Zasebni droni bodo potrebovali registracijo
Amazon je vendarle dobil dovoljenje s strani FAA (Vir slike: YouTube).
Nekatere regulative so bile že postavljene pred časom, droni ne smejo leteti preblizu letališč in največ 122 metrov nad tlemi. A lastniki, upravljalci dronov ta pravila kršijo. Prav zato odločitev za registracijo ni prav nič presenetljiva.
Število dronov se bo po napovedih še precej povečalo v naslednjih letih, tudi na račun nekaterih velikanov, med njimi je tudi Amazon, ki želijo drone uporabiti za dostavo blaga. Letos so v ZDA zabeležili povečanje v številu prijav v zvezi z droni, približno 100 na mesec, kar je precejšnje povečanje v primerjavi z lanskim letom. Natančneje, od januarja do avgusta letos so zabeležili skoraj 700 bližnjih srečanj z droni.
Registracija tudi za lastnike, ki že imajo drone
Do sredine novembra bo posebna delovna skupina pripravila nova pravila za drone, ta naj bi bila v veljavi že sredi decembra. Uvedli bodo tudi obvezno registracijo, potrebna bo tudi za tiste lastnike, ki drone že imajo. Dvignili so se že kritiki, ki menijo, da bodo preveč posegli v to področje.
»Droni so resna nevarnost za letalstvo«
Je pa zato predsednik letalske zveze Tim Canoll, ki predstavlja prek 52 tisoč pilotov v ZDA in Kanadi, pozdravil registracijski načrt, obenem pa pozval oblasti k hitrejšemu ukrepanju. »Postajajo resna nevarnost za letalstvo,« je dodal. Letos, pravi Foxx, piloti poročajo o srečevanju z droni dvakrat pogosteje kot lani.
Z droni konec zasebnosti
Spomnimo na primer iz sredine avgusta, ko se je dron pojavil ob levem krilu JetBlue letala, ki je pristajal v Los Angeles. Letalu je sledil krajši čas, nato pa odletel naprej. Nihče ne ve, kdo je upravljal dron, niti ne, kaj bi se zgodilo, če bi prišlo do trka v bližini motorjev. Seveda ne gre za osamljen primer. Sicer pa droni niso le nevarni, droni s kamerami kršijo tudi pravico do zasebnosti.
»Sporočilo, ki ga pošiljamo danes, je, da gre, ko vstopite v državni zračni prostor, za resno zadevo,« je novico pospremil Foxx. FAA deluje še z ostalimi agencijami za razvoj sistema, ki bi identificiral in spremljal drone ali pa jih obvaroval pred nevarnimi predeli. Veliko dela je še potrebno postoriti, je še dejal in dodal, da FAA nadaljuje z delom pravilnika, ki bi urejal upravljanje dronov za komercialne potrebe, ki tehtajo manj kot 24 kilogramov.
Obnavljanje testov vsakih 24 mesecev
V skladu z že veljavnimi pravili, ki urejajo področje dronov, bodo piloti oziroma upravljavci dronov morali opraviti poseben test, ki pa ne zajema tudi praktičnega. S tem pridobijo posebno licenco za upravljanje z droni.
Test oziroma znanje bodo morali obnoviti vsakih 24 mesecev, za opravljanje pa bodo morali biti stari vsaj 17 let. FAA se je odločila, da bodo droni lahko v zraku le v času dnevne svetlobe, torej od uradnega sončnega vzhoda do uradnega sončnega zahoda. To pomeni, da bo v času zime čas za letenje precej krajši.
Nova pravila jim bodo omogočila tudi spremljanje dronov oziroma njihovih lastnikov, ki bodo kršili zakone. Kot dodaja Foxx, ne gre za celostno rešitev, temveč le njen del. Registriranje dronov nam bo omogočilo izgradnjo kulture odgovornosti in prevzemanja odgovornosti, zlasti pri novih uporabnikih, ki nimajo nobenih izkušenj. FAA je sicer že pred časom napovedala, da bodo kršitelje pravil iskali tudi na YouTubu, kjer večinoma pristanejo posnetki poletov.