Intervju z direktorjem Halcoma: "Recepta za uspešno rast ni"

Čisti dobiček podjetja Halcom d.d. se je povzpel na kar 1,4 milijona evrov. (vir slike:http://www.halcom.si/)

Intervju z direktorjem Halcoma: “Recepta za uspešno rast ni”

Minulo leto je podjetje Halcom povečalo čiste prihodke od prodaje za milijon evrov, čisti dobiček pa se je povzpel na 1,4 milijona evrov. Podjetje v zadnjih sedmih letih raste s povprečno 15-odstotno rastjo. Preberite si kratek intervju z direktorjem Matjažem Čadežem.
Intervju z direktorjem Halcoma: "Recepta za uspešno rast ni"

Čisti dobiček podjetja Halcom d.d. se je povzpel na kar 1,4 milijona evrov. (vir slike:http://www.halcom.si/)

»Ljudje pričakujejo za uspešno rast neki recept. Recepta ni. Zelo tanka črta je namreč med uspehom in neuspehom, tega si večina ljudi niti ne predstavlja. Da smo uspešni, se moramo prav ves čas močno truditi.« razmišlja Matjaž Čadež, predsednik upravnega odbora podjetja Halcom in predsednik Sveta gazela in dodaja: »Če je med sodelavci medsebojno spoštovanje in zaupanje, potem je timsko delo zelo prijetno, timsko delo pa vedno daje najboljše rezultate. Ideje, ki prihajajo iz posameznikov, v vzdušju medsebojnega spoštovanja in zaupanja, dejansko padejo na plodna tla in se razvijejo. Zato v Halcomu ne izgubljamo veliko energije za to, da bi rušili ideje sodelavcev… Ne trošimo energije za notranje spore, temveč jo usmerjamo v produktivne namene. Verjetno smo bili tudi zato do sedaj uspešni.«

Mnenje Matjaža Čadeža o tem, da dobiček ne sme biti glavno gonilo: »Naše prioritete so zelo jasne: prva skrb so naše stranke, potem so naši zaposleni in šele na koncu pride dobiček. Dobiček ni nikoli prioriteta, za katero se borimo. Dobiček pride kar sam od sebe, če je za stranke in za sodelavce dobro poskrbljeno.«

Čadež še dodaja, da je ena od pomembnih stvari pri podjetju vztrajnost in potrpežljivost, saj uspeh nikoli ne pride z danes na jutri. V Sloveniji vse prevečkrat prevlada razmišljanje, da mora dobiček priti takoj, takšno razmišljanje pa je potrebno spremeniti. Čadež spodbuja z besedami: »Če si vztrajen, če delaš in če imaš vizijo, potem prej ali slej uspeš. Vendar nikoli, prav nikoli ne smeš popustiti.«

Kako pomembno je tveganje za uspeh Halcoma? Čadež poudarja da v podjetju ne tvegajo nerazumno, saj poskušajo razvijati stvari za več let vnaprej, vendar na tistih področjih, ki jih dobro poznajo. Ustanovitelj Halcoma je mnenja, da v kolikor podjetje ne tvega in ne vlaga naprej, lahko sicer nekaj časa zelo dobro posluje, vendar ne daljše obdobje in dodaja: »Z vlaganjem dosežemo tudi to, da ko začne konjunktura na enem področju usihati, že imamo pripravljeno nekaj novega, s čimer pridemo na trg ali vstopimo na kakšen nov trg.«

Na vprašanje, ali si podjetje ogleduje trge držav BRIK, Čadež odgovarja: »V Halcomu ne sledimo gospodarskim modnim trendom. Osredotočamo se na trge, za katere ocenimo, da smo zaradi njihovih specifik, velikosti, kulture, odprtosti, tveganja lahko uspešni. Na primer pred časom smo bili v Rusiji, saj smo razmišljali, da bi bil velik uspeh že, če bi dobili zelo majhen del trga, vendar smo ugotovili, da je vstop na ta trg tako tvegan in drag, da bi bil naš vložen denar izgubljen, kot da bi kupili srečko in verjeli, da bomo zadeli tombolo.«

Matjaž Čadež je mnenja, da bi morali že v šolah namesto današnje negativne tekmovalnosti spodbujati in vzgajati mlade v timskem delu, morebiti celo v obliki posebnega predmeta. Čadež nadaljuje: »Vzpostaviti bi se moralo pravo gibanje za vzpodbujanje timskega dela ter pomena medsebojnega spoštovanja in zaupanja. Ta spodbujevan in voden proces bi moral trajati vsaj štiri, pet let, da bi zavedanje o pozitivnih učinkih začelo pronicati med ljudi.«

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki