Kako pripraviti uspešno kampanjo na Adrifundu?

Izdelali ste izdelek, za katerega menite, da bo Slovencem še kako dobrodošel. Prototip imate v rokah, vse, kar vam manjka, so sredstva za proizvodnjo. Rešitev predstavljajo platforme za množično financiranje, med njimi tudi prva slovenska tovrstna platforma – Adrifund.
Kako pripraviti uspešno kampanjo na Adrifundu?

Mnoge ekipe pozabljajo, kako pomembna je prisotnost na družabnih omrežjih in izgradnja skupnosti že v času priprav. Klemen Slakonja je po mnenju Mateja Rauha, direktorja platforme Adrifund, izstopajoč in redek primer (Vir slike: Bojan Rauh).

V teh dneh se na platformi Adrifund predstavlja Klemen Slakonja, ki je večini znan kot televizijski obraz in komik. Slakonja, ki nas je v preteklosti navduševal z izvirnimi video posnetki, v katerih je upodobil tako domače kot tudi tuje osebnosti, na omenjeni platformi zbira sredstva za nov posnetek. Tokrat namerava upodobiti kandidata za predsednika Združenih držav Amerike Donalda Trumpa.

Bo Trump zaživel?

Pred tremi meseci se je predstavil z uspešnico Putin, Putout, ki jo je v celoti financiral sam, sledilo je iskanje sponzorja, »ki bi bil pripravljen pokriti produkcijske stroške novih spotov«. Tudi milijoni ogledov (do danes 5,7 milijonov ogledov) mu niso prinesli »niti desetino zneska, ki bi ga potreboval za kritje stroškov novega videa«, je zapisal na Facebooku. Zato se je odločil za pomoč domače in tuje množice. Slakonja je v času pisanja tega članka zbral več kot 4.500 evrov prispevkov, do uspešne kampanje ga čaka še nekaj tisočakov pomoči. Cilj je zbrati 10 tisoč evrov.

Kampanjo Klemna Slakonje lahko podprete tukaj. Trajala bo do 7. julija.

Kako se lotiti kampanje na Adrifundu, smo povprašali njenega pobudnika in direktorja Mateja Rauha (o nastanku prve slovenske platforme za množično financiranje lahko preberete v članku Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge). »Pogosto dobim takšno vprašanje. Odvisno je od narave projekte, zneska, ki ga zbira ekipe in same prepoznavnosti ekipe oziroma posameznika,« odgovarja na vprašanje, koliko časa naj ekipe posvetijo pripravi kampanje. Tiste uspešnejše se pripravljajo nekaj tednov, priznava pa, da je bilo v primeru Slakonje vse zelo hitro pripravljeno, in sicer zaradi bližajočega se roka, ko naj bi Klemen izdal svoj novi video o Trumpu. To naj bi bilo 18. julija. Pri pripravi kampanje je pomagala tudi ekipa Adrifundove partnerske platforme Karolina fund iz Islandije.

Premalo poudarka na družabnih omrežjih

A Slakonja je prepoznaven, prisoten je na družabnih omrežjih, kjer ima veliko število sledilcev in oboževalcev (na Facebooku ima več kot 98 tisoč všečkov, na Instagramu več kot 3.800 sledilcev, na Twitterju pa več kot 5.400), kar je po mnenju Rauha izstopajoč in redek primer. »Pri nekaterih naših kampanjah se je izkazalo, da je bil ravno to eden od odločilnih dejavnikov, zakaj kampanja ni bila uspešna. Nekateri so Facebook stran odprli isti dan, kot so zagnali kampanjo. Množico je treba seznaniti že prej, s čim se ukvarjaš. Že prej je treba graditi skupnost in v obdobju zbiranja denarja ogromno delati na promociji. Opažamo, da na tem delu nosilcem projektov manjka znanja, zato se z ekipo tudi trudimo in te informacije podamo vsem, ki se zanimajo za objavo projekta na Adrifundu,« pove mladi podjetnik.

Klemen Slakonja na platformi Adrifund zbira 10 tisoč evrov. Sredstva mu bodo omogočila pripravo novega video posnetka, tokrat s predsedniškim kandidatom Donaldom Trumpom. Če bo kampanja uspešna, si ga bodo nekateri podporniki lahko ogledali ekskluzivno še pred objavo na YouTubu (Vir slike: Bojan Rauh).

»Če boš čakal na kavču, da bo denar sam prišel…«

Promocija je nujna. Tudi med kampanjo (ne samo pred), podobno kot na Kickstaterju, da primerjavo. »Vsi poznamo uspešne Kickstarter kampanje, vendar pa mnogi površno preberejo ali pa se ne pozanimajo, kaj pomeni uspešna kampanja. Koliko predpriprav, koliko truda je potrebno vložiti za promocijo. Brez promocije bo težko uspešna oziroma je to nemogoče. Če boš čakal na kavču, da bo denar sam prišel… to je utopija! Pravo delo se komaj začne, ko kampanja zaživi

Dodajte osebno noto

Bistveno je, da predstavite, kdo ste, kaj je vaš izdelek ali ideja, zakaj zbirate sredstva in kaj vam manjka (zagon proizvodnje, orodja in podobno). »Opis naj bo jedrnat, jasen in kratek. Zanimivosti prihranite za konec. Pišite v prvi osebi, saj je to tista osebna nota, ki prepriča ljudi, da pomagajo človeku do cilja.« Vključite tudi privlačne nagrade, ki so bistvene pri nagradni obliki množičnega financiranja, kakršnega izvaja Adrifund.

Pripravite privlačen vizualni material

Kaj video in fotografije? Podobno kot pri Kickstarterju, pravi. »Bolje, da nimate fotografije, kot da umestite slab slikovni material. Vendar pa boste pri višjih zneskih težko pritegnili pozornost ljudi brez videa in foto materiala. Vizualni material mora biti privlačen

Ne omejujte se na Slovenijo

Slakonja se predstavlja s kampanjo v angleščini, podobnega koraka pa se nekatere kampanje ne lotijo. »Adrifund je na voljo v angleščini in slovenščini. Če meriš samo na Slovence, je vseeno škoda, da se predstaviš zgolj v maternem jeziku. Imamo namreč tudi obisk strani iz tujih držav in je škoda, da se ekipe omejijo zgolj na Slovenijo,« zato svetuje tudi pripravo projekta v angleščini. Tudi podpora za Slakonjo prihaja deloma iz tujine.

»Ne spustimo projekta za vsako ceno na platformo.«

Od predstavitve platforme se je predstavilo nekaj več kot 10 projektov, Rauh pa pravi, da je bilo prijav sicer precej več. »Kampanje gredo skozi izbirni postopek, saj želimo, da so projekti, ki se predstavljajo na platformi, dobro pripravljeni in imajo tako čim boljše možnosti za uspeh.« Ko ekipa ali posameznik odda obrazec, ga ekipa Adrifunda kontaktira, svetuje jim, kako se lotiti priprave in kasneje vodenja kampanje. »Na platformi ne objavimo vsakega prijavljenega projekta, saj najprej ocenimo njegovo vsebinsko primernost, kot tudi pripravljenost spletne kampanje.«

O kampanjah, ki se še pripravljajo, je skrivnosten, slišati pa je, da bi se lahko predstavili tudi projekti z družbeno noto. Čakajo tudi na odziv jadranske regije, kateri je Adrifund tudi namenjen. Ekipa, ki šteje štiri člane, napoveduje še nekatere posodobitve na platformi. Med njimi bo zagotovo tudi števec, ki bo odšteval število razpoložljivih nagrad, razkriva sogovornik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Na Kickstarterju se te dni končuje zbiranje sredstev za projekt Safy, napredno pametno torbo, ki nepridipravom preprečuje, da se dokopljejo do dragocenosti v notranjosti. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje