Kako bo generacija Z spremenila delovno okolje?

Za generacijo Z štejemo ljudi, ki so bili rojeni po letu 1995. Gre za posameznike, ki že počasi vstopajo na trg dela. Kaj je značilno zanje in kako bodo spremenili delovno okolje, kot ga poznamo danes?
Generacija Z na delovnem mestu (Vir: Pixabay)

Generacija Z na delovnem mestu (Vir: Pixabay)

Okolje, v katerem živimo, se izjemno hitro spreminja. Skladno z njim se spreminjajo tudi ljudje, ki v njem živijo. Tako jih znanost deli na različne generacije, za katere je bilo ugotovljeno, da ima vsaka od njih določene skupne lastnosti. Gre za baby boom generacijo, generacijo X, Y in Z. Najmlajša generacija, generacija Y, v katero štejemo ljudi, ki so bili rojeni po letu 1995, že postopoma vstopa v delovno okolje. Kakšne spremembe bo vnesla vanj?

Težnja po boljšem usklajevanju kariernega in zasebnega življenja

Kar 28 % mladih zaposlenih poroča o tem, da so na svojem delovnem mestu vsakodnevno pod stresom oziroma zelo izčrpani. Ta delež je kar 7 % večji kot pri starejših generacijah. Kar 7 od 10 milenijcev je v službi vsaj občasno pod stresom.

Znano je, da zaposleni, ki so pod stresom, pogosteje zbolevajo in izostajajo z dela. Prav tako je pri njih večja možnost, da bodo začeli iskati drugo zaposlitev. Zato bodo morali delodajalci poskrbeti za razbremenitev generacije Z in jim zagotoviti bolj ugodno razmerje med delovnim in prostim časom.

Pravo razmerje med tehnologijo in človeškim stikom

Generacija Z je prva generacija, ki se je s tehnologijo spoznala že v zgodnjem otroštvu. Zato jo brez problemov in z navdušenjem uporablja tudi na delovnem mestu. Vseeno pa ji le-ta ne more nadomestiti pristnega človeškega stika. Kar 72 % predstavnikov te generacije želi na delovnem mestu komunicirati iz oči v oči. Pomemben faktor, od katerega je v veliko meri odvisno, če bodo predstavniki Z generacije želeli ostati na delovnem mestu, so dobri odnosi na delovnem mestu.

Za predstavnike najmlajše generacije je torej tehnologija na delovnem mestu pomembna, vendar pa vsekakor ne more nadomestiti osebne komunikacije med ljudmi.

Želja po stalnem učenju in razvoju

76 % predstavnikov generacije Z se zaveda, da so delovna mesta danes drugačna kot včasih in da so za uspešno delo danes potrebna precej drugačna znanja kot v preteklosti. Reševanja problemov in širjenja znanja se dandanes podjetja lotevajo na drugačen način. Pri tem je ključnega pomena stalno učenje in sledenje aktualnim trendom.

Kar polovica predstavnikov generacije Z se pridobivanja znanja rada loteva na lastno pest in želi imeti pri tem čim bolj proste roke.

Pridobivanje informacij prek videev

Ko gre za pridobivanje informacij o določenem podjetju ali drugi tematiki, se starejše generacije v največji meri poslužujejo ogleda spletnih strani in branja. Nasprotno pa generacija Z informacije raje pridobiva prek videev.

Ko generacija Y poizveduje glede potencialnega delodajalca, se tega loti prek naslednjih kanalov: YouTube, Instagram, Facebook, Snapchat, LinkedIn in Twitter. Da bi podjetje med zaposlene privabilo mlajšo generacijo, je pomembno, da z njo naveže stik na tak način.

Povratne informacije o delu

Predstavnikom generacije Z je zelo pomembno, da so v pogostem stiku s svojim nadrejenim in da jim ta redno daje povratne informacije glede dela, ki ga opravljajo. Kar 60 % predstavnikov generacije Z si želi povratne informacije s strani vodij večkrat tedensko, 40 % pa jih želi, da bi bili v stiku s šefom dnevno ali celo večkrat na dan.

Dve tretjini predstavnikov generacije Z je povedalo, da potrebujejo povratne informacije s strani svojega vodje vsaj enkrat na vsakih nekaj tednov, sicer jim motivacija za delo lahko drastično upade. To se lahko hitro odraža v iskanju nove službe.

Skrb za čisto okolje

Generaciji Z je pomembno, da je podjetje, v katerem delajo, okoljsko ozaveščeno in da se to odraža pri samem poslovanju. V podjetju naj bi bilo poskrbljeno za ločevanje odpadkov, spodbujalo naj bi se uporabo okolju prijaznih prevoznih sredstev na in z delovnega mesta. Mladi hitro prepoznajo, ali podjetje zgolj ustvarja vtis, da je okoljsko ozaveščeno zaradi boljšega ugleda, ali so te vrednote dejansko vkomponirane v njegovo delovanje.

Želja po sodobno opremljenem delovnem okolju

Generaciji Z je pomembno, da dela v lepo opremljenem okolju. Ko pridejo na razgovor za delo, je ureditev prostora ena prvih stvari, ki jo opazijo. Prostor odraža vrednote in kulturo podjetja in lahko pomembno vpliva na to, ali bo predstavnik najmlajše generacije želel delati v nekem podjetju. Mladi cenijo moderen slog in elemente igrivosti v prostoru. Pomembno jim je, da se na delovnem mestu počutijo čim bolj domače.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na VEM točki odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Tudi v času karantene! Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Koronavirus ukrepi: UTD za s.p. potrjen, podjetja bodo prejela odpis ZPIZ prispevkov

Koronavirus ukrepi: UTD za s.p. potrjen, podjetja bodo prejela odpis ZPIZ prispevkov

Samozaposleni (s.p.) bodo prejeli neke vrste UTD - nadomestilo za izpad prihodkov, prav tako bodo pokriti vsi socialni prispevki, vendar le v primeru, da se je ta izpad res zgodil. Podjetja bodo oproščena ZPIZ prispevkov, delovno aktivni bodo zaradi večje ogroženosti prejeli 200 evrov dodatka, na voljo je tudi kritje stroškov za delavce na čakanju. Pazite na pogoje! Preberite več >>

Koronavirus: roki v sodnih in upravnih zadevah stojijo!

Koronavirus: roki v sodnih in upravnih zadevah stojijo!

Z dnem 29.3.2020 je v veljavo stopil Zakon o začasnih ukrepih v zvezi s sodnimi, upravnimi in drugimi javnopravnimi zadevami za obvladovanje širjenja nalezljive bolezni SARS-CoV-2 (COVID-19) (ZZUSUDJZ), ki vpeljuje začasne ukrepe v zvezi s sodnimi, upravnimi, drugimi javnopravnimi zadevami in zadevami na področju izvrševanja kazenskih sankcij, s katerim se začasno prekinja tek rokov v nenujnih zadevah. Preberite več >>

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

E-račun sedaj tudi za podjetnike in podjetja z zaposlenimi!

E-račun sedaj tudi za podjetnike in podjetja z zaposlenimi!

V letu 2019 je FURS omogočil poenostavljeno plačilo prispevkov za socialno varnost samozaposlenim, družbenikom, kmetom, prostovoljcem in popoldanskim s.p. Novost, ki je precej poenostavila plačevanje obveznosti je sedaj na voljo tudi zavezancem, ki plačujejo obvezne dajatve obračunane v obračunu davčnega odtegljaja (REK obrazec). Preberite več >>

Amazon končno na voljo tudi slovenskim podjetjem!

Amazon končno na voljo tudi slovenskim podjetjem!

Spletni gigant Amazon predstavlja vir priložnosti in zaslužkov podjetij po celem svetu, sedaj pa je prodaja preko njihove platforme končno na voljo tudi slovenskim podjetnikom.   Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje