»Nismo v službi,  ampak produktivno koristimo prosti čas«

Ekipa Etuizamobi (Vir slike: Etuizamobi).

»Nismo v službi, ampak produktivno koristimo prosti čas«

Ženska radovednost in ambicioznost, obenem pa tudi spodbudne besede predavateljev na Ekonomski fakulteti in podpora družine so Nino, članico ekipe Etuizamobi pripeljali na podjetniška pota. Sama si niti malo ne šteje zaslug, saj ji brez Tine, Aleksa in celotne družine ne bi uspelo.
»Nismo v službi,  ampak produktivno koristimo prosti čas«

Ekipa Etuizamobi (Vir slike: Etuizamobi).

»Nekoč bom imela svoje podjetje. Neskončno me zanima, kakšen je občutek,« je pred leti dejala danes 28-letna Nina. Čez leto dni je nastal Etuizamobi. Svoje ideje je povezala s sestro Tino in svojim možem Aleksom. Sprva ideja ni bila nič posebnega, pravijo, vendar so ob razvoju in dopolnjevanju ustvarili koncept tako, da so verjeli v uspeh. »Podali smo se v podjetništvo, popolnoma brez investicije in izkušenj, smo pa imeli poln bančni račun optimizma,« povedo v smehu.

Želja po samostojnosti je bila prevelika

Začetki niso bili postlani z rožicami. Tina je imela službo, Aleks je nedavno pustil službo, Nina pa je imela status študentke in bila na porodniški. Želja po samostojni poti je bila prevelika, zato so ustvarili lastno podjetje, kjer lahko neomejeno razvijajo svoje sposobnosti in preizkušajo še »tako nore ideje«.

Ob treh otrocih in podjetju ostane malo časa za hobije

Danes imata Aleks in Nina tri sinove, stare eno, dve in pol ter šest let, Tini pa dobrih šest mesecev dela družbo Jack Russell terierka Lucy. »Naš hobi je podjetništvo, drugače rečeno – mi nismo v službi in ne delamo, ampak produktivno koristimo prosti čas,« se nasmejijo in dodajo: »Morate vedeti, da ob treh otrocih in podjetju ne ostane veliko časa za druge hobije.«

Največ izdelkov iz Kitajske, Amerike, Nemčije …

Podjetje so registrirali aprila 2013, mesec pozneje pa so odprli še spletno trgovino. Etuije, ki jih najdete na njihovi spletni strani, uvažajo. »Imamo več dobaviteljev. Največ uvažamo iz vzhoda, natančneje iz Kitajske,« nekaj pa uvažajo tudi iz Amerike, Nemčije, Velike Britanije in drugih držav.

Konkurence na začetku praktično ni bilo

Konkurenca pa je na tem področju vse večja. Veliko se je spremenilo v času, odkar so prisotni na trgu. Kot se spominjajo, je bila konkurenca dve leti nazaj majhna, zlasti na ponudbi etuijev. »Bilo je sicer veliko trgovin, ki so imele v ponudbi tudi etuije, in skoraj nikogar, ki bi prodajal le etuije,« dodajajo.

»Vsaka stvar je težka in polna pasti, če se ji pustiš oteževati. In nobena stvar ni težka, če se potrudiš in ne obupaš,« se iz besed ekipe čuti motiviranost (Vir slike: Etuizamobi).

Recept, kako postati konkurenčni tudi tujini

Zaradi drastičnih sprememb in pojava nove konkurence, se morajo nenehno prilagajati, opažajo pa, da vedno več ljudi naroča iz tujine. »Zato smo se odločili, da ponudimo nekaj čisto posebnega, in sicer prednaročilo etuija za polovično ceno,« s tem stranka dobi dve možnosti – če želi etui takoj, plača redno ceno, če pa lahko nanj počaka, plača pol manj. S tem se pravzaprav s cenovnega vidika najbolj približujejo tujim ponudnikom.

Ovire le priložnost za novo znanje

»Vsaka stvar je težka in polna pasti, če se ji pustiš oteževati. In nobena stvar ni težka, če se potrudiš in ne obupaš,« se iz besed ekipe čuti motiviranost. Tudi na njihovi poti je bilo veliko nepredvidljivih preobratov, časovnih zmed, sezonskih vplivov in dogodkov, a vedno, ko kaj ne gre po planu, odkrijejo nekaj novega in še bolj zanimivega.

Na začetku potrebuješ dobre nasvete

Vedno je dobrodošla pomoč, predvsem na začetku. »Takrat je zlata vredna koristna beseda prijatelja, pomoč in podpora družine, brainstorming kavice s prijatelji. Posebna zahvala gre prijatelju, ki ima že izkušnje s spletnimi trgovinami in veliko izkušenj na področju marketinga,« danes pa radi priskočijo na pomoč tudi drugim, ki si želijo nasveta  ali zgolj spodbudne besede.

Družinsko podjetje brez hierarhije

Čeprav je družinsko podjetje lahko prednost, pa poudarjajo, da je tukaj še bolj pomembno medsebojno zaupanje. »Med seboj sodelujemo v timskem duhu, brez hierarhije,« delo je sicer razdeljeno, a večino odločitev sprejmejo skupaj. »In kar je najpomembnejše, drug drugemu ne gledamo pod prste in ne obsojamo, ne kritiziramo napak drugega

Nina je tik pred magisterijem na Ekonomski fakulteti, Aleks je diplomirani inženir logistike, Tina pa tik pred diplomo na Fakulteti za organizacijske vede Kranj, občasno pa jim pri delu pomaga tudi Mateja, ki je diplomirala na Upravni fakulteti v Ljubljani.

Širijo se na češki in slovaški trg

Lani novembra so odprli še spletno trgovino v italijanščini, hrvaščini in za potrebe danskega trga še v angleščini. Zdaj imajo v pripravi še trgovini za češki in slovaški trg. »Z vstopom na tuje trge smo poiskali skrbnike za posamezno države, ki nam nudijo vso podporo glede prevajanja oziroma so vmesni člen med nami in strankami. Kljub temu, da so investicije in stroški na tujih trgih veliko večji, poskušamo ohranjati obstoječo ekipo in za zdaj ne razmišljanju o povečevanju

Oznake:, , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki