
Izkušeni crowdfunding strokovnjaki delijo svoje nasvete (Vir slike: Pixabay.com)
A ustvariti kampanjo množičnega financiranja, ki bo uspešna, ni tako enostavno, kot se morda zdi. 5 izkušenih podjetnikov, ki so v preteklih letih ustvarili ali pa pomagali pri pripravi kampanj množičnega financiranja, ki so bile izjemno uspešne, je delilo nasvete za bolj učinkovito pripravo kampanje. Preberite si njihove nasvete.
Janielle Denier: Zbirajte kontakte mesece preden lansirate crowdfunding kampanjo
Janielle Denier, vodja strategije v podjetju Rain Factory, ima z organizacijo kampanj množičnega financiranja veliko izkušenj. Pomagala je pri izdelavi številnih Indiegogo in Kickstarter kampanj, med njimi tudi pri projektu Jibo, ki je uspešno zbral več kot 2 milijona dolarjev. Njen nasvet je naslednji: “Ko se vam porodi poslovna ideja in že pričnete z izdelavo prvega prototipa, je pravi čas, da ustvarite Facebook profil in postavite spletno stran. Na ta način skušajte zbrati čim več kontaktov interesentov, saj vam bo to v prihodnosti prišlo še kako prav.” Ni torej pomembno, ali se boste na Kickstarter ali Indiegogo podali šele čez leto dni – čimprej pričnite s širjenjem besede o vašem produktu.
Garrett Wilson: Spoznajte svoje občinstvo in pojdite tja, kjer je najbolj prisotno
Garrett Wilson je izvršni direktor v podjetju Catzenpup, ki je na Kickstarterju pred časom predstavilo svoj produkt, in sicer napravo, ki je zmogla avtomatično nahraniti mačke. Projekt na Kickstarterju ni uspel, saj je Catzenpup zbral zgolj 11 tisoč dolarjev od zastavljenega cilja 50 tisočih dolarjev. Wilson je prepričan, da sedaj dobro pozna vzrok: “Večina ljubiteljev živali množičnega financiranja sploh ne pozna in potencialni kupci njegovega produkta zato sploh niso mogli opaziti.” Prav zaradi tega se Wilson z ekipo danes pogosto udeležuje sejmov za ljubitelje živali ter išče nove in nove načine, kako bi lahko dosegel svojo ciljno publiko.
Catzenpup (Vir slike: Floppycats)
John August: Pripravite zgodbo, ki je zanimiva in navdušujoča
Writer Emergency Pack je na Kickstarterju veljal za najuspešnejši projekt med igralnimi kartami, dokler ga ni leta 2015 prehitela še slovitejša igra Exploding Kittens. John August je recept za uspeh našel v dobri in zanimivi zgodbi: “Bolj kot karkoli drugega se na Kickstarterju obnese dobra zgodba. Na svojo kampanjo poglejte z vidika svojih potencialnih podpornikov in jim svoj produkt zapakirajte v privlačno zgodbo, zaradi katere se vašemu produktu ne bodo mogli upreti.”
Jesse Potash: Ugotovite, kaj vaš produkt ločuje od konkurenčnih
Kot avtor kampanje zbiranja sredstev boste imeli popoln nadzor nad svojim produktom, a kako bodo potencialni podponiki sprejeli vaš produkt in vašo blagovno znamko ne bo povsem v vaših rokah. Jesse Potash, ki je na Kickstarterju predstavil projekt Trunkster, je to ugotovil tedaj, ko je mesec dni pred štartom njegove kampanje na Kickstarterju zaživel podoben, konkurenčen projekt. Mediji so nemudoma začeli primerjati oba, kar bi lahko Trunksterju močno škodilo. A Potash je vedel, kako ravnati: “Nujno je, da dobro poznate svoj produkt ter stanje na tržišču – ter to znate jasno in glasno povedati. Ker je imel Trunkster bistveno razliko od konkurentov, smo medije lahko hitro prepričali o tem, da gre za pravo inovacijo pri potovalnih kovčkih.” Projekt je na koncu zbral več kot 1 milijon dolarjev.
Trunkster (Vir slike: Kickstarter)
Ryan Grepper: Propadla crowdfunding kampanja ne pomeni, da je produkt slab
Verjetno ste že slišali za projekt The Coolest Cooler. Decembra 2013 je na Kickstarterju prvič štartal, a ni uspel doseči zastavljenega cilja v višini 125 tisoč dolarjev, že avgusta 2014 pa je podjetje z Ryanom Grepperjem na čelu popravilo napake in s projektom doseglo izjemen uspeh. Grepper je pojasnil: “Neupešen prvi projekt nam je omogočil, da smo se iz situacije ogromno naučili in novopridobljeno znanje smo uporabili pri pripravi druge kampanje. Ker smo v prvi kampanji projekt premalo medijsko izpostavili, smo to v drugem poskusu uspešno storili.” Projekt je tako tedaj zbral 13,3 milijona dolarjev, a podjetje je imelo kasneje velike težave pri uresničevanju obljub svojim podpornikom.
Vir: Mashable.com