Ko vas do zmage loči le še 5 minut ...

Avtor Maruša Žibert — 26.04.2016
Komentiraj!
Na pitch pred strankami ali investitorji se dobro pripravite. Trud, ki ga boste vložili v priprave, se vam bo zagotovo obrestoval. Pri pitchanju boste bolj samozavestni, saj boste svoje poslušalce z odločnim nastopom lažje prepričali, da ste vi pravi kandidat.
Ko vas do zmage loči le še 5 minut ...

Na sliki lanska komisija izbora Mladi podjetnik leta (Vir slike: Jernej Kokol).

»Kandidati (na izboru Mladi podjetnik leta, op.a.) so vsako leto boljši in če želiš zmagati, moraš dati vse od sebe,« pravi Kristina Kočet Hudrap, ki je člane komisije prepričala leta 2013. Mlada podjetnica, ki se je na pomoč pri pripravi na izbor zatekla k mentorici, pravi, da »se takoj opazi, kdo med tekmovalci je pripravljen in kdo ne.« Zgolj priprava dokumentacije, s katero se oseba, par ali ekipa prijavi na izbor, ni dovolj, nujen je tudi odličen nastop. Ta naj odraža srčnost in strast do svojega posla.

Na izbor Mladi podjetnik leta se lahko prijavite vse do 31. maja letos (do polnoči). Šestega junija bodo člani komisije izbrali deset polfinalistov, tri dni pozneje pa bodo potekali javni pitchi, ki jih lahko udeleži vsakdo. Trinajstega junija bo komisija izbrala pet finalistov, končna odločitev pa bo padla 16. junija. Zelo pomemben del ocene predstavlja tudi javni pitch na dan razglasitve zmagovalca.
Na izbor se lahko prijavite sami, v kolikor pa poznate osebo, ki bi lahko osvojila letošnji naziv, pa jo lahko tudi nominirate (oseba mora ustrezati pogojem za prijavo) in nam tako pomagate najti domače podjetniške talente! Zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta čaka
medijska izpostavljenost in nagradni sklad v vrednosti kar 20 tisoč evrov.

Kako se pripraviti na pitch?

Vsebuje naj tiste »standardne vsebine«, vse od predstavitve produkta oziroma storitve, kaj vam je uspelo narediti do danes in kakšni so vaši načrti za v prihodnje, pravi Jana Fleišer, direktorica zasebnega vrtca Dobra teta in Mlada podjetnica 2014. Fleišerjeva poudarja še pomembnost dobre zgodbe. »Pri pitchu naj se občuti tudi naša strast do tega, kar delamo. Od zdolgočaseni predstavitvi odličnega produkta ne bomo uspeli vzbuditi zanimanja, kot bi ga energična in strasti polna predstavitev,« dodaja.

Luka Stanovnik iz ekipe Bright Visuals med lanskim pitchem (Vir slike: Jernej Kokol).

Način, kako predstaviti pravi potencial posla

Pitchanje je »idealen način, kako predstaviti pravi potencial posla«, poudarja Gregor Koprivnikar iz ekipe Ličila.si (Koprivnik je leta 2012 z Majo Švener prejel naziv Mlada podjetnika leta). Svetuje, da se ekipa pri pripravi pitcha osredotoči na to, kako žiriji »prodati« svojo svetlo prihodnost. »Če lahko to svetlo prihodnost napovemo še s kakšnim "tractionom", ki se ga zaznava že danes, je lahko pitch toliko boljši,« dodaja.

Kako časovno strukturirati pitch?

»Formula za zmago je povsem preprosta,« pravi Anja Marić, ki je z možem Alenom lani najbolj navdušila komisijo izbora Mladi podjetnik leta. Tisti, ki želi uspeti, mora že v osnovi verjeti v svojo idejo. »Predstaviti se moraš kot resen, kakovosten kandidat, delovati moraš kompetentno in vseskozi stati za svojo zgodbo,« razkriva Marićeva. »Časa imaš samo pet minut, da se predstaviš strokovni žiriji. Zato je nujno, da svojo predstavitev pripraviš vnaprej in si jasno začrtaš v glavi, pozneje pa tudi predstaviš, kaj tvoja ideja pomeni v tem trenutku na trgu. Kaj si dosegel do sedaj na svoji poslovni poti. V zadnje pol minute pa še podaš smernice in ambicije za naprej,« predlaga Alen Marić, ki dodaja še, da je pomembno, da je govor jasen, razločen in preudaren.

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!