Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Startupi, ki za nadaljnji razvoj potrebujejo finančno injekcijo, iščejo naklonjenost investitorjev. Pitchi, kot imenujemo te javne predstavitve, jih lahko popeljejo do cilja – investicije, ki jim zagotovi potrebna sredstva in znanje za nadaljnjo pot.
Dve največji napaki, ki jih lahko naredite med pitchanjem investitorjem

Daymond John, podjetnik in investitor, je razkril dve glavni napaki, ki jih delajo podjetniki med pitchanjem investitorjem (Vir slike: YouTube).

Tokrat se bomo osredotočili na nasveta podjetnika Daymonda Johna, ki se ga morda spominjate iz oddaje Shark Tank. Ameriški investitor in podjetnik je nastope podjetnikov, ki si želijo narediti korak naprej, videl že neštetokrat. Lahko bi rekli, da je videl prav vse možne različice pitchev. Od tistih, ki bi jim na koncu lahko zgolj še zaploskal in se priklonil, pa vse do tistih, ki se končajo z rdečico na obrazu in besedami, ki jih še sam govorec ne razume.

Kaj je najhujša kombinacija pri pitchih, ki jo je videl kot investitor, so ga vprašali radovedni ameriški novinarji. »Toliko jih je, da ne morem povedati zgolj ene,« se je pošalil. »Koliko časa imate?«

John je izpostavil dve glavni napaki, ki jih podjetniki delajo med pitchi, in ti dve sta:

1. Napačna ocena trga

Veliko podjetnikov med pitchem omeni, da vstopajo oziroma da so že prisotni na velikem, na primer 50 milijard dolarjev velikem trgu. Večji del tega trga pa bo postal njihov. To ne pomeni popolnoma nič, meni John. To je tako, kot če bi sam kupil hišo na trilijon dolarjev vrednem trgu in jo plačal v gotovini. Če imate preveč možnosti, potem verjetno nimate dovolj informacij. Bolje, da naredite dobro raziskavo trga in s podatki podkrepite svoje besede, svetuje.

2. Previsoko oceno postavite svojemu podjetju.

Če precenite sebe in svoje podjetje, je to lahko velik problem. Vredni ste toliko, kolikor ste vredni investitorju, ki bo investiral v vas. Če stopite pred investitorje in jim poveste, da potrebujete dva milijona dolarjev za nekaj, kar ste ali pa boste prodali za 50 tisoč dolarjev, to nima smisla, je bil kritičen. Realna ocena podjetja ni zgolj ugibanje, temveč se ta vrti okoli konkretnih številk, ki jih lahko enostavno in hitro razložite.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Podjetniki, izpilite svoje javno nastopanje!

Ne glede na podjetniško panogo, v katero vstopate, boste kot podjetnik zagotovo potrebovali odlične govorniške sposobnosti. Če želite uspeti, boste namreč morali tudi javno nastopati - pred mediji, poslovnimi partnerji in nenazadnje tudi pred investitorji! Preberite več >>

Kako pripraviti govor, ki si ga bodo ljudje zapomnili?

Kako pripraviti govor, ki si ga bodo ljudje zapomnili?

Nastopanje pred občinstvom je odlična priložnost, da predate ljudem želeno sporočilo. Podjetniki se dostikrat znajdejo v situaciji, ko morajo govoriti o svoji ideji in o njej prepričati druge. Vendar se morate, če želite, da bi bila predstavitev uspešna, držati nekaterih temeljev. Podajamo vam nekaj napotkov. Preberite več >>

Kako izboljšati svoje govorniške sposobnosti in odpraviti mašila?

Kako izboljšati svoje govorniške sposobnosti in odpraviti mašila?

Dobre govorniške sposobnosti so za vsakega podjetnika izjemnega pomena. Kot podjetnik morate biti prepričljivi pri komunikaciji s svojimi zaposlenimi, v stiku s strankami ter pri predstavitvi svoje dejavnosti potencialnim poslovnim partnerjem in javnosti. Preberite več >>

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Video: Kako pripraviti izvrsten javni nastop?

Ni univerzalne formule, ki bi človeka pripravila na izvrsten javni nastop. Obstajajo pa iztočnice, s katerimi si lahko pomagate in postanete govorec, ki ga bodo želele slišati množice. Preberite več >>

5 najpogostejših govorniških napak

5 najpogostejših govorniških napak

Govori na konferencah in simpozijih lahko podjetniku pomagajo pri samopromociji in povezovanju, zato le redki zavrnejo priložnost za javni nastop. Preberite več >>

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

7 lekcij najboljših govorcev na svetu

Kaj imajo skupnega odlični govorci? Njihove predstavitve in govori so popolnoma drugačni od povprečnih. Česa se lahko naučimo od njih? Preberite več >>

Skrivnosti javnega nastopanja

Skrivnosti javnega nastopanja

Za obrazom Simona Sineka, enega najbolj priljubljenih predavateljev na konferencah TED, se skriva sramežljiv človek, ki je v svoj uspeh vložil na stotine ur treningov in učenja o javnem nastopanju. Preberite več >>

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

5 lekcij javnega nastopanja iz TED govorov

Ste se kdaj, ko ste navdušeno spremljali TED govore, vprašali, zakaj so govorci samozavestni, znajo z besedami in pustijo tako močan pečat pri slušateljih? Preberite več >>

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Navdušite publiko z nepozabnim uvodom

Ko začnemo svoj nastop, imamo na voljo 60 sekund, da pritegnemo pozornost, vzpostavimo kredibilnost in motiviramo občinstvo k poslušanju, pravi Darlen Price. Preberite več >>

Video: Govorite kot pravi vodja

Video: Govorite kot pravi vodja

Simon Lancaster velja za enega najuglednejših piscev govorov na svetu. V karieri je napisal nešteto govorov za politične osebnosti, zadnja leta pa se ukvarja predvsem s predavanji in pisanjem govorov za podjetnike. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje