zakaj registrirati blagovno znamko

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Znamka je edini način, kako zadovoljnemu kupcu vašega proizvoda ali storitve ustvariti prijeten spomin na nakup in ga pripraviti do tega, da bo ponovno kupil vaš izdelek oziroma koristil vašo storitev, hkrati pa preprečiti ostalim, da bi se okoristili z dodano vrednostjo, ki jo ponujate.
zakaj registrirati blagovno znamko

Registracija blagovne oziroma storitvene znamke je ena od pomembnejših opravil, ki bi jih moral opraviti vsak podjetnik, ki zaupa v svoj produkt in ga želi na trgu zaščititi kot edinstvenega.

Zaščita intelektualne lastnine s pravnega vidika pomeni varnost – obrambo pred konkurenti, ki bi se želeli okoristiti z dodano vrednostjo vašega produkta, s poslovnega vidika pa predstavlja ugled, kakovost produkta in celotno poslovno filozofijo nosilca registrirane znamke.

Razlogi, zakaj zaščititi vašo znamko so naslednji:

1. Pravna zaščita

Znamka, ki ste jo ustrezno zaščitili, zagotavlja pravno zaščito. Tako lahko vložite tožbo za ugotovitev ničnosti znamke ali tožbo za izbris znamke iz registra, sodno zahtevate prepoved uporabe znamke, izpodbijate pravico do znamke, zahtevate primerno odškodnine, lahko tudi zahtevate razveljavitev znamke zaradi neuporabe. Torej s pravnimi vzvodi lahko preprečite tretjim, da bi uporabljali isti ali podoben znak, ali ustvarjali zmedo glede slednjega pri potrošnikih (ponarejanje in zavajanje) ter za takšno kršitev pridobite ustrezno kompenzacijo v obliki odškodnine.

2. Vrednost znamke = vrednost produkta = vrednost podjetja

Znamka predstavlja vrednost podjetja, saj zaščitena znamka bistveno poveča vrednost produkta. Tako sta po letošnji Interbrandovi lestvici najuspešnejših blagovnih znamk, največji blagovni znamki ta trenutek – Google in Apple – vredni več kot 100 milijard evrov. Znamka torej predstavlja premoženje podjetja in se lahko licencira, proda ali razvije kot poroštvo. Znamka izboljša tudi pogajalski položaj v primeru prevzema ali združitve podjetja.

Vse o registraciji blagovne znamke izveste v članku Registracija blagovne znamke

3. Ugled, branding

Zaščitena znamka daje ugled podjetju in ustvarja zaupanje pri kupcih. Prispeva tudi k izgradnji pozitivne podobe podjetja (branding).

4. Položaj na trgu

Zaščitena znamka ponuja njenemu nosilcu možnost, da ustvari večji delež na trgu, ga natančneje diferencira in pravilno pozicionira svoje produkte.. Nosilec zaščitene znamke lahko namreč doseže umaknitev proizvodov s tržišča, ki se prodajajo pod isto ali podobno znamko.

5. Oglaševanje, marketing in pridobivanje novih kupcev

Zaščita znamke daje podjetju izključno pravico preprečiti drugim, da tržijo enake ali podobne izdelke pod isto ali zavajajoče podobno znamko. Brez registracije znamke utegne postati vlaganje v trženje izdelka nerentabilno, saj imajo konkurenčna podjetja v takem primeru možnost uporabljati isto ali zavajajoče podobno znamko za enake ali podobne izdelke.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO) je včeraj objavil razpis Sklada za MSP (Ideas Powered for business SME Fund), ki evropskim MSP nudi finančno pomoč na področju pravic intelektualne lastnine. Več >

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Več >

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Vrhovno sodišče RS je v sodbi III Ips 9/2012 odločilo, da v primeru, ko se slaba vera prijavitelja znamke nanaša le na nekatero blago, za katerega je zahteval registracijo znamke, se znamka lahko izbriše le za to blago (ne pa tudi za blago, glede katerega prijavitelj ni ravnal v slabi veri). Več >

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov. Več >

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Več >

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Več >

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Več >

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Več >

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki