Urška Sršen: od umetnice do startup podjetnice

»Ni bil preskok, bil je povsem organski korak,« je Urška Sršen na 35. Startup Cafeju pojasnila, kako se je iz umetniških vod (študirala je kiparstvo) znašla v startup svetu. S Sandrom Murom, življenjskim sopotnikom in poslovnim partnerjem, podjetniške poti sploh nista načrtovala.
Urška Sršen: od umetnice do startup podjetnice

“Ne samo trdo delati, ampak ob delu tudi uživajte,” svetuje Urška Sršen (Vir slike: Miha Prebil).

Začetek njune zgodbe z Bellabeatom je povsem nedolžen, pravi mlada podjetnica, ki jo je Forbes uvrstil na lestvico mladih ljudi, ki spreminjajo svet na področju tehnologije. On, inženir, ona pa mlada umetnica, ki je ravno v tistem času študirala v finskem glavnem mestu. »Priključila sem se mu pri različnih projektih kot dizajnerka, ki pa na začetku sploh ni znala uporabljati programov, kot je Photoshop. Začela sva s tem področjem, tudi zaradi moje mame (večletna predstojnica Kliničnega oddelka za perinatologijo na ljubljanski Ginekološki kliniki op.a.), od katere sva dobila veliko informacij, kot tudi zaradi preobremenjenosti sistema. Ugotovila sva, da je sistem ogromen, zato sva začela razvijati uporabne produkte s poudarkom na preventivni negi,« se spominja začetkov. To je bilo leta 2013, tri leta pozneje pa ima podjetje Bellabeat že 80 zaposlenih.

»Živela sva od prihrankov, v veliko pomoč sta nama bili družini.«

Sprva sta delo financirala sama. Po besedah Sršenove potrebe po velikih finančnih vložkih na začetku tudi ni bilo. »Živela sva od prihrankov, v veliko pomoč sta nama bili najini družini.« Ko pa sta začela razvijati strojno opremo (prvi produkt se je imenoval BabyWatch), pa sta investirala okoli 10 tisoč evrov, del tega je šlo tudi za IndieGoGo kampanjo, ki je deloma pokrila stroške proizvodnje.

Kako sta zaobšla svoji domovini

Pomoči v Sloveniji ni dobila, pa ne zato, ker ji ne bi želel nihče pomagati, temveč ker sta z Murom delala v Zagrebu. »Tudi tam nisva iskala pomoči, saj si najinega projekta nisva zastavila kot podjetje.«

Pot iz Evrope v ZDA

Zgodba se je kmalu začela oblikovati v pravo podjetniško pravljico, ko je v Bellabeat, ki je takrat že prodajal svoj izdelek in štel šest ljudi, investiral prestižni pospeševalnik Y Combinator. Ta je ekipi pomagal pri preskoku iz Evrope v ZDA s svojim razširjenim ekosistemom, v veliko pomoč pa je startupom njihovo okrilje, ko se predstavljajo pred investitorji, dodaja. »Drugače gledajo nate. Si preverjeno meso,« pove v smehu. »Še najmanj pomembna je bila njihova finančna pomoč.«

 Na sliki pametni obesek Leaf, ki ga je ekipa Bellabeat poslala v prodajo prodajo lani konec pomladi. Po besedah Sršenove so prodali vsaj 200 tisoč kosov pametnega nakita (Vir slike: Miha Prebil).

Danes imajo že 80 zaposlenih, največ, 65 na sosednjem Hrvaškem. »V ekipi je največ inženirjev, tudi hardwarskega dela, velik je tudi dizajnerski oddelek. Menimo, da je dizajn izredno pomemben, saj uporabniku približa tehnologijo. Izdelek mora biti tehnološko lepo dizajniran,« tako so se recimo pri pametnem nakitu Leaf odrekli merilcu srčnega utripa, saj so želeli doseči določen videz in uporabnost izdelka.

Pa konkurenca? Ne bojijo se je.

»Ne skrbi nas preveč,« odgovarja na vprašanja, ali se bojijo konkurence, ki se vse bolj usmerja na področje, v katerem ustvarjajo tudi sami. »Številna večja in starejša podjetja, ki so bila osredotočena na področje fitnesa, so poskusila na tem področju. Imajo veliko zmogljivosti, a to prinaša tudi ovire, saj niso tako prilagodljivi.« Bellabeatovci stavijo na agilnost.

Še letos novi izdelki

Čez dva, tri mesece bo Bellabeat predstavil nove produkte. Kakšni so prodajni načrti, Sršenova ni želela razkriti, niti ne, kakšne so prodajne številke Leafa (pametni obesek, s katerim lahko ženske spremljajo telesno aktivnost, spanec, menstrualni cikel in drugo). »Zadnja številka, ki smo jo komunicirali, je bilo 200 tisoč prodanih Leafov.« Gre za produkt, ki ga je igralka Mila Kunis, žena igralca Asthona Kutcherja, omenila v oddaji Jimmyja Kimmla: »Bil je šok. Sama ga je omenila, to ni bilo naročeno.« Sršenova je namreč Leaf na demo dnevu Y Combinatorja Kutcherju sama »porinila« v roke. Kutcher je eden od mnogih hollywoodskih igralcev, ki so vse bolj vpeti v startup svet. »Vsaka omemba v medijih nam predstavlja velik skok v prodaji,« podobno je bilo tudi ob uvrstitvi na Forbesovo lestvico, ki je prinesla tudi odmevnost v regiji ter poskrbela za privabljanje talenta.

Hitra rast startupa: da ali ne?

Ekipa Bellabeat je torej v zgolj treh letih zrasla na 80 ljudi, v zadnjem letu se je povečala kar za 50 ljudi. »Takšna rast ekipe je naporna. Izogibati bi se mogli tako hitri rasti, kot jo dosegamo mi. Ta namreč lahko prinaša krizne situacije, zgodijo se odpovedi, treba je tudi odpuščati,« meni mlada podjetnica, ki svojo ekipo čez pet let vidi kot »uveljavljeno blagovno znamko na področju zdravstva«.

Kaj mora imeti mladi podjetnik po mnenju Urške Sršen?
»Predvsem ljubezen do dela, bodite predani. Ne samo trdo delati, ampak ob delu uživajte. Zgradite dobro ekipo okoli sebe. Imejte fokus na dobre, kakovostne ljudi. Pomembno pa je tudi sprejemanje rizika. Sprostite se in uživajte!«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Projekt Mladi podjetniki, ki ga razpisuje Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada, je v polnem zagonu, kar pomeni, da bomo do konca maja leta 2019 dobili skoraj 300 novih nadobudnih mladih podjetnikov. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Zdravstvene težave so kranjski podjetnici Jasni Grbić odprle nov pogled na svet. Po operaciji hrbtenice se ni prepustila malodušju. Zagrabila je priložnost, ki se ji je ponudila, ter z mazilom za nego tetovaž Tattoo care postala prava poslovna zvezdnica. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Zagonsko podjetje Smart Optometry iz Idrije je z novo rešitvijo za trening vida AmblyoPlay prepričalo komisijo in si zagotovilo mesto v finalu izbora Mladi podjetnik leta 2018. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje