Slovenski startupi lani bogatejši za 114 milijonov evrov

V lanskem letu so slovenski startupi resnično navdušili. Po podatkih, ki jih je zbral podjetnik, investitor in soustanovitelj Zemante, Boštjan Špetič, je število investicij doseglo kar 114 milijonov evrov, kar je dvakrat več kot leto prej.
Slovenski startupi lani bogatejši za 114 milijonov evrov

Sto šestindvajset startup je prejelo za 114 milijonov evrov investicij, kar je kar dvakrat več kot leta 2014 in toliko kot v prejšnjih sedmih letih skupaj (Vir slike: Boštjan Špetič, Startaj.si, javne podatkovne baze).

Zbiranje podatkov poteka že tretje leto. Metodologija se skozi leta ni veliko spreminjala, je povedal Špetič. V analizo je lani vključil 126 startupov, toliko jih je dobilo investicijo, leto prej jih je naštel 68. Sto šestindvajset startupov je prejelo za 114 milijonov evrov investicij, kar je kar dvakrat več kot leta 2014 in toliko kot v prejšnjih sedmih letih skupaj.

Poglejmo, kateri startupi so dobili mesto v Špetičevi analizi. Tisti, ki imajo vsaj enega slovenskega ustanovitelja, pri čemer ni pomembna faza, v kateri se nahajajo, niti, kje na svetu se nahajajo. »Tudi če so v tujini, pomembno vplivajo na slovenski startup ekosistem. Pomagajo mu,« je dodal.

»Srečo imam, da mi zaupajo …«

Zbiranje podatkov je potekalo nekaj tednov. V prvi fazi je Špetič skupaj z novinarjem Startaj.si Blažejem Kupcem pregledal članke v medijih, ki pokrivajo startup področje, tako tuje kot tudi slovenske. Sledil je pregled investitorjev in angelov. »Poklical sem jih. Ti podatki pogosto niso javni. Srečo imam, da mi ljudje dovolj zaupajo, da mi verjamejo, da teh podatkov ne bom razkril.« Sledilo je še pošiljanje vprašanj vrsti podjetnikom, ali poznajo morda kakšen slovenski startup, v katerega se je investiralo v preteklem letu. Svojih že pridobljenih podatkov pri tem ni razkrival.

Investicija je dosežek za startup

Zanimivo pa je, je poudaril, da je bila v lanskem poročilu kar tretjina investicij, ki niso bile javne dostopne. »Slovenski prostor ima pri tem dve specifiki. Gre za tako majhen prostor, da investicijo težko skriješ. Druga pa je, da se ljudje neradi s tem pohvalijo. Povsem drugače je v ZDA, kjer je normalno, da se ljudje pohvalijo s takšnimi dosežki. Investicija vendarle je dosežek za startup,« je pojasnil.

Lani je najvišjo investicijo prejel slovensko-britanski startup Lyst. Na sliki prikaz industrij, v katerih startupi, ki so prejeli investicijo, delujejo (Vir slike: Boštjan Špetič, Startaj.si, javne podatkovne baze).

Kot rečeno, v lanskem letu so bile investicije v slovenske startupe ocenjene na 114 milijonov evrov, leto prej okoli 60 milijonov. Najvišjo investicijo je dobil britansko-slovenski startup Lyst, ki mu je pomemben pečat dal Sebastjan Trepče, in sicer 36 milijonov evrov. Vanj so večinoma vložili evropski investitorji. Lani je najvišjo investicijo prejel startup Uniplaces, in sicer 22 milijonov evrov. Uniplaces je platforma za najem študentske sobe.

Leto 2015 je bilo posebno tudi zaradi investiranja iz Kitajske. Kitajski denar je našel pot vsaj do enega slovenskega startupa, to je startup Ulu, ki ga vodi Jošt Faganel. Po njegovih podatkih je omenjeni startup prejel 500 tisoč evrov. V zadnjih štirih letih se vse bolj prebujajo tudi evropski skladi, ki so vse bolj aktivni. Vse od bolgarskih, čeških pa do švicarskih. Dodaja pa, da se še vedno premalo kapitala »obrne« v Sloveniji, torej, premalo se investira slovenskega denarja. »Morda tudi zato, ker ga ni. Je pa to žalostno.«

Lani za skoraj milijon evrov angelskih investicij

Podatki razkrivajo tudi, da je vse več angelskih investiicij. Precej več kot v prejšnjih letih, kar Špetič ocenjuje kot dobro. Po njegovih ocenah so vložili v 12 startupov kar milijonov evrov, v letu prej 100 tisoč. »Država, angeli in investitorji so v lanskem letu prispevali za to, da bo naša prihodnosti lepša

Med investicije je poleg tistih s strani skladov tveganega kapitala (35 vložkov in 108 milijonov evrov) in angelov (12 vložkov in 983 tisoč evrov), uvrstil še investicije pospeševalnikov (32 vložkov in 806 tisoč evrov), državni denar (24 vložkov in 2,1 milijona evrov) in množično financiranje (23 vložkov in 1,6 milijona evrov).

Prikaz vrednost investicije glede na tip kapitala in število investicij glede na tip kapitala (Vir slike: Boštjan Špetič, Startaj.si, javne podatkovne baze).

Opaža, da se tuji podjetniki vse bolj opogumljajo in v Sloveniji ustanavljajo podjetja. »Tu imajo razvojne pisarne, delajo na našem kadru. Sedež imajo sicer v tujini, a k nam prinašajo svoje znanje,« je izpostavil enega od pozitivnih učinkov njihovih prihodov. Po drugi strani pa prispevajo tudi slovenske ekipe, nastanjene v tujini. Povezovanje in prenos izkušenj je tisto, kar potrebujejo slovenski podjetniki. »Zato bi bilo slabo, če bi pozabili nanje. Oni ne potrebujejo Slovenije, naš ekosistem pa jih.«

Katera je naslednja »velika zgodba«?

Špetič je optimističen tudi za letošnje leto, pravi, da je usmeritev številnih slovenskih startupov prava. Ocenjuje, da se sicer letošnje leto število investicij oziroma njihova teža najverjetneje ne bo podvojila, a vseeno delajo dobro. Veliko je tudi takšnih, ki so bili v lanskem letu del nekega pospeševalnika, in so tako letos nared za investicijo.

Čeprav je naslednjo »veliko zgodbo« težko napovedati, pa je izpostavil dva slovenska startupa, ki delata »v pravi smeri«. »Moj najljubši je startup Chipolo, ki vse dela v smeri, da eksplodira. Od prodaje do proizvodnje. Dober primer je tudi startup Cashila. Ne vemo, kdaj se bo njihova eksplozija zgodila, tudi ne, če se bo res, a vsi njihovi napori kažejo na to.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Partnerstvo med Lufthanso in startup-om Winding tree

Partnerstvo med Lufthanso in startup-om Winding tree

Največji nemški letalski prevoznik Lufthansa se je povezal s švicarskim podjetjem z namenom, da bi tehnologijo Ethereum prenesel v letalsko industrijo. Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Estonija je na dobri poti, da postane prva kripto država na svetu. Slovenski premier pa je napovedal, da bo Slovenija postala najbolj prepoznavna blockchain destinacija v Evropski uniji. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Nejc Zupan: »Podjetja, ki ne bodo delala na daljavo, čez desetletje, dve ali tri ne bodo več obstajala«

Nejc Zupan: »Podjetja, ki ne bodo delala na daljavo, čez desetletje, dve ali tri ne bodo več obstajala«

V sodobnem svetu so geografsko razpršene ekipe vedno bolj pogoste, saj moderna tehnologija posameznikom s celega sveta omogoča sprotno sodelovanje. Delo na daljavo vključuje različne izzive – v nadaljevanju ponujamo nekaj nasvetov, kako se soočiti z njimi. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje