Kako pripraviti uspešno kampanjo na Adrifundu?

Izdelali ste izdelek, za katerega menite, da bo Slovencem še kako dobrodošel. Prototip imate v rokah, vse, kar vam manjka, so sredstva za proizvodnjo. Rešitev predstavljajo platforme za množično financiranje, med njimi tudi prva slovenska tovrstna platforma – Adrifund.
Kako pripraviti uspešno kampanjo na Adrifundu?

Mnoge ekipe pozabljajo, kako pomembna je prisotnost na družabnih omrežjih in izgradnja skupnosti že v času priprav. Klemen Slakonja je po mnenju Mateja Rauha, direktorja platforme Adrifund, izstopajoč in redek primer (Vir slike: Bojan Rauh).

V teh dneh se na platformi Adrifund predstavlja Klemen Slakonja, ki je večini znan kot televizijski obraz in komik. Slakonja, ki nas je v preteklosti navduševal z izvirnimi video posnetki, v katerih je upodobil tako domače kot tudi tuje osebnosti, na omenjeni platformi zbira sredstva za nov posnetek. Tokrat namerava upodobiti kandidata za predsednika Združenih držav Amerike Donalda Trumpa.

Bo Trump zaživel?

Pred tremi meseci se je predstavil z uspešnico Putin, Putout, ki jo je v celoti financiral sam, sledilo je iskanje sponzorja, »ki bi bil pripravljen pokriti produkcijske stroške novih spotov«. Tudi milijoni ogledov (do danes 5,7 milijonov ogledov) mu niso prinesli »niti desetino zneska, ki bi ga potreboval za kritje stroškov novega videa«, je zapisal na Facebooku. Zato se je odločil za pomoč domače in tuje množice. Slakonja je v času pisanja tega članka zbral več kot 4.500 evrov prispevkov, do uspešne kampanje ga čaka še nekaj tisočakov pomoči. Cilj je zbrati 10 tisoč evrov.

Kampanjo Klemna Slakonje lahko podprete tukaj. Trajala bo do 7. julija.

Kako se lotiti kampanje na Adrifundu, smo povprašali njenega pobudnika in direktorja Mateja Rauha (o nastanku prve slovenske platforme za množično financiranje lahko preberete v članku Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge). »Pogosto dobim takšno vprašanje. Odvisno je od narave projekte, zneska, ki ga zbira ekipe in same prepoznavnosti ekipe oziroma posameznika,« odgovarja na vprašanje, koliko časa naj ekipe posvetijo pripravi kampanje. Tiste uspešnejše se pripravljajo nekaj tednov, priznava pa, da je bilo v primeru Slakonje vse zelo hitro pripravljeno, in sicer zaradi bližajočega se roka, ko naj bi Klemen izdal svoj novi video o Trumpu. To naj bi bilo 18. julija. Pri pripravi kampanje je pomagala tudi ekipa Adrifundove partnerske platforme Karolina fund iz Islandije.

Premalo poudarka na družabnih omrežjih

A Slakonja je prepoznaven, prisoten je na družabnih omrežjih, kjer ima veliko število sledilcev in oboževalcev (na Facebooku ima več kot 98 tisoč všečkov, na Instagramu več kot 3.800 sledilcev, na Twitterju pa več kot 5.400), kar je po mnenju Rauha izstopajoč in redek primer. »Pri nekaterih naših kampanjah se je izkazalo, da je bil ravno to eden od odločilnih dejavnikov, zakaj kampanja ni bila uspešna. Nekateri so Facebook stran odprli isti dan, kot so zagnali kampanjo. Množico je treba seznaniti že prej, s čim se ukvarjaš. Že prej je treba graditi skupnost in v obdobju zbiranja denarja ogromno delati na promociji. Opažamo, da na tem delu nosilcem projektov manjka znanja, zato se z ekipo tudi trudimo in te informacije podamo vsem, ki se zanimajo za objavo projekta na Adrifundu,« pove mladi podjetnik.

Klemen Slakonja na platformi Adrifund zbira 10 tisoč evrov. Sredstva mu bodo omogočila pripravo novega video posnetka, tokrat s predsedniškim kandidatom Donaldom Trumpom. Če bo kampanja uspešna, si ga bodo nekateri podporniki lahko ogledali ekskluzivno še pred objavo na YouTubu (Vir slike: Bojan Rauh).

»Če boš čakal na kavču, da bo denar sam prišel…«

Promocija je nujna. Tudi med kampanjo (ne samo pred), podobno kot na Kickstaterju, da primerjavo. »Vsi poznamo uspešne Kickstarter kampanje, vendar pa mnogi površno preberejo ali pa se ne pozanimajo, kaj pomeni uspešna kampanja. Koliko predpriprav, koliko truda je potrebno vložiti za promocijo. Brez promocije bo težko uspešna oziroma je to nemogoče. Če boš čakal na kavču, da bo denar sam prišel… to je utopija! Pravo delo se komaj začne, ko kampanja zaživi

Dodajte osebno noto

Bistveno je, da predstavite, kdo ste, kaj je vaš izdelek ali ideja, zakaj zbirate sredstva in kaj vam manjka (zagon proizvodnje, orodja in podobno). »Opis naj bo jedrnat, jasen in kratek. Zanimivosti prihranite za konec. Pišite v prvi osebi, saj je to tista osebna nota, ki prepriča ljudi, da pomagajo človeku do cilja.« Vključite tudi privlačne nagrade, ki so bistvene pri nagradni obliki množičnega financiranja, kakršnega izvaja Adrifund.

Pripravite privlačen vizualni material

Kaj video in fotografije? Podobno kot pri Kickstarterju, pravi. »Bolje, da nimate fotografije, kot da umestite slab slikovni material. Vendar pa boste pri višjih zneskih težko pritegnili pozornost ljudi brez videa in foto materiala. Vizualni material mora biti privlačen

Ne omejujte se na Slovenijo

Slakonja se predstavlja s kampanjo v angleščini, podobnega koraka pa se nekatere kampanje ne lotijo. »Adrifund je na voljo v angleščini in slovenščini. Če meriš samo na Slovence, je vseeno škoda, da se predstaviš zgolj v maternem jeziku. Imamo namreč tudi obisk strani iz tujih držav in je škoda, da se ekipe omejijo zgolj na Slovenijo,« zato svetuje tudi pripravo projekta v angleščini. Tudi podpora za Slakonjo prihaja deloma iz tujine.

»Ne spustimo projekta za vsako ceno na platformo.«

Od predstavitve platforme se je predstavilo nekaj več kot 10 projektov, Rauh pa pravi, da je bilo prijav sicer precej več. »Kampanje gredo skozi izbirni postopek, saj želimo, da so projekti, ki se predstavljajo na platformi, dobro pripravljeni in imajo tako čim boljše možnosti za uspeh.« Ko ekipa ali posameznik odda obrazec, ga ekipa Adrifunda kontaktira, svetuje jim, kako se lotiti priprave in kasneje vodenja kampanje. »Na platformi ne objavimo vsakega prijavljenega projekta, saj najprej ocenimo njegovo vsebinsko primernost, kot tudi pripravljenost spletne kampanje.«

O kampanjah, ki se še pripravljajo, je skrivnosten, slišati pa je, da bi se lahko predstavili tudi projekti z družbeno noto. Čakajo tudi na odziv jadranske regije, kateri je Adrifund tudi namenjen. Ekipa, ki šteje štiri člane, napoveduje še nekatere posodobitve na platformi. Med njimi bo zagotovo tudi števec, ki bo odšteval število razpoložljivih nagrad, razkriva sogovornik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Iz prve roke: Izkušnje s Kickstarterjem

Iz prve roke: Izkušnje s Kickstarterjem

Večina Slovencev, ki se odloči za zbiranje sredstev po principu množičnega financiranja, v te namene izbere platformo Kickstarter. Ker izkušnje in nasveti iz prve roke največ štejejo, smo po njih povprašali bivše udeležence. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: Kidoneye

Slovenski projekt na Kickstarterju: Kidoneye

Na Kickstarterju lahko podprete slovenski projekt Kidoneye. Gre za varnostni jopič, s katerim so otroci bolj vidni in posledično varni pred številnimi nevarnostmi, ki so jim izpostavljeni na prostem. Preberite več >>

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, potrebuje vašo pomoč

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, potrebuje vašo pomoč

Rok Starič, mladi podjetnik leta 2018, je pred kratkim zagnal kampanjo »Lifting like nuts«, v kateri zbira sredstva za nakup viličarja, ki bo zaposlenim v podjetju Rok's pomembno olajšal vsakodnevno delo s paketi surovin in izdelkov. Kampanjo lahko podprete do konca maja s spletnim nakupom izdelkov iz njihove ponudbe. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: 4Viva Blackbox

Slovenski projekt na Kickstarterju: 4Viva Blackbox

Na Kickstarterju lahko podprete projekt 4Viva Blackbox. Gre za držalo za telefon, ki ga lahko uporabljate v avtu, na motorju ali pri vožnji s kolesom in si pri tem zagotovite varnost. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: LIT Flash

Slovenski projekt na Kickstarterju: LIT Flash

LIT Flash je pripomoček, ki uporabnikom omogoča, da so fotografije, posnete s pametnim telefonom, kakovostnejše. Gre namreč za dodaten vir svetlobe, ki učinkuje na podoben način kot bliskavica pri najboljših fotoaparatih. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: FIXRIP

Slovenski projekt na Kickstarterju: FIXRIP

Na Kickstarterju lahko podprete nov slovenski projekt - FIXRIP. Gre za set pripomočkov, ki jih potrebujete, da hitro in na enostaven način pokrpate oziroma zašijete poškodovana ali umazana oblačila. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: inform8r

Slovenski projekt na Kickstarterju: inform8r

Na Kickstarterju se predstavlja kampanja za projekt inform8r. Gre za aplikacijo, ki omogoča ustvarjanje skupin ljudi in komuniciranje z njimi prek sporočil glede določene tematike. Pri tem se ni treba posluževati rabe socialnih omrežij, ki nam jemljejo veliko dragocenega časa. Preberite več >>

Oznake: