Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Sodelujoči na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so skušali priti do odgovora na vprašanje, kakšen je najprimernejši način financiranja podjetij. Pozitivna gospodarska rast podprta z novimi tehnologijami podjetnikom omogoča dokaj pestro izbiro.
MladiPodjetnik-izbor2018-JernejKokol-WEB-61

Udeleženci panela “Financiranje – tvegani kapital, množično financiranje, ICO, bančno kreditiranje, lastno financiranje” (foto: Jernej Kokol)

Na panelu “Financiranje – tvegani kapital, množično financiranje, ICO, bančno kreditiranje, lastno financiranje” pod vodstvom Blaža Jamška iz Zavoda mladi podjetnik so sodelovali Darko Jurič – NLB, Aleksander Kopač – poslovni angel AlpVent AG, Marko Grgurovič – igra Mordhau, dr. Jure Knez – Dewesoft in Jaka Mele – CargoX.

Način financiranja stvar odločitve posameznega podjetnika

Ustanovitelj podjetja Dewesoft dr. Jure Knez je pojasnil, da je njegovo podjetje ubralo specifično pot, saj je bilo na nek način skozi celotno poslovanje samozadostno. Rast je bila organska, zato v 20 letih niso potrebovali kredita ali zunanjih virov financiranja.

“Morda bi hitreje rasli, če bi bili bolj pogumni, a bi po drugi strani slabše spali. Način financiranja je stvar odločitve posameznega podjetnika,” je pojasnil Knez. Podjetje je hitro vzpostavilo sodelovanje z Naso, kar jim je pomagalo pri prepoznavnosti. “Pomembno je, da za vloženim denarjem stoji človek, ki podjetju dejansko pomaga,” je dejal Knez.

Poleg denarja tudi nasveti

Poslovni angel Aleksander Kopač iz AlpVent AG je razkril, da so poslovni angeli v osnovi pozorni na določene stvari. Podrobno preučijo ali lahko produkt v treh do petih letih postane globalen. Pozanimajo se v kakšni fazi je produkt, če se že prodaja na slovenskem trgu in ali bi lahko uspel tudi v tujini. Rezultati testne prodaje jim razkrijejo, če je pametno, da investirajo v podjetje. Slednje je v primeru dogovora deležno nasvetov za hitrejšo rast.

Kopač vsakemu podjetniku predlaga, naj že od začetka razvija produkt, ki ga je možno hitro testirati in trgu in čim prej prodati. Šele ko zažene prodajo, se začne iskanje investitorjev. “Splača se zadolžiti, če denar porabiš za zaposlitev prodajnikov ali pa razvojnikov. Ti produkt prodajo oziroma delajo na naslednji fazi razvoja,” meni Kopač.

Bančniki ne grizejo!

Darko Jurič iz NLB d.d. je razkril, da so banke že od leta 2015 prisotne na terenu in ponujajo kredite. “Denarja je na trgu dovolj, obrestne mere so ugodne,” pravi Jurič. Bančna oblika financiranja praviloma ni najbolj primerna za start-upe. Banke v pravilu financirajo podjetja, ki so na trgu vsaj eno do dve leti. Pri NLB d.d. še ne čutijo tega, da bi jim alternativni viri financiranja odžirali posel. Povpraševanje po sodelovanju podjetnikov z bankami po Juričevih podatkih narašča.

MladiPodjetnik-izbor2018-JernejKokol-WEB-15

“Denarja je na trgu dovolj, obrestne mere so ugodne,” je pojasnil Darko Jurič iz NLB (foto: Jernej Kokol)

Za mlade podjetnike denar ne sme biti glavni motiv za obisk banke. Tam lahko poiščejo tudi nasvet, ko ga potrebujejo. “Bančniki ne grizemo in kadarkoli lahko pridete po nasvet!” pravi Jurič. Posledično se bodo banke vse bolj osredotočale na “smart money”. Zelo zanimivo bo videti, kdaj se bodo začele posluževati blockchain tehnologije, ki je zaenkrat v bančniškem svetu še “prepovedana tema.”

Marko Grgurović, razvijalec igre Mordhau, ima pozitivne izkušnje s platformo za množično financiranje Kickstarter: “Na to platformo smo se podali, ko smo vedeli, da imamo zadosten obseg. Imeli smo realne cilje, ki smo jih hitro dosegli.” Za razvoj produkta so potrebovali več kot štiri leta, obenem pa so gradili skupnost ljudi, ki jih je njihov produkt zanimal. Iskali so vir, iz katerega se novice širijo med širše občinstvo. Na Kickstarterju so lahko prodajali produkt po bistveno višji ceni kot sicer.

MladiPodjetnik-izbor2018-JernejKokol-WEB

Konferenca Mladi podjjetnik? Zakaj pa ne! je privabila številno občinstvo (foto: Jernej Kokol)

ICO kot evolucija Kickstarterja?

Jaka Mele iz podjetja Cargo X, ki je v pičlih sedmih minutah z ICO zbralo načrtovanih sedem milijonov evrov za razvoj pametnega tovornega lista na podlagi tehnologije blockchain, meni, da je v zadnjem obdobju težko uspeti z ICO projektom. Blockchain je po njegovem mnenju perfektna rešitev za logistiko, za nekatere druge zadeve pa ni nujno najbolj primeren.

“ICO vidim kot naravno evolucijo Kickstarterja in Indiegogo. V ICO projektih se je potrebno boriti za pozornost. Lahko se hitro izgubiš v množici. Iskali smo infulencerje, ki imajo nek domet. Plačali smo jih na podlagi tega, koliko ljudi so privabili v naš projekt, tako da denarja nismo vrgli stran,” pojasnjuje Mele. Dobrodošlo je, če vplivneže v ICO svetu privabiš kot deležnike v svoj projekt. Ekipa mora bit posvečena cilju, zelo dobrodošle pa so izkušnje iz IT in marketinga.

Preberite tudi Kolumna: insajderski pogled iz kripto industrije >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Start-upi se čedalje pogosteje odločajo za to, da zaposlijo ljudi, ki dela ne opravljajo na sedežu podjetja, ampak od doma ali s katere druge lokacije. V nadaljevanju si lahko preberete, zakaj ima tak način sodelovanja z zaposlenimi številne prednosti za podjetje. Preberite več >>

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Bučen aplavz ob zaključku jubilejnega, 50. Startup cafe, je razkril, da so zanimivi gostje obiskovalce navdušili z debato o slovenskem startu-up ekosistemu. Preberite več >>

EU mora biti za slovenska podjetja domače dvorišče

EU mora biti za slovenska podjetja domače dvorišče

Na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! v organizaciji Zavoda mladi podjetnik je bilo veliko govora o tem, na kakšen način lahko slovenska podjetja uspejo v tujini. Preberite več >>

Kako se v podjetništvu naučiti obvladovati in premagovati strah?

Kako se v podjetništvu naučiti obvladovati in premagovati strah?

Dostikrat se izkaže, da je strah tisti, ki stoji med posameznikom in cilji, ki jih ta želi uresničiti. Sploh za podjetnike je pomembno, da se naučijo soočati s strahom in ga presegati. Le tako bodo lahko uspešni na svoji poslovni poti. Preberite več >>

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Izjemen uspeh Walta Disneyja nikakor ni naključje. Človek, ki je veliko prispeval k razvoju animacije in tematskih parkov, je imel jasno vizijo, ko se je loteval posla. Poseben poudarek je dajal na kupčevo izkušnjo in se trudil, da pričakovanj svojih strank ne bi le dosegel, ampak jih tudi presegel. Preberite več >>

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja ter eden najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja, razkriva 5 načel, kako prek učinkovite prodaje doseči uspeh v podjetništvu. Preberite več >>

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje