
Naučite se bolje upravljati s svojim časom (Vir slike: Unsplash.com)
Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>
Ljudje si prepogosto dovolijo, da jih pri doseganju resnično pomembnih ciljev motijo nepomembna opravila. A da bi lahko zgradili uspešno podjetje, se je treba osredotočati le na tisto delo, ki vas bo privedlo do rezultatov. To lahko storite s pomočjo petih tehnik, ki vam jih predstavljamo v nadaljevanju.
1. Metoda spraznjenja misli
Gre za pristop, ki ga je David Allen natančno opisal v svoji knjižni uspešnici Getting Thing Done: The Art of Stress Free Productivity. Allen je prepričan, da človek ne zmore uspešno organizirati in prioritizirati vseh opravil, ki so v njegovih mislih, dokler jih ne zapiše na papir.
Zato vsem, še posebej pa podjetnikom, svetuje enako: s spraznjenjem misli boste dosegli veliko olajšanje, nato pa lažje določili, katero opravilo je za vas resnično najpomembnejše in katero sploh ni pomembno.
2. Metoda Ivyja Leeja
Želja po višji produktivnosti se pri ljudeh pojavlja že od nekdaj. Ivy Lee je leta 1918 razvil novo metodo za povečanje produktivnosti v ladjedelskem podjetju The Bethlehem Steel in postal slaven. Njegova metoda vključuje več korakov:
- 1. korak: Ob zaključku vsakega delovnega dne si zapišite šest pomembnih opravil, ki jih boste morali opraviti jutri.
- 2. korak: Omenjenih šest opravil razvrstite po pomembnosti.
- 3. korak: Ko naslednji dan pridete na delo, se osredotočite le na prvo opravilo, ki je na seznamu. Šele ko tega dokončate, se lotite naslednjega na seznamu. Preostanek opravil na seznamu opravite po danem vrstnem redu.
- 4. korak: Ob koncu dneva ponovno zapišite seznam šestih opravil, ki jih boste morali opraviti jutri.
- 5. korak: Proces ponovite vsak delovni dan.
3. Metoda The Eisenhower
Obstaja velika razlika med nujnimi in pomembnimi opravili. Po metodi, ki jo je razvil Dwight Eisenhower v drugi polovici prejšnjega stoletja, morate znati dobro razlikovati med tema dvema pojmoma. Najbolje je, da opravila poskusite razdeliti glede na spodnjo sliko:

(Vir slike: Fizzle.co)
- Kvadrant pomembno/nujno – takšnih opravil se lotite osebno takoj in jih vedno opravite sami.
- Kvadrant pomembno/ni nujno – takšnim opravilom določite rok in jih vedno opravite sami.
- Kvadrant nepomembno/nujno – takšna opravila delegirajte drugim.
- Kvadrant nepomembno/ni nujno – takšna opravila preprosto ignorirajte.
Ko boste opravila razvrstili po Eisenhowerjevi metodi, boste spoznali, katera so resnično pomembna.
4. Metoda direktorja in delavske čebelice
V želji po izboljšanju produktivnosti marsikdo preveč časa nameni temu, da bi izboljšal svoje delovne procese in delo opravljal hitreje. A ker šteje le opravljeno delo, se morate posvetiti prav temu.
Pri tem lahko delujete po metodi direktorja in delavske čebelice. Prva zajema načrtovanje in strategijo za delo. Druga pa zajema dejansko delo, ki ste ga določili v prvi fazi. V drugi fazi ni več treba razmišljati o tem, kaj in kako boste počeli, saj ste to določili že v prejšnji fazi.
Pomembno je predvsem, da se nikoli ne vračate nazaj na prejšnjo fazo, ko enkrat vstopite v drugo fazo.
5. Metoda obratnega inženirstva
Veliko ljudi se v podjetništvo poda le z bežnim poznavanjem cilja, ki mu sledijo. A z nejasnim ciljem je težko karkoli doseči.
Po metodi obratnega inženirstva lahko ugotovite, na kakšen način je uspelo drugim, podobnim podjetjem, in sicer tako, da analizirate njihovo pot od konca proti začetku. Ugotovite, katere metode so uporabili, in izberite tiste, ki so se izkazale za najbolj učinkovite. Na ta način vam bo le stežka spodletelo.
Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>
Vir: Fizzle.co