BBA: Kako izboljšati zadovoljstvo uporabnikov in kupcev?
Mednarodna konferenca poslovnega analiziranja BBA je v Novo Gorico privabila številne strokovnjake (vir:BBA – Balkan Business Analysis Conference)
Uvodna predavanja na konferenci BBA so bila fokusirana na usklajeno delovanje podjetja za kar najboljšo kupčevo izkušnjo. “Eden izmed namenov konference je predstaviti in osvetliti sicer zelo mlado, še ne deset let staro strokovno področje takoimenovane kupčeve izkušnje – customer experience. Kako le to načrtovati, jo izmeriti in jo nenazadnje tudi izboljšati,” je razkril Andrej Guštin iz gostiteljskega društva IIBA Slovenija.
Kanadski strokovnjak za poslovno analiziranje Jared Gorai je v svojem predavanju izpostavil ključen pomen poslovnega analiziranja za boljše razumevanje kupčeve poti in kupčeve izkušnje.
Le trije odstotki podjetij inovativnih pri postavljanju trendov
Američan Michael Hinshaw, strokovnjak za kupčevo izkušnjo in avtor svetovne knjižne uspešnice Smart Customers Stupid Companies, je udeležencem predstavil sedem korakov za uspešno transformacijo organizacije v kupčevo izkušnjo usmerjeno podjetje. Poudaril je, da je danes zadovoljstvo kupcev v povprečju manjše kot še nekaj let nazaj.
“Podjetja se te problematike zavedajo in se z njo tudi aktivno ukvarjajo. Kar 91 odstotkov podjetij želi postavljati trende in biti prepoznani kot vodilni strokovnjaki za kupčevo izkušnjo v svoji panogi. Po drugi strani pa le šest odstotkov podjetij meni, da so pri tem napredni. Še polovica podjetij manj, torej le trije odstotki, je na tem področju inovativnih,” je izpostavil Hinshaw. Dodal je, da je digitalna transformacija podjetja proces, ki se nikoli ne konča.
Kakšne so razlike med uporabniško in kupčevo izkušnjo?
Udeležence je nagovoril tudi nemški specialist za uporabniško izkušnjo Thomas Geis. Slušateljem je predstavil razlike med uporabniško in kupčevo izkušnjo. Dotaknil se je tudi procesa uporabniške izkušnje, ki je sestavljena iz treh korakov – iz pričakovane uporabe, dejanske uporabe in iz lastne izkušnje uporabnika.
“Uporabniška izkušnja – “user experience” je podrejena kupčevi izkušnji in je vezana na uporabnika. Kupčeva izkušnja – “customer experience” pa na tistega, ki storitev oziroma izdelek tudi plača in seveda opravi ves nakupni krog,” je pojasnil Geis.
Kot primer za izkušnjo pričakovane uporabe, je Geis navedel nemško spletno trgovino Mister SPEX. V omenjeni trgovini lahko potencialni kupci virtualno preizkusijo različne okvirje očal, preden se odločijo za nakup.
Delavnice so vodili tudi slovenski strokovnjaki
Ob predavanjih so na konferenci BBA potekale tudi številne interaktivne delavnice. Na njih so udeleženci najnovejše trende poslovno analitičnih pristopov preizkušali tudi v praksi. Čeprav so bile nekatere delavnice namenjene tudi drugim področjem, sta bili v ospredju že omenjeni kupčeva izkušnja ter uporabniška izkušnja .
Nekatere delavnice so vodili tudi slovenski strokovnjaki Simon Meglič in Ajda Marič, Gregor Lenart, Gal Jaklič, Aleksandra Brank, Marjeta Novak ter Andrej Guštin in Igor Smirnov. Slednja sta z delavnico “Digitalize your Customer’s Journey with Cross-Channel Data Integration” med udeleženci požela veliko navdušenja.
Na svoj račun so prišli tudi ljubitelji »blockchain« tehnologije, udeležence pa sta navdušili tudi delavnici na muzejskem vlaku in v Črni jami pri Postojni.