
Startup Shuddle bo zaprl svoja vrata (Vir slike: Shuddle).
Od leta 2014 je startup pridobil za 13,2 milijona dolarjev investicij, kar po besedah njegovega prvega moža Douga Aleyja ni bilo dovolj: da bi postali profitabilni bi potrebovali še vsaj 10, celo 15 milijonov dolarjev, je dejal o nedavni napovedi, da bo storitev ugasnila.
Kakšna je sploh zgodba Shuddla? Na kratko povedano, gre za storitev, specializirano za prevoz otrok. Startup se je osredotočal predvsem na zaposlene starše, ki so si želeli varnega prevoza za svoje otroke, zanj pa bili pripravljeni odšteti malo več, kot če bi naročili storitev pri Uberju ali Lyftu. Šlo je za prevoz otrok, ki jim ni bilo potrebno več sedeti v otroškem sedežu, v ameriškem primeru to pomeni od okoli 8. leta dalje. Podjetje je zaposlovalo 32 ljudi, za razliko od Uberja in Lyfta je bila večina voznikov ženskega spola, večina z izkušnjami z varstvom otrok.
Zgodba je nastala iz potrebe po trgu: starši so težje zaupali voznikom Uberja, nekateri vozniki naj bi bili celo nasilni, zato se ob misli, da bi takšnim voznikom zaupali svoje otroke, niso počutili lagodno. Ameriški mediji so v preteklosti celo poročali o dveh smrtnih primerih, pri katerih so bili udeleženi Uberjevi vozniki.
Kako je deloval Shuddle?
Ko je starš naročil prevoz, se je prikazala fotografija in biografija voznika. Pot otroka so lahko spremljali prek GPS sistema, vsak trenutek so lahko videli, ali je voznik kršil cestno prometne predpise. Poleg prehitre vožnje tudi ali je voznik pisal sporočila na mobilni telefon. Sistem je bil namreč povezan z voznikovim telefonom, ki je razkrinkal kršitelja.
Sporočilo startupa Shuddle, ki ga lahko najdemo ob obisku njihove spletne strani (Vir slike: Shuddle).
Lani je ekipa Shuddla lansirala še aplikacijo ShuddleMe, ki je bila na voljo za uporabnike iOS in OS Android. Omogočala je, da si je otrok sam rezerviral prevoz, a je kljub temu morala biti vsaka vožnja avtorizirana s strani staršev.
Kaj je šlo torej narobe? Šlo je za kombinacijo več dejavnikov. Na trgu so se razpasle podobne storitve (poleg obstoječega Uberja in Lyfta), zato je po eni strani zanimivo, da je pogorela zgolj ta. Samo v San Franciscu je Shuddle tekmoval s storitvijo Kango, nekdanjim KangaDojem. Vse večji postaja tudi južnokarolinski HopSkipDrive, ustanovljen s strani treh mamic, ki jim je v pomoč tudi nekdanji Uberjevec, Eyal Gutentag. Danes je ocenjen že na 15 milijonov dolarjev. Pomagale niso niti izkušnje soustanovitelja Nicka Allena, ki je pred tem delal v startupu Sidecar, z isto storitvijo. A tudi ta je lani pogorel.
Spremenila pa se je tudi klima v Silicijevi dolini, zahteve investitorjev so postale vse večje, pri odločitvah pa so postali vse bolj previdni. Ti so pri investiranju vse bolj previdni. Analitiki zato opozarjajo, da bi se lahko tovrstni primeri letos dogajali pogosto.