Hrvaški robot, s katerim se lahko učimo programirati

Predznanje za upravljanje robota ni potrebno, robot je namreč namenjen učenju osnov, tudi nadgradnji obstoječega znanja (Vir slike: STEMI)

Hrvaški robot, s katerim se lahko učimo programirati

Na IndieGoGo se še dobre tri tedne predstavlja kampanja Stemi, za katero stoji hrvaška ekipa. Zastavljeni cilj 16 tisoč so hitro presegli, njihovo zgodbo so pograbili tudi mnogi tuji mediji. Kaj je čar njihovega projekta, nam je izdala kar hrvaška ekipa.
Hrvaški robot, s katerim se lahko učimo programirati

Predznanje za upravljanje robota ni potrebno, robot je namreč namenjen učenju osnov, tudi nadgradnji obstoječega znanja (Vir slike: STEMI)

»Robota Stemi si lahko predstavljamo kot lego kocke, ki se uporabljajo za dinamično učenje super naprednih znanj,« pravi ekipa. Robota, ki je ime dobil po skovanki angleških besed, Science, Technology, Engineerging, Mathematics in Innovation, lahko sestavimo po delih prek video inštrukcij, ki se nahajajo na spletni platformi. Uporabnik se prek njega uči različna znanja, vse od tega, kako oblikovati telo robota v programu za 3D modeliranje, kako delujejo servo motorji, kako programirati mobilno aplikacijo, v sklopu katere se robot upravlja, pa vse od napredne matematike, ki je potrebna za razumevanje algoritma, ki poganja robota.

Ko razumeš delovanje, domišljija nima več meja

Predznanje za upravljanje robota ni potrebno, robot je namreč namenjen učenju osnov, tudi nadgradnji obstoječega znanja. »Ko veš, kako stvar deluje, brez težav lahko dodaš na robota dodaten senzor, kamero ali pa malo robotsko roko, s katero ti bo robot pomagal prinesti določeno stvar iz mize ali pa jo pospravil. Domišljija nima mej, da pa bi lahko ustvarili z njim nekaj konkretnega, je predpogoj učenje,« kar je, pravi ekipa, celotna filozofija Stemi-ja, platforme za učenje.

Projekt zagnane hrvaške ekipe si lahko ogledate tukaj >>

Razvoj s pomočjo podjetij in fakultet ter lastnega vložka

Čeprav se na prvi pogled zdi, da je bil razvoj drag, ekipa pravi nasprotno. »Ko paziš na stroške, ki jih imaš pri razvoju, lahko večino enostavno pokriješ iz lastnih sredstev, nekaj pa iz projektov, na katerih smo delali predhodno. Za material in izposojo orodij smo za pomoč prosili podjetja in fakultete,« s čimer so stroške ohranjali na minimumu. Pri financiranju direktne prodaje pa jim bodo pomagali podporniki na platformi IndieGoGo.

Ekipa Stemi je dobila zlato nagrado na mednarodni razstavi inovacij Arca 2015 (Vir slike: Stemi).

Investitor: da, vendar ne tak, ki bi le odprl denarnico

Zanimivi so tudi za investitorje, vendar z odločitvijo ne želijo prehitevati. Kot so nam povedali, si ne želijo investitorja, ki bi bil zgolj »banka z denarjem«, temveč takšnega, ki bo vpet v projekt, razumel področje, na katerem delujejo in bil povezan s to industrijo.

Zagreb in Reka združila moči

STEMI je sicer delo dveh skupin ljudi, ki so v vmesnem času delali še druge stvari. »Fantje, ki so si zamislili in izdelali prvega robota, Luka Fućek, Josip Vukičević, Antun Vukičević in Vlatko Klabučar, so bili študenti zagrebške Fakultete za elektrotehniko in računalništvo, letos so diplomirali,« in se uvrščali med najboljše študente (ekipa se imenuje Gozdna jagoda). Lani so študentje razvili prvi prototip robota, ki je slišal na ime pa00k, v začetku letošnjega leta pa se spoznali z Marinom Trošljom in Pavaom Pahljinom iz reške univerze, ki sta začela z združenjem, ki bi v izobraževanje prineslo visoko tehnologijo. Njuno prizadevanje sovpada sicer s časom, ko je splet preplavil fenomen v obliki masovnih odprtih spletnih tečajev, ki jih lahko vidimo v obliki velikih platform, kot so Coursera, Udacity in edX. Razvoj Stemi-ja je nato stekel naprej, s skupnimi močmi, za IndieGoGo so pripravili prilagojeno različico.

Ko množičnega financiranja (še) ne poznaš, se zdi povsem enostavno

Ideja za množično financiranje ni bila njihova prva zamisel, nastala je šele na podlagi vpisa v Crowdfunding Acadamy, ki jo je letos vodil UNDP v Zagrebu. »Ko ti zadeve niso še povsem jasne, misliš, kako je to enostavno, saj gre le za snemanje videa za projekt, ureditve profila na IndieGoGu ali Kickstarterju, denar pa kar sam pride. Seveda pa je to daleč od resnice,« pove ekipa, ki se je na kampanjo dobro pripravila: v treh dneh je dosegla zastavljeni cilj. Za uresničitev želje, da bi postali najbolj uspešna hrvaška kampanja na platformah za množično financiranje, imajo še nekaj časa (kampanja se bo končala v začetku decembra).

Stemi se giblje kot pajek, za njegovo upravljanje pa ni potrebno predhodno predznanje (Vir slike: Stemi).

S pripravami so začeli v sklopu Crowdfunding Academy, in sicer maja letos, se spoznali s hrvaško skupnostjo, ki ji množično financiranje ni tuje in prisluhnili njihovim izkušnjam, napakam ter uspešnim potezam. »Veliko smo razmišljali o cilju, ki smo ga morali zastaviti, da ne bi bil previsok, niti ne prenizek,« odločili so se za takšnega, ki bi ga lahko prekoračili, približno 30 odstotkov sredstev pa so zagotovili še pred začetkom kampanje.

Presenetil jih je odziv podpornikov iz celega sveta

Za potrebe promocije so obiskovali podjetja na Hrvaškem, jim predstavljali projekt in jih prosili za podporo, kar se je po njihovem mnenju izkazalo za »odlično strategijo«. »Začeli smo graditi odnose in širiti mrežo kontaktov, nismo pa posneli viralnega videa.« Poleg podpornikov so njihovo zgodbo pograbili tudi tuji mediji (med njimi tudi Mashable in PC Magazine); odziv jih je presenetil, prav tako dejstvo, da so njihov projekt začeli podpirati ljudje iz celega sveta, tudi izven njihov družabnih mrež. »To nam je dalo znak, da smo na dobri poti in motivacija, da gremo naprej,« dodaja ekipa.

V mislih že nov produkt

Septembra prihodnje leto bodo podporniki prejeli svoje Stemi-je, potem pa bo ekipa nadaljevala z izgradnjo platforme, morda razvila novega robota, tokrat imajo v mislih kvadrokopter. V sklop platforme si želijo privabiti inovatorje iz celega sveta, na podlagi njihovega znanja in izkušenj pa digitalizirati izobraževalno vsebino in ponuditi to vsebino naprej. »Projekt je lahko karkoli, pomembno je, da se izobražuje na Stem področju in da spodbudimo mlade k razmišljanju, ustvarjanju in inovacijam,« pojasnjujejo člani, ki Stemi vidijo kot svetovno platformo, na kateri se bomo lahko prek ustvarjanja učili.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Več >


PODIM 2025: vodilni startup in tehnološki dogodek

PODIM 2025: vodilni startup in tehnološki dogodek

Dogodek je prilagojen zagonskim podjetjem, vizionarskim vlagateljem, vodstvenim delavcem, ki razmišljajo o prihodnosti, ter vsem, ki so željni revolucionarnih idej in mreženja. Več >

Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

Chipolo na IFA sejmu: “Vedno je prostor za več podjetij”

V torek, 10. septembra, se je zaključil sejem zabavne elektronike IFA v Berlinu. Na sejmu je sodelovalo tudi slovensko podjetje Chipolo, s katerim smo spregovorili nekaj besed. Več >

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Aquaro uspešno zaključuje svojo Kickstarter kampanjo

Pametni nadzornik za vodo Aquaro, ki ga je razvilo slovensko podjetje, se je podal na platformo za množično financiranje Kickstarter, kjer je že v prvih dneh dosegel zastavljeni finančni cilj. Več >

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Fermentirajmo kombučo – Kefirko ponovno na Kickstarter

Znamka Kefirko, znana po svojih inovativnih izdelkih za domačo fermentacijo in pripravo kefirja, sira, drož, kombuče in drugega, je na platformi za množično financiranje Kickstarter 16. aprila predstavila svojo 5. kampanjo, tokrat za novi Kombuča Fermentor. Več >

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Katere platforme za množično financiranje naj podjetniki preizkusijo v 2024?

Z vzponom digitalnih inovacij postaja razvoj platform za množično financiranje vse pomembnejši, množično financiranje pa med podjetniki postaja vse bolj priljubljen način zbiranja kapitala. Platforme podjetnikom služijo kot dinamična vozlišča, kjer njihove ideje lahko najdejo podporo svetovnega občinstva. Več >

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj podpira socialna podjetja

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je s sredstvi Evropskega regionalnega sklada podprlo vzpostavitev specializiranega podpornega okolja za socialna podjetja. Več >

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Novo na Kickstarterju: leseni inhalator za eterična olja Kiff

Še dober mesec dni bo na Kickstarterju, platformi za množično financiranje inovativnih projektov, zagonska sredstva zbiral novi slovenski projekt Kiff. Gre za ročno izdelan lesen inhalator za eterična olja, ki sta ga razvila študenta medicine Matej Žnidarič in Žan Michel Žurga. Projekt je že prvi dan kampanje na Kickstarterju zbral več kot 1500 evrov, njun cilj je v dobrem mesecu dni zbrati vsaj 5000 evrov. Več >

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Nov slovenski projekt na Kickstarterju – Spoznajte Evolve Garden

Te dni lahko na Kickstarterju podprete nov slovenski projekt Evolve Garden. Gre za kit, ki omogoča enostavno gojenje “mikrozelenjave” in začimb na okenski polici, kuhinjskem pultu ali celo v pisarni. Izdelek je v celoti izdelan v Evropski uniji iz naravi prijaznih materialov in zasleduje “low waste” trende. Več >

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Slovenski projekti, ki so v letu 2019 zbirali sredstva prek Kickstarterja

Kickstarter med Slovenci ostaja priljubljeno orodje zbiranja sredstev za razvoj podjetniške ideje. Koliko slovenskih projektov se je na tej platformi za množično financiranje predstavilo v letu 2019 in kolikšna je bila uspešnost njihovih kampanj? Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki