
Xiaomi je lani prodal 70 milijonov pametnih telefonov. Na sliki Lei Jun (Vir slike: YouTube).
Da podjetje najverjetneje ne bo doseglo zastavljenega cilja, je bilo moč napovedati že v prvi polovici prejšnjega leta, saj je v šestih mesecih prodalo zgolj 35 milijonov pametnih telefonov. Lei Jun je za leto 2015 napovedoval med 80 in 100 milijoni prodanih enot, prodali pa so »zgolj« 70 milijonov pametnih telefonov. To ga uvršča na peto mesto po številu prodanih enot, za Samsungom, Applom, Huaweijem in Lenovom (na Kitajskem pa na drugo mesto). A pozor – leto prej se je zavihtel na visoko tretje mesto.
Kitajski trg pametnih telefonov je postal precej nasičen, konkurenca je močna, igralcev pa vse več. Ne le Apple in Samsung, svoj delež si želita tudi Lenovo in Huawei, ne smemo pozabiti niti na OnePlus.
Še vedno s 14,5-odstotno rastjo
Podjetje, ki je ocenjeno na 45 milijard dolarjev, je v lanskem letu doseglo 14,5-odstotno rast, kar je po oceni poznavalcev še vedno več od povprečne rasti posameznih proizvajalcev. Ta znaša 12 odstotkov.
Bo dosegel višjo ali nižjo rast?
Ocene o nadaljnji rasti podjetja se razlikujejo. Medtem ko nekateri napovedujejo še višjo rast, kar 16-odstotno, pa so napovedi drugih bolj zadržane. Predvidevajo zgolj 10-odstotno rast. Rast naj bi se po ocenah prvih povečala na račun začetka prodaje v ZDA, Latinski Ameriki in vzhodni Evropi.
Sicer pa podjetje, ki zaposluje več kot 8 tisoč delavcev, okoli 90 odstotkov prodaje ustvarja na domačih tleh. Odvisnosti od domačega trga si želi na vse pretege oklestiti, kar skuša nadomestiti s trgi, kot so Indija, Indonezija in Filipini.