Kako pripraviti govor, ki si ga bodo ljudje zapomnili?

Nastopanje pred občinstvom je odlična priložnost, da predate ljudem želeno sporočilo. Podjetniki se dostikrat znajdejo v situaciji, ko morajo govoriti o svoji ideji in o njej prepričati druge. Vendar se morate, če želite, da bi bila predstavitev uspešna, držati nekaterih temeljev. Podajamo vam nekaj napotkov.
Kako pripraviti govor, s katerim boste navdušili občinstvo? (Vir: Pixabay)

Kako pripraviti govor, s katerim boste navdušili občinstvo? (Vir: Pixabay)

Pomembno je, o čem boste govorili. Prav tako pomembno pa je, na kakšen način boste o določeni temi govorili, če želite pri poslušalcih doseči pozitiven učinek.

Udaren začetek

Pri govoru sta najpomembnejša uvod in zaključek, saj si ju ljudje običajno najbolj zapomnijo. Občinstvo si bo vtis o vas ustvarilo v prvih 7 sekundah predstavitve, zato je smiselno vložiti trud v to, da jih boste že v začetku prepričali s svojim nastopom.

  • Bodite drugačni: Ne glede na tematiko predstavitve se potrudite pokazati čim večjo izvirnost. Na temo napletite kakšno zanimivo zgodbo, posredujte zanimive informacije. Na tak način boste pritegnili pozornost občinstva;
  • Retorična vprašanja: Retorična vprašanja so odličen način, da pritegnete pozornost in izpostavite pomembnost določene tematike, saj ljudi spodbudite k razmisleku;
  • Tematiko navežite na svoje občinstvo: V svojo predstavitev skušajte vplesti občinstvo. Lahko jih vprašate po njihovih izkušnjah in mnenju glede določene teme. Že prej se pozanimajte, komu boste predavali in govor prilagodite posameznim skupinam ljudi.

Bodite pristni

Ko govorimo o dobrem govoru, je pristnost njegova najpomembnejša komponenta. Če se boste še tako trudili očarati občinstvo, vam to ne bo uspelo, če ne boste govorili iz srca in o tem, v kar tudi sami verjamete.

  • Uporabite humor: Če vam tematika to dopušča, uporabite humor in s kakšno smešno zgodbo nasmejte ljudi. Tako boste sprostili vzdušje, pritegnili pozornost ljudi in ustvarili vtis dostopnosti;
  • Ne bojte se, da bi naredili napako: Veliko ljudi že misel na javno nastopanje spravlja v hud strah. Bojijo se, da bodo naredili kakšno “usodno” napako. Vendar vas bo strah le oviral pri tem, da bi pripravili res dober govor. Ne obremenjujte se s tem, če vmes naredite kakšno napako. Nasmejte se sami sebi, se po možnosti opravičite in nadaljujte. Če boste ohranili pristnost in smisel za humor, vam napake nihče ne bo zameril;
  • Odprite se: Čim boste gradili distanco med vami in ljudmi, bodo oni to začutili. Da bi pripravili odličen govor, je nujno, da se do določene mere odprete in govorite o svojih prepričanjih in občutkih. Na tak način se bo občinstvo čutilo bolj povezano z vami.

Priprave pred nastopom

Na dober govor se je treba prej dobro pripraviti. Kaj lahko naredite za to?

  • Vadite pred samim nastopom: Ko ste enkrat napisali osnutek vašega govora, je pomembno, da ga zvadite tudi v praksi. Dobro je, če se pri tem snemate. Tako boste lahko objektivno ocenili kakovost predajanja sporočila in način govorjenja in po potrebi popravili morebitne pomanjkljivosti;
  • Časovna omejitev: Dostikrat je že vnaprej opredeljeno, koliko časa imate na razpolago za predavanje. Ko vadite, se zato štopajte in se pri tem držite začrtanega časovnega okvirja.

Ob koncu se osredotočite na dodano vrednost za poslušalce

Zaključek predstavitve bo poslušalcem ostal najbolj v spominu. Poskrbite za to, da v pozitivnem. Ko se odločate, kako boste predstavitev zaključili, se osredotočite na to, s kakšnimi občutki bi želeli, da ljudje odidejo z vaše predstavitve.

  • Vzbudite njihova čustva: Če boste v ljudeh vzbudili čustva, si bodo vaš govor zagotovo zapomnili. Zaključek predstavitve je lahko priložnost za kratek video, zanimivo sliko ali citat, ki vzbudi zanimanje;
  • Glavni poudarki: Stavek, za katerega bi radi, da si ga ljudje zapomnijo, povejte počasi in po koncu naredite kratko pavzo. Tako bodo ljudje nanj še bolj osredotočeni;
  • Pozovite k akciji: Ob koncu nastopa pozovite ljudi k akciji. Če ste govorili o varstvu okolja, jim predlagajte, kako lahko sami pripomorejo k bolj čistem okolju. Če ste jim predali znanje o marketingu, jim dajte predloge, kako lahko stvari hitro preizkusijo v praksi.

Vir: biteable.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Preberite več >>

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje