Elektronsko poslovanje na Kitajskem

Vir: Pixabay.com

Elektronsko poslovanje na Kitajskem bo prvič predstavljalo več kot 50% prodaje

Letos bo Kitajska naredila korak v svoji digitalni preobrazbi, ki se je včasih zdela skoraj nepredstavljiva. Predvideva se, da bo letos 52,1% maloprodaje prišlo iz e-trgovine, kar pomeni, da bo prvič na svetu večina prodaje na drobno v celotni državi potekala prek spleta.
Elektronsko poslovanje na Kitajskem

Vir: Pixabay.com

Kitajski uspeh e-trgovine je neprimerljiv. Država z naslednjo najvišjo stopnjo e-trgovine kot delež celotne prodaje na drobno, je Južna Koreja, ki bo letos na spletu izvedla 28,9% svoje prodaje. V ZDA bo ta številka le 15,0%, povprečje med zahodnoevropskimi državami pa je 12,8%. Kitajska že dolgo vodi svet po deležu e-trgovine v celotni maloprodaji.

Vendar je bil ta delež leta 2018 le 29,2%, kar je razmeroma blizu deležu elektronskega poslovanja v letošnji Južni Koreji in Veliki Britaniji. Glede na to, kako je pandemija lani povečala napredek na elektronskem poslovanju v večjem delu sveta, ni nepredstavljivo, da bi se lahko druge države kmalu znašle v transformacijskih skokih, podobnih kitajskim.

Kako je Kitajska prišla do te točke?

Pred desetimi leti je bil delež e-trgovine v celotni maloprodaji v ZDA in na Kitajskem skoraj enak (5,0%). Kitajski delež se je kmalu zatem povečal iz številnih razlogov, od katerih bodo nekateri znani zunanjim opazovalcem, nekateri pa so lahko presenetljivi. Temelje kitajske zgodbe o elektronskem poslovanju lahko zasledimo v peščici zgodb iz 2000-ih in zgodnjih 2010-ih:

  • Pojav Alibabe, revolucionarne, povsod razširjene kitajske platforme za e-trgovino, ki je enostavna za uporabo, je potrošnikom omogočil cenovno ugoden in zanesljiv dostop do skoraj vsega, kar si je mogoče zamisliti, in hitro dostavo za skoraj vse.
  • Inovativni digitalni plačilni sistemi, kot sta Alibaba Alipay in Tencent WeChat Pay, so bili pogosto uporabljeni zaradi dostopnosti, enostavnosti uporabe in hitrosti, s katero so se vključili v možnosti spletnega plačevanja.
  • Neprijetna, ne-osredotočena in pogosto konfrontacijska osebna nakupovalna kultura je kupce spodbudila k sprejetju neposredne zanesljivosti e-trgovine, zlasti enostavnosti, ki jo ponuja pri vračanju in zagotavljanju vračil.
  • Skoraj neomejena ponudba poceni dostavnih storitev, ki jih zagotavljajo kitajski milijonski migrantski delavci, je podjetjem, kot je Alibaba, omogočila dostavo istega dne kjer koli v državi za samo penije – kar je zelo privlačna ugodnost za kupce.
  • Kultura trgovine, ki jo poganja pametni telefon, je obstajala že od samega začetka, zahvaljujoč kitajski stopnji gospodarskega razvoja in dejstvu, da je večina kupcev preskočila dobo računalnikov in se v internetno dobo pridružila neposredno prek mobilnih naprav.

Kaj spodbuja rast e-trgovine?

Če je zgoraj omenjeni niz zgodovinskih dejavnikov Kitajsko vodil na svetovno vodilno mesto pri prodaji e-trgovine in deležu e-trgovine v celotni maloprodaji, je za nedavni razcvet, ki je e-trgovino presegel prag 50-odstotnega deleža, mogoče pripisati nov sklop dejavnikov. Zgodba se zdaj osredotoča na kitajske pojave iz leta 2020:

  • Mini programi WeChat. Pred kratkim je vmesnik WeChat začel spretno olajšati elektronsko poslovanje tretjih oseb. Mini programi omogočajo vsem podjetjem, da bolje izkoristijo bazo uporabnikov WeChat in so se izkazali za izjemno priljubljene tako med trgovci kot tudi med potrošniki.
  • Pinduoduo.  Pinduoduo je največja tehnološka platforma na Kitajskem, ki od septembra 2020 služi 731 milijonom aktivnih kupcev. Pinduoduo je kitajsko sodelovanje na podeželju pri elektronskem poslovanju odklenil učinkoviteje kot katera koli druga platforma – tako v smislu nakupa kot prodaje – in skoraj čez noč postal četrto največje svetovno podjetje za e-trgovino.
  • Prenos trgovine v živo. Združevanje vsakega od prejšnjih prispevkov in novejših konkurentov s strani zabave, kot sta Douyin (kitajska različica TikTok) in Kuaishou, je vroč nov trend spodbujanja e-trgovine v živo prek digitalnega videa.
  • Koronavirus. Pandemije ni mogoče prezreti kot pomembni dejavnik leta 2020. Čeprav je Kitajska grožnjo s koronavirusom zatrla veliko hitreje kot katera koli druga država – in že skoraj tri zaporedna četrtletja deluje z večinoma normaliziranim gospodarstvom -, je vseeno res, da se je vedenje potrošnikov lani spremenilo.

Leta 2022 se pričakuje, da se bo elektronsko poslovanje povečalo za 11,0% in da bo njegov delež v celotni maloprodaji dosegel 55,6%.

Preberi več>>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Več >


Chipolo širi proizvodnjo v Trbovljah: milijonska investicija za svetovno rast

Chipolo širi proizvodnjo v Trbovljah: milijonska investicija za svetovno rast

Chipolo širi svojo proizvodnjo v Trbovljah, kar bo omogočilo izdelavo dodatnega milijona izdelkov letno in do 10 mio evrov dodatnih prihodkov. Kljub globalni rasti podjetje ostaja zavezano lokalnemu okolju ter prispeva k razvoju skupnosti in zaposlovanju. Več >

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je s SID banko podpisalo sporazum o financiranju finančnih instrumentov v višini 190 milijonov evrov iz evropskih kohezijskih sredstev. Skupaj z lastnimi sredstvi finančnih posrednikov bo tako podjetjem in občinam na voljo skoraj 280 milijonov evrov posojil in nepovratnih sredstev. Več >

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Z začetkom veljavnosti spremembe  Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb se s 1. januarjem 2025 ukinja možnost ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za pravne osebe. Več >

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Državni sektretar Matevž Frangež je ta teden na konferenci Podim predstavil izhodišča Slovenske startup strategije. Cilj strategije, ki je nastajala v sodelovanju z aktivnimi deležniki ekosistema, je do leta 2030 doseči preboj Slovenije med najbolj privlačna okolja za startup podjetja. Več >

Prijavite svoje dohodke iz tujine

Prijavite svoje dohodke iz tujine

V primeru da so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki davčnega zavezanca, le-ta ne bo prejel Informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine. Več >

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Ko smo v iskanju zaposlitve, je prva stvar, ki nam pade na pamet življenjepis. Ta dokument, v katerem predstavimo izobrazbo, delovne izkušnje in spretnosti, je že dolgo nepogrešljiv del prijave za delo. Klasičen CV pa bi lahko kmalu postal zastarel, opozarjajo strokovnjaki, vsaj v takšni obliki, kot ga poznamo danes. Več >

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Po nedavnih raziskavah se vedno več podjetij pri zaposlovanju obrača h kompetencam ter dokazano pridobljenim sposobnostim kandidata in ne več toliko k izobrazbi ali preteklim izkušnjam. Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki