Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Iz lastnih izkušenj človek pridobi največ novega znanja. Kljub temu pa v podjetništvu velja, da je v primeru neizkušenosti pametno poiskati pomoč mentorjev ali poslovnih partnerjev, ki vedo, kako se stvarem streže. Avtor projekta KOLOS tega ni storil, zato se je razvoja ideje lotil povsem napačno.
Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Bolgarski podjetnik Ivaylo Kalburdzhiev, ki je javnosti bolj znan po projektu KOLOS, se je razvoja svoje poslovne ideje lotil sam, neupoštevajoč dejstvo, da pred tem ni imel večjih izkušenj s podjetništvom. 

Na kratko je njegova podjetniška pot potekala nekako takole: domislil se je poslovne ideje, se odpravil na banko po posojilo, v izolaciji je nato razvil produkt, se z njim podal na Indiegogo (neuspešno) in tudi na Kickstarter (neuspešno) ter šele na ta način sploh preizkusil, ali obstaja tržišče za njegov produkt. 

Napak je bilo precej in na koncu se je celo izkazalo, da tržišča pravzaprav ni, in projekt KOLOS, igralna konzola za iPad, je tako po več kot 3 letih razvoja ter več kot 50 tisoč dolarjih vložka propadel.

Izkazalo se je, da zanimanja za igralno konzolo za iPad KOLOS ni (Vir slike: Tech.eu)

Kalburdzhiev se je v teh treh letih naučil marsičesa novega in zato za vse mlade podjetnike pripravil nekaj nasvetov:

Nasvet št. 1: Vedno rešujte le takšen problem, ki vam odkrito povzroča težave

Kalburdzhiev se je uresničevanja poslovne ideje lotil precej nerodno: šele z denarjem, ki ga je zbral za projekt KOLOS, je kupil svoj prvi iPad in nanj naložil nekaj videoigric. V resnici torej nikoli ni reševal problema, s katerim se bi v življenju soočil tudi sam, saj iPada sploh nikoli ni uporabljal.

Nasvet št. 2: Prepričajte se, da konkurenca že obstaja

Prvotne raziskave, ki jih je opravil Kalburdzhiev, so pokazale, da na tržišču še ni bilo opaziti produktov, podobnih KOLOS-u. Bolgar bi se tedaj moral vprašati, ali je on resnično prvi, ki se je domislil takšnega pripomočka, ali pa se tu skriva nekaj več: nezanimanje tržišča. Ker si tega vprašanja ni zastavil, je spregledal dejstvo, da tržišča za njegov produkt sploh ni. 

Nasvet št. 3: Zgradite minimalno sprejemljiv produkt

Preden se je Kalburdzhiev lotil razvoja produkta, bi moral s čim manj denarnega in časovnega vložka zgraditi minimalno sprejemljiv produkt ter nato povprašati prve uporabnike za mnenje. Tedaj bi najverjetneje ugotovil, da lahka prenosna naprava, kot je iPad, ne potrebuje težkih dodatkov, ki njeno uporabo bistveno omejijo. A Bolgar tega ni storil. 

Nasvet št. 4: Pogovarjajte se s potencialnimi kupci

Še ena izmed napak, ki jih je na svoji poti napravil Kalburdzhiev, je bila ta, da se nikoli ni podal izven svoje cone udobja ter nikoli ni spregovoril s pravimi potencialnimi kupci. Namesto tega je napravil zgolj spletno anketo in jo zastavil tako, da je pridobil zgolj takšne odgovore, kakršne je želel slišati.

Nasvet št. 5: Poskrbite, da boste zgradili PRAVI produkt

Ni pomembno, ali so preostali koraki razvoja produkta izvedeni brezhibno – v kolikor razvijate produkt, ki ga nihče ne bo želel, ne boste nikoli mogli uspeti. Kalburdzhiev svetuje, da si pri iskanju pravega produkta pomagate z metodologijo vitkega podjetništva, ki jo je osnoval Eric Ries. 

Nasvet št. 6: Izbrana tržna niša naj bo dovolj široka

Tekom razvoja produkta so Kalburdzhieva večkrat vprašali, zakaj se osredotoča zgolj na iPad in ne tudi na ostale tablične računalnike. Danes mu je jasno, da bi se moral usmeriti na širše tržišče ter izdelati produkt, ki bi ga lahko uporabljala večja množica ljudi.

Nasvet št. 7: Raziščite potencial, ki ga ima vaše tržišče

V primeru KOLOS-a je sčasoma postalo jasno, da je prodaja iPadov v zadnjih letih precej upadla. Ljudje so se raje kot za tablični računalnik odločili za druge Applove produkte: za iPhone ali MacBook, kar bi moral Kalburdzhiev opaziti, saj se je posredno dotikalo tržišča, na katerega je ciljal.

Nasvet št. 8: Pridobljeni denar zapravite pametno

Kalburdzhiev je sposojeni denar porabil za nakup 3D modelov, dragih prototipov, registracijo blagovne znamke in patenta ter za poplačilo odvetniških storitev. Sledili so stroški za izgradnjo kvalitetnega promocijskega videoposnetka, pisanje poslovnega načrta, izdelavo marketinškega načrta in podobno. Na koncu je ugotovil, da je za produkt, ki ga nihče noče, zapravil prav vse prihranke. 

Nasvet št. 9: Ne slepite se

Naivnost je bila tista, ki je Kalburdzhievu kar tri leta onemogočala, da uvidi pravo pot. Šele tedaj, ko je vsakemu interesentu poslal elektronsko sporočilo s povabilom k nakupu KOLOS-a na Kickstarterju in pridobil zgolj 5 odgovorov ter 2 dejanska kupca, je ugotovil, da je bil vsa ta leta zaslepljen.

Nasvet št. 10: Na tržišče vstopite čim prej

Kar tri leta so bila potrebna, da je projekt KOLOS zaživel na Kickstarterju. Kalburdzhiev sedaj ve, da mora podjetje izdelati prototip, pridobiti prva mnenja ter preizkusiti tržišče (na primer na Kickstarterju) prej kot v enem letu. V kolikor traja dlje, je z izvedbo najverjetneje nekaj narobe. 

Vir: Tech.eu

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Več >


Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

V torek, 10. septembra, se je zaključil sejem zabavne elektronike IFA v Berlinu. Na sejmu je sodelovalo tudi slovensko podjetje Chipolo, s katerim smo spregovorili nekaj besed. Več >

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Pametni nadzornik za vodo Aquaro, ki ga je razvilo slovensko podjetje, se je podal na platformo za množično financiranje Kickstarter, kjer je že v prvih dneh dosegel zastavljeni finančni cilj. Več >

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Znamka Kefirko, znana po svojih inovativnih izdelkih za domačo fermentacijo in pripravo kefirja, sira, drož, kombuče in drugega, je na platformi za množično financiranje Kickstarter 16. aprila predstavila svojo 5. kampanjo, tokrat za novi Kombuča Fermentor. Več >

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Več >

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Več >

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Več >

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Več >

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Več >

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Slovenski projekt na Kickstarterju: 2-in-1 holder for phone & GoPro

Naprava "2-in-1 holder for phone& GoPro" je namenjena stabilizaciji pametnega telefona med vožnjo z avtom, kolesom, motorjem. Uporabna pa je tudi za domačo rabo kot podstavek za telefon. Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki