
Virtualna resničnost ima svetlo prihodnost na Kitajskem (Vir slike: YouTube).
Virtualna resničnost postaja nov medij, ki bi lahko prinesel nov zagon kitajskemu trgu. Omejeno število ameriških igralcev na tem trgu je povzročilo nekakšen vakum, ki se hitro polni s kitajskimi igralci. Med največje se uvrščata Alibaba in Taobao, ki mesečno prodata več kot 300 tisoč enot očal za virtualno resničnost. Svojo potrebo po virtualni resničnosti Kitajci potešijo tudi s pomočjo posebnih trgovin, ki jim izkušnjo z virtualno resničnostjo ponujajo že za 6 dolarjev.
Na kitajskem trgu je na voljo več kot 100 tipov tovrstnih očal, večina dosega podoben cenovni rang kot Google Cardboard. Med vodilnimi proizvajalci najdemo 3Glasses, DeePoon in Baofeng Mojing. Slednji je v prvem četrtletju letošnjega leta prodal milijon svojih očal, katerih cena je 30 dolarjev. Do konca letošnjega leta ima drzen načrt: prodati 10 milijonov očal. Za primerjavo, Google je v prvih 19 mesecih odposlal 5 milijonov očal Cardboard.
Kitajci, ki slovijo tudi po cenenih kopijah ameriških in evropejskih produktov, imajo sicer željo razviti podobna očala, kot sta jih razvila Facebook in Oculus, in jih ponuditi po bolj dostopni ceni. Kitajci so v tem strokovnjaki. Ni pa to njihova edina želja: želijo si inovacij in razvoj očal za virtualno resničnost, ki bi na las spominjale na prava očala. Eden od tovrstnih poskusov je že uspel podjetju Dlodlo.
Viar: Po 105 tisoč dolarjev težki investiciji pričakujemo še večjo
Trije največji kitajski internetni giganti, Baidu, Alibaba in Tencent, svoj denar vse bolj vlagajo v širšo uporabo tega področja. Namesto da bi razvijali očala, kot jih razvijajo Sony, HTC in Facebook, se postavljajo kot nekakšen vmesnik. Investirajo v startupe iz tega področja in odpirajo platforme za razvijalce. »Vsa tri podjetja se želijo osredotočiti na razvoj platforme in vsebine,« je povedal Ricky Lin, analitik pri podjetju IResearch. Po njegovem mnenju je največja težava kitajske industrije virtualne resničnost dejstvo, da primanjkuje jedro tehnologije, zato morajo igrati na več kart.
Največji igralci so si tako že našli svoja peskovnike: Alibaba se osredotoča na nakupovalno izkušnjo svojih 400 milijonov uporabnikov, Iqiyi pa želi postati vodilna kitajska storitev za virtualno resničnost. Slednji že eksperimentira s prenosom vsebin v živo s koncertov in produkcijo filmov v virtualni resničnosti.
Z virtualno resničnostjo naj bi se na Kitajskem ukvarjalo več kot 200 startupov. Vanje so različni investitorji vložili okoli 1,1 milijarde dolarjev in postaja jasno, da bodo investicije v prihodnjih letih še višje. Tudi zato, ker je virtualna resničnost, ne glede na to, kako se nam zdi to področje razvito, šele v začetnih fazah. Po mnenju Duana Youqiaa iz podjetja Iqiyi, ki je prav tako izredno aktivno na tem področju, smo komaj v fazi, primerljivi tisti, ko so zaživele kočije.