Slovenski startupi lani bogatejši za 114 milijonov evrov

V lanskem letu so slovenski startupi resnično navdušili. Po podatkih, ki jih je zbral podjetnik, investitor in soustanovitelj Zemante, Boštjan Špetič, je število investicij doseglo kar 114 milijonov evrov, kar je dvakrat več kot leto prej.
Slovenski startupi lani bogatejši za 114 milijonov evrov

Sto šestindvajset startup je prejelo za 114 milijonov evrov investicij, kar je kar dvakrat več kot leta 2014 in toliko kot v prejšnjih sedmih letih skupaj (Vir slike: Boštjan Špetič, Startaj.si, javne podatkovne baze).

Zbiranje podatkov poteka že tretje leto. Metodologija se skozi leta ni veliko spreminjala, je povedal Špetič. V analizo je lani vključil 126 startupov, toliko jih je dobilo investicijo, leto prej jih je naštel 68. Sto šestindvajset startupov je prejelo za 114 milijonov evrov investicij, kar je kar dvakrat več kot leta 2014 in toliko kot v prejšnjih sedmih letih skupaj.

Poglejmo, kateri startupi so dobili mesto v Špetičevi analizi. Tisti, ki imajo vsaj enega slovenskega ustanovitelja, pri čemer ni pomembna faza, v kateri se nahajajo, niti, kje na svetu se nahajajo. »Tudi če so v tujini, pomembno vplivajo na slovenski startup ekosistem. Pomagajo mu,« je dodal.

»Srečo imam, da mi zaupajo …«

Zbiranje podatkov je potekalo nekaj tednov. V prvi fazi je Špetič skupaj z novinarjem Startaj.si Blažejem Kupcem pregledal članke v medijih, ki pokrivajo startup področje, tako tuje kot tudi slovenske. Sledil je pregled investitorjev in angelov. »Poklical sem jih. Ti podatki pogosto niso javni. Srečo imam, da mi ljudje dovolj zaupajo, da mi verjamejo, da teh podatkov ne bom razkril.« Sledilo je še pošiljanje vprašanj vrsti podjetnikom, ali poznajo morda kakšen slovenski startup, v katerega se je investiralo v preteklem letu. Svojih že pridobljenih podatkov pri tem ni razkrival.

Investicija je dosežek za startup

Zanimivo pa je, je poudaril, da je bila v lanskem poročilu kar tretjina investicij, ki niso bile javne dostopne. »Slovenski prostor ima pri tem dve specifiki. Gre za tako majhen prostor, da investicijo težko skriješ. Druga pa je, da se ljudje neradi s tem pohvalijo. Povsem drugače je v ZDA, kjer je normalno, da se ljudje pohvalijo s takšnimi dosežki. Investicija vendarle je dosežek za startup,« je pojasnil.

Lani je najvišjo investicijo prejel slovensko-britanski startup Lyst. Na sliki prikaz industrij, v katerih startupi, ki so prejeli investicijo, delujejo (Vir slike: Boštjan Špetič, Startaj.si, javne podatkovne baze).

Kot rečeno, v lanskem letu so bile investicije v slovenske startupe ocenjene na 114 milijonov evrov, leto prej okoli 60 milijonov. Najvišjo investicijo je dobil britansko-slovenski startup Lyst, ki mu je pomemben pečat dal Sebastjan Trepče, in sicer 36 milijonov evrov. Vanj so večinoma vložili evropski investitorji. Lani je najvišjo investicijo prejel startup Uniplaces, in sicer 22 milijonov evrov. Uniplaces je platforma za najem študentske sobe.

Leto 2015 je bilo posebno tudi zaradi investiranja iz Kitajske. Kitajski denar je našel pot vsaj do enega slovenskega startupa, to je startup Ulu, ki ga vodi Jošt Faganel. Po njegovih podatkih je omenjeni startup prejel 500 tisoč evrov. V zadnjih štirih letih se vse bolj prebujajo tudi evropski skladi, ki so vse bolj aktivni. Vse od bolgarskih, čeških pa do švicarskih. Dodaja pa, da se še vedno premalo kapitala »obrne« v Sloveniji, torej, premalo se investira slovenskega denarja. »Morda tudi zato, ker ga ni. Je pa to žalostno.«

Lani za skoraj milijon evrov angelskih investicij

Podatki razkrivajo tudi, da je vse več angelskih investiicij. Precej več kot v prejšnjih letih, kar Špetič ocenjuje kot dobro. Po njegovih ocenah so vložili v 12 startupov kar milijonov evrov, v letu prej 100 tisoč. »Država, angeli in investitorji so v lanskem letu prispevali za to, da bo naša prihodnosti lepša

Med investicije je poleg tistih s strani skladov tveganega kapitala (35 vložkov in 108 milijonov evrov) in angelov (12 vložkov in 983 tisoč evrov), uvrstil še investicije pospeševalnikov (32 vložkov in 806 tisoč evrov), državni denar (24 vložkov in 2,1 milijona evrov) in množično financiranje (23 vložkov in 1,6 milijona evrov).

Prikaz vrednost investicije glede na tip kapitala in število investicij glede na tip kapitala (Vir slike: Boštjan Špetič, Startaj.si, javne podatkovne baze).

Opaža, da se tuji podjetniki vse bolj opogumljajo in v Sloveniji ustanavljajo podjetja. »Tu imajo razvojne pisarne, delajo na našem kadru. Sedež imajo sicer v tujini, a k nam prinašajo svoje znanje,« je izpostavil enega od pozitivnih učinkov njihovih prihodov. Po drugi strani pa prispevajo tudi slovenske ekipe, nastanjene v tujini. Povezovanje in prenos izkušenj je tisto, kar potrebujejo slovenski podjetniki. »Zato bi bilo slabo, če bi pozabili nanje. Oni ne potrebujejo Slovenije, naš ekosistem pa jih.«

Katera je naslednja »velika zgodba«?

Špetič je optimističen tudi za letošnje leto, pravi, da je usmeritev številnih slovenskih startupov prava. Ocenjuje, da se sicer letošnje leto število investicij oziroma njihova teža najverjetneje ne bo podvojila, a vseeno delajo dobro. Veliko je tudi takšnih, ki so bili v lanskem letu del nekega pospeševalnika, in so tako letos nared za investicijo.

Čeprav je naslednjo »veliko zgodbo« težko napovedati, pa je izpostavil dva slovenska startupa, ki delata »v pravi smeri«. »Moj najljubši je startup Chipolo, ki vse dela v smeri, da eksplodira. Od prodaje do proizvodnje. Dober primer je tudi startup Cashila. Ne vemo, kdaj se bo njihova eksplozija zgodila, tudi ne, če se bo res, a vsi njihovi napori kažejo na to.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Na največjem regijskem ecommerce tekmovanju Spletni trgovec leta je spletna trgovina gizzmo.si prejela kar tri nagrade, med drugim tudi najvišjo lovoriko Web Champion 2017. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Oznake: ,