Snapchat in možnosti oglaševanja
Na Snapchatu oglašuje veliko blagovnih znamk, vendar uporabniki niso najbolj dovzetni za oglase. (Vir slike: Moby Affiliates)
Raziskava podjetja Piper Jaffray je pokazala, da je Snapchat najljubša družabna platforma za kar 35 odstotkov najstnikov.
Najbolj priljubljena družabna omrežja med najstniki. (Vir slike: Moby Affiliates)
Organizacija Fluent, ki se ukvarja z mobilnimi vsebinami, pa je v svojo raziskavo o Snapchatu vključila več kot 3 tisoč odraslih posameznikov. Ključna ugotovitev raziskave je, da skoraj polovica (48 %) Američanov meni, da je Snapchat le modna muha, medtem ko preostalih 52 % anketirancev meni, da se bo aplikacija obdržala na tržišču.
Poleg tega 62 % anketirancev predvideva, da se bo slej ko prej pojavila nova aplikacija, katere priljubljenost bo hitro prehitela Snapchat. Tudi mladi so podobnega mnenja. Večina meni, da Snapchata čez nekaj let ne bodo več uporabljali.
Oglaševanje na Facebooku – s stališča podjetij in blagovnih znamk
Podjetje Snaplytics je pred kratkim predstavilo celovito študijo o Snapchatu, ki nam lahko pomaga razumeti, kako in zakaj podjetja in blagovne znamke uporabljajo to aplikacijo za oglaševanje. V raziskavo so vključili 500 blagovnih znamk, ki so skupno objavile več kot 24 tisoč zgodb in več kot 200 tisoč snapov.
Rezultati raziskave so pokazali, da blagovne znamke objavijo 61 % video vsebin – ta številka se še povečuje.
Vrsta objavljene vsebine. (Vir slike: Moby Affiliates)
Povprečno število snapov v zgodbi je 11. Bolj pomembni od števila snapov pa sta pogostost in doslednost objav. Podjetja povprečno objavijo 2 zgodbi na teden.
Povprečno število zgodb, objavljenih v enem mesecu. (Vir slike: Moby Affiliates)
Najmanj zgodb je objavljenih ob nedeljah in ponedeljkih, kar lahko pripišemo tudi nižjim stopnjam odpiranja. Predstavniki podjetja Snaplytics pa menijo, da je takšna razporeditev lahko tudi posledica pomanjkanja funkcij za avtomatizacijo in organizacijo objavljanja v okviru same aplikacije.
Pogostost objavljanja glede na dan v tednu. (Vir slike: Moby Affiliates)
Velika večina uporabnikov, ki klikne na zgodbo, si tudi ogleda vse fotografije in videe, ki jih ta vključuje.
Stopnja ogledov celotne zgodbe. (Vir slike: Moby Affiliates)
Stopnja ogledov celotne zgodbe pa je seveda odvisna od dolžine posamezne objave. Daljše zgodbe z več snapi si v celoti ogleda manj uporabnikov. Pomemben dejavnik pa je seveda tudi kvaliteta zgodbe.
Povezava med dolžino zgodbe in stopnjo ogledov celotne zgodbe. (Vir slike: Moby Affiliates)
Ustanovitelj in direktor podjetja Snaplytics Thomas Cilius je ob predstavitvi rezultatov študije dejal: »Snapchat omogoča podjetjem, da se z uporabniki povežejo v trenutku in jim ponudijo drugačno izkušnjo blagovne znamke. Je edino družabno omrežje, na katerem tržniki ne opažajo zmanjševanja dosega. S 161 milijoni aktivnih dnevnih uporabnikov Snapchat hitro postaja priljubljeno orodje za blagovne znamke, saj lahko tako izkoristijo ambasadorje svoje znamke in uporabnikom v realnem času predstavijo privlačne zgodbe.«
Oglaševanje na Snapchatu – s stališča uporabnikov
Že omenjena raziskava podjetja Fluent pa kaže, da Snapchatovi raznoliki oglaševalski formati niso pretirano priljubljeni med uporabniki. 69 % uporabnikov namreč pravi, da oglase na Snapchatu preskočijo »vedno« ali »pogosto«.
Oglaševalci in tržniki z oglaševanjem na Snapchatu želijo doseči predvsem najstnike in milenijce, ki so med najtežje dosegljivi skupinami. Vendar kar 80 odstotkov posameznikov, starih med 18 in 24 let, preskoči oglase.
Tudi Snapchatovi zavihki, namenjeni vsebinam medijskih hiša in drugih organizacij, niso učinkoviti. 61 % uporabnikov ne sledi različnim medijem, kot sta CNN in New York Times; 50 % uporabnikov ne zanima šport, 57 % pa ne sledi znamkam, povezanim z zabavno industrijo.
Podobne rezultate so že pred časom predstavili v podjetju NewsCred.
Priljubljenost vsebin blagovnih znamk na Snapchatu. (Vir slike: Moby Affiliates)
V podjetju Fluent so poudarili tudi dejstvo, da Snapchat za razliko od drugih družabnih omrežij ne zbira podatkov o svojih uporabnikih. Namesto tega se osredotoča na uporabniško izkušnjo, kar je za uporabnike seveda prednost. V prihodnosti pa bomo videli, ali se bo tudi Snapchat podal na dobičkonosno področje zbiranja in uporabljanja podatkov ter kako uspešno je v resnici oglaševanje na tej družabni platformi.
Viri: Moby Affiliates, Moby Affiliates