Imetniki mednarodnih znamk: kaj pričakovati v primeru brexita brez dogovora?

Trenutno je brexit vroča tema, ki se še vedno vsakodnevno pojavlja na naslovnicah novic. EU je pred kratkim odobrila že drugo prestavitev brexita, tokrat do 31. oktobra. Nekaj časa za dosego dogovora je torej še ostalo, preverili pa smo, kakšen bo položaj imetnikov mednarodnih znamk, v katerih je imenovana v EU, v primeru, da dogovora ne bo.
brexit in mednarodne znamke

Brexit bo vplival tudi na položaj imetnikov mednarodnih blagovnih znamk. (Vir slike: Pixabay)

Scenarijev, po katerih bi lahko brexit pripeljali do konca, je kar nekaj, je pa rezultat težko napovedati. Mnenja o samem načinu izstopa in o tem, ali bi do izstopa sploh moralo priti, so namreč deljena. To na evropskem prostoru povzroča polje negotovosti, ki se dotika tudi pravic imetnikov znamk, predvsem mednarodnih. Problematična je predvsem situacija, v kateri imetniki znamk ne poznajo svojih pravic. Posledično zato tudi ne vedo, kako v primeru različnih scenarijev ukrepati za zavarovanje svojih interesov.

Mednarodne prijave ali registracije, v katerih je imenovana EU

Prijavitelji ali imetniki mednarodnih znamk, ki so znamko preko madridskega sistema registrirali ali pa so v postopku registracije v EU, so se torej znašli v negotovi situaciji. Gre za primere, ko je oseba registrirala ali prijavila znamko najprej v domači državi (pri uradu izvora) pri katerikoli od pogodbenic madridskega sistema. Na podlagi te prijave ali registracije pa je prijavitelj, oziroma imetnik takšne znamke, vložil mednarodno prijavo, na kateri je med državami, kjer zahteva zaščito, izbral Evropsko unijo.

Vlada Združenega kraljestva je za ureditev položaja imetnikov ali prijaviteljev takšnih znamk izdala predlogo dokumenta, ki v primeru Brexita brez dogovora predvideva, da se zaščita ohrani tudi na njihovem teritoriju, kljub temu da bi iz EU izstopili.

Dokument mora, preden stopi v veljavo, sicer potrditi še njihov parlament. Urejal pa bi le primere, ko dogovor o izstopu ne bi bil dosežen. To za prijavitelje oziroma imetnike takšnih znamk pomeni, da se zaščita njihove mednarodne znamke ohrani v enakem obsegu. Posledično zato ne bo potrebno vlagati ponovne prijave za mednarodno znamko, ki bo zajela tudi Združeno kraljestvo. S tem se bi poleg dodatne birokracije izognili tudi plačilu novih pristojbin.

V primeru brexita brez dogovora možna ohranitev pravic

Osnutek dokumenta predvideva novo, neodvisno pravico na območju Združenega kraljestva, do katere bi bili upravičeni imetniki ali prijavitelji poprejšnje prijave ali registracije znamke preko madridskega sistema, kjer je na prijavi imenovana EU. To pravico bi po novem urejalo pravo Združenega kraljestva in ne več Madridski protokol. Osnutek dokumenta predvideva 4 scenarije, tri najpogostejše pa opredeljujemo v nadaljevanju.

  • Imenovanja EU, kjer je znamka zaščitena pred dnem izstopa

Za primere, kjer je v mednarodni prijavi imenovana EU in je znamka dokončno registrirana pred dnem izstopa, bo urad za intelektualno lastnino Združenega kraljestva (UKIPO) avtomatsko ustvaril novo registracijo na njihovem ozemlju, brez dodatnih stroškov. Takšne nove registracije bo neposredno urejalo pravo Združenega kraljestva in bodo neodvisne od mednarodne registracije znamke (madridski sistem).

Novo ustvarjena registracija pri UKIPO pa bo lahko nadomeščena z mednarodno registracijo, če bo imetnik znamke po brexitu vložil novo prijavo, v kateri bo imenoval Združeno kraljestvo.

  • Imenovanja EU, kjer je znamka v postopku zaščite pred dnem izstopa

Za imenovanja EU v mednarodni prijavi, kjer znamka še ni dokončno potrjena, bo imel prijavitelj od dne izstopa časa 9 mesecev, da vloži prijavo za registracijo znamke v Združenem kraljestvu. Tudi registracija znamke na tak način bo lahko nadomeščena z mednarodno registracijo, z vložitvijo prijave, kjer bo imenovano Združeno kraljestvo.

  • Mednarodne registracije, ki potečejo v roku 6 mesecev pred dnem izstopa

Za registrirane znamke, v katerih je imenovana EU in potečejo v 6 mesecih pred dnem brexita, bo UKIPO avtomatično ustvaril novo registracijo v Združenem kraljestvu, brez dodatnih stroškov. Ta nova registracija pa bo pojmovana kot pretečena, dokler imetnik ne obvesti UKIPO, da je svojo mednarodno registracijo obnovil. Rok za podajo takšnega obvestila je 9 mesecev od dneva izstopa. Registracija znamke v Združenem kraljestvu ne bo več pojmovana kot pretečena od datuma, ko urad prejme obvestilo o obnovitvi. Takšna registracija pa je lahko nadomeščena tudi z ujemajočo se mednarodno registracijo.

Preberite tudi Brexit: trn v peti evropskega podjetništva.

Vir: WIPO

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Preberite več >>

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Preberite več >>

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Preberite več >>

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Preberite več >>

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Obstaja več razlogov, zakaj registrirati blagovno znamko

Odločitve potrošnikov so v veliki meri odvisne od blagovnih znamk in od stopnje zaupanja, ki ga določena blagovna znamka predstavlja. Vsako resno podjetje mora zato že od samih začetkov težiti k temu, da razvije prepoznavno blagovno znamko. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje