
Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga
Z lesenim inhalatorjem Kiff želita podjetna študenta ljudem pomagati pri odvajanju od kajenja in hkrati blažiti simptome, ki so povezani s stresnim načinom življenja, kot sta anksioznost in nespečnost. “Inspiracijo za sva dobila leta 2020 med obdobjem karantene, ko sva si zaradi prehlada v lekarni kupila plastični žepni inhalator z vonjem po mentolu, da bi si ublažila simptome zamašenega nosu. Vonj po mentolu je po nekaj časa uporabe zbledel in plastični inhalator je pristal v košu za smeti. Glavna težava plastičnih izdelkov je, da jih še naprej vse več uporabljamo in da neizogibno postanejo odpadek,” je o povodu za razvoj lesenega inhalatorja povedal Žnidarič.
Kot študenta medicine sta želela, da izdelek ni samo zabaven za uporabo, temveč tudi pozitivno vpliva na zdravje. Raziskala sta prednosti uporabe eteričnih olj in njihove pozitivne učinke ter se odločila izdelati leseni inhalator za eterična olja, namenjen večkratni uporabi.
Kiff za boj proti stresu, glavobolu in prekomernemu kajenju
“S pomočjo 3D oblikovanja sva dizajnirala različne oblike izdelka in začetne prototipe natisnila s pomočjo 3D tiskalnika. Nato sva preizkušala različna eterična olja, ki sva jih nanesla na bombažna polnila in jih vstavila v inhalator. Zamislila sva si štiri arome, in sicer sivko, črni poper, limonsko travo in mešanico »Fresh Breeze«. Eterično olje sivke in limonske trave je primerno za sprostitev, pri glavobolu in stresu. Črni poper zmanjšuje potrebo po kajenju. Mešanica eteričnih olj »Fresh Breeze« pa ima osvežilen vonj po mentolu in je primerna za blaženje simptomov prehladnih obolenj,” je o prednostih inhaliranja eteričnih olj s pomočjo lesenega inhalatorja Kiff povedal mladi podjetnik.
V okviru kampanje na Kickstarterju je leseni inhalator skupaj z enim paketom polnil podpornikom na voljo že za 21 evrov, pripravila pa sta več paketov posebne ponudbe po omejenih količinah.
Dodana vrednost samega inhalatorja Kiff pa je ročna izdelava iz slovenskega lesa, ki daje izdelku topel videz in obenem poudari trajnostno naravnano proizvodnjo. Tako bosta nadebudna podjetnika večji del proizvodnje Kiffa ohranila v Sloveniji, se na ta način izognila dolgim transportni potem in na drugi strani podprla slovensko gospodarstvo. Obenem bosta za vsak prodan izdelek posadila drevo na območjih, ki jih je prizadela deforestacija, dodajata. “Za zdravo življenje potrebujemo tudi zdrav planet,” je poudaril Žnidarič.
Bodoča zdravnika si želita ostati v podjetniških vodah
Glede na dober začetek se njuni kampanji na Kickstarterju, na katero sta se intenzivno pripravljala pol leta, obeta tudi dober konec in potrebna zagonska sredstva za pričetek proizvodnje. Ne glede na omenjeni projekt pa si podjetna študenta medicine v podjetništvu želita ostati tudi po zaključku študija. Že lani sta tako ustvarila največji slovenski portal za iskanje zasebnih zdravnikov NajZdravnik, kjer so zbrane vse koristne informacije o slovenskih zasebnih ordinacijah in medicinskih centrih, obiskovalci pa se lahko preko portala tudi naročijo na pregled.
Poleg tega Žnidarič sodeluje še pri razvoju družabnega omrežja Actimatch, ki je trenutno največje slovensko družabno omrežje za povezovanje ljudi s podobnimi interesi, in pri razvoju inovativnih iger Mentacube, v okviru katerega so avgusta na trg lansirali MatchCube, inovativno kocko za izboljšanje kognitivnih sposobnosti in uporabo matematičnih operacij brez uporabe računalnika, tablice ali telefona.
Na vprašanje, kako lahko kot študent tako zahtevnega študija, kot je medicina, sodeluje pri tako velikem številu projektov, je Žnidarič skromno odvrnil, da je glavni razlog izjemno motivirana ekipa. “Vsi soustvarjalci projektov smo namreč tudi zelo dobri prijatelji, ki smo tudi zelo dobri dolgoletni prijatelji. Kar nas loči od ostalih, je tudi naš nekonvencionalni pristop, “growth-hacking” in izjemna strast do projektov, ki jih vodimo z željo in predanostjo,” je še dodal.