
Na sliki ustanovitelja Coolia, Luka Vončina in Matej Gostiša. Coolio! voznikom omogoča zaslužek med vožnjo, zadovoljni pa so tudi oglaševalci (Vir slike: Coolio!).
Vožnja po opravkih, izleti, druženje s prijatelji … koliko kilometrov sva že danes naredila, sta se skoraj vsak dan zamislila Gostiša in Vončina. Avtomobil, ki jima je sicer nudil svojevrstne užitke, je zažiral pomemben kos mesečnega proračuna. Pomislila pa sta, zakaj ne bi vmes med številnimi nepotrebnimi potmi kaj zaslužila.
Podjetjem nov način oglaševanja, voznikom pa nov vir dohodka
Po raziskavi trga, s katero sta dobila odziv voznikov in naročnikov, sta se lotila še razvojnega dela skupaj s zunanjimi izvajalci in nastal je Coolio!, pri čemer gre za »oglaševanje na avtomobilih – voznikom omogočamo nov vir dohodka, podjetjem pa nov, kul način oglaševanja«. Tako se glasi uvodni zapis na platformi Adrifund, kjer se prijatelja in podjetnika predstavljata s svojim projektom. Več o prvi slovenski platformi za množično financiranje lahko preberete v članku Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge.
»V zameno za do zdaj neuporabno zunanjost avtomobila, ki jo bomo obdali v lepe in izvirne oglase naročnikov, bo voznik avtomobila z vsakim prevoženim kilometrom zaslužil,« mlada podjetnika na kratko strneta delovanje sistema Coolia. Tako bodo vozniki istočasno služili in ponesli ime naročnika med potencialne stranke.
Voznik narekuje trajanje kampanje na njegovem vozilu
Storitev je za voznike avtomobilov brezplačna, medtem ko naročniki za kampanjo plačajo. Koliko odstotkov gre v žep ekipe Coolia, nismo uspeli izvedeti. »Uporabnik se bo z oblepitvijo avtomobila zavezal, da bo z nalepko vozil do izteka kampanje. Večina bo trajala od enega do treh mesecev,« pojasnjujeta sogovornika. Naročnika bodo pred samim začetkom obvestili o vseh podrobnostih kampanje, vse od naročnika, videza oglasa in časovnega obdobja, tako da se bo lahko tudi sam odločil, koliko časa želi imeti oblepljen avtomobil.
Določene ure in lokacije prinašajo še več zaslužka
Voznik bo plačan na prevožene kilometre, prejel pa ga bo »direktno na račun ali pa kot na primer dobropis pri izbranem podjetju«. Se bo pa višina zaslužka razlikovala glede na to, kdaj in kje bo vozil. Določena območja mest in deli dneva bodo namreč bolje plačani. To bo naročnikom omogočilo, »da lažje in ceneje dosežejo svoje potencialne stranke v primerjavi z jumbo plakati«.
Kampanjo Coolio! lahko podprete tukaj >>
Projekt Coolio! se trenutno predstavlja na slovenski platformi za množično financiranje. Podjetnika sta si za cilj zastavila 13 tisoč evrov, kar bo zadostovalo za razvoj mobilne aplikacije (Vir slike: Coolio!).
Obstaja pa nekaj omejitev pri avtomobilih. Vozilo ne sme biti vidno poškodovano, ena od omejitev pa je tudi starost vozila. »Vozila, starejša od deset let načeloma niso najbolj primerna, vendar delamo na tem, da bo prav vsako vozilo imelo možnost oblepitve,« pojasnjujeta.
Nalepke so po njunih besedah trpežne in avtomobila ne bodo poškodovale. »V primeru, da bi se voznik sam lotil odstranjevanja nalepk, pa ne moremo jamčiti, da ob tem ne bo poškodoval svojega avtomobila,« dodajata. Kje bo postopek lepljenja in odstranjevanja potekal, ne razkrivata.
Trenutno se s sodelavci nahajata sredi vrhunca razvojne faze, zato bodo prvi uporabniki sistema na nalepke čakali malo dlje kot običajno. Pozneje, ko bo sistem zaživel v polni meri, tudi z mobilno aplikacijo, pa bo čas do popolne ureditve (lepljenja avtomobila in izbora naročnika) povsem »odvisen od voznika in njegovih želja«.
Podjetje, ki za letos načrtuje med 75 in 100 tisoč evrov prihodkov, se, kot je bilo uvodoma omenjeno, v teh dneh predstavlja tudi na prvi slovenski platformi za množično financiranje Adrifund. To je po njunem mnenju platforma, ki spodbuja inovativne (regijske) ideje, s predstavitvijo na njej pa si obetata, da ju bo spoznal čim večji krog ljudi, ki jih ideja zanima.
Sredstva namenjena za razvoj aplikacije
Zastavila sta si cilj 13 tisoč evrov, kar bo dovolj za razvoj prej omenjeno mobilno aplikacijo. Ta bo povezovala voznike in naročnike, hkrati pa bo uporabnika sproti obveščala o zaslužku in novih oglasnih možnostih (voznik bo lahko takoj po izteku ene kampanje presedlal k novemu naročniku in novi kampanji).
Investitorja bi iskala konec leta
Gostiši in Vončini se samo v Sloveniji ponuja več kot milijon priložnosti, toliko je namreč registriranih osebnih vozil. Je pa zanimiva tudi tujina. »Po vsej verjetnosti bomo v zadnjem četrtletju letošnjega leta začeli z iskanjem investitorjev, s pridobljenimi sredstvi in prinesenim znanjem pa nam bodo vrata na tuje trge lažje dostopna,« razmišljata o prihodnosti.