Snapchat peti na lestvici najvrednejših samorogov
Snapchat je ustanovil Evan Spiegel. Njegovo podjetje je danes ocenjeno na vsaj 18 milijard dolarjev (Vir slike: YouTube).
Snapchat je imel lanskega decembra 110 milijonov dnevno aktivnih uporabnikov, s čimer se je postavil ob bok Twitterju, ki je zaživel marca 2006. Slednji je že pred časom nehal objavljati statistiko, iz katere so razvidne številke dnevno aktivnih uporabnikov in se osredotočil na mesečno aktivne uporabnike. Anthony Noto, prvi finančnik Twitterja, je sicer na začetku lanskega leta izjavil, da je mesečno aktivnih uporabnikov Twitterja skoraj dvakrat več kot dnevnih. Če upoštevamo, da je razmerje (44 odstotkov) ostalo enako tudi konec lanskega leta, ko so na omrežju našteli 305 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, je Twitter dnevno uporabljalo okoli 134 milijonov uporabnikov. Po statistikah, dostopnih decembra lani, je bilo to več kot Snapchatovcev.
Primerjava: rast Snapchata in Twitterja
Snapchat ima eno veliko prednost v primerjavi s Twitterjem: ima namreč zdravo rast. Če pogledamo zadnjih osem četrtletij, je letna rast konstantna, znaša okoli 65 odstotkov. Več kot polovica uporabnikov Snapchata prihaja iz držav izven ZDA. In Twitter? Število mesečno aktivnih uporabnikov se je v zadnjem letu povečalo za zgolj 3 odstotke, februarski podatki kažejo, da je število mesečno aktivnih uporabnikov okoli 320 milijonov.
2017 že z milijardo dolarjev prihodkov
Snapchat je komaj začel s koraki naproti monetizacije, pa že dosega izjemne rezultate. Prvo četrtletje lanskega leta je zaključil s štirimi milijoni dolarji prihodkov, že v tretjem četrtletjem prihodke povečal na 17 milijonov, zadnje pa zaključil s 33. Lani je skupno ustvaril kar za 59 milijonov dolarjev prihodkov. Investitorji napovedujejo, da bi že letos lahko ustvaril od 250 do 350 milijonov dolarjev, prihodnje leto pa kar milijardo dolarjev.
Vrednost Snapchata
Kolikšna je dejanska vrednost, Spiegel ni razkril. Po nekaterih podatkih, naj bi bil vreden vsaj 18 milijard dolarjev, morda celo dve milijardi več, menijo nekateri ameriški mediji. Če so ti podatki pravilni, se Snapchat uvršča na peto mesto lestvice najbolj vrednih zasebnih samorogov (samorogi so startupi oziroma podjetja, vredna vsaj milijardo dolarjev). Pred njim so le še Uber, Xiaomi, Airbnb in Didi Chuxing.