Uspešni podjetniki o rasti večmilijonskih podjetij

Ustanovitev zagonskega podjetja je ena od najtežjih nalog, ki si jih lahko zastavite. Še bolj zahtevno pa je uravnavanje rasti in vstop na masovni trg. Ko se vaše podjetje razvija, morate biti pripravljeni na uravnavanje rasti – drugače je lahko ves vaš trud zaman.

Več kot 90 odstotkov zagonskih podjetij ne doseže petega rojstnega dneva. Zato je jasno, da je ustanovitev podjetja šele začetek zgodbe. Rast podjetja vključuje zahtevne izzive in od vas zahteva ogromno vzdržljivosti.

Učinkovite prodajne in trženjske taktike ne zagotavljajo dolgoročnega uspeha – prehitra rast je lahko ravno tako škodljiva kot stanje na mestu.

Kako se lahko soočite z vsemi izzivi, ki jih prinaša uspeh? Eden najboljših načinov je učenje iz izkušenj uspešnih podjetij in blagovnih znamk na vašem področju. Zakaj bi na novo odkrivali toplo vodo, če so že drugi pred vami uspešno upravljali z rastjo svojih podjetij?

V nadaljevanju tako predstavljamo izkušnje treh uspešnih podjetnikov z različnih področij, ki so se v procesu razvoja in rasti svojih podjetij uspešno soočili s težavami, ki lahko doletijo tudi vas.

Jimmy Zhong: Razvijajte relevantne funkcije

Jimmy Zhong je soustanovitelj podjetja Studypool, mikrotutorske platforme, ki tradicionalno tutorstvo oziroma inštrukcije razbije na manjše dele, ki so lažji za razumevanje in učenje. Podjetje je nastalo, ko sta Zhong in soustanovitelj Richard Werbe »špricala« predavanja na fakulteti, nato pa sta začela razmišljati o izboljšanju učnega procesa.

Ko sta začela oblikovati platformo Studypool, še nista natančno vedela, kako se bo razvijala, saj še nista popolnoma razumela, kakšne storitve in možnosti bi najbolj ustrezale njunim strankam. Po Zhongovih besedah sta najprej želela oblikovati spletno stran z vprašanji in odgovori za poslovneže oziroma zaposlene posameznike. Danes je spletna stran namenjena študentom in pokriva več kot 30 različnih področij oziroma predmetov.

Jimmy Zhong. (Vir slike: The Next Web)

Zhong razloži, da sta si s partnerjem premislila šele po tem, ko sta analizirala pridobljene podatke in se pogovorila s svojimi mentorji. Šele nato sta začela razmišljati o študentih in njihovih tipičnih izkušnjah z učenjem. Tako sta ugotovila, da imajo študentje dnevno težave pri učenju in študiju, kar pomeni, da odgovore na svoja vprašanja iščejo veliko bolj pogosto kot tipični zaposleni posamezniki, ki se z vprašanji, na katera ne znajo odgovoriti, srečajo le vsakih nekaj mesecev. Zdaj Zhongovo podjetje tako pomaga več kot milijonu študentov.

Razumevanje specifične potrebe študentov po odgovorih na vprašanja je bilo ključnega pomena pri razvoju platforme Studypool do idealne spletne strani za študente. Ker se v podjetju zavedajo, da študentje nimajo veliko denarja, odgovor na vsako vprašanje stane le nekaj dolarjev, kar je veliko ceneje od tradicionalnih ponudnikov inštrukcij in učne pomoči. Poleg tega platforma odgovarja tudi na potrebe tistih študentov, ki potrebujejo odgovor na vprašanje ob 2. uri zjutraj in ne morejo počakati do jutra.

Ko se vaše podjetje razvija in raste, ne pozabite, da je pridobivanje novih strank le en del dolgoročnega uspeha – strankam morate zagotoviti obljubljeno storitev primerne kakovosti. Ne bojte se upočasniti tempa ali zavrniti določenih strank. Razvoj in rast podjetja je maraton, ne sprint.

Gallant Dill: Izpopolnite svoj zaposlitveni proces

Gallant Dill nikoli ni končal srednješolskega izobraževanja, saj je že pri sedemnajstih ustanovil svoje podjetje. Manj kot štiri leta pozneje se je že pridružil elitnemu krogu milijonarjev.

Dillovo podjetje InStoreConnection se ukvarja z vključevanjem novih izdelkov v ponudbo velikih trgovskih verig. Podjetje je z vsakim uspešnim lansiranjem izdelka pridobilo na desetine novih strank, zato se je moral Dill hitro naučiti uravnavati rast. Da se uspešnost podjetja InStoreConnection ne bi znižala, je moralo hitro rasti, pri tem pa niso smeli pozabiti na kakovost.

Gallant Dill. (Vir slike: The Next Web)

Skrivnost uspeha podjetja se skriva v osebnih povezavah in zagotovljeni stopnji uspeha novih izdelkov. Po Dillovih besedah v podjetju natančno preverijo vsako potencialno novo stranko, s čimer zagotovijo, da nikoli ne začnejo prodajati izdelka, ki bi lahko hitro propadel, saj bi tako ogrozili svoje dobro razmerje s trgovskimi verigami.

Ko je ustanovil podjetje InStoreConnection, je Dill zaposlil svoje prijatelje, ki so razumeli področje, s katerim se podjetje ukvarja. Ko je podjetje začelo rasti, pa so morali optimizirati svoj zaposlitveni proces, da so lahko natančno preverili potencialne nove zaposlene. Za podjetje je tako izjemnega pomena kvaliteten kadrovski oddelek, ki zagotavlja najboljše možne kadre.

Andrew Medal: Testirajte, testirajte, testirajte!

Andrew Medal je med služenjem zaporne kazni odkril svoje talente in začel bolj ceniti človeško življenje, kar ga je spodbudilo pri nadaljnjem delovanju.

Medal je danes direktor Agent Beta, vodilnega podjetja na področju spletnega oblikovanja. Pri širjenju svoje ekipe je spoznal, da je najboljši način, da zagotovi nadaljnje uspešno delovanje podjetja, testiranje prav vsega – ne le svojih izdelkov, ampak tudi funkcioniranja ekipe, hierarhije itd.

Sam tako mladim podjetnikom priporoča, naj preizkusijo prav vsak proces, programsko opremo itd., preden vanje vložijo svoj čas in denar. Medal zato predlaga kratke teste, v okviru katerih ne potrošite preveč sredstev. Seveda pa ne pozabite na povratne informacije sodelavcev, ki se jih bodo morebitne spremembe najbolj dotaknile. Eden najbolj groznih občutkov je namreč zapravljanje težko prisluženih sredstev.

Andrew Medal. (Vir slike: The Next Web)

Vse tri zgodbe uspešnih podjetnikov druži skupna ideja: nujnost razumevanja procesov v podjetju in izven njega, preden se lotite velikih sprememb.

Podjetniki na prvo mesto svoje lestvice prioritet prepogosto postavljajo eksponentno rast, pri tem pa pozabljajo na pomembne malenkosti, kar lahko vodi v neuspeh. Pri soočanju z izzivi, povezanimi z razvojem podjetja, ne pozabite, da je vaš cilj dolgoročna rast.

Vir: The Next Web

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Chipolo predstavlja svoj najnovejši iskalnik predmetov – Chipolo POP

Chipolo predstavlja svoj najnovejši iskalnik predmetov – Chipolo POP

Slovensko podjetje Chipolo, ki je znano po pametnih rešitvah za iskanje ključev, denarnice in telefona, predstavlja svoj najnovejši izdelek – Chipolo POP. S svežim, igrivim imenom in sodobno tehnologijo POP združuje vse najboljše lastnosti preteklih iskalnikov predmetov ter ponuja še več – v šestih živahnih barvah, z globalnim dosegom in izjemno enostavno uporabo. Gre za prvi barvit iskalnik, ki je združljiv z aplikacijama Apple Najdi ali Google Poišči mojo napravo. Več >

Browser Use: kako je Gregor Žunič soustvaril globalni hit v svetu UI

Browser Use: kako je Gregor Žunič soustvaril globalni hit v svetu UI

V svetu umetne inteligence (UI) se pojavlja vse več orodij, ki omogočajo avtomatizacijo različnih spletnih nalog. Eden izmed najvidnejših projektov na tem področju je Browser Use, ki sta ga leta 2024 ustanovila Magnus Müller in Slovenec Gregor Žunič v okviru pospeševalnika Student Project House na ETH Zürich. Več >

Ustanovitelja FRESH 32: »Delaj, popravljaj, dokler ne klikne.«

Ustanovitelja FRESH 32: »Delaj, popravljaj, dokler ne klikne.«

Inovacije se ne dogajajo le za zasloni pametnih telefonov in v algoritmih umetne inteligence. FRESH 32 je zgodba, ki dokazuje, da lahko tudi vsakdanje navade – kot je umivanje zob – postanejo pametnejše, trajnostne in bolj učinkovite. Več >

Ministrstvo načrtuje podvojitev števila startupov v Sloveniji

Ministrstvo načrtuje podvojitev števila startupov v Sloveniji

Slovenski startup forum 2025 je v torek na Bledu združil več kot sto predstavnikov startupov, vlade in mednarodnih strokovnjakov. Cilj je bil jasen - okrepiti povezave v ekosistemu in spodbuditi rast startupov. Ti so ključni za tehnološki razvoj in globalno konkurenčnost Slovenije. Več >

Mladi podjetnik leta 2024 je Grega Ivančič iz Glow seven!

Mladi podjetnik leta 2024 je Grega Ivančič iz Glow seven!

Danes v Kristalni palači v Ljubljani poteka konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! 2024. Pridružite se nam ob spremljanju podjetniškega panela z zanimivimi gosti in govora lanskega zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta. Osrednji dogodek pa so predstavitve letošnjih kandidatov in razglasitev zmagovalca. Več >

Investicijski potencial startupov navdušil investitorje

Investicijski potencial startupov navdušil investitorje

Na Tovarni podjemov v Mariboru se je zgodil Demo dan Start:up Slovenija, kjer je deset najbolj obetavnih slovenskih startupov predstavilo svoje inovativne ideje in tehnologije pred investicijsko komisijo in obiskovalci. Več >

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

Mesec kibervarnosti: Napadalci ciljajo na naše telefone

V torek, 1. oktobra, se je vsej Evropi pričela kampanja Evropski mesec kibervarnosti, katere namen je okrepiti odpornost sistemov in storitev EU, opolnomočiti državljane in narediti korak naprej k bolj kibernetsko varni in ozaveščeni družbi. Več >

FeelRooty: “Življenje podjetnikov je danes ekstremno hitro”

FeelRooty: “Življenje podjetnikov je danes ekstremno hitro”

MagicRooty je okusen naravni napitek, nadomestek kave in prehransko dopolnilo za krepitev možganov. Razvito je bilo, da dvigne raven energije, izboljša fokus in podpre delovanje vaših možganov. Grega Gostinčar, eden izmed soustanoviteljev, nam je omogočil kratek vpogled v zakulisje znamke FeelRooty. Več >

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

6. in 7. marca bo potekal polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI. Podjetniška žirija je nedavno pregledala rekordnih 203 poslovnih modelov. V nadaljevanju predstavljamo program polfinalnega dogodka in potek tekmovanja. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki