Slovenija kot aktivni akter digitalne transformacije

Na Fakulteti za računalništvo in informatiko se je 25. novembra pod vodstvom Združenja IoT odvijala konferenca na temo interneta stvari. Namen je bil povezati predstavnike gospodarstva in akademskih krogov na področju interneta stvari ter pospešiti razvoj slovenskega gospodarstva.
Slovenija kot aktivni akter digitalne transformacije

Slovenija kot aktivni akter digitalne transformacije (Vir slike: iot-slovenia.si)

Glavna tema konference je bila vpliv interneta stvari na spremembe v različnih gospodarskih panogah ter na vsakdanje življenje. Konference se je udeležilo več kot 350 navdušencev digitalnih trendov, katerim je z novim znanjem postreglo 17 izkušenih govorcev s področja interneta stvari.

Konferenco so z uvodnim nagovorom otvorili dekan Fakultete za računalništvo in informatiko prof. dr. Bojan Orel, idejni vodja dogodka Žiga Komac in predsednica Združenja IoT Urša Hribernik. Dogodek je povezoval Žiga Fišer, Vodja komuniciranja in odnosov z javnostmi pri slovensko-nemški gospodarski zbornici.

V začetnem delu predavanj sta tehnični evangelist podjetja Microsoft Slovenije, Bojan Vrhovnik, ter direktor marketinga David Vidmar, predstavila možnosti optimizacije interneta stvari z uporabo podatkovnega oblaka. Slednji je poudaril, da se tudi področje marketinga spreminja v tehnološko področje, kar bo vplivalo na način poslovanja med podjetji. Peter Boras iz IoT oddelka TELE2 je opozoril na pomembnost hitrega odziva na spodletele projekte oz. rešitve, kar je po njegovem mnenju ključnega pomena. Hitro je namreč potrebno poiskati novo rešitev, če prva ne deluje. Del digitalne transformacije je tudi ozaveščanje strank o prednostih IoT v poslovnem svetu. Pavel Penaz iz podjetja SAP je omenil, da analitično obdelani veliki podatki (big data) pomenijo velik vir dobička in nove poslovne modele.

 

Peter Boras je poudaril, da je v poslu ključnega pomena hitrost odziva na določene situacije. (Vir slikovnega materiala: Siniša Kanižaj, ABC Accelerator)

Odmoru je sledilo predavanje Karima Monsoura iz nemškega podjetja SIGRA, ki se ukvarja z rešitvami za avtonomno vožnjo vozil in razvojem komunikacije med njimi. Predavanje se je osredotočalo na različne stopnje avtonomnosti vožnje in uporabo globokega učenja za samovozeče avtomobile. Kot zanimivost so predstavili video s samovozečim avtom z ljubljansko registrsko tablico. Veliko zanimanje je vzbudilo tudi predavanje Simona Strune, ki v podjetju iPROM kot specialist za programatični ekosistem raziskuje zakup in možnosti integracije komercialnih vsebin na področju interneta stvari. Predstavil nam je možnosti integracije digitalnega oglaševanja znotraj interneta stvari in kako s pomočjo IoT tehnologij lahko z oglasi ciljamo pravo osebo ob pravem času na pravi napravi.

Popoldanski del je otvoril član uprave Kolektorja, Valter Leban. Predstavil je razlog, zakaj se je uspešno podjetje odločilo za novo strateško usmeritev ter kakšna je bila motivacija za skok na področje digitalizacije. Predavanje se je osredotočalo na možnosti digitalne transformacije na področju proizvodnih procesov ter posledično zmanjševanje stroškov v podjetju. Sledilo je predavanje Dejana Podgorška, vodje programa v IBM Inovacijskem centru Ljubljana, ki nam je predstavil načine integracije podatkov za dostavo efektivnih rešitev.

Zaradi velikega povpraševanja po IoT storitvah je prav to fokus četrtega programa ABC pospeševalnika, ki startupom nudi pomoč pri zagonu na različne trge. Svoje “pitche” so na konferenci predstavili startupi: Smart Cities, Canelio, Soloplex, Koola in Vyoocam. Nekaj besed pa so namenili tudi FIWARE tehnologiji.

Industrija 4.0: Kako povečati konkurenčnost Slovenije?

Vrhunec dogodka je bila diskusija na temo “Industrija 4.0: Kako povečati konkurenčnost Slovenije?”, kjer so sodelovali: Valter Leban, Boris Koprivnikar, Jernej Mirt, Simon Grabar, Robert Trnovec in dr. Marko Bajec. Le to  je vodila predsednica Združenja IoT, Urša Hribernik in je temeljila na izmenjavi mnenj med politiko, gospodarstvom in znanostjo na področju industrije 4.0 ter interneta stvari. Podpredsednik vlade RS, minister Koprivnikar je poudaril, da moramo težiti k temu, da bi Slovenija postala “Švica” za podatke. Govora je bilo o razvoju industrije 4.0 in vprašanju ali je Slovenija pripravljena na industrijsko revolucijo ter kako se slovenska start-up scena razlikuje od tiste v Ameriki. Pravi tudi: “ V Silicon Valleyu je razvojni tempo izjemno hiter; zato, ker je okolje tako, na zato ker so ljudje tam bolj pametni. Država mora zagotoviti okolje v katerem se bodo dobre podjetniške, pa tudi znanstvene iniciative zelo hitro razvijale.” Dodaja, da je start-up scena v Sloveniji zelo živahna, a ji je potrebno za hiter razvoj omogočiti določeno infrastrukturo.

Minister Boris Koprivnikar je obrazložil trenutno stanje na področju digitalizacije v Sloveniji (Vir slikovnega materiala: Siniša Kanižaj, ABC Accelerator)

Po diskusiji je sledilo predavanje iz strani Davida Tremaca, generalnega direktorja za jugovzhodno Evropo podjetja Uber. Poleg koncepta Uberjeve mobilnosti je poudaril tudi povečan interes za njihovo storitev v Sloveniji, ki ga je podprl s karto uporabnikov, ki so že želeli uporabiti Uberjevo aplikacijo, vendar je zaenkrat uporaba v Sloveniji še omejena. Tehnični direktor podjetja RoboticsX, Dr. Rok Prešeren med glavne elemente industrije 4.0. uvršča programsko opremo. Predstavil je praktične korake, ki že tlakujejo pot k spremembi ter manjkajoča znanja in tehnologije v proizvodnih podjetjih, ki bodo potrebne na poti v četrto industrijsko revolucijo.

V zadnjem predavanju je docent iz Fakultete za računalništvo in informatiko, dr. Veljko Pejović razložil, kako vseprisotno računalništvo spreminja način naše komunikacije, mobilno iskanje podatkov in interakcije s svetom okrog nas. Dotaknil se je tudi vprašanja varnosti ter kako predvideti samomorilnost oseb.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Za večino ljudi s področja tehnologije je vpliv umetne inteligence na družbo zanimiva, a tudi občutljiva tema. Kako bo umetna inteligenca vplivala na nas? Preberite več >>

Uber je po novem taksi služba!

Uber je po novem taksi služba!

Sodišče Evropske unije je končno izdalo sodbo v zadevi Uber. V njej je Uber opredeljen kot transportno podjetje in ne le kot ponudnik storitev posredovanja med potnikom in prevoznikom preko aplikacije (storitev informacijske družbe). Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Odločili ste se, da boste pričeli z mobilnim marketingom, in že postavili strategijo. Razvili ste super mobilno aplikacijo, sedaj pa je čas za spletno stran, ki bo osnova za trženje aplikacije. Preberite več >>

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Pred kratkim je družabno omrežje Facebook doseglo dve milijardi mesečnih uporabnikov. Si sploh lahko predstavljate takšne številke? Preberite več >>

Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje