
Uber China bo obdržal svoje ime (Vir slike: genheration.com)
V dobrih dveh letih je Uber China resda uspel zrasti do te mere, da je mesečno na cilj dostavil preko 150 milijonov potnikov, toda pri tem je izgubil več kot 2 milijardi dolarjev.
Investitorji, ki so mlado ameriško podjetje podprli s svojim denarjem, so zato vztrajali, da Uber prekine s svojim prodorom na kitajski trg in podružnico Uber China proda svojemu rivalu Didi Chuxing, ki se je za nakup zanimal že dlje časa. Po besedah poznavalcev naj bi Uber za prodajo dobil okroglo milijardo dolarjev.
Visoki denarni vložki v Uber China so podjetje močno obremenjevali
Medtem ko na ameriškem in kanadskem tržišču Uber dosega zelo visoke prihodke, pa je situacija povsem drugačna na tržiščih, kjer svojo storitev šele razvija.
Uber je na težave naletel tudi na Madžarskem >>
Eden izmed takšnih primerov je Kitajska in Uberjev poskus prodora na omenjeno tržišče je podjetje močno obremenjeval. Prodaja je bila zato edina pravilna odločitev, ki jo je po pritisku investitorjev moral sprejeti Travis Kalanick, izvršni direktor in soustanovitelj tega mladega, a uspešnega podjetja.
Kalanick je sicer na Kitajskem videl velik potencial, kljub temu pa ga je neprepoznavnost Uberja med Kitajci in prisotnost močnih konkurentov prepričala, da prizna svoj poraz in podjetje proda. Veliki denarni vložki, ki jih je dajal kitajski podružnici, so namreč že ogrožali obstoj njegovega matičnega podjetja.
Uber China se bo pripojil podjetju Didi Chuxing
Delničarji, ki so vložili v kitajsko podružnico Uberja, ob prodaji ne bodo ostali praznih rok: v svojo last bodo pridobili delnice združenega podjetja. Medtem ko bosta blagovni znamki Uber China in Didi Chuxing ostali ločeni, pa bo prišlo do manjše spremembe v vodstvih obeh podjetij: upravnemu odboru Uber China se bo pridružil Cheng Wei, ki je ustanovitelj podjetja Didi Chuxing, upravnemu odboru Didi Chuxing pa se bo pridružil Uberjev soustanovitelj Travis Kalanick.
Rast kitajskega prevzemnika bo s podpisom posla narasla na 35 milijard dolarjev (pred tem je bil namreč ocenjen na 28 milijard dolarjev, Uber China pa na 7 milijard dolarjev).
Uberjev naslednji korak: prva javna prodajo delnic?
Poznavalci po tej potezi napovedujejo svetlo prihodnost za Uber. Že v kratkem naj bi se zgodila prva javna prodaja delnic podjetja Uber. Prav rdeče številke na kitajskem tržišču naj bi bile tiste, ki so podjetju preprečevale nadaljnje poteze, a sedaj ovir za omenjeni korak ni več.
Uber se lahko tudi mirneje posveti drugim tržiščem, kjer se s konkurenti še bojuje za prevlado, kot so na primer jugovzhodna Azija (kjer mu največjo konkurenco predstavlja podjetje Grab), Indija (Ola) in Združene države Amerike (Lyft).
Vir: Bloomberg