Več kot 90 odstotkov zagonskih podjetij ne doseže petega rojstnega dneva. Zato je jasno, da je ustanovitev podjetja šele začetek zgodbe. Rast podjetja vključuje zahtevne izzive in od vas zahteva ogromno vzdržljivosti.
Učinkovite prodajne in trženjske taktike ne zagotavljajo dolgoročnega uspeha – prehitra rast je lahko ravno tako škodljiva kot stanje na mestu.
Kako se lahko soočite z vsemi izzivi, ki jih prinaša uspeh? Eden najboljših načinov je učenje iz izkušenj uspešnih podjetij in blagovnih znamk na vašem področju. Zakaj bi na novo odkrivali toplo vodo, če so že drugi pred vami uspešno upravljali z rastjo svojih podjetij?
V nadaljevanju tako predstavljamo izkušnje treh uspešnih podjetnikov z različnih področij, ki so se v procesu razvoja in rasti svojih podjetij uspešno soočili s težavami, ki lahko doletijo tudi vas.
Jimmy Zhong: Razvijajte relevantne funkcije
Jimmy Zhong je soustanovitelj podjetja Studypool, mikrotutorske platforme, ki tradicionalno tutorstvo oziroma inštrukcije razbije na manjše dele, ki so lažji za razumevanje in učenje. Podjetje je nastalo, ko sta Zhong in soustanovitelj Richard Werbe »špricala« predavanja na fakulteti, nato pa sta začela razmišljati o izboljšanju učnega procesa.
Ko sta začela oblikovati platformo Studypool, še nista natančno vedela, kako se bo razvijala, saj še nista popolnoma razumela, kakšne storitve in možnosti bi najbolj ustrezale njunim strankam. Po Zhongovih besedah sta najprej želela oblikovati spletno stran z vprašanji in odgovori za poslovneže oziroma zaposlene posameznike. Danes je spletna stran namenjena študentom in pokriva več kot 30 različnih področij oziroma predmetov.
Jimmy Zhong. (Vir slike: The Next Web)
Zhong razloži, da sta si s partnerjem premislila šele po tem, ko sta analizirala pridobljene podatke in se pogovorila s svojimi mentorji. Šele nato sta začela razmišljati o študentih in njihovih tipičnih izkušnjah z učenjem. Tako sta ugotovila, da imajo študentje dnevno težave pri učenju in študiju, kar pomeni, da odgovore na svoja vprašanja iščejo veliko bolj pogosto kot tipični zaposleni posamezniki, ki se z vprašanji, na katera ne znajo odgovoriti, srečajo le vsakih nekaj mesecev. Zdaj Zhongovo podjetje tako pomaga več kot milijonu študentov.
Razumevanje specifične potrebe študentov po odgovorih na vprašanja je bilo ključnega pomena pri razvoju platforme Studypool do idealne spletne strani za študente. Ker se v podjetju zavedajo, da študentje nimajo veliko denarja, odgovor na vsako vprašanje stane le nekaj dolarjev, kar je veliko ceneje od tradicionalnih ponudnikov inštrukcij in učne pomoči. Poleg tega platforma odgovarja tudi na potrebe tistih študentov, ki potrebujejo odgovor na vprašanje ob 2. uri zjutraj in ne morejo počakati do jutra.
Ko se vaše podjetje razvija in raste, ne pozabite, da je pridobivanje novih strank le en del dolgoročnega uspeha – strankam morate zagotoviti obljubljeno storitev primerne kakovosti. Ne bojte se upočasniti tempa ali zavrniti določenih strank. Razvoj in rast podjetja je maraton, ne sprint.
Gallant Dill: Izpopolnite svoj zaposlitveni proces
Gallant Dill nikoli ni končal srednješolskega izobraževanja, saj je že pri sedemnajstih ustanovil svoje podjetje. Manj kot štiri leta pozneje se je že pridružil elitnemu krogu milijonarjev.
Dillovo podjetje InStoreConnection se ukvarja z vključevanjem novih izdelkov v ponudbo velikih trgovskih verig. Podjetje je z vsakim uspešnim lansiranjem izdelka pridobilo na desetine novih strank, zato se je moral Dill hitro naučiti uravnavati rast. Da se uspešnost podjetja InStoreConnection ne bi znižala, je moralo hitro rasti, pri tem pa niso smeli pozabiti na kakovost.
Gallant Dill. (Vir slike: The Next Web)
Skrivnost uspeha podjetja se skriva v osebnih povezavah in zagotovljeni stopnji uspeha novih izdelkov. Po Dillovih besedah v podjetju natančno preverijo vsako potencialno novo stranko, s čimer zagotovijo, da nikoli ne začnejo prodajati izdelka, ki bi lahko hitro propadel, saj bi tako ogrozili svoje dobro razmerje s trgovskimi verigami.
Ko je ustanovil podjetje InStoreConnection, je Dill zaposlil svoje prijatelje, ki so razumeli področje, s katerim se podjetje ukvarja. Ko je podjetje začelo rasti, pa so morali optimizirati svoj zaposlitveni proces, da so lahko natančno preverili potencialne nove zaposlene. Za podjetje je tako izjemnega pomena kvaliteten kadrovski oddelek, ki zagotavlja najboljše možne kadre.
Andrew Medal: Testirajte, testirajte, testirajte!
Andrew Medal je med služenjem zaporne kazni odkril svoje talente in začel bolj ceniti človeško življenje, kar ga je spodbudilo pri nadaljnjem delovanju.
Medal je danes direktor Agent Beta, vodilnega podjetja na področju spletnega oblikovanja. Pri širjenju svoje ekipe je spoznal, da je najboljši način, da zagotovi nadaljnje uspešno delovanje podjetja, testiranje prav vsega – ne le svojih izdelkov, ampak tudi funkcioniranja ekipe, hierarhije itd.
Sam tako mladim podjetnikom priporoča, naj preizkusijo prav vsak proces, programsko opremo itd., preden vanje vložijo svoj čas in denar. Medal zato predlaga kratke teste, v okviru katerih ne potrošite preveč sredstev. Seveda pa ne pozabite na povratne informacije sodelavcev, ki se jih bodo morebitne spremembe najbolj dotaknile. Eden najbolj groznih občutkov je namreč zapravljanje težko prisluženih sredstev.
Andrew Medal. (Vir slike: The Next Web)
Vse tri zgodbe uspešnih podjetnikov druži skupna ideja: nujnost razumevanja procesov v podjetju in izven njega, preden se lotite velikih sprememb.
Podjetniki na prvo mesto svoje lestvice prioritet prepogosto postavljajo eksponentno rast, pri tem pa pozabljajo na pomembne malenkosti, kar lahko vodi v neuspeh. Pri soočanju z izzivi, povezanimi z razvojem podjetja, ne pozabite, da je vaš cilj dolgoročna rast.
Vir: The Next Web