
Na sliki prva moža velikanov, Tim Cook iz Appla in Mark Zuckerberg iz Facebooka (Vir slike: YouTube).
Podjetjema, ki se po starosti ločita skoraj 30 let, je letos skupno izredno poročilo. Za Apple, ki je dosegel rekorden dobiček, analitiki pravijo, da je z njim najverjetneje dosegel vrhunec kariere, Facebook pa je z zgolj prihodki enega četrtletja prehitel celoletne prihodke, ki jih ustvarja Yahoo. Samo v zadnjem četrtletju lanskega leta je zaslužil za več kot 50 odstotkov kot v istem obdobju v letu prej, in sicer 5,8 milijarde dolarjev. Podvojil je tudi dobiček na 1,56 milijarde dolarjev, prihodki od oglasov pa so znašali 5,64 milijarde dolarjev.
Rekordni prihodki, ki namigujejo na upočasnitev rasti
In če so se vam zasvetile oči ob Facebookovih prihodkih, se raje usedite: Apple je v zadnjem četrtletju leta 2015 ustvaril kar 75,9 milijarde dolarjev prihodkov, v primerjavi z istim obdobjem v letu 2014 so se povečali za 1,7 odstotka, k čemur je zagotovo prispevala rekordna prednovoletna prodaja. Zrasel je tudi dobiček.
V pričakovanju prvega padca od leta 2003
Morda je to res njegov vrhunec, kot pravijo analitiki, saj, če se bodo napovedi uresničile, bo že v prvem četrtletju letošnjega leta doživel udarec. Pravzaprav padec. Podjetje s sedežem v Cupertinu je lani v prvem četrtletju ustvarilo 58 milijard dolarjev prihodkov, letošnje napovedi pa se gibljejo med 50 in 53 milijardami dolarjev. V kolikor se napovedi uresničijo, bo to tudi prvi padec od prvega četrtletja leta 2003.
Rekordna prodaja, ki ni prepričala investitorje
Apple večino prihodkov ustvari ravno s prodajo iPhona, svojim »vernikom« pa vsako leto, običajno v septembru, postreže z novim modelom, po katerem je izjemno povpraševanje. Tako je na primer lani povečal število držav, v katere je pripeljal svoje glavno orožje, rekordno prodajo pa dosegel v Indiji. Čeprav je v zadnjem četrtletju po svetu prodal več iPhonov kot kadarkoli prej, to ni prepričalo oziroma, bolje rečeno, osrečilo investitorje. Ti so namreč prepričani, da se vladavina gigantove rasti počasi končuje. Njihovo prepričanje je potrdil še padec vrednosti delnice, ki znaša pod sto dolarjev. To se je nazadnje zgodilo oktobra leta 2014.
Trg, na katerega je podjetje stavilo v preteklosti, Kitajska, jim ne predstavlja več zlate jame. Tamkajšnji trg pametnih telefonov je postal prenasičen, prodaja se umirja. Upada tudi prodaja iPadov, Applov novi družinski član, iPad Pro ni prinesel prodajnega pospeška. Težave ima tudi s prodajo Macov.
Facebook jemlje Googlov delež
Poskočile pa so delnice Facebooka, v enoletnem obdobju za skoraj 25 odstotkov, povečala se je tudi baza uporabnikov. Mark Zuckerberg, novopečeni očka, je investitorjem z navdušenjem sporočil vnovično rast uporabnikov – decembra lani so jih našteli 1,59 milijonov, kar je v primerjavi z istim obdobjem v predhodnem letu 14-odstotno povečanje. Povečal pa je tudi delež digitalnega oglasnega trga, s čimer je resno napovedal vojno Googlu. Kakšne novosti velikan načrtuje za letošnje leto, preberite v članku Kaj nam bo v letu 2016 prinesel Facebook.
Sicer pa obe podjetji iščeta priložnosti tudi na drugih področjih. Facebook na primer povečuje investicije v tehnologijo navidezne resničnosti in umetne inteligence, Apple pa vse bolj mika področje avtonomnih vozil.