Marin Medak: Iz čolna na Kickstarter

Za Marina Medaka, študenta Fakultete za elektrotehniko, je večina verjetno slišala, ko se je vrnil iz 45-dnevnega podviga, ko je kot prvi Slovenec preveslal Atlantik. Zagrizen športnik v teh dneh skupaj z ekipo oblikovalskega studia GigoDesign pripravlja projekt na Kickstarterju.
Marin Medak: Iz čolna na Kickstarter

Ovio – polnilec za iPhone 5

Kaj se sploh skriva za projektom, so dolgo prikrivali, v tančico skrivnosti pa je bila zavita tudi spletna stran. Posebnega razloga za skrivnostnost sicer ni bilo, pravi Medak, so pa dosegli svoj namen. Še pred razkritjem je bilo veliko zanimanja za izdelek, Kickstarter pa bo zdaj pokazal, ali je ideja resnično zanimiva in tržna.

V obesku se skriva konektor za polnjenje

Oivo (ime nima posebnega pomena) je torej polnilec za iPhone 5 (in naslednje generacije) z AA baterijami. »Precej majhna zadeva, ki pa vzame veliko časa,« saj so za razvoj potrebovali devet mesecev. »Mislim, da je to izdelek, ki odlično paše na Kickstarter.«

Da je njegova uporaba resnično enostavna, nam je pokazal Medak: Oivo se odpre podobno kot škatlica, konektor, ki se skriva v njem, namestimo v telefon, dodamo štiri AA baterije in zapremo z zgornjim delom Oiva. »Narejen je kot obesek za ključe, da ga imaš lahko stalno ob sebi.« Možno ga je uporabljati tudi kot stojalo, med telefoniranjem pa Oivo ne ovira.

Kickstarter kampanja bo potekala med 2. septembrom in 3. oktobrom, ekipa pa bo zbirala 50 tisoč dolarjev. Za en Oivo bo treba odšteti 34 dolarjev.

Na tem področju obstaja ogromen trg, vendar pa direktne konkurence nimajo. Obstajajo sicer izdelki, kot sta Power Bank in Casey, in sicer na področju zunanjih baterij in ovitkov z dodatno baterijo za pametni telefon, a slovenska ekipa cilja na tiste, ki niso zahtevni uporabniki.

Gigodesgin dizajnira celostno >>

»Naš trg ni Evropa. Japonska in Kitajska sta, potem pa pridejo na vrsto šele ZDA. Usmerjeni smo tja, kjer je največ uporabnikov iPhona 5. Bomo pa prisotni tudi doma, a od prodaje v Sloveniji ne moremo živeti,« medtem ko bo proizvodnja potekala na Kitajskem.

Apple kar dvakrat zavrnil njihov produktni načrt

»Vse delamo pod Apple MFA licenco. Zadeve so uradne. Če si del tega, moraš proizvajati v tovarni, ki je licencirana s strani Appla. V našem primeru torej Kitajska,« v primeru uspešno zaključenega projekta pa bodo prve pošiljke pošiljali pred božičem.

Kako pridobiti omenjeno licenco? Po besedah Medaka to ne predstavlja velike težave, del prijave pa predstavlja tudi finančni vložek za kreditno oceno podjetja. Priznava pa, da so imeli kar nekaj težav pri odobritvi produkta s strani Appla. Kar dvakrat jim je namreč zaradi strogo napisanih pravil za umeščanje “gadgetov” v kategorije (dongle, form fitting ali dock) zavrnil produktni načrt.

»Ko smo poslali širšo razlago, kaj naš gadget je, so nam šele v tretje odobrili,« so pa pri tem ameriškem velikanu resnično dobro odzivni.

100 tisoč kosov do konca leta 2015

»Za izdelavo micro USB polnilca ne potrebuješ licence, delaš ga lahko kjerkoli. Pri Applu pa ni tako. Z odobritvijo dobiš tudi napis Made for iPhone, kar da ljudem vedeti, da je njihova naprava ob uporabi varna.« Polnilec, ki bo omogočal polnjenje naprav z OS Android, pa je po besedah Medaka v načrtu za naslednje leto. Do konca naslednjega leta želijo preseči »magično številko« 100 tisoč kosov.

Spletna kampanja že poteka: Oivo na Kickstarterju >>

Ekipa šteje devet ljudi, ki pa na projektu ne delajo stalno. Za potrebe uspešne izvedbe projekta na Kickstarterju so v svoje vrste povabili še osebo, ki bi skrbela za komuniciranje s podporniki. Prvotno je bila ideja, da bi ta oseba lahko skrbela tudi za družbena omrežja. »Presenetilo nas je, saj smo mislili, da ne bo potrebno imeti še ene osebe za družbena omrežja, ampak zdaj vidim, da bo treba.« 

Do sedaj so porabili nekaj več kot 13 tisoč evrov – za prototipiranje, printe, tiskane verzije, potovanje na Kitajsko in ustanovitev podjetja. »Do začetka Kickstarterja bomo porabili 20 tisoč evrov,« a v ta znesek ni všteto njihovo delo.

V ekipi previdni o načrtih

Želijo si preseči zastavljeni cilj, so pa previdni v ekipi, poudarja Medak (na sliki desno). »Odvisno je, ali nam bo na Kickstarterju uspelo, odvisno je tudi, kako uspešni bomo na Japonskem, ker najverjetneje ne bomo imeli dovolj denarja, da bi vstopali na druge trge. Dobrodošlo pa je, da imajo naši proizvajalci na Kitajskem dobre povezave s trgovci in da nam pri tem pomagajo.«

Se lahko zgodi, da ´zaprejo barko´?

»Če ne bomo naredili kakšne napake na Kickstarterju, če bomo naredili vse dobro, pa projekt ne bo uspešen, to potem ni produkt, ki bi si ga ljudje želeli,« premišljeno spregovori o morebitnih situacijah. »Kickstarter ima bazo v ZDA, če ne bo uspel projekt, pa k sodelovanju lahko morda prepričamo naše proizvajalce, kar bi omogočilo vstop na kitajski in japonski trg. Če nam še to ne uspe, pa ´zapremo barko´,« pravi Medak, ki tudi sam redno podpira (slovenske) projekte na Kickstarterju. Ravno na dan pogovora je podprl projekt, ki malce spominja na njihovega.

Pričakujejo kopije Oiva

Do kopiranja izdelka bo prišlo, pri tem se ne slepijo. »Če bo postal priljubljen, ga bodo zagotovo kopirali Kitajci. In če bo priljubljen, to pomeni tudi to, da bomo imeli tudi mi kaj od tega, predvsem denar za razvoj. Bolj pomembno pri tem je, da si prvi na trgu in da si ustvariš ime.«

Spletna kampanja že poteka: Oivo na Kickstarterju >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Preberite več >>


Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Znamka Kefirko, znana po svojih inovativnih izdelkih za domačo fermentacijo in pripravo kefirja, sira, drož, kombuče in drugega, je na platformi za množično financiranje Kickstarter 16. aprila predstavila svojo 5. kampanjo, tokrat za novi Kombuča Fermentor. Preberite več >>

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Preberite več >>

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Preberite več >>

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Preberite več >>

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Preberite več >>

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Naprava "2-in-1 holder for phone& GoPro" je namenjena stabilizaciji pametnega telefona med vožnjo z avtom, kolesom, motorjem. Uporabna pa je tudi za domačo rabo kot podstavek za telefon. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: oWinder

Slovenski projekt na Kickstarterju: oWinder

Na Kickstarterju lahko podprete slovenski projekt: oWinder je navijalec avtomatskih mehanskih ur s posebnim načinom navijanja in pogona, kar mu omogoča neslišno delovanje. Zagotavlja točen čas in daljšo življenjsko dobo ročnim uram. Preberite več >>

Slovenski projekt na Kickstarterju: LayOn travel pad

Slovenski projekt na Kickstarterju: LayOn travel pad

Na Kickstarterju lahko podprete slovenski projekt LayOn travel pad. Gre za idealen pripomoček za popotnike, ki se lahko uporablja kot ležalka ali vzglavnik. Preberite več >>

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje