5 nasvetov vodje projekta Beer Bulli

Matej Špehar je vodja projekta Beer Bulli, ki je na platformi za množično financiranje Adrifund zbral kar 30 tisoč evrov, kar je še enkrat več od zastavljenega cilja. V zapisu na spletni strani projekta je zbral pet nasvetov, ki bi jih želel slišati še pred začetkom kampanje.
5 nasvetov vodje projekta Beer Bulli

Česa se je iz kampanje na platformi za množično financiranje naučil vodja projekta Beer Bulli? (Vir slike: Beer Bulli)

Kampanja za restavracijo razpadajočega kombija v potujočo pivnico pod imenom Beer Bulli, o kateri smo pisali tudi na našem portalu, je v mesecu in pol zbiranja sredstev na platformi za množično financiranje Adrifund zbrala več kot 30 tisoč evrov. S tem je bil zastavljeni cilj 15 tisoč evrov podvojen, ekipa, ki stoji za projektom, pa se je že lotila naslednje faze. Celotni projekt lahko spremljate prek spletne strani, Facebook strani in YouTube kanala.

Vodja projekta Matej Špehar je v daljšem zapisu na spletni strani Beer Bulli pred kratkim predstavil pet nasvetov, za katere bi po lastnih besedah »ubijal, da bi jih vedel že pred štartom crowdfunding kampanje Beer Bulli«. V nadaljevanju povzemamo njegove ugotovitve, ki so lahko koristno vodilo za vsakogar, ki se pripravlja na zagon kampanje za množično financiranje na kateri koli od specializiranih platform.

1. Najbolj pomembna je zgodba in transparentnost

Seveda za zagon projekta potrebujete idejo, vendar ta ni najbolj pomembna. Špehar tako zapiše: »Naša ideja je oldtimerja, kultni VW kombi spremeniti v potujočo pivnico. Ideja je sicer super kul, sliši se odbito, ampak brez zgodbe bi pogorela.«

V oblikovanje zgodbe so člani ekipe Beer Bulli že takoj vključili svoje sledilce, saj so se skupaj z njimi podali v iskalno akcijo za potencialno vozilo. Izjemno veliko podpornikov je privabila zgodba iskanja in reševanja vozila z zanimivo zgodovino, ki jo prikazuje spodnji video: »Prav ta nesrečna štorija reševanja je zbudila ljudi. Kombi ni pripeljan iz Brazilije, Amerike, Grčije, Nemčije, kot so predlagali mnogi, legendarni kombi ima burno, kar je najbolj pomembno, slovensko zgodovino.«

YouTube

Poleg tega je izjemnega pomena tudi transparentnost – pred svojimi podporniki ne smete skrivati ničesar, saj so v vaš projekt vložili svoj denar. Zato imajo pravico vedeti vse, tudi tisto »kar bi morda najraje zamolčali«. Celoten projekt Beer Bulli zato zdaj poteka na očeh javnosti, saj so vsi podatki objavljeni na spletni strani, člani ekipe pa so se odločili tudi za snemanje spletne serije.

2. Najbolj pomembna je baza ljudi

Morda se vam zdi, da bo vaš projekt uspešen, saj vaši Facebook strani sledi že 1000 ljudi, vsak od sodelujočih ima po nekaj sto prijateljev, nekateri pa bodo vašo zgodbo spravili tudi v medije. Špehar odsvetuje zanašanje na takšne izračune: »Pozabite takšno matematiko. Če od vseh ljudi, ki jih dejansko dosežete na spletu ali v živo, dobite 1% podpore imate že visok odstotek. A skoraj gotovo bo manjši.«

Vodja projekta Beer Bulli tako priporoča, da se na svoje prijatelje obrnete neposredno, ena na ena: »Kljub vašim objavam na FB, TW, IG, blogu, je daleč najbolj učinkovita komunikacija z vsakim posamezno. Bodisi v živo, na pivu (časovno potratno, a zanesljivo) ali pa preko Viberja, SMSa, FB klepeta, Skypa.«

Promocija prek Facebook in klasičnih medijev je seveda pomembna, vendar pa se morate posvetiti posameznikom – šele nato se bodo odločili, da vas ne bodo podprli samo z všečkom, ampak tudi z nekaj evri. »Verjemite, komunikacija ena na ena je glavna pri celem projektu, vse ostalo je zgolj šov,« tako poudarja Špehar.

3. Najbolj pomemben je timing

Za vsako uspešno zgodbo se skriva dolgoročno načrtovanje, nešteto vloženih ur, ogromno energije in truda. Nič se ne zgodi čez noč. »Vas zanima kdaj smo štartali z Beer Bullijem? Naša www domena in FB stran bosta v teh dneh stari točno eno leto,« pravi Špehar.

Celotno zgodbo projekta Beer Bulli lahko raziščete na njihovi spletni strani – od odločitve, da bo osrednji fokus kombi, ne pivo, do iskanja primernega vozila, načrtovanja in pridobivanja prepoznavnosti in medijske podpore do uspešno izvedene kampanje in nadaljnjih faz, ki še sledijo.

»Ljudje smo iz vseh strani bombardirani z rafali informacij. In človek je razvil obrambni mehanizem, dela močno selekcijo kaj bo spustil naprej. Če niste odkrili zdravila za raka boste potrebovali veliko dlje, da boste pri ljudeh dobili njihovo pozornost,« je zapisal Špehar. »Zatorej potrebujete čas in pravo strategijo.«

Avtor zapisa vsem tistim, ki razmišljate o zagonu kampanje za množično financiranje, priporoča tudi, da razmislite o tem, katero platformo boste izbrali, saj ima vsaka svoje značilnost, prednosti in pomanjkljivosti. Premislite o tem, katera je najbolj primerna za vaš projekt.

Poleg tega Špehar opozarja tudi na pomembnost natančnih priprav: »Ne skačite torej takoj v akcijo. Vzemite si čas, pripravite vse potrebno za kampanjo. Vsega itak ne boste mogli, čisto pripravljeni ne boste nikoli, a poizkusite čim več narediti pred štartom. Ker ko enkrat kampanja štarta, poti nazaj ni. Ni popravnega izpita, ni ponovnega štarta

Kombi Beer Bulli pred restavracijo. (Vir slike: Beer Bulli)

4. Najbolj pomembna je ekipa

Nobenega projekta ne morete izpeljati sami, saj vključuje ogromno dela: »Pripravite se na pravo garanje.« Po Špeharjevih besedah potrebujete »kreativca, ki bo naredil zgodbo«, ki jo boste počasi in v primernih odmerkih predstavljali svoji ciljni publiki. Poleg tega je pomemben član ekipe nekdo, »ki je doma v marketingu, ki obvlada mailing, družabna omrežja, pisanje besedil, postavljanje spletnih strani, ima kontakte do urednikov klasičnih medijev, stik s spletnimi influencerji«.

Potrebujete tudi osebo, ki bo hodila na sestanke s potencialnimi podporniki oziroma pokrovitelji; nekoga, ki se je osredotočil tako na uspešne kot neuspešne kampanje na platformah za množično financiranje. Pozabiti pa ne smete niti na tehnično ekipo – strokovnjaka za video vsebine, grafičnega oblikovalca … Pri tem se morate vprašati, ali je vaša ekipa »kredibilna, ve kaj počne in zna to povedati tudi v kamero, foto objektiv, preliti v besede«.

5. Najbolj pomemben je pogum

»Ne obupajte pred prvo prepreko, trma je obvezna oprema takšnih projektov. So trenutki, ko ste prepričani, da je šlo vse po zlu, ko ne kaže najbolje, ko je katastrofa pred vrati. A problemi so zato, da se rešijo. Ne smete obupati. Ker na koncu bo vse OK. Če še ni OK, potem še ni konec. Tudi, če na koncu pogorite, vzdignite glavo in se iz te izkušnje nekaj naučite,« je še zapisal Špehar.

Celoten zapis, v katerem Matej Špehar predstavi še nekaj statistik v povezavi s kampanjo Beer Bulli, lahko preberete na povezavi, projektu Beer Bulli pa lahko sledite prek spletne strani, Facebook strani in YouTube kanala. Prvo epizodo spletne serije Vrnitev odpisanega si lahko ogledate tudi v spodnjem videu. 

YouTube

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>


MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

Petkova konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! bo ob sodelovanju številnih priznanih strokovnjakov postregla tudi z okroglo mizo o različnih načinih financiranja podjetij. Preberite več >>

Gamebook bo uporabniku odprl nova obzorja

Gamebook bo uporabniku odprl nova obzorja

Na Kickstarterju poteka kampanja za zbiranje sredstev za Gamebook. Gre za zbirko starodavnih abstraktno strateških namiznih iger slovenskih avtorjev Hane Jesih in Petra Plantana. Preberite več >>

Steklenička EQUA hitro postala hit na Kickstarterju

Steklenička EQUA hitro postala hit na Kickstarterju

Slovensko podjetje EQUA je na platformi Kickstarter zagnalo kampanjo za novo pametno stekleničko. V dobrih 24 urah je projekt podprlo več kot 800 ljudi, tako da je zbrani znesek že presegel želenih 50 tisoč ameriških dolarjev. Preberite več >>

S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

Na trgu se je znašel produkt FIXRIP Box, s katerim lahko uporabnik sam popravi ali zakrpa poškodovana oziroma strgana oblačila ter s tem prihrani dragoceni čas in denar. Preberite več >>

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Pred kratkim je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživel nov slovenski projekt: prstani iz karbonskih vlaken Nerbon. Izjemno lahki in vzdržljivi prstani z unikatnim videzom se po izpostavljenosti svetlobi svetijo v temi. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Na Kickstarterju te dni sredstva zbira nov slovenski projekt: Jo, majhen odpirač za steklenice, ki je izdelan iz titana. Zaradi svoje majhnosti ga je možno spraviti kar v žep, hkrati pa ga odlikuje tudi enostavna uporaba. Preberite več >>

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

V sredo dopoldne je v kavarni Sputnik potekalo predavanje: “Kaj še ostane Kickstarterju?”, ki je privabilo več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu. Preberite več >>

Množično financiranje in Slovenci

Množično financiranje in Slovenci

Zbiranje denarnih sredstev preko množičnega financiranja (ang. crowdfunding) je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. Tekom zadnjih nekaj let smo tako našteli že več sto slovensko obarvanih projektov, ki so skupno zbrali že skoraj 10 milijonov dolarjev! Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje