojšnjega učinka. Tako so na primer investicijske konference primerne za izgradnjo mreže za starupe. »Ko denar krvavo potrebujete, je prepozno iskati investitorje. To naredite prej, da vas spoznajo, da vedo, kaj delate. Na vsaki naslednji konferenci pristopite do njih in jih obvestite o novostih. Tako bodo vedeli, kako daleč ste,« svetuje Levak.

Kot del startupa, ki je usmerjen na prehrambeno industrijo, pozitivne rezultate tovrstnih konferenc vidi tudi v številnih sporočilih za javnost, v katerih so bili omenjeni. S tem so prišla tudi potencialna partnerstva ali pa pomoč s strani sogovornikov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki