PR in zagonska podjetja: 3 pomembni nasveti
PR in zagonska podjetja: 3 pomembni nasveti (Vir slike: Pixabay.com)
Čeprav je tehnološka industrija izjemno cenjena, se marsikatero tehnološko podjetje spopada s problemi na področju predstavljanja svojih sporočil javnostim. Nekateri izzivi na področju PR, s katerimi se soočajo tehnološka zagonska podjetja, so povezani s hitrostjo dela, ki je značilna zanje. Takšna podjetja se namreč razvijajo s svetlobno hitrostjo in pogosto zahtevajo takojšne rezultate. V izjemno tekmovalnem svetu, kjer se za medijsko pozornost bori ogromno število zagonskih podjetij, je doseči, da bo glas posameznega podjetja slišan, še težja naloga.
Drugi problem predstavlja dejstvo, da veliko zagonskih podjetij v javnosti predstavlja njihov direktor. Direktorji zagonskih podjetij pa so zaradi narave svojega dela veliko odsotni in nedosegljivi za intervjuje, hkrati pa so pogosto tudi neizkušeni na področju strateškega komuniciranja za mediji.
V nadaljevanju predstavljamo nekaj ključnih značilnosti dela strokovnjaka za PR z zagonskimi podjetji.
Da bi sodelovali z zagonskim podjetjem, morate začeti razmišljati na njihov način.
Zagonska podjetja so posebna vrsta podjetij in se precej razlikujejo od bolj uveljavljenih korporativnih strank. Ukvarjajo se z drugačnimi izzivi, na poslovni svet gledajo z drugačne perspektive in sebe pogosto vidijo kot tiste dejavnike, ki bodo zmotili uveljavljene prakse in izzvali utrjeni status quo. Da bi svojim strankam iz zagonskih podjetij dokazali, da ste v resnici na njihovi strani, spremenite svoj način razmišljanja in začnite na svet gledati z njihove perspektive.
Pozorno poslušajte in se naučite gledati na stvari s perspektive mladega podjetja, ki si želi ustvariti velike spremembe. Izdelajte PR načrt, ki bo odražal stališča direktorjev podjetja in zagotovil konkretne rezultate, ki bodo usklajeni s poslovnimi cilji podjetja. Naučite se čutiti njihovo bolečino, razumeti njihove izzive in se vključiti v vsakodnevno delovanje podjetja.
Če v podjetju zaposlujejo, v svoji mreži poiščite odličnega kadrovika in ga povežite s podjetjem. Če se osredotočajo na financiranje, jih predstavite vlagateljem, ki jih poznate. Če menite, da bi lahko to podjetje sodelovalo z vašimi drugimi strankami, jih povežite med seboj.
Ne ukvarjajte se zgolj z odnosi z javnostmi, temveč pomagajte podjetju pri soočanju z različnimi izzivi in izpolnjevanju njihovih edinstvenih potreb. Na tak način si boste zagotovili njihovo zaupanje in hkrati pridobili razumevanje, na kakšen način predstaviti podjetje javnostim.
Delajte kot zagonsko podjetje.
Zagonska podjetja večinoma delujejo na izvirne načine in uporabljajo specifična orodja. Pomembno in koristno je, da tudi sami prilagodite svoje delo njihovemu načinu in uporabite, če je mogoče, ista orodja za produktivnost. Če na primer namesto storitev MS Office uporabljajo storitve Google Docs, tudi sami uporabljajte Google Docs za svoje sodelovanje z njimi. Če poleg elektronske pošte uporabljajo Slack, začnite ta program uporabljati tudi vi. Če uporabljajo orodja za produktivnost, kot sta Wrike ali Basecamp, prosite za uporabniški račun in opravljajte svoje delo skupaj s svojimi strankami.
Če bodo v podjetju videli, da se želite naučiti uporabljati delovna orodja, ki jih uporabljajo sami, bodo cenili vaš trud in dobili občutek, da si skupaj z njimi prizadevate za uspeh.
Za učinkovito sodelovanje z zagonskimi podjetji morate upoštevati tudi njihovo finančno stanje. Ustanovitelji zagonskih podjetij se cele dneve ukvarjajo z vprašanji finančne vzdržnosti svojih podjetij. Ljudje sicer pogosto domnevajo, da imajo tehnološka zagonska podjetja veliko denarja, ki jim ga je zagotovil tvegani kapital, vendar mlada podjetja s svojim denarjem ravnajo zelo skrbno in vedno želijo videti rezultate. Predstavite jim rezultate, pridobljene s pomočjo Google Analytics, in na podlagi poročil in analiz o upravljanju odnosov s strankami dokažite svoj doprinos k delovanju podjetja, ki ne temelji le na pojavljanju v medijih.
Tehnološka zagonska podjetja pogosto potrebujejo individualizirane storitve svoje PR agencije. Zagotoviti jim morate, da bo njihova kontaktna oseba v agenciji stalno dosegljiva. Če ste sami zadolženi za delo s podjetjem, morate prepoznati njihova pričakovanja in jim pokazati sprotne rezultate svojega dela. Vedno morajo imeti občutek, da so vaša edina prioriteta. Vsaki stranki morate občasno ponovno zagotoviti, da delate samo za njih, kar še posebej velja za ustanovitelje zagonskih podjetij, ki morda prvič sodelujejo s strokovnjakom za PR.
Bodite spretni, prilagodljivi in varčni – in ne bojte se hitrih sprememb.
Ne pozabite, da se v svetu zagonskega podjetništva situacija lahko spremeni v trenutku. Lahko pripravite odlično šestmesečno strategijo, nato pa se vse spremeni v roku enega meseca.
Na nekatere stvari ne morete vplivati: čas objav se spreminja, datumi predstavitev izdelkov se prestavljajo, sodelovanja se oblikujejo (ali razpadejo), financiranje se nepričakovano zaključi … Ali pa celotni poslovni model podjetja zajadra v novo smer.
Pripravljeni bodite spremeniti PR strategijo, ko je to smiselno. Včasih lahko s svojo prilagodljivostjo na najboljši način pokažete svojo vrednost za podjetje. Prepustite se toku in bodite pripravljeni izkoristiti vsako novo priložnost!
Čeprav se boste pri sodelovanju z zagonskimi podjetji soočali z nenavadnimi izzivi, je lahko delo z njimi izjemno zabavno in koristno, če se ga lotite na pravi način. Delo s tehnološkimi zagonskimi podjetji je po navadi prijetno, saj so v njih zaposleni mladi ljudje, ki so polni energije in velikih idej, njihovi načrti pa so zelo ambiciozni.
Tako imate priložnost, da jim pomagate pri razvoju in sodelujete pri njihovih izjemnih dosežkih. Pri tem ne pozabite na predstavljene nasvete: razmišljajte in delujte kot zagonsko podjetje ter uskladite svoje delovanje z njihovimi prioritetami.
Vaše znanje in delovanje naj podjetju prineseta dodano vrednost, ki naj ne bo omejena le na medijsko pokritost njihovega delovanja. Sčasoma se vam lahko zgodi, da bodo hitro rastoča zagonska podjetja postala tudi pomemben dejavnik za rast vašega podjetja.
Vir: The Next Web