Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo.
brexit in mednarodne znamke

Brexit bo vplival tudi na položaj imetnikov mednarodnih blagovnih znamk. (Vir slike: Pixabay)

Scenarijev, po katerih bi lahko brexit pripeljali do konca, je kar nekaj, je pa rezultat težko napovedati. Mnenja o samem načinu izstopa in o tem, ali bi do izstopa sploh moralo priti, so namreč deljena. To na evropskem prostoru povzroča polje negotovosti, ki se dotika tudi pravic imetnikov znamk, predvsem mednarodnih. Problematična je predvsem situacija, v kateri imetniki znamk ne poznajo svojih pravic. Posledično zato tudi ne vedo, kako v primeru različnih scenarijev ukrepati za zavarovanje svojih interesov.

Mednarodne prijave ali registracije, v katerih je imenovana EU

Prijavitelji ali imetniki mednarodnih znamk, ki so znamko preko madridskega sistema registrirali ali pa so v postopku registracije v EU, so se torej znašli v negotovi situaciji. Gre za primere, ko je oseba registrirala ali prijavila znamko najprej v domači državi (pri uradu izvora) pri katerikoli od pogodbenic madridskega sistema. Na podlagi te prijave ali registracije pa je prijavitelj, oziroma imetnik takšne znamke, vložil mednarodno prijavo, na kateri je med državami, kjer zahteva zaščito, izbral Evropsko unijo.

Vlada Združenega kraljestva je za ureditev položaja imetnikov ali prijaviteljev takšnih znamk izdala predlogo dokumenta, ki v primeru Brexita brez dogovora predvideva, da se zaščita ohrani tudi na njihovem teritoriju, kljub temu da bi iz EU izstopili.

Dokument mora, preden stopi v veljavo, sicer potrditi še njihov parlament. Urejal pa bi le primere, ko dogovor o izstopu ne bi bil dosežen. To za prijavitelje oziroma imetnike takšnih znamk pomeni, da se zaščita njihove mednarodne znamke ohrani v enakem obsegu. Posledično zato ne bo potrebno vlagati ponovne prijave za mednarodno znamko, ki bo zajela tudi Združeno kraljestvo. S tem se bi poleg dodatne birokracije izognili tudi plačilu novih pristojbin.

V primeru brexita brez dogovora možna ohranitev pravic

Osnutek dokumenta predvideva novo, neodvisno pravico na območju Združenega kraljestva, do katere bi bili upravičeni imetniki ali prijavitelji poprejšnje prijave ali registracije znamke preko madridskega sistema, kjer je na prijavi imenovana EU. To pravico bi po novem urejalo pravo Združenega kraljestva in ne več Madridski protokol. Osnutek dokumenta predvideva 4 scenarije, tri najpogostejše pa opredeljujemo v nadaljevanju.

  • Imenovanja EU, kjer je znamka zaščitena pred dnem izstopa

Za primere, kjer je v mednarodni prijavi imenovana EU in je znamka dokončno registrirana pred dnem izstopa, bo urad za intelektualno lastnino Združenega kraljestva (UKIPO) avtomatsko ustvaril novo registracijo na njihovem ozemlju, brez dodatnih stroškov. Takšne nove registracije bo neposredno urejalo pravo Združenega kraljestva in bodo neodvisne od mednarodne registracije znamke (madridski sistem).

Novo ustvarjena registracija pri UKIPO pa bo lahko nadomeščena z mednarodno registracijo, če bo imetnik znamke po brexitu vložil novo prijavo, v kateri bo imenoval Združeno kraljestvo.

  • Imenovanja EU, kjer je znamka v postopku zaščite pred dnem izstopa

Za imenovanja EU v mednarodni prijavi, kjer znamka še ni dokončno potrjena, bo imel prijavitelj od dne izstopa časa 9 mesecev, da vloži prijavo za registracijo znamke v Združenem kraljestvu. Tudi registracija znamke na tak način bo lahko nadomeščena z mednarodno registracijo, z vložitvijo prijave, kjer bo imenovano Združeno kraljestvo.

  • Mednarodne registracije, ki potečejo v roku 6 mesecev pred dnem izstopa

Za registrirane znamke, v katerih je imenovana EU in potečejo v 6 mesecih pred dnem brexita, bo UKIPO avtomatično ustvaril novo registracijo v Združenem kraljestvu, brez dodatnih stroškov. Ta nova registracija pa bo pojmovana kot pretečena, dokler imetnik ne obvesti UKIPO, da je svojo mednarodno registracijo obnovil. Rok za podajo takšnega obvestila je 9 mesecev od dneva izstopa. Registracija znamke v Združenem kraljestvu ne bo več pojmovana kot pretečena od datuma, ko urad prejme obvestilo o obnovitvi. Takšna registracija pa je lahko nadomeščena tudi z ujemajočo se mednarodno registracijo.

Preberite tudi Brexit: trn v peti evropskega podjetništva.

Vir: WIPO

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Zakaj se splača registrirati blagovno znamko?

Znamka je edini način, kako zadovoljnemu kupcu vašega proizvoda ali storitve ustvariti prijeten spomin na nakup in ga pripraviti do tega, da bo ponovno kupil vaš izdelek oziroma koristil vašo storitev, hkrati pa preprečiti ostalim, da bi se okoristili z dodano vrednostjo, ki jo ponujate. Preberite več >>

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

Število registriranih blagovnih znamk v porastu!

V članku tokrat predstavljamo statistične podatke glede prijavljenih in registriranih znamk, modelov in patentov na področju Slovenije in širše. Številke predvsem na mednarodnem področju z leti naraščajo, kar nam lahko pove, da se podjetniki vedno bolj zavedajo pomena zaščite njihove intelektualne lastnine. Preberite več >>

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

Top 10 najdražjih blagovnih znamk

V članku predstavljamo deset znamk, ki imajo trenutno največjo vrednost na svetu. Kot je opaziti, so njihovi imetniki predvsem velika podjetja, ki so na trgu prisotna že desetletja. Rast vrednosti znamke do takšnih razsežnosti torej zahteva svoj čas in trud, saj ni dosežena kar čez noč. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje