Poslovni račun

Poslovni račun je nekaj, kar potrebuje vsako podjetje. Odpre se ob registraciji podjetja. Velikih razlik glede na banko, pri kateri odpremo poslovni račun, ni, vsaj kar se tiče dnevnega poslovanja. Kljub temu pa razlike obstajajo, predvsem v ceni, fleksibilnosti banke ter sistemu e-bančništva.
Poslovni račun

Poslovni račun

Poslovni račun je skupna lastnost vseh podjetij, samostojnih podjetnikov ter vseh ostalih organizacij v Sloveniji. Med tem ko morajo imeti podjetja ter organizacije vsaj en transakcijski račun prek katerega plačujejo ter prejemajo denarna sredstva za posle, ki so povezani s podjetjem, za samostojne podjetnike to več ne velja. Decembra 2015 je bila s spremembami Zakona o davčnem postopku ukinjena obveznost, ki je samostojnim podjetnikom nalagala, da morajo poslovati preko ločenega bančnega računa. S  spremembo je bilo s.p.-jem omogočeno, da za svoje poslovanje uporabljajo isti račun, lahko tudi osebni. Slednje naj bi podjetnike razbremenilo stroškov vodenja dodatnega, poslovnega bančnega računa.

S poslovnim računom se podjetnik sreča v zelo zgodnji fazi poslovanja podjetja. Postopek odpiranja računa se namreč opravi po registraciji podjetja.

Pri ustanovitvi d.o.o. odpiranje računa poteka po nekoliko drugačnih korakih, saj je potrebno za to obliko podjetja vplačati osnovni kapital. Tega se vplača po obisku VEM točke, kjer podjetnik pridobi akt o ustanovitvi podjetja oziroma družbeno pogodbo. Osnovni kapital se vplača na tako imenovani začasni/depozitni poslovni račun. POZOR! Pri večosebnih d.o.o. je potrebno na banko prinesti tudi družbeno pogodbo, ki jo lahko napravite tudi na VEM točki.

Po odprtju začasnega računa banka podjetniku izda potrdilo o vplačanem kapitalu, s katerim se podjetnik nato spet napoti na VEM točko ali k notarju ter zaključi postopek ustanovitve podjetja. Ko je družba vpisana v sodni register, se podjetnik s sklepom o registraciji zglasi na banki, kamor je vplačal osnovni kapital ter začasni račun pretvori v poslovni račun in uredi vse potrebno glede poslove kartice.

Poslovni račun in sistem e-TRR (enoosebne d.o.o.)

Ustanovni kapital se lahko na poslovni račun pri nekaterih bankah vplača tudi prek sistema e-TRR, ki deluje v okviru projekta e-VEM. Sistem e-TRR je namenjen podjetnikom, ki nameravajo ustanoviti enoosebni d.o.o. in to sami prek e-VEM točke, hkrati pa tudi tistim, ki registracije podjetij opravljajo za podjetnike (VEM točke ter notarji). Gre za spletno aplikacijo, ki fizičnim oziroma bodočim pravnim osebam omogoča odpiranje začasnega transakcijskega računa za vplačilo ustanovnega kapitala družbe.

Podjetnik lahko vplačilo kapitala za ustanovitev enoosebnega d.o.o. opravi tudi na fizični VEM točki, tam to lahko opravi tudi za ostale d.o.o. (na primer večosebni d.o.o.). Prek sistema e-TRR lahko podjetnik pridobi tudi potrdilo o vplačilu osnovnega kapitala na začasni račun, tako da je v tem primeru obisk banke potreben šele po končanih postopkih na VEM točkah.

V primeru, da ne gre za ustanovitev d.o o. ali s.p., nam pri tem pomaga notar, pri katerem se poleg omenjenih oblik podjetij lahko registrira tudi ostale oblike podjetja (d.n.o., k.d.d., d.d. idr.). Za dostop do sistema e-TRR je potrebno imeti eno izmed digitalnih kvalificiranih potrdil (SIGOV-CA ali SIGEN-CA, POŠTA®CA, AC-NLB in HALCOM CA).

Pri storitvi e-TRR sicer velja omeniti, da sistem, ki omogoča storitev odprtja začasnega računa že nekaj časa ne deluje, na kar opozarjajo tudi na njihovi spletni strani.

Poslovanje s poslovnim računom v praksi

Čeprav lahko podjetnik določene stvari opravi prek spleta, se je vsaj v začetku poslovanja potrebno zglasiti na banki z osebnim dokumentom za odprtje računa ter namene identifikacije.

E-bančništvo vam precej olajša poslovanje. Omogočajo ga vse banke, ki poslujejo v Sloveniji. To omogočajo programski vmesniki, ki jih ločimo na dve vrsti:

  • programi, ki delujejo prek spleta,
  • namizni sistem podjetja Halcom.

Nekatere banke svojim komitentom za uporabo poslovnega računa ponujajo programe, ki delujejo prek spleta (npr. Banka Koper, SKB banka, Gorenjska banka idr.), nekatere pa uporabljajo splošno razširjen sistem podjetja Halcom – Hal E-Bank (npr. NLB, Raiffeisen, Sparkasse ipd.). Za poslovanje s programom Halcom potrebujete pametno kartico, gonilnik za čitalnik pametne kartice ter program za delo s certifikatom.

Pri sistemih, ki so razviti pri bankah samih, boste potrebovali vsaj digitalno potrdilo ter enega njihovih sistemov za varno poslovanje (generator kode ipd). V vsakem primeru vam banke pomagajo pri pridobitvi vseh potrebnih orodij za e-poslovanje, vendar pa ta niso vedno brezplačna.

Iščete ugodno ponudbo? Zaupajte nam podatke in vam jo pošljemo.

Sistema se razlikujeta tudi v samem grafičnem vmesniku ter načinu namestitve. Halcom je aplikacija, ki jo je potrebno namestiti na računalnik (instalacija). Torej jo lahko uporabljate le, če imate nameščeno programsko opremo.

Alternativa so sistemi, ki delujejo prek spleta. To pomeni, da do njih lahko dostopate od koderkoli (potrebna je seveda ustrezna identifikacija), hkrati pa je razlika tudi v tem, da imajo spletni sistemi sami arhiv za shranjevanje podatkov na spletu. Vsi podatki o preteklih transakcijah so torej shranjeni na strežnikih banke, torej vam ni potrebno skrbeti za varnostne kopije sistema. Pri Halcomu se podatki na strežnikih shranijo le za pol leta, tako je potrebno skrbeti za konstantno varnostno shranjevanje podatkov.

Kateri stroški so povezani z odprtjem poslovnega računa?

Poslovanje z banko podjetnika kar nekaj stane. Za poslovni račun se zaračunava:

  • nadomestilo za vodenje računa: za malo podjetje od približno 5 do 13 evrov na mesec,
  • nadomestilo za uporabo e-banke: okoli 5 evrov na mesec,
  • stroški transakcij (prilivi, odlivi): od približno 50 centov do 1 evra na transakcijo.

Skupaj torej vodenje poslovnega bančnega računa za malo podjetje niti ni tako ugodno in nas hitro stane od 15 do 30 evrov mesečno, na letni ravni pa se tako nabere kar velik znesek. Priporočamo poslovanje prek e-banke, podobno kot velja za zasebni račun. Tovrstne transakcije so namreč cenejše kot transakcije na banki, tako da se hitro povrne tistih nekaj evrov za nadomestilo za uporabo e-banke. Po drugi strani pa je res tudi to, da je poslovanje prek e-banke povezano z začetnimi stroški: to je v večini primerov pametna kartica + čitalnik (skupaj to stane okoli 100 evrov, zadostuje pa za več let), v nekaterih primerih pa zadostuje digitalno kvalificirano potrdilo, ki stane od 10 do 15 evrov na leto.

Svetujemo vam, da pregledate ponudbo bank na trgu. Nekatere namreč ponujajo ugodnejše pogoje za prvo leto poslovanja novega podjetja. Na ta način lahko kar nekaj prihranite. Seveda pa prihranek ne sme biti glavni razlog za izbiro banke – pomembna je tudi kakovost same storitve. Pri izbiri banke vam lahko pomagamo tudi mi.

Postopek odpiranja poslovnega računa pri ustanovitvi s. p.:

1. Podjetnik obišče (e-)VEM.

2. Izpolni potrebne obrazce ter pridobi akt o ustanovitvi.

3. Napoti se na izbrano banko ter odpre poslovni račun. Pri ustanovitvi s. p. se bančni poslovni račun odpre po tem, ko se opravi registracija podjetja na VEM točki, e-VEM ali pri notarju, oziroma točneje, ko AJPES pošlje potrdilo o registraciji podjetja (sklep o registraciji). S sklepom se podjetnik odpravi na eno izmed poslovnih bank. Ta mu določi skrbnika računa, ki podjetniku pomaga izpolniti vlogo za odprtje poslovnega računa.

Namesto odprtja novega poslovnega računa se podjetnik lahko odloči, da bo za namene poslovanja uporabljal že obstoječi transakcijski račun. V tem primeru na banki spremeni svoj račun vrste A (osebni), v račun vrste T (poslovni).

Postopek odpiranja poslovnega računa pri d. o. o.:

1. Podjetnik obišče VEM točko ali notarja ter tam napravi akt o ustanovitvi podjetja ali družbeno pogodbo.

2. Z aktom o ustanovitvi ali družbeno pogodbo se napoti na izbrano banko kjer na začasni račun vplača osnovni kapital.

3. Podjetnik se nato vrne na VEM točko, kamor odnese potrdilo o plačilu osnovnega kapitala. Za tem se opravi vpis v sodni ter poslovni register.

4. Ko od sodišča prejme sklep o registraciji, se podjetnik odpravi na banko, kjer je odprl svoj začasni račun. Sledi preoblikovanje depozitnega računa v poslovni račun.

Pogosta vprašanja

Ali je pri s.p. potrebno imeti ločen transakcijski račun?

Ne. Obveznost ločenega transakcijskega računa za opravljanje dejavnosti je veljala do decembra 2015. Novela Zakona o davčnem postopku je določbo o obveznosti dveh ločenih transakcijskih računih pri samostojnih podjetnikih odpravila in s tem poenostavila njihovo poslovanje. Kljub temu pa priporočamo rabo ločenih transakcijskih računov, saj vam omogoča lažje spremljanje poslovanja.

Ali imam lahko več poslovnih računov?

Da, lahko tudi več kot enega. Seveda to, da imate več računov, tudi pomeni, da imate več stroškov - plačujete namreč stroške vodenje vsakega računa posebej.

Ali imam lahko račun odprt v tujini?

Lahko, vendar morate obvezno imeti tudi račun odprt v Sloveniji. Za račune v tujini je potrebno Banki Slovenije podajati posebno poročilo o poslovanju prek teh računov, račun je potrebno tudi prijaviti.

Kaj je začasni/depozitni račun?

Gre za predhodnik poslovnega računa. Pri d.o.o. je namreč potrebno še pred registracijo podjetja položiti ustanovni kapital. Le-tega se položi na začasni/depozitni račun, ki se ga kasneje pretvori v običajni poslovni račun.

Ali je pomembno, da je lokacija moje banke blizu lokacije pisarne?

S sodobnimi načini poslovanja to pravzaprav ni več tako pomembno. Podjetnik lahko namreč prek e-banke opravi večino dnevnih opravil. Na banki se je tako treba oglasiti predvsem za spremembe pooblaščenih oseb, zapiranje/odpiranje računa, pridobivanje kreditov ali dvigovanje gotovine, kar so precej redka opravila. Za večino dnevnih opravil podjetnika pa to ni potrebno.

Ali lahko odprem tudi navaden račun za svoje podjetje?

Pravna oseba potrebuje za poslovanje poslovni račun. Pri samozaposlenih, pa mora biti račun, ki bo samozaposlenemu služil za namen opravljanja dejavnosti označen z oznako "T" in ne z oznako "A", s katero se označuje zasebne račune.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Ustanovitev podjeta in registracija podjetja (SPOT točka)

Ustanovitev podjeta in registracija podjetja (SPOT točka)

Ustanovitev podjetja se zaćne z izbiro oblike podjatja. Ob registraciji podjetja se je najprej potrebno odločiti za obliko podjetja. Najpogostejša je odločitev za samostojnega podjetnika (s.p.), predvsem popoldanskega s.p.. Sledi odprtje družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Po pridobitvi vseh informacij sledi registracija podjetja na SPOT točki. Preberite več >>


Delna oprostitev plačila prispevkov ob odprtju prvega s.p.

Delna oprostitev plačila prispevkov ob odprtju prvega s.p.

Ob 1. vpisu v poslovni register je mogoče uveljavljati delno oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za odprtje s.p. Kakšna je delna oprostitev v praksi, si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Koliko znašajo prispevki za s.p.?

Koliko znašajo prispevki za s.p.?

Na tem mestu si lahko ogledate stopnjo oziroma višino prispevkov za socialno varnost, ki jih mora davčnemu uradu mesečno plačevati vsak samostojni podjetnik. Podatki o višini prispevkov se že nekaj let avtomatsko oddajajo v sistem eDavki, kjer lahko zmeraj preverite svoje obveznosti. Preberite več >>

Obdavčitev d.o.o.

Obdavčitev d.o.o.

Družba z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) je pravna oseba in je posledično obdavčena z davkom od dohodkov pravnih oseb (DDPO). Obdavčitev pravnih oseb ureja Zakon o davku od dohodka pravnih oseb (ZDDPO-2) in na njegovi podlagi izdani podzakonski predpisi. Na voljo je d.o.o. z dejanskimi stroški in d.o.o. z normiranimi stroški. Preberite več >>

S.p. za upokojence

S.p. za upokojence

Samostojni podjetnik lahko uveljavi pravico do pokojnine in tudi po upokojitvi nadaljuje s svojo dejavnostjo, za kar obstaja več načinov. Od delne pokojnine, do izplačevanja 20 odstotkov pokojnine oziroma do izplačevanja sorazmernega dela pokojnine. Preberite več >>

Ustanovitev s.p.

Ustanovitev s.p.

Ustanovitev s.p. je enostaven postopek, ki ga opravimo prek sistema VEM / SPOT. Koraki za ustanovitev "polnega" in "popoldanskega s.p." so zelo podobni, obstajajo pa razlike, predvsem kar se tiče plačevanja davkov in prispevkov. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Mladoletni ustanovitelj podjetja

Odgovor strokovnjaka: Mladoletni ustanovitelj podjetja

V tem članku se bomo ukvarjali z vprašanjem mladoletnosti kot ovire pri ustanavljanju podjetja. Pravo mladoletnega posameznika obravnava kot poslovno nesposobnega oz. delno sposobnega. V nadaljevanju preberite, kako to vpliva na mladoletnikovo željo po vstopu v podjetništvo. Preberite več >>

Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Pri samem postopku ustanovitve podjetja se bodoči podjetniki med drugim soočijo tudi z vprašanji o poslovnih prostorih, kapitalskih naložbah, povezanih osebah ipd. Odgovore na ta in še nekatera druga vprašanja je treba imeti že pri samem postopku ustanovitve s.p. ali druge oblike gospodarske družbe, ko se prvič oddaja davčne podatke. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: Je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo, ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Izbira imena za vaše novo ustanovljeno podjetje

Izbira imena za vaše novo ustanovljeno podjetje

Končno ste se odločili, da boste ustanovili podjetje. Odlično, kako pa se bo vaše podjetje imenovalo? Pred registracijo vas čaka pomembna odločitev o poimenovanju podjetja. Preberite več >>

Oznake:, , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje