5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Ste se kdaj, ko ste navdušeno spremljali TED govore, vprašali, zakaj so govorci samozavestni, znajo z besedami in pustijo tako močan pečat pri slušateljih?
5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Govor mora biti strukturiran (Vir slike: Picjumbo.com)

Verjetno se vsi odlični govorci niso takšni rodili, zagotovo pa sledijo naslednjim pravilom.

30 sekund, da jih navdušite

Ne začnite svojega nastopa medlo, z uvodnimi besedami, kot so: »Hvala za ta uvod« ali pa »Hvala za vabilo«. Namesto tega dajte občinstvu nekaj, kar bo takoj zagrabilo njihovo pozornost. Navdušite občinstvo v prvih 30 sekundah. Predstavite svojo temo v popolnoma novi luči, predvsem pa bodite seznanjeni s tem, kdo dejansko sestavlja vaše občinstvo, kaj jih bo navdušilo in pritegnilo.

Zapomnite si: imate 30 sekund, da pričnete svoj govor, naredite vtis na poslušalce, hkrati pa izkoristite priložnost za to, da jim poveste, o čem bo sploh tekla beseda. Prvih nekaj stavkov je poglavitnega pomena, zato jim morate posvetiti še dodatno pozornost.

Govor mora biti strukturiran

Profesionalni govorci se dobro zavedajo, da je ključ do uspeha struktura govora, ki ves čas drži pozornost poslušalcev. Še preden začnete pisati svoj govor, si naredite okvir, v katerem boste razmišljali o svojem govoru – najsi bo kronološki ali tematski. Organiziranje idej v okviru bo izboljšalo kakovost vašega govora, predvsem pa bo služilo temu, da boste sestavili koherentno sporočilo.

Poslušalci potrebujejo strukturo, da lahko uživajo v vašem govoru. Imeti mora rep in glavo in biti logičen. Če boste postali pozorni, boste ugotovili, da ima vsak dober govor jasno strukturo.

4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>

Bodite jasni

Jasno povejte, kaj je vaša glavna ideja – in se okoli nje tudi ves čas vrtite. Prepričajte se, da imate jasno idejo, ki jo tudi jasno komunicirate skozi svoj govor. Mogoče se vam bo zdelo, da se ponavljate, a v resnici si ljudje, ko poslušamo, ne zapomnimo toliko informacij, pač pa le vtis ali učinek sporočila.

To seveda pomeni, da morate glavno sporočilo ponoviti večkrat, na različne načine, če želite, da si bodo poslušalci to zapomnili. Četudi imaš vaš govor več različnih informacij, naj se vedno vrača k osnovni ideji, ki jo želite izpostaviti.

Uporabljajte preprost jezik

Za dober govor ne potrebujete visokoletečih besed, ki jih polovica občinstva ne razume. Bodite dostopni in preprosti. Pozabite dolge stavčne strukture, stavki naj bodo kratki in jasni. Na tak način boste pridobili zaupanje občinstva – in to je tudi ključ, kako se z njimi hitreje povežete.

Udaren zaključek

Zaključite svoj govor z jasnim pozivom k akciji. Smiselno zaokrožite svoj govor, ponovite svojo idejo in se obrnite k občinstvu. Zaključek mora ponoviti glavne točke iz uvoda v zaključenem formatu, hkrati pa predstaviti poziv k akciji, kar naj bo nekaj, kar bo občinstvo dalo misliti ali pa jih spodbudilo k drugačnemu življenju, dejanju ipd.

Ne zaključite svojega govora z vprašanjem ali odgovorom. Pri zaključku mora občinstvo začutiti kurjo polt – in to je vaš trenutek slave.

4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Kako izboljšati svoje govorniške sposobnosti in odpraviti mašila?

Kako izboljšati svoje govorniške sposobnosti in odpraviti mašila?

Dobre govorniške sposobnosti so za vsakega podjetnika izjemnega pomena. Kot podjetnik morate biti prepričljivi pri komunikaciji s svojimi zaposlenimi, v stiku s strankami ter pri predstavitvi svoje dejavnosti potencialnim poslovnim partnerjem in javnosti. Preberite več >>

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop. Obstajajo pa iztočnice, s katerimi si lahko pomagate in postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Preberite več >>

5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku pomagajo pri samopromociji in povezovanju, zato le redki zavrnejo priložnost za javni nastop. Preberite več >>

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

Kaj imajo skupnega odlični govorci? Njihove predstavitve in govori so popolnoma drugačni od povprečnih. Česa se lahko naučimo od njih? Preberite več >>

Skrivnosti javnega nastopanja

Skrivnosti javnega nastopanja

Za obrazom Simona Sineka, enega najbolj priljubljenih predavateljev na konferencah TED, se skriva sramežljiv človek, ki je v svoj uspeh vložil na stotine ur treningov in učenja o javnem nastopanju. Preberite več >>

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost, vzpostavimo kredibilnost in motiviramo občinstvo k poslušanju, pravi Darlen Price. Preberite več >>

Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših piscev govorov na svetu. V karieri je napisal nešteto govorov za politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in pisanjem govorov za podjetnike. Preberite več >>

Kako premagati strah pred javnim nastopanjem?

Kako premagati strah pred javnim nastopanjem?

Ogromno ljudi občuti strah pred javnim nastopanjem. Kaj lahko storimo, da ga premagamo in postanemo samozavestnejši v javnem nastopanju? Preberite več >>

Oznake: