Aplikacije za iOS lani z večjim dobičkom kot hollywoodski filmi

Avtor Maruša Žibert — 08.02.2015
Komentiraj!
Mnogi si življenja brez aplikacij, ki si jih lahko naložimo prek spletnih tržnic, sploh ne moremo več predstavljati, pa naj si gre za aplikacije, prek katerih pridobimo podatke za vreme ali takšne, ki nam omogočajo komunikacijo s preostalim svetom.
Aplikacije za iOS lani z večjim dobičkom kot hollywoodski filmi

Brez aplikacij več ne gre (Vir slike: YouTube).

Če se osredotočimo le na aplikacije, ki jih poganja iOS: samo leta 2014 so si uporabniki Applovih napravic vsako minuto prenesli več kot 50.200 aplikacij, kar je za 35 odstotkov več kot leto prej. Prihodnost je torej v aplikacijah.

To dokazuje tudi poročilo Horacea Dediuja, ki kaže na to, da je Applova tržnica celo večja od Hollywooda. V smislu dobička. Apple je namreč leta 2014 plačal kar 10 milijard dolarjev razvijalcem aplikacij. Trend se nadaljuje tudi letos – samo v prvem tednu letošnjega leta so njihovi uporabniki porabili 500 milijonov dolarjev. V lanskem letu so se izplačila za aplikacije povečala kar za 50 odstotkov.

Svet aplikacij ustvaril več tisoč delovnih mest

Ob tem pa je svet aplikacij ustvaril več kot 620 tisoč delovnih mest po ZDA. Apple sicer ponuja aplikacije v 155 državah. Hollywood pa je ustvaril le 374 tisoč delovnih mest. Sicer pa je precej lažje vstopiti v svet aplikacij kot pa v Hollywood, vendar pa to ne pomeni tudi lažje poti do uspeha.

App Store beleži vztrajno rast dobička od njegovega začetka leta 2008. Najbolj skokovito rast so dosegli v letih 2012 in 2013, z letom 2014 pa so celo presegli dobiček Hollywooda, ki se giblje okoli 10 milijard dolarjev na leto.

Kateri startupi so zaznamovali leto 2014

Razvijalci aplikacij iOS zaslužijo več

Ti podatki pa ne pomenijo, da razvijalci aplikacij zaslužijo ogromno denarja. Realnost je prav nasprotna: kot poroča Vision Mobile, 50 odstotkov razvijalcev za iOS in 64 odstotkov razvijalcev za OS Android zasluži le okoli 500 dolarjev na leto. Prvi zaslužijo nekoliko več od kolegov, in sicer med 500 in 1000 dolarji, razvijalci aplikacij za OS Android pa po njihovih podatkih od 101 do 200 dolarjev. Slabše gre razvijalcem za Windows Phone, Windows 8 in BlackBerry 10. Seveda pa je pri tem treba upoštevati še vse stroške za razvoj aplikacije.

Sicer pa ima Google Play več aplikacij kot App Store. Število aplikacij v Google Store je lani zrastlo za kar 50 odstotkov. »Kar je zanimivo je to, da kljub temu da Apple nenehno raste, še bolj kot njihova spletna tržnica raste Google Play,« je bilo zapisano v nedavnem poročilu. Lani je Google Play prvič presegel število aplikacij na App Store, je razvidno iz poročila App Annie. Google Play je imel približno 300 tisoč aplikacij več od svojega najbližjega tekmeca (poročilo je sicer pod drobnogled vzelo tudi Amazonov Appstore, a se ta s svojo ponudbo ne more približati tekmecema).

Android je bolj prijazen

Android tudi sicer predstavlja največji tržni delež, zato ni presenetljivo, zakaj razvijalce privlači. Poleg tega Google omogoča precej lažje pogoje za oblikovanje nove aplikacije in ne zahteva takšnega postopka za dovoljenje za lansiranje aplikacij na svojo spletno tržnico kot Apple.

Več kot polovice aplikacij nikoli ne odpremo

Morda ni odveč omeniti tudi podatek, da je bil odstotek tistih, ki so lani v raziskovanem obdobju odprli določeno aplikacijo več kot enkrat, zgolj 12-odstotni. Aplikacije, ki so najpogosteje uporabljene, so Facebook, Instagram in Twitter, za ostale pa bi lahko rekli, da čakajo, da se jih odpre. Podatki Googla celo kažejo, da se na od 52 aplikacij, kolikor naj bi jih bilo v povprečju nameščenih na pametne telefone Američanov, uporabniki kar 33 aplikacij niso niti dotaknili.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!