Urška Sršen: od umetnice do startup podjetnice

»Ni bil preskok, bil je povsem organski korak,« je Urška Sršen na 35. Startup Cafeju pojasnila, kako se je iz umetniških vod (študirala je kiparstvo) znašla v startup svetu. S Sandrom Murom, življenjskim sopotnikom in poslovnim partnerjem, podjetniške poti sploh nista načrtovala.
Urška Sršen: od umetnice do startup podjetnice

“Ne samo trdo delati, ampak ob delu tudi uživajte,” svetuje Urška Sršen (Vir slike: Miha Prebil).

Začetek njune zgodbe z Bellabeatom je povsem nedolžen, pravi mlada podjetnica, ki jo je Forbes uvrstil na lestvico mladih ljudi, ki spreminjajo svet na področju tehnologije. On, inženir, ona pa mlada umetnica, ki je ravno v tistem času študirala v finskem glavnem mestu. »Priključila sem se mu pri različnih projektih kot dizajnerka, ki pa na začetku sploh ni znala uporabljati programov, kot je Photoshop. Začela sva s tem področjem, tudi zaradi moje mame (večletna predstojnica Kliničnega oddelka za perinatologijo na ljubljanski Ginekološki kliniki op.a.), od katere sva dobila veliko informacij, kot tudi zaradi preobremenjenosti sistema. Ugotovila sva, da je sistem ogromen, zato sva začela razvijati uporabne produkte s poudarkom na preventivni negi,« se spominja začetkov. To je bilo leta 2013, tri leta pozneje pa ima podjetje Bellabeat že 80 zaposlenih.

»Živela sva od prihrankov, v veliko pomoč sta nama bili družini.«

Sprva sta delo financirala sama. Po besedah Sršenove potrebe po velikih finančnih vložkih na začetku tudi ni bilo. »Živela sva od prihrankov, v veliko pomoč sta nama bili najini družini.« Ko pa sta začela razvijati strojno opremo (prvi produkt se je imenoval BabyWatch), pa sta investirala okoli 10 tisoč evrov, del tega je šlo tudi za IndieGoGo kampanjo, ki je deloma pokrila stroške proizvodnje.

Kako sta zaobšla svoji domovini

Pomoči v Sloveniji ni dobila, pa ne zato, ker ji ne bi želel nihče pomagati, temveč ker sta z Murom delala v Zagrebu. »Tudi tam nisva iskala pomoči, saj si najinega projekta nisva zastavila kot podjetje.«

Pot iz Evrope v ZDA

Zgodba se je kmalu začela oblikovati v pravo podjetniško pravljico, ko je v Bellabeat, ki je takrat že prodajal svoj izdelek in štel šest ljudi, investiral prestižni pospeševalnik Y Combinator. Ta je ekipi pomagal pri preskoku iz Evrope v ZDA s svojim razširjenim ekosistemom, v veliko pomoč pa je startupom njihovo okrilje, ko se predstavljajo pred investitorji, dodaja. »Drugače gledajo nate. Si preverjeno meso,« pove v smehu. »Še najmanj pomembna je bila njihova finančna pomoč.«

 Na sliki pametni obesek Leaf, ki ga je ekipa Bellabeat poslala v prodajo prodajo lani konec pomladi. Po besedah Sršenove so prodali vsaj 200 tisoč kosov pametnega nakita (Vir slike: Miha Prebil).

Danes imajo že 80 zaposlenih, največ, 65 na sosednjem Hrvaškem. »V ekipi je največ inženirjev, tudi hardwarskega dela, velik je tudi dizajnerski oddelek. Menimo, da je dizajn izredno pomemben, saj uporabniku približa tehnologijo. Izdelek mora biti tehnološko lepo dizajniran,« tako so se recimo pri pametnem nakitu Leaf odrekli merilcu srčnega utripa, saj so želeli doseči določen videz in uporabnost izdelka.

Pa konkurenca? Ne bojijo se je.

»Ne skrbi nas preveč,« odgovarja na vprašanja, ali se bojijo konkurence, ki se vse bolj usmerja na področje, v katerem ustvarjajo tudi sami. »Številna večja in starejša podjetja, ki so bila osredotočena na področje fitnesa, so poskusila na tem področju. Imajo veliko zmogljivosti, a to prinaša tudi ovire, saj niso tako prilagodljivi.« Bellabeatovci stavijo na agilnost.

Še letos novi izdelki

Čez dva, tri mesece bo Bellabeat predstavil nove produkte. Kakšni so prodajni načrti, Sršenova ni želela razkriti, niti ne, kakšne so prodajne številke Leafa (pametni obesek, s katerim lahko ženske spremljajo telesno aktivnost, spanec, menstrualni cikel in drugo). »Zadnja številka, ki smo jo komunicirali, je bilo 200 tisoč prodanih Leafov.« Gre za produkt, ki ga je igralka Mila Kunis, žena igralca Asthona Kutcherja, omenila v oddaji Jimmyja Kimmla: »Bil je šok. Sama ga je omenila, to ni bilo naročeno.« Sršenova je namreč Leaf na demo dnevu Y Combinatorja Kutcherju sama »porinila« v roke. Kutcher je eden od mnogih hollywoodskih igralcev, ki so vse bolj vpeti v startup svet. »Vsaka omemba v medijih nam predstavlja velik skok v prodaji,« podobno je bilo tudi ob uvrstitvi na Forbesovo lestvico, ki je prinesla tudi odmevnost v regiji ter poskrbela za privabljanje talenta.

Hitra rast startupa: da ali ne?

Ekipa Bellabeat je torej v zgolj treh letih zrasla na 80 ljudi, v zadnjem letu se je povečala kar za 50 ljudi. »Takšna rast ekipe je naporna. Izogibati bi se mogli tako hitri rasti, kot jo dosegamo mi. Ta namreč lahko prinaša krizne situacije, zgodijo se odpovedi, treba je tudi odpuščati,« meni mlada podjetnica, ki svojo ekipo čez pet let vidi kot »uveljavljeno blagovno znamko na področju zdravstva«.

Kaj mora imeti mladi podjetnik po mnenju Urške Sršen?
»Predvsem ljubezen do dela, bodite predani. Ne samo trdo delati, ampak ob delu uživajte. Zgradite dobro ekipo okoli sebe. Imejte fokus na dobre, kakovostne ljudi. Pomembno pa je tudi sprejemanje rizika. Sprostite se in uživajte!«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Partnerstvo med Lufthanso in startup-om Winding tree

Partnerstvo med Lufthanso in startup-om Winding tree

Največji nemški letalski prevoznik Lufthansa se je povezal s švicarskim podjetjem z namenom, da bi tehnologijo Ethereum prenesel v letalsko industrijo. Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Estonija je na dobri poti, da postane prva kripto država na svetu. Slovenski premier pa je napovedal, da bo Slovenija postala najbolj prepoznavna blockchain destinacija v Evropski uniji. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Rok Starič: »Pustite svoji domišljiji prosto pot!«

Na MP dogodku: Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo poslovno zgodbo predstavil mladi podjetnik Rok Starič. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje