Kako pripraviti uspešno kampanjo na Adrifundu?

Izdelali ste izdelek, za katerega menite, da bo Slovencem še kako dobrodošel. Prototip imate v rokah, vse, kar vam manjka, so sredstva za proizvodnjo. Rešitev predstavljajo platforme za množično financiranje, med njimi tudi prva slovenska tovrstna platforma – Adrifund.
Kako pripraviti uspešno kampanjo na Adrifundu?

Mnoge ekipe pozabljajo, kako pomembna je prisotnost na družabnih omrežjih in izgradnja skupnosti že v času priprav. Klemen Slakonja je po mnenju Mateja Rauha, direktorja platforme Adrifund, izstopajoč in redek primer (Vir slike: Bojan Rauh).

V teh dneh se na platformi Adrifund predstavlja Klemen Slakonja, ki je večini znan kot televizijski obraz in komik. Slakonja, ki nas je v preteklosti navduševal z izvirnimi video posnetki, v katerih je upodobil tako domače kot tudi tuje osebnosti, na omenjeni platformi zbira sredstva za nov posnetek. Tokrat namerava upodobiti kandidata za predsednika Združenih držav Amerike Donalda Trumpa.

Bo Trump zaživel?

Pred tremi meseci se je predstavil z uspešnico Putin, Putout, ki jo je v celoti financiral sam, sledilo je iskanje sponzorja, »ki bi bil pripravljen pokriti produkcijske stroške novih spotov«. Tudi milijoni ogledov (do danes 5,7 milijonov ogledov) mu niso prinesli »niti desetino zneska, ki bi ga potreboval za kritje stroškov novega videa«, je zapisal na Facebooku. Zato se je odločil za pomoč domače in tuje množice. Slakonja je v času pisanja tega članka zbral več kot 4.500 evrov prispevkov, do uspešne kampanje ga čaka še nekaj tisočakov pomoči. Cilj je zbrati 10 tisoč evrov.

Kampanjo Klemna Slakonje lahko podprete tukaj. Trajala bo do 7. julija.

Kako se lotiti kampanje na Adrifundu, smo povprašali njenega pobudnika in direktorja Mateja Rauha (o nastanku prve slovenske platforme za množično financiranje lahko preberete v članku Slovenska platforma za množično financiranje nastala iz diplomske naloge). »Pogosto dobim takšno vprašanje. Odvisno je od narave projekte, zneska, ki ga zbira ekipe in same prepoznavnosti ekipe oziroma posameznika,« odgovarja na vprašanje, koliko časa naj ekipe posvetijo pripravi kampanje. Tiste uspešnejše se pripravljajo nekaj tednov, priznava pa, da je bilo v primeru Slakonje vse zelo hitro pripravljeno, in sicer zaradi bližajočega se roka, ko naj bi Klemen izdal svoj novi video o Trumpu. To naj bi bilo 18. julija. Pri pripravi kampanje je pomagala tudi ekipa Adrifundove partnerske platforme Karolina fund iz Islandije.

Premalo poudarka na družabnih omrežjih

A Slakonja je prepoznaven, prisoten je na družabnih omrežjih, kjer ima veliko število sledilcev in oboževalcev (na Facebooku ima več kot 98 tisoč všečkov, na Instagramu več kot 3.800 sledilcev, na Twitterju pa več kot 5.400), kar je po mnenju Rauha izstopajoč in redek primer. »Pri nekaterih naših kampanjah se je izkazalo, da je bil ravno to eden od odločilnih dejavnikov, zakaj kampanja ni bila uspešna. Nekateri so Facebook stran odprli isti dan, kot so zagnali kampanjo. Množico je treba seznaniti že prej, s čim se ukvarjaš. Že prej je treba graditi skupnost in v obdobju zbiranja denarja ogromno delati na promociji. Opažamo, da na tem delu nosilcem projektov manjka znanja, zato se z ekipo tudi trudimo in te informacije podamo vsem, ki se zanimajo za objavo projekta na Adrifundu,« pove mladi podjetnik.

Klemen Slakonja na platformi Adrifund zbira 10 tisoč evrov. Sredstva mu bodo omogočila pripravo novega video posnetka, tokrat s predsedniškim kandidatom Donaldom Trumpom. Če bo kampanja uspešna, si ga bodo nekateri podporniki lahko ogledali ekskluzivno še pred objavo na YouTubu (Vir slike: Bojan Rauh).

»Če boš čakal na kavču, da bo denar sam prišel…«

Promocija je nujna. Tudi med kampanjo (ne samo pred), podobno kot na Kickstaterju, da primerjavo. »Vsi poznamo uspešne Kickstarter kampanje, vendar pa mnogi površno preberejo ali pa se ne pozanimajo, kaj pomeni uspešna kampanja. Koliko predpriprav, koliko truda je potrebno vložiti za promocijo. Brez promocije bo težko uspešna oziroma je to nemogoče. Če boš čakal na kavču, da bo denar sam prišel… to je utopija! Pravo delo se komaj začne, ko kampanja zaživi

Dodajte osebno noto

Bistveno je, da predstavite, kdo ste, kaj je vaš izdelek ali ideja, zakaj zbirate sredstva in kaj vam manjka (zagon proizvodnje, orodja in podobno). »Opis naj bo jedrnat, jasen in kratek. Zanimivosti prihranite za konec. Pišite v prvi osebi, saj je to tista osebna nota, ki prepriča ljudi, da pomagajo človeku do cilja.« Vključite tudi privlačne nagrade, ki so bistvene pri nagradni obliki množičnega financiranja, kakršnega izvaja Adrifund.

Pripravite privlačen vizualni material

Kaj video in fotografije? Podobno kot pri Kickstarterju, pravi. »Bolje, da nimate fotografije, kot da umestite slab slikovni material. Vendar pa boste pri višjih zneskih težko pritegnili pozornost ljudi brez videa in foto materiala. Vizualni material mora biti privlačen

Ne omejujte se na Slovenijo

Slakonja se predstavlja s kampanjo v angleščini, podobnega koraka pa se nekatere kampanje ne lotijo. »Adrifund je na voljo v angleščini in slovenščini. Če meriš samo na Slovence, je vseeno škoda, da se predstaviš zgolj v maternem jeziku. Imamo namreč tudi obisk strani iz tujih držav in je škoda, da se ekipe omejijo zgolj na Slovenijo,« zato svetuje tudi pripravo projekta v angleščini. Tudi podpora za Slakonjo prihaja deloma iz tujine.

»Ne spustimo projekta za vsako ceno na platformo.«

Od predstavitve platforme se je predstavilo nekaj več kot 10 projektov, Rauh pa pravi, da je bilo prijav sicer precej več. »Kampanje gredo skozi izbirni postopek, saj želimo, da so projekti, ki se predstavljajo na platformi, dobro pripravljeni in imajo tako čim boljše možnosti za uspeh.« Ko ekipa ali posameznik odda obrazec, ga ekipa Adrifunda kontaktira, svetuje jim, kako se lotiti priprave in kasneje vodenja kampanje. »Na platformi ne objavimo vsakega prijavljenega projekta, saj najprej ocenimo njegovo vsebinsko primernost, kot tudi pripravljenost spletne kampanje.«

O kampanjah, ki se še pripravljajo, je skrivnosten, slišati pa je, da bi se lahko predstavili tudi projekti z družbeno noto. Čakajo tudi na odziv jadranske regije, kateri je Adrifund tudi namenjen. Ekipa, ki šteje štiri člane, napoveduje še nekatere posodobitve na platformi. Med njimi bo zagotovo tudi števec, ki bo odšteval število razpoložljivih nagrad, razkriva sogovornik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>


MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

Petkova konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! bo ob sodelovanju številnih priznanih strokovnjakov postregla tudi z okroglo mizo o različnih načinih financiranja podjetij. Preberite več >>

Gamebook bo uporabniku odprl nova obzorja

Gamebook bo uporabniku odprl nova obzorja

Na Kickstarterju poteka kampanja za zbiranje sredstev za Gamebook. Gre za zbirko starodavnih abstraktno strateških namiznih iger slovenskih avtorjev Hane Jesih in Petra Plantana. Preberite več >>

Steklenička EQUA hitro postala hit na Kickstarterju

Steklenička EQUA hitro postala hit na Kickstarterju

Slovensko podjetje EQUA je na platformi Kickstarter zagnalo kampanjo za novo pametno stekleničko. V dobrih 24 urah je projekt podprlo več kot 800 ljudi, tako da je zbrani znesek že presegel želenih 50 tisoč ameriških dolarjev. Preberite več >>

S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

Na trgu se je znašel produkt FIXRIP Box, s katerim lahko uporabnik sam popravi ali zakrpa poškodovana oziroma strgana oblačila ter s tem prihrani dragoceni čas in denar. Preberite več >>

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Pred kratkim je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživel nov slovenski projekt: prstani iz karbonskih vlaken Nerbon. Izjemno lahki in vzdržljivi prstani z unikatnim videzom se po izpostavljenosti svetlobi svetijo v temi. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Na Kickstarterju te dni sredstva zbira nov slovenski projekt: Jo, majhen odpirač za steklenice, ki je izdelan iz titana. Zaradi svoje majhnosti ga je možno spraviti kar v žep, hkrati pa ga odlikuje tudi enostavna uporaba. Preberite več >>

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

V sredo dopoldne je v kavarni Sputnik potekalo predavanje: “Kaj še ostane Kickstarterju?”, ki je privabilo več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu. Preberite več >>

Množično financiranje in Slovenci

Množično financiranje in Slovenci

Zbiranje denarnih sredstev preko množičnega financiranja (ang. crowdfunding) je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. Tekom zadnjih nekaj let smo tako našteli že več sto slovensko obarvanih projektov, ki so skupno zbrali že skoraj 10 milijonov dolarjev! Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje