Generacija Z na delovnem mestu (Vir: Pixabay)

Generacija Z na delovnem mestu (Vir: Pixabay)

Kako bo generacija Z spremenila delovno okolje?

Za generacijo Z štejemo ljudi, ki so bili rojeni po letu 1995. Gre za posameznike, ki že počasi vstopajo na trg dela. Kaj je značilno zanje in kako bodo spremenili delovno okolje, kot ga poznamo danes?
Generacija Z na delovnem mestu (Vir: Pixabay)

Generacija Z na delovnem mestu (Vir: Pixabay)

Okolje, v katerem živimo, se izjemno hitro spreminja. Skladno z njim se spreminjajo tudi ljudje, ki v njem živijo. Tako jih znanost deli na različne generacije, za katere je bilo ugotovljeno, da ima vsaka od njih določene skupne lastnosti. Gre za baby boom generacijo, generacijo X, Y in Z. Najmlajša generacija, generacija Y, v katero štejemo ljudi, ki so bili rojeni po letu 1995, že postopoma vstopa v delovno okolje. Kakšne spremembe bo vnesla vanj?

Težnja po boljšem usklajevanju kariernega in zasebnega življenja

Kar 28 % mladih zaposlenih poroča o tem, da so na svojem delovnem mestu vsakodnevno pod stresom oziroma zelo izčrpani. Ta delež je kar 7 % večji kot pri starejših generacijah. Kar 7 od 10 milenijcev je v službi vsaj občasno pod stresom.

Znano je, da zaposleni, ki so pod stresom, pogosteje zbolevajo in izostajajo z dela. Prav tako je pri njih večja možnost, da bodo začeli iskati drugo zaposlitev. Zato bodo morali delodajalci poskrbeti za razbremenitev generacije Z in jim zagotoviti bolj ugodno razmerje med delovnim in prostim časom.

Pravo razmerje med tehnologijo in človeškim stikom

Generacija Z je prva generacija, ki se je s tehnologijo spoznala že v zgodnjem otroštvu. Zato jo brez problemov in z navdušenjem uporablja tudi na delovnem mestu. Vseeno pa ji le-ta ne more nadomestiti pristnega človeškega stika. Kar 72 % predstavnikov te generacije želi na delovnem mestu komunicirati iz oči v oči. Pomemben faktor, od katerega je v veliko meri odvisno, če bodo predstavniki Z generacije želeli ostati na delovnem mestu, so dobri odnosi na delovnem mestu.

Za predstavnike najmlajše generacije je torej tehnologija na delovnem mestu pomembna, vendar pa vsekakor ne more nadomestiti osebne komunikacije med ljudmi.

Želja po stalnem učenju in razvoju

76 % predstavnikov generacije Z se zaveda, da so delovna mesta danes drugačna kot včasih in da so za uspešno delo danes potrebna precej drugačna znanja kot v preteklosti. Reševanja problemov in širjenja znanja se dandanes podjetja lotevajo na drugačen način. Pri tem je ključnega pomena stalno učenje in sledenje aktualnim trendom.

Kar polovica predstavnikov generacije Z se pridobivanja znanja rada loteva na lastno pest in želi imeti pri tem čim bolj proste roke.

Pridobivanje informacij prek videev

Ko gre za pridobivanje informacij o določenem podjetju ali drugi tematiki, se starejše generacije v največji meri poslužujejo ogleda spletnih strani in branja. Nasprotno pa generacija Z informacije raje pridobiva prek videev.

Ko generacija Y poizveduje glede potencialnega delodajalca, se tega loti prek naslednjih kanalov: YouTube, Instagram, Facebook, Snapchat, LinkedIn in Twitter. Da bi podjetje med zaposlene privabilo mlajšo generacijo, je pomembno, da z njo naveže stik na tak način.

Povratne informacije o delu

Predstavnikom generacije Z je zelo pomembno, da so v pogostem stiku s svojim nadrejenim in da jim ta redno daje povratne informacije glede dela, ki ga opravljajo. Kar 60 % predstavnikov generacije Z si želi povratne informacije s strani vodij večkrat tedensko, 40 % pa jih želi, da bi bili v stiku s šefom dnevno ali celo večkrat na dan.

Dve tretjini predstavnikov generacije Z je povedalo, da potrebujejo povratne informacije s strani svojega vodje vsaj enkrat na vsakih nekaj tednov, sicer jim motivacija za delo lahko drastično upade. To se lahko hitro odraža v iskanju nove službe.

Skrb za čisto okolje

Generaciji Z je pomembno, da je podjetje, v katerem delajo, okoljsko ozaveščeno in da se to odraža pri samem poslovanju. V podjetju naj bi bilo poskrbljeno za ločevanje odpadkov, spodbujalo naj bi se uporabo okolju prijaznih prevoznih sredstev na in z delovnega mesta. Mladi hitro prepoznajo, ali podjetje zgolj ustvarja vtis, da je okoljsko ozaveščeno zaradi boljšega ugleda, ali so te vrednote dejansko vkomponirane v njegovo delovanje.

Želja po sodobno opremljenem delovnem okolju

Generaciji Z je pomembno, da dela v lepo opremljenem okolju. Ko pridejo na razgovor za delo, je ureditev prostora ena prvih stvari, ki jo opazijo. Prostor odraža vrednote in kulturo podjetja in lahko pomembno vpliva na to, ali bo predstavnik najmlajše generacije želel delati v nekem podjetju. Mladi cenijo moderen slog in elemente igrivosti v prostoru. Pomembno jim je, da se na delovnem mestu počutijo čim bolj domače.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana

Virtualna pisarna Ljubljana je odlična rešitev za vse, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. Virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na naši SPOT točki na enem mestu hkrati odprete podjetje / spremenite sedež podjetja. Več >


PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025: kdo je osvojil naslov najboljšega startupa med 188 tekmeci?

PODIM 2025 je v Mariboru znova združil vrhunske startupe, vlagatelje in tehnološke vizionarje iz celega sveta. Tridnevni dogodek je s pestro vsebino, mreženjem in tekmovanjem Podim Pitching Competition navdušil več kot 1.000 udeležencev iz 23 držav. Več >

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

280 milijonov evrov za slovensko gospodarstvo: nova finančna spodbuda podjetjem in občinam

Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je s SID banko podpisalo sporazum o financiranju finančnih instrumentov v višini 190 milijonov evrov iz evropskih kohezijskih sredstev. Skupaj z lastnimi sredstvi finančnih posrednikov bo tako podjetjem in občinam na voljo skoraj 280 milijonov evrov posojil in nepovratnih sredstev. Več >

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Ukinitev normiranstva za pravne subjekte

Z začetkom veljavnosti spremembe  Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb se s 1. januarjem 2025 ukinja možnost ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za pravne osebe. Več >

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Bomo leta 2030 ustvarili dvakrat več startupov kot danes?

Državni sektretar Matevž Frangež je ta teden na konferenci Podim predstavil izhodišča Slovenske startup strategije. Cilj strategije, ki je nastajala v sodelovanju z aktivnimi deležniki ekosistema, je do leta 2030 doseči preboj Slovenije med najbolj privlačna okolja za startup podjetja. Več >

Prijavite svoje dohodke iz tujine

Prijavite svoje dohodke iz tujine

V primeru da so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki davčnega zavezanca, le-ta ne bo prejel Informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine. Več >

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Si predstavljate svet brez CV? Morda bomo kmalu tam

Ko smo v iskanju zaposlitve, je prva stvar, ki nam pade na pamet življenjepis. Ta dokument, v katerem predstavimo izobrazbo, delovne izkušnje in spretnosti, je že dolgo nepogrešljiv del prijave za delo. Klasičen CV pa bi lahko kmalu postal zastarel, opozarjajo strokovnjaki, vsaj v takšni obliki, kot ga poznamo danes. Več >

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Diplome pri zaposlovanju niso več tako iskane

Po nedavnih raziskavah se vedno več podjetij pri zaposlovanju obrača h kompetencam ter dokazano pridobljenim sposobnostim kandidata in ne več toliko k izobrazbi ali preteklim izkušnjam. Več >

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Kaj se dogaja z novim zakonom o evidencah delovnega časa?

Pred kratkim je minilo tri mesece od začetka uporabe novele zakona o evidencah delovnega časa zaposlenih v podjetjih. Po treh mesecih uporabe je ministrstvo že lani napovedalo, da bo uvedlo morebitne izboljšave novele zakona. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki