7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja.

Podjetniki naj o registraciji znamke razmislijo še pred pričetkom s poslovanjem. (Vir slike: Pixabay)

Ne glede na to, ali se tega zavedamo ali ne, potrošniki vsakodnevno prihajamo v stik z blagovnimi znamkami. Na odločitev, ali bomo svoj denar porabili za nakup določenega izdelka ali storitve, zagotovo vplivata ugled in poznanost imena – oziroma znamke podjetja.

Smiselno je, da podjetnik še pred pričetkom poslovanja in pred trženjem svojih izdelkov ali storitev čas nameni razmisleku in izbiri imena, ki ga bo spremljalo na poslovni poti.

Preden podjetje investira čas in denar v določeno ime in razvoj znamke, je potrebno poskrbeti, da je ime prosto in da ustreza naravi podjetja. Podjetje naj izbere ime, ki je čim bolj unikatno in bo poskrbelo za jasno razlikovanje njihovih proizvodov od proizvodov konkurenčnih podjetij. Zagotoviti pa je potrebno tudi, da ne pride do kršitve pravic imetnikov podobnih ali enakih znamk. V nasprotnem primeru imajo slednji pravico ugovarjati prijavi blagovne znamke, ki je podobna njihovi.

Ko v primeru podobnih znamk pride do ugovora, obstaja velika verjetnost, da znamka na koncu ne bo registrirana, denar, ki je bil vložen v sam postopek, v promocijski material in za oglaševanje, pa bo izgubljen. Ker gre za pomemben korak, podjetnikom svetujemo, da nalogo preverjanja razpoložljivosti imena zaupajo strokovnjakom, ki bodo delo opravili tako, kot je treba. S tem si lahko v prihodnje prihranijo veliko potencialnih glavobolov.

Obstaja veliko razlogov, zakaj je registracija znamke na začetku poti vsakega podjetnika nujna. V nadaljevanju pa opisujemo samo nekaj najbolj očitnih.

1. Znamka kot učinkovito orodje komunikacije

Znamka po svojem bistvu predstavlja (grafični) prikaz, ki se zaščiti v povezavi z blagom ali storitvami imetnika znamke in omogoča razlikovanje blaga in storitev enega podjetja od njegovih konkurentov. Sestavljena je lahko iz besed, črk, grafičnih elementov, barv, oblik ali kombinacije naštetega.

Znamka pa podjetniku ne služi zgolj kot sredstvo razlikovanja. Služi tudi kot sredstvo za komunikacijo s potrošniki! Ko slednji pridejo v stik z njo, si ustvarijo miselno povezavo izdelka, označenega z znamko, z njegovim proizvajalcem. Če podjetnik veliko vlaga v oglaševanje in dela na prepoznavnosti in ugledu svoje znamke, bo ta povezava pozitivna in bo prispevala k rasti njegovega obsega poslovanja.

2. Razločevanje od konkurence

Na določenih področjih je trg že zasičen s ponudniki istih izdelkov ali storitev. V takih primerih je registracija znamke učinkovito orodje, ki poskrbi, da se podjetnik loči od konkurence. Znamka pritegne pozornost potrošnika in omogoči, da podjetje s svojimi proizvodi in storitvami izstopa iz množice.

Cilj, h kateremu podjetnik stremi, je zagotoviti, da potrošnik pri proizvodu, označenemu z njegovo znamko, takoj in natančno ve, s kom ima opravka in kaj lahko pričakuje. Če gre za znamko, ki pri potrošnikih uživa določeno stopnjo ugleda, bo to pomenilo, da je verjetnost, da bo potrošnik iskal alternativne izdelke, manjša. Ugled pa prav tako lahko upraviči tudi višjo ceno proizvoda ali storitve.

Znamka torej lahko predstavlja ključni faktor pri odločitvi potrošnika, zakaj bo še naprej ostal pri proizvodu določene znamke.

3. Koristi socialnih omrežij

Podjetniki lahko znamko učinkovito tržijo in uporabljajo v povezavi s svojo spletno stranjo in na svojih socialnih omrežjih. Stranka namreč pri iskanju v brskalnik pogosto vpiše le ime produkta, oziroma znamke, ki ga označuje. Več prometa na spletni strani posledično še poveča njen promet ter pomeni več strank in večjo prepoznavnost znamke.

4. Vrednost znamke skozi čas

Več pozornosti podjetnik nameni svoji znamki in več vlaga vanjo, bolj bo njena vrednost s časom naraščala. Potrošniki se navadijo na prisotnost znamke na trgu in jo vedno lažje ter bolje prepoznajo med množico istovrstnih proizvodov. S časom torej ugled takšne znamke raste, kar pripomore k večanju števila kupcev proizvodov, ki jih znamka označuje. Podjetje lahko ugled znamke izkoristi tudi tako, da z znamko prične označevati svoje druge proizvode in storitve in širi svoj obseg poslovanja, s čimer raste vrednost podjetja kot celote.

Večji ugled znamka pridobi, višja je njena vrednost. To v končni fazi pomeni tudi, da podjetje lahko proda pravice do uporabe znamke drugim interesentom in v zvezi s tem sklepa licenčne pogodbe.

5. Lažje pridobivanje kadra

Podjetja, imetniki znamk, ki pri ljudeh zbujajo pozitivne občutke, so v vlogi delodajalca za potencialno delovno silo bolj privlačna. Interesentov za delovna mesta je pri takšnih podjetjih več, kar pomeni, da bo proces iskanja usposobljene in primerne delovne sile veliko lažji. Pozitivni občutki zaposlenih do znamke pa prinesejo tudi večjo verjetnost, da bo oseba želela obdržati takšno zaposlitev.

6. Ugodno do znamke

Registracija znamke v Sloveniji je stroškovno precej ugoden postopek. Osnovne pristojbine znašajo 250 evrov, znamka pa nato velja 10 let – v tem času drugih stroškov z ohranjanjem registracije ni. Pristojbine za evropsko znamko se pričnejo pri 850 evrih, kar je vseeno zanemarljiv strošek, glede na to, da znamka velja na ozemlju vseh članic EU in prav tako 10 let.

7. Neomejeno podaljševanje

Kot že omenjeno, znamka velja 10 let. Njeno veljavnost je nato mogoče podaljševati vsakih deset let, neomejenokrat, v nasprotju z npr. modelom ali patentom. Nekatere svetovno znane znamke so registrirane že okoli 100 let. Pepsi-Cola, na primer, je bila prvič registrirana leta 1896, Mercedes pa leta 1900.

Vir: Entrepreneur Europe

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje