Se splača udeležiti startup tekmovanj?

Med štiri največja slovenska startup tekmovanja se uvršča tudi tekmovanje za naziv Mladi podjetnik leta, ki sta ga lani osvojila Anja in Alen Marić iz ekipe WoodWay (Vir slike: Jernej Kokol).

Se splača udeležiti startup tekmovanj?

V Sloveniji imamo več tekmovanj, na katerih lahko startupi razkazujejo svoje mišice. Vprašanje pa je, ali se splača tekmovati, ali jim sploh dajejo dodano vrednost in koliko časa jim priprave vzamejo. Bi se danes odločili drugače?
Se splača udeležiti startup tekmovanj?

Med štiri največja slovenska startup tekmovanja se uvršča tudi tekmovanje za naziv Mladi podjetnik leta, ki sta ga lani osvojila Anja in Alen Marić iz ekipe WoodWay (Vir slike: Jernej Kokol).

Startup leta (Iniciativa Startup Slovenija), Najpodjetniška ideja (časnik Finance), Coinvest (CoBik) in Mladi podjetnik leta (Zavod mladi podjetnik). To so štiri največja slovenska startup tekmovanja. Kaj tekmovanja prinašajo startupom, sploh zmagovalcem? Zakaj se za udeležbo odločajo, so na 30. Startup Cafeju povedali predstavniki ekip, ki so zmagale na prej omenjenih tekmovanjih.

Nekateri se prijavijo sami, druge povabi organizator

Medtem ko se ekipa AlpStories, ki se na prav poseben način ukvarja z naravno kozmetiko (kupec si izbere po lastni želji sestavino za izdelek, prav tako etiketo in sliko ter si tako gradi svojo osebno znamko kozmetike), na natečaj časnika Financ ni prijavila sama, temveč so jo k sodelovanju povabili novinarji, so se preostale ekipe, zmagovalke tekmovanj – WoodWay, Oosm in Tibopo – na tekmovanja prijavile same.

Na dogodke se pripravite

»Prijavili smo se načrtno, saj je trg še neozaveščen o naši tehnologiji,« pravi Peter Bruner iz ekipe Oosm, ki je za nagrado, poleg denarja, prejela še tritedenski obisk Silicijeve doline. Tja bodo odpotovali v naslednjih dneh, sicer pa je ekipa v iskanju nove, 350 tisoč dolarjev težke investicije. »Poleg tega so bili med sodniki tudi investitorji, kar je za nas še dodatna potrditev, da smo na dobri poti,« opisuje veljavnost tekmovanja Coinvest.

Večina zmagovalcev, ki so se predstavili na dogodku, je že okusila sadove nagrade (Vir slike: Miha Prebil).

Postopki za prijavo na tovrstna tekmovanja niso zahtevna, a zahtevajo čas, pravijo. WoodWayjevec Alen Marić, ki je skupaj z ženo Anjo, prejel naziv Mladi podjetnik leta 2015, je moral za prijavo na tekmovanje izpolniti prijavni obrazec, ki vključuje finančne podatke podjetja, njegov opis ter opis produktov, načrt za prihodnja leta in podobno. »Gre pa za tekmovanje, na katerem sodelujejo podjetja, ki že imajo svoje produkte oziroma storitve na trgu,« je dodal.

Ekipe so že okusile sadove nagrade, izjema je ekipa Tibopo, ki je razvila sistem za nadzor dvoročnega upravljanja vozil mDrive. Vzrok za to, pravi Boštjan Podvršič, je, da produkta še ne prodajajo, saj je še v fazi razvoja. Razvoj je na prvem mestu, poudarja, bolj kot druga tekmovanja – mimogrede, startup Tibopo je na podjetniški konferenci Podim zmagal v konkurenci 102 startupov in osvojil naziv Startup leta – pa jih trenutno zanimajo razpisi. Ekipa, ki je torej še brez dohodkov, je tudi v iskanju novih finančnih virov – vire, ki jim jih je zagotovil poslovni partner in podjetniški sklad, so namreč že porabili, namenili so jih za zahteven razvoj.

Pitchanju dajte poudarek, a uspeh bo prišel zaradi vašega dela

Bruner, ki je bil lani z ekipo Oosm del nizozemskega pospeševalnika Startup Bootcamp, ki jim je dal precej znanja tudi za pitchanje, je poudaril, da so se na tekmovanje precej pripravljali. Pregledali so tudi, kdo bo (od investitorjev) tam. »Greš tja in impresioniraš. Od stotih investitorjev bosta morda dva navdušena, ostali bodo sicer rekli, da gre za dobro idejo in dober pitch, a niso v tej panogi. To smo mi naredili,« izpostavil pa je, da je poleg dobrega pitcha pomembno tudi delati. S Podvršičem iz Tibopoja sta se strinjala, da marsikateri startup polaga preveč pozornosti na prvi del, samo delo pa zanemari.

Po zmagi morate delati dalje, ne počivati na lovorikah, svetuje Podvršič  (na sliki) iz podjetja Tibopo (Vir slike: Miha Prebil).

Zmage odpirajo še tako težka vrata

»Zmaga je bila odmevna. Pojavili smo se v vsaj 20 tiskanih medijih, na televizijskih oddajah, našo zgodbo so pograbili tudi spletni mediji,« se obdobja po prejetju naziv Mladi podjetnik leta spominja Marić. Pravi, da je bilo tekmovanje pozitivna izkušnja, čeprav jim je vzelo nekaj časa, a jim je to pomagalo pri dodatni prepoznavnosti. »Pridobili smo veliko kontaktov, lažje so se nam odprla številna vrata, ko smo potencialnim strankam ali partnerjem omenili, da smo prejeli ta naziv,« dodaja.

Ko glas nagrade seže tudi onstran naših meja

»Velika razlika je, ali si prvi ali drugi. Za prvega ponavadi slišite, za drugega ne. Prinese medijsko izpostavljenost, čeprav ima tekmovanje pozitivne posledice tudi, če zgolj sodelujete. Našo zgodbo si zdaj želijo predstaviti tuji mediji v Koreji, Singapurju in Angliji,« pravi Danijel Hubman, idejni oče ekokozmetike AlpStories, ki je kot prvo podjetje na svetu predstavilo takšen koncept in ga patentirali.

Po zmagi morate delati dalje, ne počivati na lovorikah, svetuje Podvršič. »Takšna tekmovanja so dobra tudi za to, da vidite, kje ste na trgu,« meni Marić.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Chipolo predstavlja svoj najnovejši iskalnik predmetov – Chipolo POP

Chipolo predstavlja svoj najnovejši iskalnik predmetov – Chipolo POP

Slovensko podjetje Chipolo, ki je znano po pametnih rešitvah za iskanje ključev, denarnice in telefona, predstavlja svoj najnovejši izdelek – Chipolo POP. S svežim, igrivim imenom in sodobno tehnologijo POP združuje vse najboljše lastnosti preteklih iskalnikov predmetov ter ponuja še več – v šestih živahnih barvah, z globalnim dosegom in izjemno enostavno uporabo. Gre za prvi barvit iskalnik, ki je združljiv z aplikacijama Apple Najdi ali Google Poišči mojo napravo. Več >

Browser Use: kako je Gregor Žunič soustvaril globalni hit v svetu UI

Browser Use: kako je Gregor Žunič soustvaril globalni hit v svetu UI

V svetu umetne inteligence (UI) se pojavlja vse več orodij, ki omogočajo avtomatizacijo različnih spletnih nalog. Eden izmed najvidnejših projektov na tem področju je Browser Use, ki sta ga leta 2024 ustanovila Magnus Müller in Slovenec Gregor Žunič v okviru pospeševalnika Student Project House na ETH Zürich. Več >

Ustanovitelja FRESH 32: »Delaj, popravljaj, dokler ne klikne.«

Ustanovitelja FRESH 32: »Delaj, popravljaj, dokler ne klikne.«

Inovacije se ne dogajajo le za zasloni pametnih telefonov in v algoritmih umetne inteligence. FRESH 32 je zgodba, ki dokazuje, da lahko tudi vsakdanje navade – kot je umivanje zob – postanejo pametnejše, trajnostne in bolj učinkovite. Več >

Ministrstvo načrtuje podvojitev števila startupov v Sloveniji

Ministrstvo načrtuje podvojitev števila startupov v Sloveniji

Slovenski startup forum 2025 je v torek na Bledu združil več kot sto predstavnikov startupov, vlade in mednarodnih strokovnjakov. Cilj je bil jasen - okrepiti povezave v ekosistemu in spodbuditi rast startupov. Ti so ključni za tehnološki razvoj in globalno konkurenčnost Slovenije. Več >

Mladi podjetnik leta 2024 je Grega Ivančič iz Glow seven!

Mladi podjetnik leta 2024 je Grega Ivančič iz Glow seven!

Danes v Kristalni palači v Ljubljani poteka konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! 2024. Pridružite se nam ob spremljanju podjetniškega panela z zanimivimi gosti in govora lanskega zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta. Osrednji dogodek pa so predstavitve letošnjih kandidatov in razglasitev zmagovalca. Več >

Investicijski potencial startupov navdušil investitorje

Investicijski potencial startupov navdušil investitorje

Na Tovarni podjemov v Mariboru se je zgodil Demo dan Start:up Slovenija, kjer je deset najbolj obetavnih slovenskih startupov predstavilo svoje inovativne ideje in tehnologije pred investicijsko komisijo in obiskovalci. Več >

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

V torek, 1. oktobra, se je vsej Evropi pričela kampanja Evropski mesec kibervarnosti, katere namen je okrepiti odpornost sistemov in storitev EU, opolnomočiti državljane in narediti korak naprej k bolj kibernetsko varni in ozaveščeni družbi. Več >

FeelRooty: “Življenje podjetnikov je danes ekstremno hitro”

FeelRooty: “Življenje podjetnikov je danes ekstremno hitro”

MagicRooty je okusen naravni napitek, nadomestek kave in prehransko dopolnilo za krepitev možganov. Razvito je bilo, da dvigne raven energije, izboljša fokus in podpre delovanje vaših možganov. Grega Gostinčar, eden izmed soustanoviteljev, nam je omogočil kratek vpogled v zakulisje znamke FeelRooty. Več >

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

6. in 7. marca bo potekal polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI. Podjetniška žirija je nedavno pregledala rekordnih 203 poslovnih modelov. V nadaljevanju predstavljamo program polfinalnega dogodka in potek tekmovanja. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki