
Podzemno železnico v Santiagu bo poganjala deloma sončna deloma vetrna energija (Vir slike: YouTube).
To bo prvi podzemni železniški sistem, ki ga bo poganjala obnovljiva energija. Železnica, ki jo dnevno uporablja okoli 2,5 milijona ljudi, bo po novem prejela 60 odstotkov energije prek solarnega sistema, slabih 20 odstotkov energije pa bo prispevala vetrna energija iz bližnjih vetrnic.
Sistem, ki bo zmanjševal stroške in izboljševal kakovost zraka
100-megavatni solarni sistem bo nameščen približno 640 kilometrov stran, in sicer južno od puščave Atacama, od tam pa bo pridobljena energija napajala podzemno železnico.
Po besedah strokovnjakov, ki so vpeti v omenjeni projekt, je možno solarne panele enostavno namestiti, pri čemer ni potrebna dodatna človeška sila. Prav zato bodo stroški namestitve toliko manjši. Ker bodo nameščeni sredi puščave in je zato velika verjetnost, da bodo prekriti s peskom, jih bodo čistili roboti.
Energija, ki jo potrebujejo podzemne železnice, je izredno draga, zato bi santiaški potezi lahko sledile tudi druge podzemne, ne le zaradi zmanjševanja stroškov, ampak tudi zaradi boljše kakovosti zraka. Podobnega koraka so se lotili menda tudi na predelu, kjer stoji univerza Stanford in nekateri Applovi podatkovni centri, kjer nameščajo solarne sisteme.