Energija, predanost za delo ali marljivost: kaj iščejo startupi?

Avtor — 03.10.2016
Ni vse v znanju, vam bodo rekli uspešni slovenski podjetniki. Določene lastnosti podjetnik mora imeti, saj si bo z njimi lahko pomagal, ko bodo nastopile težave. »Ko gre nekaj narobe, morate naprej,« pravi Alen Marić, soustanovitelj podjetja, ki se predstavlja z znamko WoodWay.
Energija, predanost za delo ali marljivost: kaj iščejo startupi?

»Zavedajmo se, da je kmetijstvo največji onesnaževalec pitne vode na planetu in nove tehnologije so tiste, ki nas lahko obvarujejo pred samouničenjem,« ocenjuje Kurtović (Vir slike: Jernej Kokol)

»Predpostavka za takšno razmišljanje tiči v trdem delu. Tudi ko ni rezultatov in ko imaš občutek, da si na neki točki obstal, moraš samo delati, saj se bodo slej ko prej pokazali rezultatimeni Marić, ki je podjetje soustanovil z ženo Anjo. Njuna zgodba je znana – začetek sega v čas porodniškega dopusta, ko je Anja ostala brez službe. Potovanje v Skandinavijo, natančneje na Švedsko, ji je dalo podjetniško idejo.

Poiščite sodelavce, ki podobno dojemajo podjetje kot vi

Sprva sta vse aktivnosti opravljala sama, nato pa potrebovala dodaten par rok. »Želim si, da bi nam jih (sodelavce, op.a.) želel vsak ukrastidodaja Marić, ki skupaj z ženo veliko dela na tem, da imata v ekipi kakovostne sodelavce. Sprva so bili to študentje, ki so opravljali različna dela.

»Trudimo se, da so naši študentje bolje plačani kot ostali. To je prva motivacija, ki pa upam, da ni glavna. Imajo fiksno, minimalno postavko po zakonu in tri variabile, ki jih zelo uspešno dosegajo. Mislim, da jih najbolje motiviramo s tem, ko vidijo, da jim zaupamo, da so njihove ideje in prispevki izpeljani, najina glavna želja pa je, da je teh prispevkov vedno več. Misliva, da vsak najin študent, delavec zelo podobno dojema podjetje kot midvameni Anja.

Sprva iskala večstranske profile, zdaj strokovnjake

»Če sva na začetku iskala večstranske profile, ki so bili sposobni opraviti različne naloge, zdaj iščeva posameznike, ki so specializirani za točno določeno področje,« pojasnjujeta mlada podjetnika, ki imata v pisarni podjetja že tri stalne članice. »Poskušava ustvariti takšno ekipo, da ima vsak svoj sektor in da midva poskušava le koordinirati zadeve. Vmes pa lahko čas posvetiva širjenju, v ozadju pa vse normalno potekadodaja njen mož. Kaj pa morajo imeti bodoči sodelavci? »Odvisno, kaj potrebujeva. Zagotovo pa mora oseba imeti energijo, mora biti predana delu in imeti rada to, kar delamo. Teh je veliko

Prisluhnite zgodbi WoodWay in PanOrganic na dogodku Lastno podjetje? Zakaj pa ne!

»Nihče od nas ne prihaja s kmetije.«

Zanimivo zgodbo nosi tudi prleški PanOrganic. Če je bilo kmetijstvo pred leti rezervirano za tiste, ki jim je pri srcu ta panoga, so oni, na čelu z Mariom Kurtovićem dokazali, da je podjetništvo našlo svojo smer tudi v kmetijstvu.

Slovensko kmetijstvo niso le jabolka, mleko in med, poleg tega pa določene niti v kmetijstvu še vedno vodijo ljudje, ki pa bi svoje mesto po oceni Kurtovića morali že davno morali prenesti na mlajše generacije. »PanOrganic ni konvencionalna in tradicionalna slovenska kmetija. To tudi ne moremo biti, saj nihče od nas ne prihaja s kmetije. Mi smo moderna trajnostna kmetija, ki sledi modernim in visokotehnološkim rešitvam v kmetijstvu,« v njihovih rastlinjakih pa najdemo solato, česen, ameriške borovnice, fižol, začimbe in goji jagode.

Slovenski potrošnik naredil korak naprej

PanOrganic je na trg vstopil drugače, kot smo vajeni. V Ljutomeru je ekipa postavila rastlinjak, ki ga odlikuje najsodobnejša tehnologija. Tako niso le še en kmetijski obrat, ki onesnažuje. »Zavedajmo se, da je kmetijstvo največji onesnaževalec pitne vode na planetu in nove tehnologije so tiste, ki nas lahko obvarujejo pred samouničenjemocenjuje Kurtović. Njihov prijazen način pridelave je marsikdo ocenil za »pre-naprednega« za konzervativnega slovenskega potrošnika.

Potrošnik je v zadnjih letih, tudi na račun krize, naredil velik korak naprej. Vse več je zavedanja, da moramo kupovati lokalno, »naslednji korak je, da se bodo spraševali, ali je pridelek pridelan brez pesticidov«.

Na brezplačnem dogodku Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki bo 4. in 5. oktobra potekal v ljubljanskem NLB Centru inovativnega podjetništva in mariborskem Štajerskem tehnološkem parku, bosta Mario Kurtović, Mladi podjetnik leta 2016 in Niko Miholič razkrila, kako svojo idejo pretvoriti v podjetje in kako vzpostaviti uspešno blagovno znamko, kot je PanOrganic. Lanskoletna prejemnika naziva Mladi podjetnik let, Anja in Alen Marić, pa vam bosta svetovala, kje najti prave, dobre sodelavce, ki bodo čutili vašo vizijo podjetja.

Preberite tudi
Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih.

Preberite več >>
Slovenski Hive Project zbral več kot 8,5 milijona dolarjev

Slovenski Hive Project zbral več kot 8,5 milijona dolarjev

Hive Project, slovenski projekt, ki želi s pomočjo tehnologije blockchain omogočiti prodajo terjatev tudi malim podjetjem in samostojnim podjetnikom, je s prvo javno ponudbo kovancev zbralo več kot dva tisoč bitcoinov oziroma več kot 8,5 milijona dolarjev.

Preberite več >>
Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad.

Preberite več >>
Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja.

Preberite več >>
Prve ponudbe kovancev letos zbrale več kot 1,3 milijarde dolarjev

Prve ponudbe kovancev letos zbrale več kot 1,3 milijarde dolarjev

Prva javna ponudba kovancev je razmeroma nov način zbiranja sredstev, ki deluje na tehnologiji blockchain, konceptualno pa je podobna prvi javni ponudbi delnic. V svetu kriptovalut prve javne ponudbe v letošnjem letu doživljajo ogromen razmah.

Preberite več >>
Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain.

Preberite več >>
TAFR – z roboti do izboljšanja vsakdanjega dela kmetov in vinogradnikov

TAFR – z roboti do izboljšanja vsakdanjega dela kmetov in vinogradnikov

12 študentov različnih ljubljanskih fakultet je v enem letu izdelalo kmetijskega robota, ki se avtonomno premika po polju in opravlja različne naloge. Ekipa TAFR je robota pred kratkim izjemno uspešno predstavila na tekmovanju Field Robot Event 2017.

Preberite več >>
Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu.

Preberite več >>
Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom.

Preberite več >>
Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction

Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction

V znanem delu Erica Riesa The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses je natančno opisana metoda vitkega podjetništva. Predstavljeni video na enostaven način predstavi nekatere ključne poudarke dela.

Preberite več >>
Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje