7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja.

Podjetniki naj o registraciji znamke razmislijo še pred pričetkom s poslovanjem. (Vir slike: Pixabay)

Ne glede na to, ali se tega zavedamo ali ne, potrošniki vsakodnevno prihajamo v stik z blagovnimi znamkami. Na odločitev, ali bomo svoj denar porabili za nakup določenega izdelka ali storitve, zagotovo vplivata ugled in poznanost imena – oziroma znamke podjetja.

Smiselno je, da podjetnik še pred pričetkom poslovanja in pred trženjem svojih izdelkov ali storitev čas nameni razmisleku in izbiri imena, ki ga bo spremljalo na poslovni poti.

Preden podjetje investira čas in denar v določeno ime in razvoj znamke, je potrebno poskrbeti, da je ime prosto in da ustreza naravi podjetja. Podjetje naj izbere ime, ki je čim bolj unikatno in bo poskrbelo za jasno razlikovanje njihovih proizvodov od proizvodov konkurenčnih podjetij. Zagotoviti pa je potrebno tudi, da ne pride do kršitve pravic imetnikov podobnih ali enakih znamk. V nasprotnem primeru imajo slednji pravico ugovarjati prijavi blagovne znamke, ki je podobna njihovi.

Ko v primeru podobnih znamk pride do ugovora, obstaja velika verjetnost, da znamka na koncu ne bo registrirana, denar, ki je bil vložen v sam postopek, v promocijski material in za oglaševanje, pa bo izgubljen. Ker gre za pomemben korak, podjetnikom svetujemo, da nalogo preverjanja razpoložljivosti imena zaupajo strokovnjakom, ki bodo delo opravili tako, kot je treba. S tem si lahko v prihodnje prihranijo veliko potencialnih glavobolov.

Obstaja veliko razlogov, zakaj je registracija znamke na začetku poti vsakega podjetnika nujna. V nadaljevanju pa opisujemo samo nekaj najbolj očitnih.

1. Znamka kot učinkovito orodje komunikacije

Znamka po svojem bistvu predstavlja (grafični) prikaz, ki se zaščiti v povezavi z blagom ali storitvami imetnika znamke in omogoča razlikovanje blaga in storitev enega podjetja od njegovih konkurentov. Sestavljena je lahko iz besed, črk, grafičnih elementov, barv, oblik ali kombinacije naštetega.

Znamka pa podjetniku ne služi zgolj kot sredstvo razlikovanja. Služi tudi kot sredstvo za komunikacijo s potrošniki! Ko slednji pridejo v stik z njo, si ustvarijo miselno povezavo izdelka, označenega z znamko, z njegovim proizvajalcem. Če podjetnik veliko vlaga v oglaševanje in dela na prepoznavnosti in ugledu svoje znamke, bo ta povezava pozitivna in bo prispevala k rasti njegovega obsega poslovanja.

2. Razločevanje od konkurence

Na določenih področjih je trg že zasičen s ponudniki istih izdelkov ali storitev. V takih primerih je registracija znamke učinkovito orodje, ki poskrbi, da se podjetnik loči od konkurence. Znamka pritegne pozornost potrošnika in omogoči, da podjetje s svojimi proizvodi in storitvami izstopa iz množice.

Cilj, h kateremu podjetnik stremi, je zagotoviti, da potrošnik pri proizvodu, označenemu z njegovo znamko, takoj in natančno ve, s kom ima opravka in kaj lahko pričakuje. Če gre za znamko, ki pri potrošnikih uživa določeno stopnjo ugleda, bo to pomenilo, da je verjetnost, da bo potrošnik iskal alternativne izdelke, manjša. Ugled pa prav tako lahko upraviči tudi višjo ceno proizvoda ali storitve.

Znamka torej lahko predstavlja ključni faktor pri odločitvi potrošnika, zakaj bo še naprej ostal pri proizvodu določene znamke.

3. Koristi socialnih omrežij

Podjetniki lahko znamko učinkovito tržijo in uporabljajo v povezavi s svojo spletno stranjo in na svojih socialnih omrežjih. Stranka namreč pri iskanju v brskalnik pogosto vpiše le ime produkta, oziroma znamke, ki ga označuje. Več prometa na spletni strani posledično še poveča njen promet ter pomeni več strank in večjo prepoznavnost znamke.

4. Vrednost znamke skozi čas

Več pozornosti podjetnik nameni svoji znamki in več vlaga vanjo, bolj bo njena vrednost s časom naraščala. Potrošniki se navadijo na prisotnost znamke na trgu in jo vedno lažje ter bolje prepoznajo med množico istovrstnih proizvodov. S časom torej ugled takšne znamke raste, kar pripomore k večanju števila kupcev proizvodov, ki jih znamka označuje. Podjetje lahko ugled znamke izkoristi tudi tako, da z znamko prične označevati svoje druge proizvode in storitve in širi svoj obseg poslovanja, s čimer raste vrednost podjetja kot celote.

Večji ugled znamka pridobi, višja je njena vrednost. To v končni fazi pomeni tudi, da podjetje lahko proda pravice do uporabe znamke drugim interesentom in v zvezi s tem sklepa licenčne pogodbe.

5. Lažje pridobivanje kadra

Podjetja, imetniki znamk, ki pri ljudeh zbujajo pozitivne občutke, so v vlogi delodajalca za potencialno delovno silo bolj privlačna. Interesentov za delovna mesta je pri takšnih podjetjih več, kar pomeni, da bo proces iskanja usposobljene in primerne delovne sile veliko lažji. Pozitivni občutki zaposlenih do znamke pa prinesejo tudi večjo verjetnost, da bo oseba želela obdržati takšno zaposlitev.

6. Ugodno do znamke

Registracija znamke v Sloveniji je stroškovno precej ugoden postopek. Osnovne pristojbine znašajo 250 evrov, znamka pa nato velja 10 let – v tem času drugih stroškov z ohranjanjem registracije ni. Pristojbine za evropsko znamko se pričnejo pri 850 evrih, kar je vseeno zanemarljiv strošek, glede na to, da znamka velja na ozemlju vseh članic EU in prav tako 10 let.

7. Neomejeno podaljševanje

Kot že omenjeno, znamka velja 10 let. Njeno veljavnost je nato mogoče podaljševati vsakih deset let, neomejenokrat, v nasprotju z npr. modelom ali patentom. Nekatere svetovno znane znamke so registrirane že okoli 100 let. Pepsi-Cola, na primer, je bila prvič registrirana leta 1896, Mercedes pa leta 1900.

Vir: Entrepreneur Europe

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Znamka je edini način, kako zadovoljnemu kupcu vašega proizvoda ali storitve ustvariti prijeten spomin na nakup in ga pripraviti do tega, da bo ponovno kupil vaš izdelek oziroma koristil vašo storitev, hkrati pa preprečiti ostalim, da bi se okoristili z dodano vrednostjo, ki jo ponujate. Preberite več >>

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Oznake: , , , , , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje