
Uber je na ulice poslal 14 samovozečih avtomobilov znamke Ford Fusion (Vir slike: TechCrunch)
Dobro leto in pol za tem, ko je v Pittsburghu zaživel Uberjev napredni tehnološki center, je zastavljeni cilj tega uspešnega mladega podjetja dosežen: v Mestu jekla, kot še pravijo temu ameriškemu mestu, je namreč pred nekaj urami Uberjev samovozeči avtomobil popeljal prvega potnika.
Uber je na ulice poslal 14 samovozečih avtomobilov znamke Ford Fusion
Vsi so opremljeni z naprednimi radarji, kamerami ter številnimi senzorji, ki zaznavajo cesto in vse morebitne ovire, ki se lahko na njej pojavijo. Vsakega izmed 14 avtomobilov zaenkrat spremlja tudi rezervni voznik, ki budno spremlja vožnjo in lahko primerno ukrepa še preden pride do težav.
S pritiskom na rdeči gumb voznik prevzame nadzor nad vozilom (Vir slike: TechCrunch)
Varnost je namreč na prvem mestu, poudarjajo v Uberju, a v isti sapi dodajajo, da v resnici še ne gre za popolnoma avtonomne avtomobile. Uber želi s testiranjem predvsem raziskati, kako se trenutni samovozeči avtomobili obnašajo v resničnih situacijah – tako na cesti kot tudi ob stiku s potniki, saj zaenkrat še nihče pravzaprav ne more vedeti, kako se takšni avtomobili obnesejo v različnih situacijah ter kako potniki sprejemajo tovrstno tehnologijo.
Kaj pa kibernetska varnost avtonomnih vozil?
Levandowski in Kalanick sta prepričana, da gre zgolj za začetek
Prihodnost bodo namreč po mnenju obeh soustanoviteljev Uberja zaznamovala prav takšna in podobna vozila, menita pa tudi, da bi roboti lahko uspešno zmanjšali število prometnih nesreč: letno namreč na ta način umre kar 1,3 milijona ljudi po vsem svetu. Prav tako bi se utegnile zmanjšati težave s parkiranjem: trenutno kar 20 odstotkov mest zasedajo parkirišča za avtomobile; ter zastoji: zanje ljudje skupaj vsako leto porabimo kar trilijardo ur. A sistem samovožnje bo seveda potrebno še precej nadgraditi in prilagoditi.
Kako poteka vožnja v samovozečem Uberjevem Fordu?
Potnik mora seveda najprej preko mobilne aplikacije zaprositi za prevoz. Ko vozilo prispe in ko se potnik udobno namesti, mora na tabličnem računalniku, ki je nameščen pred njim, potrditi pričetek vožnje. Prav ta tablični računalnik potniku omogoča, da natančno spremlja vožnjo – na sliki so z modro barvo označene ceste, z rdečo pa vsi preostali objekti. Avtomobil spelje in samodejno premaguje ovinke in druge ovire na cesti.
Zaslon, ki potniku omogoča spremljanje vožnje (Vir slike: TechCrunch)
Prvi odzivi so spodbujajoči. Uberjev samovozeči avtomobil uspešno zaznava druga vozila na cesti, prepoznava barve na semaforjih, spoštuje prometne znake. Kljub temu pa se še prepogosto pojavljajo situacije, ko mora nadzor nad vozilom prevzeti rezervni voznik – ni še povsem jasno na primer, kako se avto odzove, ko delavec na cesti pomaha z rdečo ali zeleno zastavico, ko je na polovici cestišča napačno parkiran avtomobil, ali v primeru slabega vremena.
Ko avtomobil potnika uspešno pripelje na cilj, se zapis na zaslonu potniku zahvali za vožnjo in ga nato zaprosi, da zapusti vozilo.
Kako poteka vožnja in kakšen je videti avtomobil od znotraj, si lahko ogledate v spodnjem videu:
Vir: TechCrunch in Uber.com