Slovenski podjetniki: kje so možnosti za izboljšavo

Avtor — 05.04.2016
Če bi čas zavrteli za deset let nazaj, bi ugotovili, da je bila situacija v Sloveniji, vsaj kar se tiče startupovskega in podjetniškega sveta, povsem drugačna. Drugačno je bilo razmišljanje, predvsem pa je bilo podjetništvo rezervirano zgolj za (pre)drzne.
Slovenski podjetniki: kje so možnosti za izboljšavo

Kje se skrivajo priložnost za izboljšavo slovenskega podjetniškega okolja? V šolskem sistemu, spremenjeni (davčni) politiki, inovativnejšemu pristopu in učenju (Vir slike: Pixabay.com).

Startupi so v zadnjih letih postali pravi modni trend v Sloveniji, ki pa ima po mnenju Lojzeta Bertonclja iz 30Lean tudi negativno plat. Mnogi se namreč po njegovem mnenju odločajo za podjetniško, startupovsko pot »po principu jaz-tudi«, med njimi je nekaj tudi takšnih, »ki niso pripravljeni disciplinirano delati«. »Ko startupi še niso bili modni, so se podjetništva lotevali res zagreti posamezniki,« pravi sogovornik, ki je prepričan, da bo podjetnost vedno bolj pomembna življenjska kompetenca podobno kot tuji jeziki.

»Bistvena izboljšava zadnjih nekaj let v našem prostoru je set novih orodij in pristopov k podjetništvu,« in jih našteje: Lean Startup (Eric Ries), Business Model and Value Proposition Canvas (Alex Osterwalder), Customer Development (Steve Blank), Running Lean / Delaj Vitko (Ash Maurya). Prepričan je, da sta bistveni izboljšavi tudi količinski in kakovostni razvoj podpornega okolja.

Priložnosti za podjetništvo se skrivajo v šolskem sistemu

»Prostora za izboljšavo je še v izvajanjih programov ustvarjalnosti in podjetnosti na vseh stopnjah uradnega izobraževalnega sistema,« pravi Bertoncelj, z njim pa se strinja tudi Blaž Zupan iz podjetja Optiprint in predavatelj na ljubljanski Ekonomski fakulteti. Zupan meni, da je precej prostora za izboljšave prav v šolskem sistemu, kjer bi lahko načrtneje razvijali veščine podjetnosti in inovativnosti. »Potrebno je še nadaljnje delo v razumevanju, da ima podjetništvo vrsto oblik in da je potrebno podpirati tako zgodbe z visokim potencialom kot tiste z visoko verjetnostjo uspeha,« meni podjetnik.

Kaj lahko naredi država za večjo uspešnost podjetnikov?

Podjetniki bi bili po njegovem mnenju uspešnejši, če bi jim država zagotovila enostavno, predvidljivo in davčno ugodno okolje, manj administracije in bolj fleksibilen trg dela. Hkrati je prepričan tudi, da bi se mladim moral zagotoviti enostavnejši vstop v podjetništvo z odpravo »nesmiselnih ovir, kot je nezdružljivost staža s podjetniško aktivnostjo«.

Da je v zadnjih letih prišlo do vzpona mladega podjetništva, so krive tudi razmere na trgu dela, meni Alen Marić, ki z ženo Anjo vodi spletno trgovino Woodway (Anja in Alen sta lanska Mlada podjetnika leta). Prepričan je, da zaradi vse večjega števila ustanov, katerih vodilo je pomoč startupom, mlado podjetništvo čaka lepa prihodnosti. Čeprav sta Marića s spletno trgovino z lesenimi modnimi dodatki začela šele pred slabimi tremi leti, pa sta o spremembah na trgovinskem področju seznanjena. Njuni kolegi, ki so v trgovini precej dlje, pravijo, da se je promet v zadnjih letih močno zmanjšal. »Ni več toliko impulzivnih nakupov, kot jih je bilo včasih, saj se stranke nakupov lotijo bolj premišljeno. Največji prostor za izboljšave pri nas vidimo v razvoju spletne trgovine,« ocenjuje mladi podjetnik.

Kako je internet vplival na podjetništvo

Borut Borštnik, direktor Zavoda mladi podjetnik, ki je zadnja leta vpet v svet mladega podjetništva, opaža, da je razvoj naredil svoje: vse se odvija hitreje. »Znanje je zaradi spleta postalo bolj dostopno in tudi cenejše. Tudi slovenska podjetja se čedalje bolj odpirajo tujini, v Slovenijo prihaja čedalje več trendov in novosti iz tujine,« je prepričan, a dodaja, da je hkrati tudi več konkurence. Zato je potrebno biti hitrejši, bolj inovativen in spretnejši od drugih igralcev na trgu.

»Internet je tako kot življenje nasploh spremenil tudi podjetništvo. Dober produkt je zato precej lažje in hitreje globalen kot nekoč,« ocenjuje Sandi Boršo, direktor prodaje in marketinga v podjetju SAOP. Opaža, da so viri financiranja dostopnejši kot v preteklosti, ko je bilo predvsem ustrezno financiranje na začetku poslovne poti težje.

Da ima slovensko podjetniško okolje težavo – davčno zakonodajo -, je prepričan tudi on. Ta sili podjetja, »da selijo sedeže v tujino in s tem država izgublja davčne prilive«, a prepričan je, da bodo pogumni mladi podjetniki vedno našli pot.

Na izbor Mladi podjetnik leta se lahko prijavite vse do 31. maja letos (do polnoči). Šestega junija bodo člani komisije izbrali deset polfinalistov, tri dni pozneje pa bodo potekali javni pitchi, ki jih lahko udeleži vsakdo. Trinajstega junija bo komisija izbrala pet finalistov, končna odločitev pa bo padla 16. junija. Zelo pomemben del ocene predstavlja tudi javni pitch na dan razglasitve zmagovalca.
Na izbor se lahko prijavite sami, v kolikor pa poznate osebo, ki bi lahko osvojila letošnji naziv, pa jo lahko tudi nominirate (oseba mora ustrezati pogojem za prijavo) in nam tako pomagate najti domače podjetniške talente! Zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta čaka medijska izpostavljenost in nagradni sklad v vrednosti kar 20 tisoč evrov.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

V Ajdovščino ponovno prihaja praznik pivovarstva v Vipavski dolini: Pivomanija. Festival piva bo potekal 2. septembra 2017, vstopnice pa so že na voljo. V Pivovarni Pelicon za vse obiskovalce že pripravljajo posebno presenečenje – in zagotovo niso edini! Preberite več >>

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Laskavi naziv mladi podjetnik leta letos roma v roke Mateja Pelicona in Anite Lozar iz Pivovarne Pelicon. Petčlanska komisija izbora, ki jo sestavljajo vrhunski strokovnjaki, je imela letos težko delo, saj so bili vsi finalisti izjemno izenačeni. Izbor in podelitev sedmega naziva mladi podjetnik leta sta potekala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani. Preberite več >>

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Tudi banka lahko pomaga mladim podjetnikom

Mladi podjetniki se v iskanju sredstev za zagon svojega podjetja pogosto obrnejo tudi na banke, čeprav je pridobivanje kredita precej zahtevna naloga. Ali ste vedeli, da vam v bankah lahko pri ustanavljanju podjetja in stopanju na poslovno pot pomagajo tudi na druge načine? Preberite več >>

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Tattoo Care – prvo slovensko mazilo za nego tetovaž

Jasni Grbić se je pri 18 letih življenje obrnilo na glavo. Zaradi hudega ukrivljenja hrbtenice je prestala kar 9-urno operacijo. Brazgotino je prekrila s tatujem. Ker ji obstoječe kreme niso ustrezale, je na podlagi kreme za dojenčke razvila prvo slovensko mazilo za nego tatujev. Preberite več >>

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi.si – združitev funkcionalnosti s trendovskim dizajnom

Hajdi Korošec Jazbinšek se je s poslovnim svetom srečala že kot priljubljena otroška pevka. Ko pa sta z možem Urbanom postala starša, se je podala v popolnoma drugačne vode – skupaj sta odprla spletno in fizično butično trgovino z otroško opremo in otroškimi modnimi dodatki. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

KingsBox – stranke so na prvem mestu

KingsBox – stranke so na prvem mestu

Podjetje Tng oprema se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Luka Železnik in Dejan Kobal sta se za ustanovitev podjetja odločila med študijem, v prvi polovici letošnjega leta pa sta s prodajo opreme pod blagovno znamko KingsBox že presegla lanske prihodke. Preberite več >>

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Panorganic: »Z dobrim izdelkom in izdelano strategijo bi moral biti uspeh skorajda zagotovljen!«

Lansiranje novega izdelka ali storitve na trg ni več tako preprosto, kot je bilo včasih. Da bi izstopali iz množice, morate uporabiti inovativne taktike in strategije, predvsem pa morate biti pripravljeni. Vse to so na lastni koži izkusili tudi v podjetju Panorganic. Preberite več >>

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

Pivovarna Pelicon – od neuspeha na Kickstarterju do uspešne male pivovarne

V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Njihova pot se je začela pred nekaj leti, ko so ugotovili, da je ponudba piva v Sloveniji izjemno majhna. Začeli so z začetnim paketom za varjenje piva, po štirih letih pa proizvedejo 20 tisoč litrov piva na mesec. Preberite več >>

Znani finalisti 7. izbora Mladi podjetnik leta!

Znani finalisti 7. izbora Mladi podjetnik leta!

Strokovna komisija je izbrala pet finalistov, ki se bodo potegovali za laskavi naziv Mladi podjetnik leta. Finalisti se bodo ponovno predstavili na Konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, v okviru katere bo razglašen tudi letošnji zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje