5 nasvetov vodje projekta Beer Bulli

Matej Špehar je vodja projekta Beer Bulli, ki je na platformi za množično financiranje Adrifund zbral kar 30 tisoč evrov, kar je še enkrat več od zastavljenega cilja. V zapisu na spletni strani projekta je zbral pet nasvetov, ki bi jih želel slišati še pred začetkom kampanje.
5 nasvetov vodje projekta Beer Bulli

Česa se je iz kampanje na platformi za množično financiranje naučil vodja projekta Beer Bulli? (Vir slike: Beer Bulli)

Kampanja za restavracijo razpadajočega kombija v potujočo pivnico pod imenom Beer Bulli, o kateri smo pisali tudi na našem portalu, je v mesecu in pol zbiranja sredstev na platformi za množično financiranje Adrifund zbrala več kot 30 tisoč evrov. S tem je bil zastavljeni cilj 15 tisoč evrov podvojen, ekipa, ki stoji za projektom, pa se je že lotila naslednje faze. Celotni projekt lahko spremljate prek spletne strani, Facebook strani in YouTube kanala.

Vodja projekta Matej Špehar je v daljšem zapisu na spletni strani Beer Bulli pred kratkim predstavil pet nasvetov, za katere bi po lastnih besedah »ubijal, da bi jih vedel že pred štartom crowdfunding kampanje Beer Bulli«. V nadaljevanju povzemamo njegove ugotovitve, ki so lahko koristno vodilo za vsakogar, ki se pripravlja na zagon kampanje za množično financiranje na kateri koli od specializiranih platform.

1. Najbolj pomembna je zgodba in transparentnost

Seveda za zagon projekta potrebujete idejo, vendar ta ni najbolj pomembna. Špehar tako zapiše: »Naša ideja je oldtimerja, kultni VW kombi spremeniti v potujočo pivnico. Ideja je sicer super kul, sliši se odbito, ampak brez zgodbe bi pogorela.«

V oblikovanje zgodbe so člani ekipe Beer Bulli že takoj vključili svoje sledilce, saj so se skupaj z njimi podali v iskalno akcijo za potencialno vozilo. Izjemno veliko podpornikov je privabila zgodba iskanja in reševanja vozila z zanimivo zgodovino, ki jo prikazuje spodnji video: »Prav ta nesrečna štorija reševanja je zbudila ljudi. Kombi ni pripeljan iz Brazilije, Amerike, Grčije, Nemčije, kot so predlagali mnogi, legendarni kombi ima burno, kar je najbolj pomembno, slovensko zgodovino.«

YouTube

Poleg tega je izjemnega pomena tudi transparentnost – pred svojimi podporniki ne smete skrivati ničesar, saj so v vaš projekt vložili svoj denar. Zato imajo pravico vedeti vse, tudi tisto »kar bi morda najraje zamolčali«. Celoten projekt Beer Bulli zato zdaj poteka na očeh javnosti, saj so vsi podatki objavljeni na spletni strani, člani ekipe pa so se odločili tudi za snemanje spletne serije.

2. Najbolj pomembna je baza ljudi

Morda se vam zdi, da bo vaš projekt uspešen, saj vaši Facebook strani sledi že 1000 ljudi, vsak od sodelujočih ima po nekaj sto prijateljev, nekateri pa bodo vašo zgodbo spravili tudi v medije. Špehar odsvetuje zanašanje na takšne izračune: »Pozabite takšno matematiko. Če od vseh ljudi, ki jih dejansko dosežete na spletu ali v živo, dobite 1% podpore imate že visok odstotek. A skoraj gotovo bo manjši.«

Vodja projekta Beer Bulli tako priporoča, da se na svoje prijatelje obrnete neposredno, ena na ena: »Kljub vašim objavam na FB, TW, IG, blogu, je daleč najbolj učinkovita komunikacija z vsakim posamezno. Bodisi v živo, na pivu (časovno potratno, a zanesljivo) ali pa preko Viberja, SMSa, FB klepeta, Skypa.«

Promocija prek Facebook in klasičnih medijev je seveda pomembna, vendar pa se morate posvetiti posameznikom – šele nato se bodo odločili, da vas ne bodo podprli samo z všečkom, ampak tudi z nekaj evri. »Verjemite, komunikacija ena na ena je glavna pri celem projektu, vse ostalo je zgolj šov,« tako poudarja Špehar.

3. Najbolj pomemben je timing

Za vsako uspešno zgodbo se skriva dolgoročno načrtovanje, nešteto vloženih ur, ogromno energije in truda. Nič se ne zgodi čez noč. »Vas zanima kdaj smo štartali z Beer Bullijem? Naša www domena in FB stran bosta v teh dneh stari točno eno leto,« pravi Špehar.

Celotno zgodbo projekta Beer Bulli lahko raziščete na njihovi spletni strani – od odločitve, da bo osrednji fokus kombi, ne pivo, do iskanja primernega vozila, načrtovanja in pridobivanja prepoznavnosti in medijske podpore do uspešno izvedene kampanje in nadaljnjih faz, ki še sledijo.

»Ljudje smo iz vseh strani bombardirani z rafali informacij. In človek je razvil obrambni mehanizem, dela močno selekcijo kaj bo spustil naprej. Če niste odkrili zdravila za raka boste potrebovali veliko dlje, da boste pri ljudeh dobili njihovo pozornost,« je zapisal Špehar. »Zatorej potrebujete čas in pravo strategijo.«

Avtor zapisa vsem tistim, ki razmišljate o zagonu kampanje za množično financiranje, priporoča tudi, da razmislite o tem, katero platformo boste izbrali, saj ima vsaka svoje značilnost, prednosti in pomanjkljivosti. Premislite o tem, katera je najbolj primerna za vaš projekt.

Poleg tega Špehar opozarja tudi na pomembnost natančnih priprav: »Ne skačite torej takoj v akcijo. Vzemite si čas, pripravite vse potrebno za kampanjo. Vsega itak ne boste mogli, čisto pripravljeni ne boste nikoli, a poizkusite čim več narediti pred štartom. Ker ko enkrat kampanja štarta, poti nazaj ni. Ni popravnega izpita, ni ponovnega štarta

Kombi Beer Bulli pred restavracijo. (Vir slike: Beer Bulli)

4. Najbolj pomembna je ekipa

Nobenega projekta ne morete izpeljati sami, saj vključuje ogromno dela: »Pripravite se na pravo garanje.« Po Špeharjevih besedah potrebujete »kreativca, ki bo naredil zgodbo«, ki jo boste počasi in v primernih odmerkih predstavljali svoji ciljni publiki. Poleg tega je pomemben član ekipe nekdo, »ki je doma v marketingu, ki obvlada mailing, družabna omrežja, pisanje besedil, postavljanje spletnih strani, ima kontakte do urednikov klasičnih medijev, stik s spletnimi influencerji«.

Potrebujete tudi osebo, ki bo hodila na sestanke s potencialnimi podporniki oziroma pokrovitelji; nekoga, ki se je osredotočil tako na uspešne kot neuspešne kampanje na platformah za množično financiranje. Pozabiti pa ne smete niti na tehnično ekipo – strokovnjaka za video vsebine, grafičnega oblikovalca … Pri tem se morate vprašati, ali je vaša ekipa »kredibilna, ve kaj počne in zna to povedati tudi v kamero, foto objektiv, preliti v besede«.

5. Najbolj pomemben je pogum

»Ne obupajte pred prvo prepreko, trma je obvezna oprema takšnih projektov. So trenutki, ko ste prepričani, da je šlo vse po zlu, ko ne kaže najbolje, ko je katastrofa pred vrati. A problemi so zato, da se rešijo. Ne smete obupati. Ker na koncu bo vse OK. Če še ni OK, potem še ni konec. Tudi, če na koncu pogorite, vzdignite glavo in se iz te izkušnje nekaj naučite,« je še zapisal Špehar.

Celoten zapis, v katerem Matej Špehar predstavi še nekaj statistik v povezavi s kampanjo Beer Bulli, lahko preberete na povezavi, projektu Beer Bulli pa lahko sledite prek spletne strani, Facebook strani in YouTube kanala. Prvo epizodo spletne serije Vrnitev odpisanega si lahko ogledate tudi v spodnjem videu. 

YouTube

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Na platformi Indiegogo se predstavlja nov slovenski projekt: elegantne ure blagovne znamke Mossepic, ki se lahko pohvalijo s kar petimi zamenljivimi paščki. Preberite več >>

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Kickstarter predstavlja Drip

Kickstarter predstavlja Drip

Platforma za množično financiranje Kickstarter je pred kratkim predstavila novo storitev oziroma nadgradnjo svoje platforme. Drip je namenjen predvsem umetnikom. Preberite več >>

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Pred nekaj dnevi je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživela nova slovenska kampanja: America First Cards. Preberite več >>

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt. Spoonella je držalo in čistilec za nož, ki vam bo olajšal sladkanje s slastnimi namazi. Preberite več >>

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt: Globalna glasbena vas (Global Music Village). Do 25. novembra želijo zbrati 11 tisoč dolarjev. Preberite več >>

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Na Kickstarterju se te dni končuje zbiranje sredstev za projekt Safy, napredno pametno torbo, ki nepridipravom preprečuje, da se dokopljejo do dragocenosti v notranjosti. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje