Slovenska turistična AR aplikacija na tehnološki sejem v Amsterdam

Pred kratkim je zaživela interaktivna turistična aplikacija TravelAR Slovenia, ki oglede zgodovinskih znamenitosti združuje s tehnologijo obogatene resničnosti.
TravelAR cover

Slovenska turistična AR aplikacija na tehnološki sejem v Amsterdam. (Vir slike: Podjetniški inkubator Kočevje)

Prek interaktivne turistične aplikacije TravelAR Slovenia si bodo lahko turisti ogledali tridimenzionalne rekonstrukcije lokalne izgubljene kulturne dediščine, zgodovinskih znamenitosti in dogodkov. Aplikacija TravelAR Slovenia vključuje tehnologijo obogatene resničnosti (angl. augmented reality, AR). Na voljo je uporabnikom mobilnih operacijskih sistemov Android in iOS.

Njeni ustvarjalci bodo izvirno rešitev širši javnosti predstavili na tehnološkem sejmu Integrated Systems Europe (ISE). Udeležbo na sejmu, ki bo potekal v začetku februarja v Amsterdamu, jim je zagotovil tehnološki velikan Epson, ki bo s slovensko AR aplikacijo predstavil svoja najnovejša AR očala Epson Moverio.

S tehnologijo AR do inovativne turistične rešitve

Aplikacijo TravelAR Slovenia je v sodelovanju s Podjetniškim inkubatorjem Kočevje in Podjetniškim inkubatorjem Bela krajina razvilo podjetje CtrlArt. Inovativna turistična rešitev z vključitvijo tehnologije obogatene resničnosti (AR) obiskovalce popelje skozi tridimenzionalne rekonstrukcije lokalnih zgodovinskih znamenitosti, kulturne dediščine in zgodovinskih dogodkov.

Snovalci aplikacijo razvijajo od lanskega leta, širši javnosti pa jo bodo predstavili v začetku februarja na sejmu ISE na Nizozemskem. Tja jih je povabil tehnološki velikan Epson, ki bo s slovensko AR rešitvijo na sejmu predstavil svoja nova AR očala Epson Moverio.

TravelAR očala

Z aplikacijo TravelAR Slovenia bo svoja nova AR očala predstavilo podjetje Epson. (Vir slike: Podjetniški inkubator Kočevje)

Rezultat ustvarjanja na delavnicah tridimenzionalnega modeliranja

Aplikacija je rezultat ustvarjanja na delavnicah 3D modeliranja in priprave vsebin za obogateno resničnost. Te so potekale skozi učenje v letu 2017 pod mentorstvom Nadava Sagirja iz podjetja CtrlArt.

Snovalci aplikacije so želeli s projektom v soustvarjanje in ohranjanje znamenitosti lokalne kulturne dediščine vključiti lokalno skupnost, ustvariti inovativna orodja za spodbujanje turizma ter okrepiti vključenost mladih.

Obujanje izgubljene kulturne dediščine

Interaktivni ogledi znamenitosti bodo najprej na voljo v Kočevju in Črnomlju. Obiskovalci se bodo lahko ob avdio vodenju v slovenskem, angleškem ali nemškem jeziku sprehodili skozi mestno zgodovino in se »srečali« z zgodovinskimi osebnostmi.

V kočevskem mestnem središču si bodo turisti tako med drugim lahko ogledali tudi izginuli Kočevski grad, ki je bil v celoti porušen med drugo svetovno vojno. Razvijalci aplikacije TravelAR Slovenia so grad v tehnologiji obogatene resničnosti ponovno obudili v življenje. Pri tem so si pomagali s podatki iz katastra, delnimi fotografijami gradu in primerjavo arhitekture gradov iz istega obdobja.

V Črnomlju se bodo lahko obiskovalci virtualno sprehodili skozi središče mesta, kot je bilo videti v 17. stoletju. Poleg tega si bodo lahko ogledali in podoživeli dogodke iz obdobja druge svetovne vojne.

Kako pa je sploh prišlo do razvoja aplikacije?

»Na Kočevskem je bilo zelo veliko kulturne dediščine izgubljene med drugo svetovno vojno,« pojasnjuje Marko Stijepič, direktor Podjetniškega inkubatorja Kočevje. Odgovor na vprašanje, kako izgubljeno kulturno dediščino ponovno obuditi, je ponudila tehnologija obogatene resničnosti.

Travel AR kulturna dediščina

Tehnologija obogatene resničnosti obuja izgubljeno kulturno dediščino. (Vir slike: Podjetniški inkubator Kočevje)

»S tem bomo lahko prebivalcem in obiskovalcem pričarali izkušnjo zgodovinsko izgubljene dediščine Kočevja in okolice. Verjamemo, da lahko projekt skozi izobraževanja o pripravi 3D vsebin za AR razširimo tudi na druge dele Slovenije,« še dodaja Stijepič.

Obogatena resničnost lahko pripomore k razvoju turizma

Tehnologija obogatene resničnosti lahko po prepričanju ustvarjalcev aplikacije TravelAR Slovenia znatno pripomore k razvoju turizma v Sloveniji. Zato želijo rešitev razširiti tudi v druga slovenska mesta. Menijo, da bo tehnologija AR v letu ali dveh postala del prevladujočega trenda, ki bo dopolnjeval našo izkušnjo vsakdanjega življenja.

»Povabilo giganta, kot je Epson, je le potrditev, da smo krenili na pravo pot pri obujanju izgubljene kulturne dediščine,« ob tem dodaja Nadav Sagir. Po njegovem mnenju je tehnologija AR je že sedaj zrela za uporabo, ključ do njene uporabnosti pa je ustvarjanje vsebin.

Na platformo TravelAR Slovenia želijo priključiti tudi druge slovenske kraje, na primer Ljubljano, Maribor, Koper in Ptuj. Tako lahko Slovenija postane prava turistična AR destinacija.

Vir: Podjetniški inkubator Kočevje

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Projekt Mladi podjetniki, ki ga razpisuje Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada, je v polnem zagonu, kar pomeni, da bomo do konca maja leta 2019 dobili skoraj 300 novih nadobudnih mladih podjetnikov. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Zdravstvene težave so kranjski podjetnici Jasni Grbić odprle nov pogled na svet. Po operaciji hrbtenice se ni prepustila malodušju. Zagrabila je priložnost, ki se ji je ponudila, ter z mazilom za nego tetovaž Tattoo care postala prava poslovna zvezdnica. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Zagonsko podjetje Smart Optometry iz Idrije je z novo rešitvijo za trening vida AmblyoPlay prepričalo komisijo in si zagotovilo mesto v finalu izbora Mladi podjetnik leta 2018. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje