Povezovanje med start-upi za širjenje distribucijske mreže
Konferenca Podim (Vir: podim.org)
Prvič v zgodovini slovenske start-up scene in konference PODIM so uspešni slovenski hardverski start-upi, Chipolo, Equa, Xvida, Visionect in SIPA Boards, dali pobudo za poseben dogodek. Z njim želijo s skupnimi močmi učinkovito doseči zelo pereč izziv. To je širjenje globalne disribucijske mreže in dober odnos z distributerji, ki temelji na zaupanju in dolgoročnem vzajemnem sodelovanju!
Tako je nastal letošnji PODIM Marketplace. Po izteku uradnih dveh konferenčnih dni PODIM-a (15. in 16. maj 2018) bo v četrtek, 17. maja 2018, izbranim 30 hardverskim start-upom z ustrezno razvitim produktom za globalni trg zagotovil intenzivno mreženje, izmenjavo dobrih praks in sklepanje poslov z več kot 20 najbolj prodornimi regionalnimi in globalnimi distributerji in trgovci.
Skupen projekt start-upov, konference PODIM in Katapulta!
PODIM Marketplace bo na pobudo uspešnih slovenskih hardverskih startupov, Chipolo, EQUA, XVIDA, Visionectom in SIPA Boards, potekal v soorganizaciji konference PODIM in podjetniškega pospeševalnika Katapult.
“Močna distribucijska mreža je namreč za hardverske startupe eden izmed ključnih elementov za uspešnost in rast podjetja. Velikokrat je težavna že začetna vzpostavitev kontakta, nato pa se podjetje znajde še pred dilemo, ko se je potrebno odločiti, komu zaupati. Bistveno je namreč, da distribucijski partner razume produkt in verjame vanj ter si želi dolgoročnega sodelovanja, ne le hitrega zaslužka. Potrebno je torej vzpostaviti medsebojno zaupanje in dober odnos, znotraj katerega obe strani delujeta vzajemno«, je izzive, s katerimi se soočajo startupi, strnil Primož Zelenšek, direktor start-upa Chipolo.
Medsebojna pomoč, deljenje izkušenj in izmenjava praks
Med distributerji in trgovci, ki so jih omenjeni start-upi povabili in so že potrdili svojo prisotnost na dogodku, so Cylla (Turčija), Blue Green Group (Japonska), Nital (Italija), Computer Works AG (Švica) in Clas Ohlson (Švedska). Načrt start-upov in organizatorjev PODIM-a pa je, da se na dogodku zbere več kot 20 najbolj prodornih regionalnih in globalnih distributerjev ter trgovcev.
»Grajenje distributerske mreže je težavno predvsem zaradi pomanjkanja izkušenj. Zato ideja o dogodku, na katerem bi si start-upi medsebojno pomagali tako, da bi delili svoje izkušnje, dobre in slabe prakse, ter se tako izognili marsikateri začetniški napaki. Hkrati pa je to odlična priložnost za mreženje in navezovanje kontaktov z distributerji, s katerimi udeleženci dogodka že sodelujemo in jim zaupamo,« je še povedal Primož Zelenšek.
Izbrani bodo start-upi z ustrezno razvitim produktom za globalni trg
Hardverski startupi imajo do 27. aprila 2018 čas za prijavo na PODIM Marketplace. Število mest je omejeno, zato velja pohiteti s prijavami. ”Med vsemi prijavljenimi bomo organizatorji dogodka izbrali do 30 startupov, ki imajo ustrezno razvit produkt za globalni trg in se prek obstoječih kanalov že uspešno trži. Zanj start-up podjetja iščejo tudi nove distribucijske oziroma prodajne poti za povečanje prodaje na globalnem trgu,” je pojasnil Urban Lapajne iz PODIM organizacijske ekipe.
Distributerji lahko v enem dnevu na enem mestu razširijo svoj portfelj
PODIM Marketplace veliko koristi prinaša tudi izbranim distributerjem in trgovcem. Glavni razlog za udeležbo je zagotovo priložnost, da v enem dnevu na enem mestu, razširijo svoj distribucijski portfelj z najboljšimi in najbolj inovativnimi izdelki. Tilen Kosmač, strokovnjak za nabavne poti in del ekipe dogodka PODIM Marketplace, je pojasnil, da ”vključevanje inovativnih produktov start-upov v prodajni program distributerja predstavlja dodano vrednost pri diferenciranju njihove ponudbe v primerjavi z ostalimi ponudniki na trgu. To jim veča prepoznavnost in daje dodatno veljavo pri uvajanju novih tehnologij na trg.«
Skupaj do močnih start-upov in močnega ekosistema
”Ker start-upi skladno s svojo filozofijo proaktivnosti in agilnosti običajno kar sami urejajo zadeve oz. ne čakajo, da bi jim kdo prišel pomagati, smo bili orgaizatorji PODIM-a in celotna domača start-up scena prijetno presenečeni, da so se tokrat odločili, da z medsebojnim povezovanjem skušajo reševati skupne izzive pri širjenju svoje distribucijske mreže. Pri tem želijo aktivno pomagati tudi ostalim start-upom. Veseli nas tudi, da so se to odločili narediti na PODIM-u, ki je prav tako odraz tvornega sodelovanja najbolj aktivnih deležnikov regijskega start-up ekosistema,” sta ob tej priložnosti povedala Matej Rus, vodja Iniciative Start:up Slovenija in PODIM organizacijskega odbora, ter Jernej Pangeršič, direktor podjetniškega pospeševalnika Katapult.
Preseganje miselnih okvirjev zaprtosti in nezaupanja
”Ker je za start-upe podpis pogodbe s pravim distributerjem ali trgovcem eden ključnih mejnikov, se že veselimo povezav, ki se bodo ustvarile na dogodku PODIM Marketplace. Prav tako pa smo lahko vsi skupaj zadovoljni, ker kljub pregovorni slovenski zaprtosti in medsebojnemu nezaupanju ravno v start-up sceni presegamo tovrstne miselne okvirje in se zavedamo, da je v slogi moč, da lahko s sodelovanjem in medsebojno podporo prav vsi prosperiramo,” sta še dodala Matej Rus in Jernej Pangeršič.