
7 lekcij najboljših govorcev na svetu. (Vir slike: Pixabay.com)
Če imate odlično poslovno idejo, jo morate investitorjem znati predstaviti in prodati. Predstavitve pa niso primerne zgolj za startup podjetja, pomembne so tudi za vse ostale, ki želijo s svojim govorom navdihniti, motivirati ali zgolj prodati. V nadaljevanju vam predstavljamo 7 lekcij govorcev, ki se lahko kvalificirajo kot najboljši na svetu. Med njimi so Scott Harrison in Gary Vaynerchuck ter preminuli Steve Jobs.
“To je dan, ki sem ga čakal dve leti in pol. Vsake toliko časa se pojavi kakšen revolucionaren izdelek in spremeni vse.” Tako je januarja leta 2007 Steve Jobs predstavil iPhone v eni izmed najboljših predstavitev izdelka v zgodovini človeštva. Seveda, iPhone je bil revolucionaren izdelek, vendar to ni bil razlog, zakaj je na tisoče ljudi čez noč “kampiralo” pred vrati trgovin. Takšen uspeh ljubitelji blagovne znamke Apple pripisujejo predvsem Jobsovemu edinstvenemu stilu predstavitve.
Jobs je namreč uspel klasično, dolgočasno in tehnično predstavitev spremeniti v zgodbo z junaki, zlobneži, s podporno zasedbo in čudovitimi kulisami. Marsikdo, ki je prvič poslušal Jobsovo predstavitev, je dogodek opisal kot neverjetno izkušnjo.
4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>
Da ne bo pomote, Jobs ni bil edini odličen govorec. Podjetnikov, predavateljev in direktorjev, ki se kvalificirajo kot odlični govorci, je še veliko, na primer Gary in Scott:
- Ustanovitelj in direktor dobrodelne organizacije charity: water Scott Harrison je na dogodku LeWeb Paris v decembru 2012 spravil v jok ogromno ljudi v dvorani in požel stoječ in buren aplavz, kar se le redko pripeti na tehnični konferenci.
- Lansko leto na dogodku INBOUND, ki je eden izmed največjih marketinških dogodkov na svetu, je Gary Vaynerchuck pred 2.800 ljudmi ob 9. uri zjutraj imel 45 minut dolgo predstavitev brez vsakršne prezentacije, slike ali drugih pripomočkov. Ljudje so mu sledili, ga poslušali, ga spodbujali, mu sledili, tvitali in se z njim smejali.
Predstavljamo vam 7 lekcij najboljših govorcev na svetu, ki jih lahko uporabite pri vaši naslednji predstavitvi.
Lekcija #1: Začnite s papirjem in ne s programom za izdelavo prezentacije
Samo pomislite – kako ste začeli, ko ste nazadnje pripravljali govor? Ste si najprej na kos papirja skicirali zgodbo, ki jo želite povedati? Ste nato pričeli v zgodbo vnašati pomembne podatke, primere in zapisali pomožne točke? Ste izbrali jasno sporočilo, ki si ga bo publika zapomnila, ne da bi brala prepise in povzetke vašega govora?
Po vsej verjetnosti ne. Če ste takšni kot večina, potem ste večer pred govorom odprli program za izdelavo prezentacije (kot so npr. Impress, Prezi, PowerPoint ali Google Presentation), združili nekaj različnih prezentacij s preteklih konferenc in predstavitev, dodali nekaj slik in na hitro ponovili, kaj boste povedali.
Še preden se lotite izdelave prezentacije, skicirajte na kos papirja zgodbo, ki jo želite povedati.
Najprej napišite natančen načrt poteka zgodbe, nato napišite scenarij, dodajte obliko in na koncu veliko vadite.
Strokovnjaki za komunikacijo, ki so sodelovali tudi z Alom Gorom, menijo, da je v dober govor, ki traja 1 uro, treba vložiti približno 30 ur raziskovalnega dela, organizacije, skiciranja, oblikovanja zgodbe in pisanja scenarija.
Lekcija #2: Svojo zgodbo povejte v 3 dejanjih
Večina predstavitev in govorov poteka nekako takole:
- Kdo sem?
- Kaj delam (s čim se ukvarja moje podjetje)?
- Kako se moj produkt/podjetje/poslovna ideja razlikuje od ostalih?
- Zakaj kupiti/investirati/podpreti mojo idejo?
Odlični govorci v nasprotju z zgoraj naštetimi alinejami upoštevajo pripoved zgodbe (z junaki, zlobneži in živahnimi igralci) v 3 dejanjih:
- priprava terena,
- konfrontacija in
- rešitev (kot lahko vidite na spodnji sliki).
Lekcija #3: Slika pove več kot tisoč besed
Mnoge raziskave so že dokazale, da se ljudje hitreje naučimo oziroma si nekaj zapomnimo s pomočjo slik. Tako si informacijo, ki je predstavljena v obliki slike, ljudje bolj učinkovito zapomnimo kot tisto v obliki besede.
Kaj to pomeni za vas? Vsekakor boste porabili več časa za iskanje dobrih slik, ki bodo nadomestile vaše besedilo. In nikar ne skrbite, da bo trud zaman, saj boste z dobrimi slikami dosegli maksimalen efekt.
Slike so zelo močno orodje – uporabite jih.
Lekcija #4: Čustva vzbudijo pozornost
Praktično vsaka predstavitev se opira na določene podatke, ki so nujni za razumevanje problema in rešitve, ki jo govorec ponuja. Kljub temu pa zgolj podatki niso vedno dovolj.
Samo pomislite: če bi bile zgolj informacije dovolj, da bi spremenili mnenje ljudi in njihovo obnašanje, potem nihče ne bi kadil. Organizirana verstva ne bi imela nobenih privržencev. In kdo pri zdravi pameti bi imel spolni odnos s tujcem brez potrebne zaščite? Jasno je, da smo ljudje bitja, ki se ne opirajo zgolj na logično razmišljanje.
Dogodek, nabit s čustvi, si ljudje zapomnimo dlje časa in se ga spomnimo bolj natančno.
Čustva so kot utripajoči neonski znaki, ki našim možganom pravijo “Zapomni si to!”, zato poskrbite, da bo vaša predstavitev vsebovala poleg golih dejstev tudi čustva. Če boste v publiki vzbudili čustva, si bo ta bolj podrobno in za dlje časa zapomnila vašo predstavitev.
Lekcija #5: Uporabljajte preproste besede
Steve Jobs bi lahko predstavil iPod nekako takole: “Danes vam predstavljamo nov prenosni predvajalnik glasbe, ki tehta zgolj 0,18 kg, ki je velik približno toliko kot konzerva sardin in ima obsežne zmogljivosti, dolgo življenjsko dobo baterije in prenos hiter kot strela.” Vendar tega ni storil.
Opisal ga je takole: “iPod: 1.000 pesmi v vašem žepu.”
Prav tako bi na predstavitvi prenosnika MacBook Air Jobs lahko povedal veliko tehničnih lastnosti izdelka, vendar se je odločil stvari poenostaviti in je dejal: “Kaj je MacBook Air? V enem stavku je to najtanjši prenosni računalnik na svetu.”
Jobs se je na predstavitvah izdelkov izogibal zapletenim tehničnim in žargonskim izrazom. Namesto tega se je zanašal na preprost, jasen in neposreden jezik, ki si ga lahko publika enostavno zapomni, enostavno razume in se ga brez problema napiše na Twitter.
Če želite prepričati svojo publiko, potem uporabite kar se da preprost jezik. Poskrbite, da bo vaše glavno sporočilo konsistentno in trdno ter nikar ne pozabite uporabljati živahnih prispodob in analogij.
Lekcija #6: Izogibajte se alinejam
Morda težko verjamete, ampak Jobs ni nikoli uporabljal alinej. Niti ene same. Nikoli. Namesto tega je v prezentaciji raje uporabil kakšno sliko, besedo ali frazo.
Avtor knjige Really Bad PowerPoint Seth Godin razloži: “Takoj ko na zaslonu prikažete alineje, publiki sporočate, da je to nekaj, kar si je treba zapisati, ni pa treba, da zdaj sledi temu.” Že precej raziskav je pokazalo, da alineje in golo besedilo nista učinkovit način predstavitve.
Naslednjič, ko vas bo zamikalo, da bi v prezentacijo vključili veliko teksta in alinej, raje sledite pravilu Leonarda Da Vincija: “Preprostost je najvišja oblika prefinjenosti.”
Lekcija #7: Vadite, vadite
Če smo v prvi lekciji opozorili, da je za pripravo dobre predstavitve ali govora potrebnih 30 ur raziskav, skiciranja, načrtovanja in pregledovanja, potem morate naslednjih 30 ur dela vložiti v preprosto, vizualno bogato in malo besedno prezentacijo brez alinej. Zadnjih 30 ur dela pa naj ostane za vajo.
Kdaj ste nazadnje porabili 30 ur za pripravo na govor oziroma predstavitev?
Morda se vam zdi, da pretiravamo s številom ur, vendar imejte v mislih, da nihče ne doseže popolnosti z malo vaje. Če želite zares napraviti vtis na publiko, potem morate biti pripravljeni žrtvovati veliko svojega časa za pripravo odlične predstavitve.
Vir: blog.hubspot.com
4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>