Urška Sršen: od umetnice do startup podjetnice

Avtor — 02.06.2016
»Ni bil preskok, bil je povsem organski korak,« je Urška Sršen na 35. Startup Cafeju pojasnila, kako se je iz umetniških vod (študirala je kiparstvo) znašla v startup svetu. S Sandrom Murom, življenjskim sopotnikom in poslovnim partnerjem, podjetniške poti sploh nista načrtovala.
Urška Sršen: od umetnice do startup podjetnice

“Ne samo trdo delati, ampak ob delu tudi uživajte,” svetuje Urška Sršen (Vir slike: Miha Prebil).

Začetek njune zgodbe z Bellabeatom je povsem nedolžen, pravi mlada podjetnica, ki jo je Forbes uvrstil na lestvico mladih ljudi, ki spreminjajo svet na področju tehnologije. On, inženir, ona pa mlada umetnica, ki je ravno v tistem času študirala v finskem glavnem mestu. »Priključila sem se mu pri različnih projektih kot dizajnerka, ki pa na začetku sploh ni znala uporabljati programov, kot je Photoshop. Začela sva s tem področjem, tudi zaradi moje mame (večletna predstojnica Kliničnega oddelka za perinatologijo na ljubljanski Ginekološki kliniki op.a.), od katere sva dobila veliko informacij, kot tudi zaradi preobremenjenosti sistema. Ugotovila sva, da je sistem ogromen, zato sva začela razvijati uporabne produkte s poudarkom na preventivni negi,« se spominja začetkov. To je bilo leta 2013, tri leta pozneje pa ima podjetje Bellabeat že 80 zaposlenih.

»Živela sva od prihrankov, v veliko pomoč sta nama bili družini.«

Sprva sta delo financirala sama. Po besedah Sršenove potrebe po velikih finančnih vložkih na začetku tudi ni bilo. »Živela sva od prihrankov, v veliko pomoč sta nama bili najini družini.« Ko pa sta začela razvijati strojno opremo (prvi produkt se je imenoval BabyWatch), pa sta investirala okoli 10 tisoč evrov, del tega je šlo tudi za IndieGoGo kampanjo, ki je deloma pokrila stroške proizvodnje.

Kako sta zaobšla svoji domovini

Pomoči v Sloveniji ni dobila, pa ne zato, ker ji ne bi želel nihče pomagati, temveč ker sta z Murom delala v Zagrebu. »Tudi tam nisva iskala pomoči, saj si najinega projekta nisva zastavila kot podjetje.«

Pot iz Evrope v ZDA

Zgodba se je kmalu začela oblikovati v pravo podjetniško pravljico, ko je v Bellabeat, ki je takrat že prodajal svoj izdelek in štel šest ljudi, investiral prestižni pospeševalnik Y Combinator. Ta je ekipi pomagal pri preskoku iz Evrope v ZDA s svojim razširjenim ekosistemom, v veliko pomoč pa je startupom njihovo okrilje, ko se predstavljajo pred investitorji, dodaja. »Drugače gledajo nate. Si preverjeno meso,« pove v smehu. »Še najmanj pomembna je bila njihova finančna pomoč.«

 Na sliki pametni obesek Leaf, ki ga je ekipa Bellabeat poslala v prodajo prodajo lani konec pomladi. Po besedah Sršenove so prodali vsaj 200 tisoč kosov pametnega nakita (Vir slike: Miha Prebil).

Danes imajo že 80 zaposlenih, največ, 65 na sosednjem Hrvaškem. »V ekipi je največ inženirjev, tudi hardwarskega dela, velik je tudi dizajnerski oddelek. Menimo, da je dizajn izredno pomemben, saj uporabniku približa tehnologijo. Izdelek mora biti tehnološko lepo dizajniran,« tako so se recimo pri pametnem nakitu Leaf odrekli merilcu srčnega utripa, saj so želeli doseči določen videz in uporabnost izdelka.

Pa konkurenca? Ne bojijo se je.

»Ne skrbi nas preveč,« odgovarja na vprašanja, ali se bojijo konkurence, ki se vse bolj usmerja na področje, v katerem ustvarjajo tudi sami. »Številna večja in starejša podjetja, ki so bila osredotočena na področje fitnesa, so poskusila na tem področju. Imajo veliko zmogljivosti, a to prinaša tudi ovire, saj niso tako prilagodljivi.« Bellabeatovci stavijo na agilnost.

Še letos novi izdelki

Čez dva, tri mesece bo Bellabeat predstavil nove produkte. Kakšni so prodajni načrti, Sršenova ni želela razkriti, niti ne, kakšne so prodajne številke Leafa (pametni obesek, s katerim lahko ženske spremljajo telesno aktivnost, spanec, menstrualni cikel in drugo). »Zadnja številka, ki smo jo komunicirali, je bilo 200 tisoč prodanih Leafov.« Gre za produkt, ki ga je igralka Mila Kunis, žena igralca Asthona Kutcherja, omenila v oddaji Jimmyja Kimmla: »Bil je šok. Sama ga je omenila, to ni bilo naročeno.« Sršenova je namreč Leaf na demo dnevu Y Combinatorja Kutcherju sama »porinila« v roke. Kutcher je eden od mnogih hollywoodskih igralcev, ki so vse bolj vpeti v startup svet. »Vsaka omemba v medijih nam predstavlja velik skok v prodaji,« podobno je bilo tudi ob uvrstitvi na Forbesovo lestvico, ki je prinesla tudi odmevnost v regiji ter poskrbela za privabljanje talenta.

Hitra rast startupa: da ali ne?

Ekipa Bellabeat je torej v zgolj treh letih zrasla na 80 ljudi, v zadnjem letu se je povečala kar za 50 ljudi. »Takšna rast ekipe je naporna. Izogibati bi se mogli tako hitri rasti, kot jo dosegamo mi. Ta namreč lahko prinaša krizne situacije, zgodijo se odpovedi, treba je tudi odpuščati,« meni mlada podjetnica, ki svojo ekipo čez pet let vidi kot »uveljavljeno blagovno znamko na področju zdravstva«.

Kaj mora imeti mladi podjetnik po mnenju Urške Sršen?
»Predvsem ljubezen do dela, bodite predani. Ne samo trdo delati, ampak ob delu uživajte. Zgradite dobro ekipo okoli sebe. Imejte fokus na dobre, kakovostne ljudi. Pomembno pa je tudi sprejemanje rizika. Sprostite se in uživajte!«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Slovenski Hive Project zbral več kot 8,5 milijona dolarjev

Slovenski Hive Project zbral več kot 8,5 milijona dolarjev

Hive Project, slovenski projekt, ki želi s pomočjo tehnologije blockchain omogočiti prodajo terjatev tudi malim podjetjem in samostojnim podjetnikom, je s prvo javno ponudbo kovancev zbralo več kot dva tisoč bitcoinov oziroma več kot 8,5 milijona dolarjev. Preberite več >>

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Prve ponudbe kovancev letos zbrale več kot 1,3 milijarde dolarjev

Prve ponudbe kovancev letos zbrale več kot 1,3 milijarde dolarjev

Prva javna ponudba kovancev je razmeroma nov način zbiranja sredstev, ki deluje na tehnologiji blockchain, konceptualno pa je podobna prvi javni ponudbi delnic. V svetu kriptovalut prve javne ponudbe v letošnjem letu doživljajo ogromen razmah. Preberite več >>

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain. Preberite več >>

TAFR – z roboti do izboljšanja vsakdanjega dela kmetov in vinogradnikov

TAFR – z roboti do izboljšanja vsakdanjega dela kmetov in vinogradnikov

12 študentov različnih ljubljanskih fakultet je v enem letu izdelalo kmetijskega robota, ki se avtonomno premika po polju in opravlja različne naloge. Ekipa TAFR je robota pred kratkim izjemno uspešno predstavila na tekmovanju Field Robot Event 2017. Preberite več >>

Najpogostejše napake startupov

Najpogostejše napake startupov

Odpreti podjetje je s postopkovnega vidika dandanes verjetno najlažje v celotni zgodovini človeštva. Na VEM točki lahko v nekaj dneh odprete svoje lastno podjetje in postanete podjetnik. Po drugi strani pa je dandanes v celotni zgodovini človeštva najtežje uspeti v podjetništvu. Preberite več >>

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Noordung – ultimativni gadget za uživanje na poti

Slovensko zagonsko podjetje Noordung je pred kratkim začelo s prodajo inovativnih električnih koles z možnostjo predvajanja glasbe. O ideji, njenem razvoju, dodani vrednosti in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z ustanoviteljem podjetja Gregorjem Frasom. Preberite več >>

Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction

Video: Storyboard of The Lean Startup Introduction

V znanem delu Erica Riesa The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses je natančno opisana metoda vitkega podjetništva. Predstavljeni video na enostaven način predstavi nekatere ključne poudarke dela. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje