Urška Sršen: od umetnice do startup podjetnice

»Ni bil preskok, bil je povsem organski korak,« je Urška Sršen na 35. Startup Cafeju pojasnila, kako se je iz umetniških vod (študirala je kiparstvo) znašla v startup svetu. S Sandrom Murom, življenjskim sopotnikom in poslovnim partnerjem, podjetniške poti sploh nista načrtovala.
Urška Sršen: od umetnice do startup podjetnice

“Ne samo trdo delati, ampak ob delu tudi uživajte,” svetuje Urška Sršen (Vir slike: Miha Prebil).

Začetek njune zgodbe z Bellabeatom je povsem nedolžen, pravi mlada podjetnica, ki jo je Forbes uvrstil na lestvico mladih ljudi, ki spreminjajo svet na področju tehnologije. On, inženir, ona pa mlada umetnica, ki je ravno v tistem času študirala v finskem glavnem mestu. »Priključila sem se mu pri različnih projektih kot dizajnerka, ki pa na začetku sploh ni znala uporabljati programov, kot je Photoshop. Začela sva s tem področjem, tudi zaradi moje mame (večletna predstojnica Kliničnega oddelka za perinatologijo na ljubljanski Ginekološki kliniki op.a.), od katere sva dobila veliko informacij, kot tudi zaradi preobremenjenosti sistema. Ugotovila sva, da je sistem ogromen, zato sva začela razvijati uporabne produkte s poudarkom na preventivni negi,« se spominja začetkov. To je bilo leta 2013, tri leta pozneje pa ima podjetje Bellabeat že 80 zaposlenih.

»Živela sva od prihrankov, v veliko pomoč sta nama bili družini.«

Sprva sta delo financirala sama. Po besedah Sršenove potrebe po velikih finančnih vložkih na začetku tudi ni bilo. »Živela sva od prihrankov, v veliko pomoč sta nama bili najini družini.« Ko pa sta začela razvijati strojno opremo (prvi produkt se je imenoval BabyWatch), pa sta investirala okoli 10 tisoč evrov, del tega je šlo tudi za IndieGoGo kampanjo, ki je deloma pokrila stroške proizvodnje.

Kako sta zaobšla svoji domovini

Pomoči v Sloveniji ni dobila, pa ne zato, ker ji ne bi želel nihče pomagati, temveč ker sta z Murom delala v Zagrebu. »Tudi tam nisva iskala pomoči, saj si najinega projekta nisva zastavila kot podjetje.«

Pot iz Evrope v ZDA

Zgodba se je kmalu začela oblikovati v pravo podjetniško pravljico, ko je v Bellabeat, ki je takrat že prodajal svoj izdelek in štel šest ljudi, investiral prestižni pospeševalnik Y Combinator. Ta je ekipi pomagal pri preskoku iz Evrope v ZDA s svojim razširjenim ekosistemom, v veliko pomoč pa je startupom njihovo okrilje, ko se predstavljajo pred investitorji, dodaja. »Drugače gledajo nate. Si preverjeno meso,« pove v smehu. »Še najmanj pomembna je bila njihova finančna pomoč.«

 Na sliki pametni obesek Leaf, ki ga je ekipa Bellabeat poslala v prodajo prodajo lani konec pomladi. Po besedah Sršenove so prodali vsaj 200 tisoč kosov pametnega nakita (Vir slike: Miha Prebil).

Danes imajo že 80 zaposlenih, največ, 65 na sosednjem Hrvaškem. »V ekipi je največ inženirjev, tudi hardwarskega dela, velik je tudi dizajnerski oddelek. Menimo, da je dizajn izredno pomemben, saj uporabniku približa tehnologijo. Izdelek mora biti tehnološko lepo dizajniran,« tako so se recimo pri pametnem nakitu Leaf odrekli merilcu srčnega utripa, saj so želeli doseči določen videz in uporabnost izdelka.

Pa konkurenca? Ne bojijo se je.

»Ne skrbi nas preveč,« odgovarja na vprašanja, ali se bojijo konkurence, ki se vse bolj usmerja na področje, v katerem ustvarjajo tudi sami. »Številna večja in starejša podjetja, ki so bila osredotočena na področje fitnesa, so poskusila na tem področju. Imajo veliko zmogljivosti, a to prinaša tudi ovire, saj niso tako prilagodljivi.« Bellabeatovci stavijo na agilnost.

Še letos novi izdelki

Čez dva, tri mesece bo Bellabeat predstavil nove produkte. Kakšni so prodajni načrti, Sršenova ni želela razkriti, niti ne, kakšne so prodajne številke Leafa (pametni obesek, s katerim lahko ženske spremljajo telesno aktivnost, spanec, menstrualni cikel in drugo). »Zadnja številka, ki smo jo komunicirali, je bilo 200 tisoč prodanih Leafov.« Gre za produkt, ki ga je igralka Mila Kunis, žena igralca Asthona Kutcherja, omenila v oddaji Jimmyja Kimmla: »Bil je šok. Sama ga je omenila, to ni bilo naročeno.« Sršenova je namreč Leaf na demo dnevu Y Combinatorja Kutcherju sama »porinila« v roke. Kutcher je eden od mnogih hollywoodskih igralcev, ki so vse bolj vpeti v startup svet. »Vsaka omemba v medijih nam predstavlja velik skok v prodaji,« podobno je bilo tudi ob uvrstitvi na Forbesovo lestvico, ki je prinesla tudi odmevnost v regiji ter poskrbela za privabljanje talenta.

Hitra rast startupa: da ali ne?

Ekipa Bellabeat je torej v zgolj treh letih zrasla na 80 ljudi, v zadnjem letu se je povečala kar za 50 ljudi. »Takšna rast ekipe je naporna. Izogibati bi se mogli tako hitri rasti, kot jo dosegamo mi. Ta namreč lahko prinaša krizne situacije, zgodijo se odpovedi, treba je tudi odpuščati,« meni mlada podjetnica, ki svojo ekipo čez pet let vidi kot »uveljavljeno blagovno znamko na področju zdravstva«.

Kaj mora imeti mladi podjetnik po mnenju Urške Sršen?
»Predvsem ljubezen do dela, bodite predani. Ne samo trdo delati, ampak ob delu uživajte. Zgradite dobro ekipo okoli sebe. Imejte fokus na dobre, kakovostne ljudi. Pomembno pa je tudi sprejemanje rizika. Sprostite se in uživajte!«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

Center Rog: Kmalu polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI

6. in 7. marca bo potekal polfinalni izbor mladinskih podjetniških idej POPRI. Podjetniška žirija je nedavno pregledala rekordnih 203 poslovnih modelov. V nadaljevanju predstavljamo program polfinalnega dogodka in potek tekmovanja. Preberite več >>

18 inovativnih podjetniških idej dokazuje, da smo Slovenci podjeten narod

18 inovativnih podjetniških idej dokazuje, da smo Slovenci podjeten narod

Jesenski Startup vikend Maribor, na katerem je razvijalo svoje podjetniške ideje več kot 40 udeležencev, je presegel vsa pričakovanja, tako po zrelosti idej, kot tudi zagnanosti podjetnikov, ki so v samo 3 dneh naredili izjemen napredek in tako stopili korak naprej k realizaciji in vstopu produktov na trg. Preberite več >>

Kako privarčevati začetni kapital za svoj startup?

Kako privarčevati začetni kapital za svoj startup?

Vprašajte katerega koli podjetnika, kaj je najzahtevnejši del ustanovitve in vodenja lastnega podjetja in odgovoril vam bo, da je to pridobitev zagonskega kapitala. Običajno si ljudje na začetku svoje lastne poslovne poti izposodijo denar od prijateljev in družine. Preberite več >>

Cilj uvajanja kakovosti in standardov je zmanjševanje tveganj

Cilj uvajanja kakovosti in standardov je zmanjševanje tveganj

Pred nekaj dnevi je v Trbovljah potekalo prvo letošnje srečanje programa HardwareSTART na temo testiranja in certifikacij. Z nami je svoje znanje in nasvete delil Mihael Gornik, vodja kakovosti v podjetju Dewesoft. Preberite več >>

5 načinov za nižje tveganje za vaš posel

5 načinov za nižje tveganje za vaš posel

Na kakšen način lahko podjetnik zmanjša tveganje za svoj posel? Statistika propadlih startupov je visoka, zato večina podjetnikov dvakrat premisli, preden stopi na to pot. Preberite več >>

Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih

Uveljavljanje koncepta vitkega podjetja v startupih

Podjetništvo od posameznika zahteva hitre in učinkovite odločitve, saj je tržišče izredno dinamično in se hitro spreminja. V poslovne procese podjetja je zato venomer potrebno uveljavljati inovacije, ki bodo poskrbele, da bomo ostali korak pred konkurenco. Preberite več >>

Kooperativa 103: priložnost, da butični izdelki hitreje pridejo na police velikih trgovcev

Kooperativa 103: priložnost, da butični izdelki hitreje pridejo na police velikih trgovcev

Pred dvema letoma ustanovljena zadruga je prihodnost prehrambene industrije, vsaj za butične proizvajalce in podjetja na začetku poti, ko še nimajo polno izkoriščenih linij, je prepričan Rok Starič, direktor Rok’s nut, ki je zadrugo ustanovil skupaj s podjetji Pokica, Pohorske dobrote in Kmetijo Vizjak. Združili so proizvodnjo pod eno streho, kjer lahko delajo več različnih segmentov prehrambenih izdelkov, zraven pa sprejemejo tudi druga podjetja, ki potrebujejo opremo in lahko Kooperativi 103 prinesejo dodano vrednost. Preberite več >>

Priložnost za okoljske startupe: Prijavite se na BASF Innovation Hub 2022!

Priložnost za okoljske startupe: Prijavite se na BASF Innovation Hub 2022!

Zagonski podjetniki, ki razvijajo poslovne ideje na področju obnovljivih virov energije, imajo zdaj priložnost, da pridobijo nova znanja, nekaj zagonskih sredstev in mrežo, ki jo bodo lahko koristili v svoj prid pri nadaljnjem razvoju podjetniške ideje. Vodilno svetovno kemijsko podjetje BASF namreč odpira BASF Innovation Hub 2022, v okviru katerega bodo podprli ideje zagonskih podjetij, ne glede na njihovo stopnjo razvoja, ter ideje inovatorjev. Skupni nagradni sklad znaša 20.000 evrov. Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Odprte brezplačne priložnosti razvoja za startupe v EIT Raw Materials

Odprte brezplačne priložnosti razvoja za startupe v EIT Raw Materials

EIT RawMaterials, inovacijska skupnost znotraj Evropskega inštituta za inovacije in tehnologijo, vabi k prijavam na odprte brezplačne priložnosti za spodbujanje razvoja vaših inovacij. Programi so namenjeni obstoječim raziskovalnim skupinam, startupom in malim do srednje velikim podjetjem. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje