
»Ne izogibamo se pošiljanju Coolest Coolerju – pošiljanja si ne moremo privoščiti, nimamo zaloge in virov, da bi zadostili vsem potrebam,« pravi Ryan Grepper, eden od snovalcev legendarne hladilne torbe (Vir slike: Kickstarter).
Ko se je Coolest Cooler leta 2014 predstavil na Kickstarterju, je postavil nov mejnik v množičnem financiranju (rekord je pozneje presegel projekt Pebble Time). Izjemna funkcionalnost in preprosta uporaba hladilne torbe, ki ima številne dodatke, med njimi najdemo tudi drobilec ledu, USB napajalnik za polnjenje mobitelov in preostalih električnih naprav, LED lučko, ki se odlično izkaže v temi, je prepričala številne podpornike – kar 63 tisoč. Ekipa, ki je stala za hladilno torbo, si je za cilj zastavila 50 tisoč dolarjev, zbrala pa več kot 13 milijonov dolarjev.
Coolest Cooler je na zalogi
Od kampanje je že več kot dve leti, a nekateri podporniki hladilne torbe še vedno niso prejeli, pa čeprav se že nekaj časa prodaja na Amazonu. Torba je znižana za več kot 50 odstotkov, z 449 na 204,95 dolarjev. Izdelek je na zalogi, je razvidno iz opisa na Amazonu.
Lahko si predstavljamo, da so podporniki, ki še niso prejeli Coolest Coolerja, razburjeni. Zanj so odšteli vsaj 165 dolarjev, zdaj pa se izdelek, ki je zaživel z njihovo pomočjo, prodaja, oni pa so ostali praznih rok.
Pod kampanjo kar 19 tisoč komentarjev
Danes je pod kampanjo že skoraj 19 tisoč komentarjev. Med njimi so tudi komentarji podpornikov, srečnežev, ki so torbo (že) prejeli. Ti so nad njo navdušeni in jo redno uporabljajo. Veliko pa je tudi takšnih, ki negodujejo nad situacijo in vneto sprašujejo, kdaj lahko torbo pričakujejo. Sprašujejo se, kaj lahko storijo, da bi jo vendarle dobili.
Podjetje iz Portlanda, ki stoji za projektom, je zdaj pod drobnogled vzelo oregonsko sodišče. Povod za to je 315 pritožb, ki so jih prejeli v lanskem letu. Ne le, da podjetje ni uspelo dostaviti obljubljenih izdelkov, podjetje se tudi ni odzvalo na njihove prošnje po vračilu denarja. Takratna pravila na Kickstarterju so predvidevala dostavo izdelka, ki ga je podpornik podprl, ali pa vračilo denarne podpore. Na žalost pa v pravilih platforme ni zapisano, v kolikšnem času naj bi se vračilo (in dostava) zgodilo.
Torbo bi morali prejeti že februarja lani
Ekipa, ki je do odmevnega uspeha prišla avgusta 2014, je podpornikom obljubila, da bo Coolest Cooler do njihovih domov prispel že februarja 2015. Avgusta lani je Ryan Grepper, eden od snovalcev legendarne hladilne torbe, sporočil, da bodo zagnali prodajo Coolest Coolerja v eni od domačih trgovskih verig. »Hitreje, kot bomo lahko umestili čim več Coolest Coolerjev v čim več trgovin, hitreje bomo ustvarjali dobiček in s tem poslali obljubljene torbe čim več podpornikom,« je Grepper zapisal v enem od komentarjev pod Kickstarter kampanjo.
Podpora vsakega Kickstarter projekta je tvegana, gre pa v tem primeru za posebno situacijo, saj se izdelek že prodaja, medtem ko se vsi podporniki še ne morejo veseliti uporabe torbe. Povsem drugače bi bilo, če Coolest Coolerja ekipa niti ne bi izdelala in ga prodajala.
Na Amazon za financiranje proizvodnje
Grepper se je podpornikom na Kickstarterju oglasil prejšnji teden. Pojasnil jim je, da njegovo podjetje nima zadostnih sredstev, da bi torbe poslalo še zadnjim podpornikom, medtem ko jim prodaja na Amazonu omogoča financiranje proizvodnje.
Na Amazonu ga prodajajo po znižani ceni, za slabih 205 dolarjev. Polna cena je 449 dolarjev. Grepper je dodal, da jim prodaja po znižani ceni ne prinaša dobička, s katerim bi lahko ustvarili zalogo. Omenil je, da so prejeli pritožbo s strani približno 200 podpornikov, medtem ko oregonske oblasti poročajo o 300.
»Kickstarter ni trgovina.«
»Ne izogibamo se pošiljanju Coolest Coolerju – pošiljanja si ne moremo privoščiti, nimamo zaloge in virov, da bi zadostili vsem potrebam,« je dodal. Opozoril je še, da Kickstarter ni trgovina.
»Podporniki morajo razumeti, da ob podpori projekta resnično pomagajo ustvariti nekaj novega – nikakor pa ne naročajo nečesa, kar že obstaja,« je zapisano v pravilih te najbolj vroče platforme za množično financiranje. Mogoči so zamiki v dostavi kot tudi spremembe, ki snovalcu projekta preprečujejo normalen zaključek kampanje. Naj dodamo, da je Kickstarter po agoniji z Coolest Coolerjem nekoliko spremenil navodila.