
Podjetje Panorganic prideluje različne pridelke. Med njimi je tudi rdeča pesa. (Vir slike: Panorganic)
Panorganic ima za seboj izjemno uspešno leto. Prodaja ŽIVE, ki so jo lani predstavili in jo uspešno lansirali na trg v vse večje trgovske sisteme v Sloveniji, je danes v najvišjem razcvetu, saj se ŽIVA solata in zelišča prodajajo tudi izven meja pod znamko LIFE. V sosednjo Avstrijo v Hofer vsak dan odpeljejo več tisoč solat; solato in zelišča lahko najdete tudi v hrvaškem Konzumu in bolgarskem Kauflandu, pogovori pa potekajo še z velikimi trgovskimi verigami na Madžarskem in v Romuniji. Zaradi velikega povpraševanja tako trgovcev kot kupcev so dodatne širitve že v polnem teku. V podjetju namreč gradijo še dodaten, en hektar velik rastlinjak, ki bo postavljen v obmejnem Cmureku, kjer bodo skozi vse leto uspevala zelišča, solata, motovilec, špinača in rukola, namenjena avstrijskim potrošnikom.
Nagrade in priznanja
Uspešno poslovanje v letu 2016 se ne pozna le v številkah, ampak je bilo prepoznano tudi s strani številnih institucij. Panorganic oz. Mario Kurtović je prejel naziv mladi podjetnik leta 2016, časnik Finance jim je podelil posebno nagrado »Mladi in drzni«, Kmetijsko-gozdarska zbornica Slovenije »Priznanje za nove pristope v kmetijstvu«, prejeli pa so še nagrado za posebne gospodarske dosežke v Občini Ljutomer. Neprestano stremljenje k visoki kakovosti, drugačni, inovativni in raznoliki ponudbi ter naravi najbolj prijazni pridelavi je torej obrodilo sadove.
Recept za uspeh
In kaj je njihov recept za uspeh? Gre za edinstven rastlinjak v srednjem delu Evrope, kjer se vsak dan, tudi v najhladnejših zimskih mesecih, pridela več tisoč solat in zelišč. Medtem na zunanjih površinah ni možno pridelati slovenske zelenjave, zaradi česar je tudi ni na trgovskih policah, ampak je slovenskim potrošnikom na voljo zgolj tuja. Panorganic to stanje spreminja, saj so solata in zelišča, ki so pridelana brezpesticidno, dnevno spakirana in še isti dan prepeljana v skladišča trgovin, slovenskim potrošnikom na voljo 365 dni na leto. Ker se prodajajo skupaj s koreninami, tako ohranjajo svežino, vitamine in druge hranilne snovi, vse dokler jim ne porežete listov.
Gre za moderno pridelavo po načelu bioponske tehnologije, ki je ljudem in naravi prijazna, saj strogo izključuje uporabo pesticidov, fitofarmacevtskih sredstev in gensko spremenjenih semen. Pri pridelavi se ne proizvaja odpadna voda (90 % vode kroži po sistemu), zato pridelava ne vpliva na pitno vodo in nima škodljivih vplivov na okolje. Sama voda je izjemno čista, saj se filtrira skozi štiri različne filtre – mehanski, peščeni, UV ter filter za železo in mangan. Panorganic strogo sledi načelu brezpesticidne pridelave, zato uporabljajo neoporečne in naravi najbolj prijazne tehnologije pridelave.
Nasad borovnic podjetja Panorganic. (Vir slike: Panorganic)
Prihajajoči projekti
Čeprav se zadnje leto bolj ali manj vse vrti okrog solat in zelišč ŽIVA, so v teku tudi številni drugi projekti. Poleg že omenjenega so se letos lotili še pridelave ekoloških čilijev pod znamko ČILI IN FEFERONI, ki se je pridružila znamkam ČESNEK, FIŽOLČEK, GOJI, ŽIVA in SVET BOROVNIC. V letu 2017 bodo še povečali pridelovalne površine. Načrtujejo večje površine za pridelavo rukole in motovilca, ki bosta tako kot ŽIVA pridelana v rastlinjaku in na voljo skozi vse leto. Nasad borovnic bodo povečali za štiri hektarje, za 10–20 % pa še površine za pridelavo česna in fižola. Panorganic se tako riše na zemljevid pomembnih pridelovalcev ne le v Sloveniji, ampak z edinstvenimi rastlinjaki z moderno pridelavo in najnaprednejšo tehnologijo orje ledino tudi v Srednji Evropi.