Naučite se bolje upravljati s svojim časom

Pogosta težava podjetnikov je pomanjkanje časa. Mnogi si želijo več opraviti v danem času, a jim to zaradi napačne organizacije ne uspeva.
Naučite se bolje upravljati s svojim časom

Naučite se bolje upravljati s svojim časom (Vir slike: Unsplash.com)

Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>

Ljudje si prepogosto dovolijo, da jih pri doseganju resnično pomembnih ciljev motijo nepomembna opravila. A da bi lahko zgradili uspešno podjetje, se je treba osredotočati le na tisto delo, ki vas bo privedlo do rezultatov. To lahko storite s pomočjo petih tehnik, ki vam jih predstavljamo v nadaljevanju.

1. Metoda spraznjenja misli

Gre za pristop, ki ga je David Allen natančno opisal v svoji knjižni uspešnici Getting Thing Done: The Art of Stress Free Productivity. Allen je prepričan, da človek ne zmore uspešno organizirati in prioritizirati vseh opravil, ki so v njegovih mislih, dokler jih ne zapiše na papir.

Zato vsem, še posebej pa podjetnikom, svetuje enako: s spraznjenjem misli boste dosegli veliko olajšanje, nato pa lažje določili, katero opravilo je za vas resnično najpomembnejše in katero sploh ni pomembno.

2. Metoda Ivyja Leeja

Želja po višji produktivnosti se pri ljudeh pojavlja že od nekdaj. Ivy Lee je leta 1918 razvil novo metodo za povečanje produktivnosti v ladjedelskem podjetju The Bethlehem Steel in postal slaven. Njegova metoda vključuje več korakov:

  • 1. korak: Ob zaključku vsakega delovnega dne si zapišite šest pomembnih opravil, ki jih boste morali opraviti jutri.
  • 2. korak: Omenjenih šest opravil razvrstite po pomembnosti.
  • 3. korak: Ko naslednji dan pridete na delo, se osredotočite le na prvo opravilo, ki je na seznamu. Šele ko tega dokončate, se lotite naslednjega na seznamu. Preostanek opravil na seznamu opravite po danem vrstnem redu.
  • 4. korak: Ob koncu dneva ponovno zapišite seznam šestih opravil, ki jih boste morali opraviti jutri.
  • 5. korak: Proces ponovite vsak delovni dan.

3. Metoda The Eisenhower

Obstaja velika razlika med nujnimi in pomembnimi opravili. Po metodi, ki jo je razvil Dwight Eisenhower v drugi polovici prejšnjega stoletja, morate znati dobro razlikovati med tema dvema pojmoma. Najbolje je, da opravila poskusite razdeliti glede na spodnjo sliko:

(Vir slike: Fizzle.co)

  • Kvadrant pomembno/nujno – takšnih opravil se lotite osebno takoj in jih vedno opravite sami.
  • Kvadrant pomembno/ni nujno – takšnim opravilom določite rok in jih vedno opravite sami.
  • Kvadrant nepomembno/nujno – takšna opravila delegirajte drugim.
  • Kvadrant nepomembno/ni nujno – takšna opravila preprosto ignorirajte.

Ko boste opravila razvrstili po Eisenhowerjevi metodi, boste spoznali, katera so resnično pomembna.

4. Metoda direktorja in delavske čebelice

V želji po izboljšanju produktivnosti marsikdo preveč časa nameni temu, da bi izboljšal svoje delovne procese in delo opravljal hitreje. A ker šteje le opravljeno delo, se morate posvetiti prav temu.

Pri tem lahko delujete po metodi direktorja in delavske čebelice. Prva zajema načrtovanje in strategijo za delo. Druga pa zajema dejansko delo, ki ste ga določili v prvi fazi. V drugi fazi ni več treba razmišljati o tem, kaj in kako boste počeli, saj ste to določili že v prejšnji fazi.

Pomembno je predvsem, da se nikoli ne vračate nazaj na prejšnjo fazo, ko enkrat vstopite v drugo fazo.

5. Metoda obratnega inženirstva

Veliko ljudi se v podjetništvo poda le z bežnim poznavanjem cilja, ki mu sledijo. A z nejasnim ciljem je težko karkoli doseči.

Po metodi obratnega inženirstva lahko ugotovite, na kakšen način je uspelo drugim, podobnim podjetjem, in sicer tako, da analizirate njihovo pot od konca proti začetku. Ugotovite, katere metode so uporabili, in izberite tiste, ki so se izkazale za najbolj učinkovite. Na ta način vam bo le stežka spodletelo.

Iščete načine, kako izboljšati produktivnost? Prisluhnite nasvetom Blaža Kosa na 4-urni delavnici Maksimalna produktivnost >>

Vir: Fizzle.co

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Produktivnost se začne s pripravo. Če vnaprej veste, kaj morate storiti, se boste hitro vrgli v delo. Zato ne začnite delati nepripravljeni. Preberite več >>

Želite biti bolj produktivni? Znebite se škodljivih navad

Želite biti bolj produktivni? Znebite se škodljivih navad

Večja produktivnost ni posledica večje količine dela, temveč pametnejšega delovanja in izkoriščanja vsakega dne. Zastavljeni cilj opraviti več v krajšem času boste lažje dosegli, če se boste znebili slabih navad, ki jih predstavljamo skupaj z nasveti, kako jih premagati. Preberite več >>

Podjetniki z razvito čustveno inteligenco so uspešnejši

Podjetniki z razvito čustveno inteligenco so uspešnejši

Čustvena inteligenca igra zelo pomembno funkcijo v življenju posameznika. Ta vpliva na sposobnost navezovanja pristnih stikov z drugimi in ustvarjanja kakovostnih odnosov. Znanost pa čedalje bolj ugotavlja, da čustvena inteligenca ni pomembna le v zasebnem življenju; izreden pomen ima tudi na podjetniški uspeh. Preberite več >>

Več ur dela ne pomeni nujno tudi boljših rezultatov

Več ur dela ne pomeni nujno tudi boljših rezultatov

Ljudje trdo delo velikokrat enačijo s produktivnostjo, toda več ur, preživetih na delovnem mestu, še ne pomeni nujno tudi boljših rezultatov. Treba je delati pametneje, pa tudi pogumneje: šele tedaj se pokažejo resnično dobri rezultati. Preberite več >>

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Moteči dejavniki znižujejo vašo produktivnost

Večina podjetnikov se vsakodnevno sooča z resnično zahtevnimi nalogami in le v primeru, da svojo osredotočenost ohranijo na visokem nivoju, naloge tudi uspešno dokončajo. Mobilni telefoni, elektronska pošta in stranke pri tem predstavljajo nepotrebne moteče dejavnike, ki jih je dobro izločiti. Preberite več >>

Richard Branson dan začne ob 5. uri zjutraj

Richard Branson dan začne ob 5. uri zjutraj

Richard Branson, milijarder in soustanovitelj skupine Virgin, se vsak dan zbudi ob 5. uri zjutraj, da svoj dan začne na pravi način – s športom. Je strasten tekač in kolesar ter je že pretekel maraton, organizira pa tudi dobrodelni triatlon. Šport je dejansko izjemno koristen. Preberite več >>

5 navad, ki vam pomagajo povečati vašo produktivnost

5 navad, ki vam pomagajo povečati vašo produktivnost

Večina ljudi svoje vikende namenja sproščanju, družini in zabavi. Sujan Patel, izkušen in zelo uspešen podjetnik, se zaveda, da je takšno preživljanje prostega časa pomembno, a sam je k svojim vikendom dodal še nekaj navad, s katerimi vpliva tudi na svojo produktivnost. Preberite več >>

Video: Kako upravljati z največjim tatom našega časa?

Video: Kako upravljati z največjim tatom našega časa?

Čeprav bi se ravno podjetniki morali zavedati, kako odlašanje negativno vpliva na posel, tudi oni podležejo moči stavka "Ah, saj to lahko opravim jutri." Preberite več >>

Oznake: