7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja.

Podjetniki naj o registraciji znamke razmislijo še pred pričetkom s poslovanjem. (Vir slike: Pixabay)

Ne glede na to, ali se tega zavedamo ali ne, potrošniki vsakodnevno prihajamo v stik z blagovnimi znamkami. Na odločitev, ali bomo svoj denar porabili za nakup določenega izdelka ali storitve, zagotovo vplivata ugled in poznanost imena – oziroma znamke podjetja.

Smiselno je, da podjetnik še pred pričetkom poslovanja in pred trženjem svojih izdelkov ali storitev čas nameni razmisleku in izbiri imena, ki ga bo spremljalo na poslovni poti.

Preden podjetje investira čas in denar v določeno ime in razvoj znamke, je potrebno poskrbeti, da je ime prosto in da ustreza naravi podjetja. Podjetje naj izbere ime, ki je čim bolj unikatno in bo poskrbelo za jasno razlikovanje njihovih proizvodov od proizvodov konkurenčnih podjetij. Zagotoviti pa je potrebno tudi, da ne pride do kršitve pravic imetnikov podobnih ali enakih znamk. V nasprotnem primeru imajo slednji pravico ugovarjati prijavi blagovne znamke, ki je podobna njihovi.

Ko v primeru podobnih znamk pride do ugovora, obstaja velika verjetnost, da znamka na koncu ne bo registrirana, denar, ki je bil vložen v sam postopek, v promocijski material in za oglaševanje, pa bo izgubljen. Ker gre za pomemben korak, podjetnikom svetujemo, da nalogo preverjanja razpoložljivosti imena zaupajo strokovnjakom, ki bodo delo opravili tako, kot je treba. S tem si lahko v prihodnje prihranijo veliko potencialnih glavobolov.

Obstaja veliko razlogov, zakaj je registracija znamke na začetku poti vsakega podjetnika nujna. V nadaljevanju pa opisujemo samo nekaj najbolj očitnih.

1. Znamka kot učinkovito orodje komunikacije

Znamka po svojem bistvu predstavlja (grafični) prikaz, ki se zaščiti v povezavi z blagom ali storitvami imetnika znamke in omogoča razlikovanje blaga in storitev enega podjetja od njegovih konkurentov. Sestavljena je lahko iz besed, črk, grafičnih elementov, barv, oblik ali kombinacije naštetega.

Znamka pa podjetniku ne služi zgolj kot sredstvo razlikovanja. Služi tudi kot sredstvo za komunikacijo s potrošniki! Ko slednji pridejo v stik z njo, si ustvarijo miselno povezavo izdelka, označenega z znamko, z njegovim proizvajalcem. Če podjetnik veliko vlaga v oglaševanje in dela na prepoznavnosti in ugledu svoje znamke, bo ta povezava pozitivna in bo prispevala k rasti njegovega obsega poslovanja.

2. Razločevanje od konkurence

Na določenih področjih je trg že zasičen s ponudniki istih izdelkov ali storitev. V takih primerih je registracija znamke učinkovito orodje, ki poskrbi, da se podjetnik loči od konkurence. Znamka pritegne pozornost potrošnika in omogoči, da podjetje s svojimi proizvodi in storitvami izstopa iz množice.

Cilj, h kateremu podjetnik stremi, je zagotoviti, da potrošnik pri proizvodu, označenemu z njegovo znamko, takoj in natančno ve, s kom ima opravka in kaj lahko pričakuje. Če gre za znamko, ki pri potrošnikih uživa določeno stopnjo ugleda, bo to pomenilo, da je verjetnost, da bo potrošnik iskal alternativne izdelke, manjša. Ugled pa prav tako lahko upraviči tudi višjo ceno proizvoda ali storitve.

Znamka torej lahko predstavlja ključni faktor pri odločitvi potrošnika, zakaj bo še naprej ostal pri proizvodu določene znamke.

3. Koristi socialnih omrežij

Podjetniki lahko znamko učinkovito tržijo in uporabljajo v povezavi s svojo spletno stranjo in na svojih socialnih omrežjih. Stranka namreč pri iskanju v brskalnik pogosto vpiše le ime produkta, oziroma znamke, ki ga označuje. Več prometa na spletni strani posledično še poveča njen promet ter pomeni več strank in večjo prepoznavnost znamke.

4. Vrednost znamke skozi čas

Več pozornosti podjetnik nameni svoji znamki in več vlaga vanjo, bolj bo njena vrednost s časom naraščala. Potrošniki se navadijo na prisotnost znamke na trgu in jo vedno lažje ter bolje prepoznajo med množico istovrstnih proizvodov. S časom torej ugled takšne znamke raste, kar pripomore k večanju števila kupcev proizvodov, ki jih znamka označuje. Podjetje lahko ugled znamke izkoristi tudi tako, da z znamko prične označevati svoje druge proizvode in storitve in širi svoj obseg poslovanja, s čimer raste vrednost podjetja kot celote.

Večji ugled znamka pridobi, višja je njena vrednost. To v končni fazi pomeni tudi, da podjetje lahko proda pravice do uporabe znamke drugim interesentom in v zvezi s tem sklepa licenčne pogodbe.

5. Lažje pridobivanje kadra

Podjetja, imetniki znamk, ki pri ljudeh zbujajo pozitivne občutke, so v vlogi delodajalca za potencialno delovno silo bolj privlačna. Interesentov za delovna mesta je pri takšnih podjetjih več, kar pomeni, da bo proces iskanja usposobljene in primerne delovne sile veliko lažji. Pozitivni občutki zaposlenih do znamke pa prinesejo tudi večjo verjetnost, da bo oseba želela obdržati takšno zaposlitev.

6. Ugodno do znamke

Registracija znamke v Sloveniji je stroškovno precej ugoden postopek. Osnovne pristojbine znašajo 250 evrov, znamka pa nato velja 10 let – v tem času drugih stroškov z ohranjanjem registracije ni. Pristojbine za evropsko znamko se pričnejo pri 850 evrih, kar je vseeno zanemarljiv strošek, glede na to, da znamka velja na ozemlju vseh članic EU in prav tako 10 let.

7. Neomejeno podaljševanje

Kot že omenjeno, znamka velja 10 let. Njeno veljavnost je nato mogoče podaljševati vsakih deset let, neomejenokrat, v nasprotju z npr. modelom ali patentom. Nekatere svetovno znane znamke so registrirane že okoli 100 let. Pepsi-Cola, na primer, je bila prvič registrirana leta 1896, Mercedes pa leta 1900.

Vir: Entrepreneur Europe

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

V članku predstavljamo deset znamk, ki imajo trenutno največjo vrednost na svetu. Kot je opaziti, so njihovi imetniki predvsem velika podjetja, ki so na trgu prisotna že desetletja. Rast vrednosti znamke do takšnih razsežnosti torej zahteva svoj čas in trud, saj ni dosežena kar čez noč. Preberite več >>

Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Kako zgraditi vrednost blagovne znamke?

Ko je blagovna znamka registrirana, lahko njena vrednost raste ali pada. To je odvisno od tega, koliko podjetnik vanjo vlaga, pa tudi od tržnih sil in samega uspeha podjetja. Vlaganje v znamko naj podjetnik dojema kot naložbo, saj blagovna znamka predstavlja del premoženja podjetja. Lahko se jo licencira, proda ali uporabi pri poroštvu, zato vprašanje njene vrednosti vsekakor ni brezpredmetno. Preberite več >>

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Kakšna je razlika med slovensko znamko in znamko EU

Pred registracijo znamke je podjetnik soočen s kar nekaj temeljnimi odločitvami, ena od teh je tudi izbira območja zaščite njegove znamke. V članku smo zato razdelali osnovne prednosti in slabosti ter razlike pri registraciji znamke v Sloveniji ali v EU, ki bodo podjetniku v pomoč pri njegovi odločitvi. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Kršitev in pravno varstvo blagovne znamke

Pred vstopom na trg je priporočljivo pregledati ustrezne baze podatkov, saj obstaja možnost, da so logotip, besedna zveza ali slogan, s katerimi se želite pojavljati in predstavljati na trgu, že pravno zavarovani kot blagovna znamka. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Najpogostejše napake pri registraciji znamke

Znamka imetniku služi kot sredstvo identifikacije, hkrati pa omogoča tudi razločevanje njegovih proizvodov in storitev od tistih, ki jih trži njegova konkurenca. Ko se podjetnik odloči pričeti s postopkom registracije znamke, naj prej poskrbi, da se izogne nekaterim najpogostejšim napakam, ki so opisane v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

17.05.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje