Obdavčitev zasebnega zavoda

Obdavčitev zasebnih zavodov je odvisna od tega, ali so dejavnosti, ki jih opravljajo, pridobitne ali nepridobitne narave.
Zavod

Zavod

Zakon o zavodih določa, da sme zavod opravljati pridobitno dejavnost le, če je ta namenjena opravljanju dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen. Na področju DDV in obdavčenja osebnih prejemkov za zavod veljajo enaka pravila kot za druge pravne osebe, ki opravljajo gospodarsko dejavnost.

Pridobitna in nepridobitna dejavnost zavoda

Posebnosti pri obdavčenju se pojavijo v povezavi z dejavnostjo, ki jo zavod opravlja. Če je zavod ustanovljen za opravljanje nepridobitne dejavnosti in hkrati posluje v skladu z namenom ustanovitve in delovanja, ni zavezan za plačilo davka od dohodkov pravnih oseb (DDPO). V primeru opravljanja pridobitne dejavnosti pa zavod postane zavezanec za plačilo DDPO. Njegova davčna obveznost se ugotavlja enako kot pri drugih davčnih zavezancih.

Ker zavod plača DDPO le v obsegu, v katerem opravlja pridobitno dejavnost, je za obračun DDPO dejavnosti zavoda treba obravnavati ločeno. Najprej jih je treba razdeliti na nepridobitne in pridobitne dejavnosti ter nato ugotoviti prihodke, ki jih prinaša vsaka od njiju.

Podrobnejša merila za ugotavljanje, kdaj je dejavnost pridobitna, ponuja pravilnik o opredelitvi pridobitne in nepridobitne dejavnosti. Ta določa, da gre za pridobitno dejavnost, če jo zavezanec opravlja na trgu zaradi pridobivanja dobička ali z njo na trgu konkurira drugim osebam, ki so zavezanci po zakonu o davku od dohodkov pravnih oseb.

Relevantni so prihodki in odhodki iz pridobitne dejavnosti

Ugotovitvi prihodkov iz obeh oblik dejavnosti sledi še ugotavljanje odhodkov za vsako dejavnost posebej. DDPO se namreč plača izključno od v davčnem obračunu ugotovljenega presežka prihodkov nad odhodki. Davčno priznani so seveda le odhodki, ki se nanašajo na pridobitno dejavnost.

Višino odhodkov lahko ugotovimo na dva načina:

  • Sorazmerno ugotavljanje višine odhodkov – višina odhodkov iz pridobitne dejavnosti se določi v deležu vseh odhodkov, ki je enak deležu prihodkov iz pridobitne dejavnosti glede na vse prihodke.
  • Dejansko ugotavljanje višine odhodkov – v tem primeru se za vsak odhodek posebej ugotavlja, s katero dejavnostjo je povezan, zato je treba že med letom voditi ločeno evidenco za pridobitno in nepridobitno dejavnost.

Vodilo pri odločitvi, kateri od opisanih načinov je davčno ugodnejši, je višina odhodkov, povezanih s pridobitno dejavnostjo. Če je z opravljanjem pridobitne dejavnosti povezano relativno malo odhodkov, je primernejši izbor metode sorazmernega ugotavljanja višine odhodkov.

Ta način je tudi bolj enostaven, pregleden in posledično cenejši. Dejansko ugotavljanje višine odhodkov pa je bolj smiselno, če je določitev prihodkov iz pridobitne dejavnosti relativno enostavna in so odhodki iz pridobitne dejavnosti relativno visoki. S tem si namreč znižujemo davčno osnovo.

VIRI:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Ustanovitev in registracija podjetja (VEM točka)

Ustanovitev in registracija podjetja (VEM točka)

Ob ustanovitvi podjetja (registracija podjetja) se je najprej potrebno odločiti za obliko podjetja. Najpogostejša je odločitev za samostojnega podjetnika (s.p.), predvsem popoldanskega s.p. Sledi odprtje družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Po pridobitvi vseh informacij sledi registracija podjetja na VEM točki. Preberite več >>


Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Razpolaganje z osnovnim kapitalom družbe

Osnovni kapital je pri določenih vrstah pravnih subjektov obvezen. To naj bi upnikom omogočalo večjo gotovost, da bodo njihove terjatve zares poplačane. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Samostojni podjetnik in odvisno delovno razmerje

Samostojni podjetnik in odvisno delovno razmerje

V Sloveniji je vse več primerov, ko fizična oseba registrira status samostojnega podjetnika (s.p.), čeprav ima namen delo opravljati le za enega naročnika, v odvisnem razmerju. Preberite več >>

Ustanovitev podjetja na Slovaškem

Ustanovitev podjetja na Slovaškem

Na Slovaškem določila o ustanavljanju podjetij, njihovih pravnih oblikah, pravicah in obveznostih vsebuje trgovinski zakonik. Preberite več >>

Koliko znašajo prispevki za s.p.?

Koliko znašajo prispevki za s.p.?

Na tem mestu si lahko ogledate stopnjo oziroma višino prispevkov za socialno varnost, ki jih mora davčnemu uradu mesečno plačevati vsak samostojni podjetnik. Od januarja 2017 dalje se podatki o višini prispevkov avtomatsko oddajo v e-davke. Preberite več >>

Ustanovitev podjetja v Italiji

Ustanovitev podjetja v Italiji

V poslovnem smislu je Italija od nekdaj slovela kot zelo birokratska država. Liberalizacija na področju podjetniškega udejstvovanja, ki jo je prinesla EU, je zato na marsikaterega poslovneža na Apeninskem polotoku delovala zelo blagodejno. Preberite več >>

Ustanovitev podjetja v Avstriji

Ustanovitev podjetja v Avstriji

Za razliko od Hrvaške, kjer ustanovitev podjetja ne predstavlja posebno hude finančne obremenitve, je lahko ustanovitev podjetja v naši severni sosedi finančno kar zahteven zalogaj – še posebej če govorimo o najbolj razširjeni statusni obliki: GmbH (družbi z omejeno odgovornostjo). Preberite več >>

Oprostitev plačila prispevkov ob odprtju podjetja

Oprostitev plačila prispevkov ob odprtju podjetja

Od 1. julija 2013 dalje je ob 1. vpisu v poslovni register mogoče uveljavljati delno oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Oblike dela za upokojence

Oblike dela za upokojence

Za upokojence je na voljo kar nekaj oblik opravljanja dela, ki pa različno vplivajo na pravico do prejemanja pokojnine. Upokojenec lahko poleg zaposlitve delo opravlja preko s.p. ali d.o.o., civilnih pogodb, osebnega dopolnilnega dela in kratkotrajnega dela. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje