Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Znamka je edini način, kako zadovoljnemu kupcu vašega proizvoda ali storitve ustvariti prijeten spomin na nakup in ga pripraviti do tega, da bo ponovno kupil vaš izdelek oziroma koristil vašo storitev, hkrati pa preprečiti ostalim, da bi se okoristili z dodano vrednostjo, ki jo ponujate.
zakaj registrirati blagovno znamko

Registracija blagovne oziroma storitvene znamke je ena od pomembnejših opravil, ki bi jih moral opraviti vsak podjetnik, ki zaupa v svoj produkt in ga želi na trgu zaščititi kot edinstvenega.

Zaščita intelektualne lastnine s pravnega vidika pomeni varnost – obrambo pred konkurenti, ki bi se želeli okoristiti z dodano vrednostjo vašega produkta, s poslovnega vidika pa predstavlja ugled, kakovost produkta in celotno poslovno filozofijo nosilca registrirane znamke.

Razlogi, zakaj zaščititi vašo znamko so naslednji:

1. Pravna zaščita

Znamka, ki ste jo ustrezno zaščitili, zagotavlja pravno zaščito. Tako lahko vložite tožbo za ugotovitev ničnosti znamke ali tožbo za izbris znamke iz registra, sodno zahtevate prepoved uporabe znamke, izpodbijate pravico do znamke, zahtevate primerno odškodnine, lahko tudi zahtevate razveljavitev znamke zaradi neuporabe. Torej s pravnimi vzvodi lahko preprečite tretjim, da bi uporabljali isti ali podoben znak, ali ustvarjali zmedo glede slednjega pri potrošnikih (ponarejanje in zavajanje) ter za takšno kršitev pridobite ustrezno kompenzacijo v obliki odškodnine.

2. Vrednost znamke = vrednost produkta = vrednost podjetja

Znamka predstavlja vrednost podjetja, saj zaščitena znamka bistveno poveča vrednost produkta. Tako sta po letošnji Interbrandovi lestvici najuspešnejših blagovnih znamk, največji blagovni znamki ta trenutek – Google in Apple – vredni več kot 100 milijard evrov. Znamka torej predstavlja premoženje podjetja in se lahko licencira, proda ali razvije kot poroštvo. Znamka izboljša tudi pogajalski položaj v primeru prevzema ali združitve podjetja.

Vse o registraciji blagovne znamke izveste v članku Registracija blagovne znamke

3. Ugled, branding

Zaščitena znamka daje ugled podjetju in ustvarja zaupanje pri kupcih. Prispeva tudi k izgradnji pozitivne podobe podjetja (branding).

4. Položaj na trgu

Zaščitena znamka ponuja njenemu nosilcu možnost, da ustvari večji delež na trgu, ga natančneje diferencira in pravilno pozicionira svoje produkte.. Nosilec zaščitene znamke lahko namreč doseže umaknitev proizvodov s tržišča, ki se prodajajo pod isto ali podobno znamko.

5. Oglaševanje, marketing in pridobivanje novih kupcev

Zaščita znamke daje podjetju izključno pravico preprečiti drugim, da tržijo enake ali podobne izdelke pod isto ali zavajajoče podobno znamko. Brez registracije znamke utegne postati vlaganje v trženje izdelka nerentabilno, saj imajo konkurenčna podjetja v takem primeru možnost uporabljati isto ali zavajajoče podobno znamko za enake ali podobne izdelke.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Oznake: ,