Navdušite publiko z nepozabnim uvodom
Bodite drzni! (Vir: Gratisography.com)
Če zapravite te dragocene sekunde s šalo, dnevnim redom, opravičilom, podrobnostmi o hišnih opravilih, nizom zahval ali besedičenjem s prekomerno uporabo mašil, se bo vaše občinstvo izgubilo in morda ga ne boste več pritegnili. Uvod je najpomembnejši, zato moramo razviti in zvaditi dober pričetek predstavitve. V nadaljevanju vam predstavljamo 7 načinov, kako primerno začeti nastop pred občinstvom.
1. Povejte privlačno zgodbo.
Od vseh možnih uvodov je pripovedovanje zgodb najmočnejše in najuspešnejše orodje. Ljudje smo navajeni uživati in se učiti iz zgodb. Od pravljic za lahko noč do zgodb ob ognju – heroji, zlobneži, konflikti, zapleti, dialogi nas potegnejo vase, včasih spomnijo na naše življenje in zadržijo našo pozornost.
Zgodba, ki jo pripovedujete, je lahko vaša osebna, ko občinstvu iz prve roke poveste, zakaj vas določena tema tako privlači. Ali pa povejte zgodbo o nekom drugem, od katerega se občinstvo lahko kaj nauči. Ideja je, da uvod pričnemo s 60- do 90-sekundno zgodbo, ki pritegne poslušalce, hkrati pa zajame bistvo vašega sporočila. V pomoč so vam lahko vprašanja: S kakšnimi izzivi ste se vi (ali nekdo drug) soočili v povezavi s temo? Kako ste jih premagali? Kdo vam je pomagal ali pa preprečeval uspeh? Kaj ste se naučili? Kaj želite, da občinstvo pridobi iz zgodbe, začuti ali naredi, ko sliši zgodbo?
4-tedenski Trening javnega nastopa je kot nalašč zate. Preveri >>
2. Postavite retorično vprašanje.
Retorična vprašanja so postavljena z namenom prepričevanja – občinstvo nanje ne bo odgovarjalo naglas, ampak potihem in le zase. Če so postavljena dobro in ob primernem trenutku, retorična vprašanja na občinstvo vplivajo tako, da verjame govorcu. Hkrati pa pritegnejo pozornost in občinstvo motivirajo, da razmišlja o odgovoru.
3. Šokirajte občinstvo.
Šokirajte občinstvo z udarno statistiko ali naslovom, ki jih takoj pritegne. Drzne trditve in dejstva morajo bit neposredno povezani z namenom vaše predstavitve. Na takšen način vam občinstvo prisluhne in se pozitivno odzove na vaše sporočilo, priporočilo in naslednje korake.
4. Uporabite močan citat.
Uporabite modre besede znane osebnosti, ki je verodostojna, všečna in znana. Seveda pa mora biti citat povezan z vašim idejnim sporočilom in biti relevanten za vaše občinstvo. Predstavljajte si, da imate pred seboj skupino, v kateri želite doseči določen konsenz, ali pa predavate o menedžmentu konflikta. Uvod bi lahko začeli z: »Mark Twain je nekoč dejal, da če se dva strinjata o vsem, je eden od njiju odveč. Čeprav se nekateri ne strinjamo z določeno zadevo, je vsak izmed nas pomemben pri doseganju rešitve.«
5. Uporabite fotografijo.
Uporabite fotografije namesto besedila. Kakovostna fotografija pritegne občinstvo, poveča razumevanje, vključi domišljijo in naredi sporočilo bolj zapomnljivo. Namesto dolgočasnih grafov in tabel poskušajte podatke vizualizirati v obliki estetskih podob, ki bodo v poslušalčevih mislih ostale dlje časa.
6. Uporabite (vizualne) pripomočke.
Z rekviziti lahko poudarite svoje sporočilo. Nek direktor je na letnem srečanju govor pričel z zamahom teniškega loparja – na ta način je lopar briljantno izrabil za metaforo zmagovalnega udarca v premagovanju konkurence. Pomislite, kako bi lahko v svoji predstavitvi uporabili veliko stensko uro, barvito darilno vrečko, žogice za žongliranje, set kart ali kak drug rekvizit, da bi predstavili določeno temo, pritegnili ali nasmejali občinstvo in ga hkrati pripeljali do določenega sporočila.
7. Zavrtite kratek video.
Zamislite si kampanjo zbiranja denarja za ogrožene vrste, ki bi se pričela z videom, ki prikazuje, kako se leopardji mladiči igrajo med sabo. Videi spodbudijo čustvene odzive. Namesto besedila ali alinej na prosojnicah uporabite ljudi, slike in zvok, dodajte dramo in komunicirajte bistvo sporočila hitreje. Walt Disney je dejal: »Raje bi zabaval ljudi in upal, da se kaj naučijo, kot pa jih učil in upal, da so se zabavali.«
Vir: Business Insider